בלוגים וקידומי אתרים במנועי חיפוש

../images/Emo17.gif בלוגים וקידומי אתרים במנועי חיפוש

באופן אישי אני נתקל בתופעה הזו יותר ויותר בזמן האחרון. אני מוצא את עצמי מגיע לבלוגים שנכתבים בהם פוסטים (לפעמים מענייינם ולפעמים לא מעניינים), כאשר כל הפוסטים עוסקים בנושא מסויים ומוגדר מראש (שום דבר לא רע בזה כמובן). בנתיים הכל בסדר. הקטע "המלוכלך" בעיניי הוא שבכל פוסט, מילות מפתח כמו "סרטים" ו-"שיווק" מוכנסות כקישורים לאתרים מסויימים וקבועים. לשם ההמחשה, נניח והמילה "שיווק" חוזרת על עצמה 10 פעמים בפוסט אחד, אז יהיו 10 קישורים בשם "שיווק" וכולם יקשרו לאותו אתר. המטרה כאן היא קידום במנועי חיפוש וזה מובן מאליו. השאלה היא האם נתקלתם בבלוגים כאלו והאם זה מפריע לכם? לי זה מפריע מעט ואוטומטית אני מקבל רושם שלילי מאוד מהבלוג, אבל אם מדובר בתוכן איכותי ומעניין.. מי אני שאתלונן.
 

gesus

New member
אני נוטה להאמין שהטבע יעשה את שלו

כלומר הכוח של הבלוג הוא בתוכן שלו. אם התוכן מעניין אז יהיו כניסות לבלוג, אבל אם הוא טקסט לצרכי SEO חסר ערך אז לאט לאט יתמעט הטראפיק אליו. למרות זאת, אם התוכן טוב ושימושי מבחינתי, אין לי בעיה שיהיו בו כמה שיותר מילות מפתח.
 
בהחלט הכי הגיוני

גם לי בגדול אין בעיה, אבל זה לא יוצר אצלך איזשהו רושם ראשוני שלילי מהבלוג? כלומר, כשאתה נכנס לבלוג שאתה לא מכיר ורואה מלא מילות מפתח כקישורים לאותם האתרים, זה לא עושה לך כלום?
 

גאמי

New member
אהלן נץ.

תראה חשבתי על מה שהעלית וזה באמת סוגיה מרתקת, אך לדעתי מה שיקבע בסוף הוא איכות הכתיבה. כלומר אם בעל הבלוג, רוצה לקדם משהו מעניינו, אללה כיפאק, מדוע לא בעצם? קצת דומה לפוסט בו מכניסים קישור לאתר מסויים, גם אם אינו למטרות רווח לא? ברגע שזה נעשה במקום פרטי, כלומר בבלוג אישי, אז אינני רואה בזה כל פסול בתנאי שגם איכות מסופקת שם, אך באם זה יעשה בבלוג של סגל תפוז למשל, כמובן שהדבר יהיה לא לגיטימי לחלוטין, כך שאני חושבת שהעניין החשוב הוא מי כותב הבלוג ובבלוג אישי, מדוע לא? זו דעתי לנושא. איכות ומסחור אינם חייבים לבוא אחד על חשבון השני. שבת שלום וסוף שבוע נעים אני.
 
היי גאמי!

ברוב המקרים שראיתי, מדובר בחברות שעוסקות בנושא מסויים ופותחות בלוג במקביל ובו הן כותבות על אותו התחום (לפעמים לא כתוב כי הבלוג שייך לחברה XYZ, אבל לפי הקישורים והתוכן אפשר להסיק מספר מסקנות פשוטות..). אף על פי שאני מקבל מזה רושם שלילי, כן עקבתי/עדיין עוקב אחרי מספר בלוגים כאלו שמספקים תוכן מעניין ואיכותי ועל הדרך מקדמים את עצמם והמטרות שלהם. אבל יחד עם זאת, גם הסרתי מקורא ה-RSS שלי בלוג אחד רק בגלל שקידום הקישורים בו היה כל כך בוטה וגס ולא יכלתי לסבול את זה כבר. וכמובן, אני מסכים איתך - זה לא חייב לבוא אחד על חשבון השני. שבוע טוב :)
 

פגעסוס

Well-known member
נשמע כמו שיטת פרסום שהיתה פעם

אנשים התקינו פלאג לבלוג שזיהה מילות מפתח והפך אותם ללינקים. על כל כניסה לאחד הלינקים האלו בעל הבלוג הרוויח מספר סנטים. הלינקים היו בצבע אחר מלינקים רגילים על מנת שיהיה ברור שהם ממומנים. אני לא יודע אם מה שאתה מתאר זו פעולה עצמאית של בלוגרים, או שיטת פרסום חדשה/ישנה של חברה. בכל מקרה זה הפריע לי אז וזה מפריע לי גם עכשיו. פרסומת צריכה להיות מופרדת מהתוכן בצורה ברורה.
 
זה עדיין קיים, לא?

לפי מה שהבנתי, מה שראיתי זו פעולה עצמאית של בלוגרים (לרוב חברות המנהלות גם בלוג, גם אם לא מציינות בפירוש שמדובר בבלוג של חברה XYZ) ולא שיטת פרסום.
 

BoR|S

New member
יכול להיות שאני טועה לגמרי

אבל עד כמה שזכור לי, הפייג'ראנק יורד בשל תוכן כפול, אז בעצם הם משיגים את המטרה ההפוכה...
 
למה תוכן כפול?

למיטב ידעתי והבנתי, לרוב מדובר בתוכן יחודי (יכול להיות שאני טועה כמובן) אבל בתוכן עצמו הם מקדמים קישורים שחוזרים על עצמם. התכוונת לכך שגוגל יעלה על הקידום הזה בתוך התוכן ויוריד להם את ה-PR?
 

thehila1

New member
נראה לי שאם הבלוג מעניין

נראה לי שאם הבלוג מעניין והפוסט שנכתב נותן משהו לי ואני נהנית לקרוא אותו לא משנה לי מה שם בתגיות אם לזה התכוונת.
 
גוגל יודע לזהות כאלה דברים

ולאט לאט הבלוג הזה הופך להיות פחות גוגל פרנדלי אז יש פחות קישורים אליו או שהוא נמצא בעמוד חמש ואילך (מה שאומר שאם אתה בעמוד 5 של גוגל אתה כנראה לא קיים...)
 
למעלה