דיסקים קשיחים מחודשים נמכרים כחדשים

openhd

New member
../images/Emo18.gif דיסקים קשיחים מחודשים נמכרים כחדשים

בימים אלו מתברר גודלה של תופעה מסוכנת שבה נמכרים ללקוחות דיסקים קשיחים מחודשים - כחדשים סימן ההיכר העיקרי הוא דיסק קשיח שלא מגיע באריזה הרמטית ומקורית של היצרן רציתי לדעת אם למרות שאני מחזיר לרשת את הדיסק אני זכאי לפיצוי בגין הרמאות שלהם הסיפור הזה גרם לי נזק כלכלי אדיר ובזבוז זמן על הבטחות שווא הבנתי שלפי חוק חדש אני יכול לתבוע על עצם העניין, גם אם החזרתי את המוצר, בגלל הנזקים והרמאות שלהם
 
בלי לדעת כלום על שום דבר

אריזה הרמטית מקורית של היצרן זה אחד הדברים הפשוטים והזולים לזיוף, בד"כ. אם על זה בלבד אתה מסתמך... בעיקרון, אם אתה רוצה להיות יותר צדיק מהאפיפיור, או לדעת בוודאות אזי הדרך הבטוחה היחידה (שגם לא מניבה לרוב תוצאות) - בדיקת המספר הסידורי של המוצר. יצירת קשר עם היצרן לווידוא שהמספר הסידורי הנ"ל מעולם לא הוחזר בRMA או שנפתחה עבורו תקלה. לא יודע עד כמה מקפידים לעשות זאת, אבל אני אישית הייתי שמח אם כל יצרן היה מאפשר באתרו חיפוש מהיר של מספרים סידוריים לטובת הנושא, בלי לערב פתיחת תקלה אצל מפיץ מורשה.
 

sh a ch a r

New member
יש עוד דרך

כל דיסק מודרני מכיל מערכת בקרה שנקראת SMART. אחד הפרמטרים של הדיסק הוא פרמטר 9, שאומר כמה שעות הדיסק פועל. כמו כן יש את פרמטר 4 - כמות הפעמים שהדיסק הופעל. בהנחה שלא החליפו את כל הבקר של הדיסק, שני הפרמטרים האלו יספרו לכם ישר אם הדיסק הוא לא חדש. שחר
 

sh a ch a r

New member
בד"כ

דיסקים חדשים מראים פחות משעתיים של שימוש. אני מניח שעד חמש שעות אני עוד אחשוב שזה בסדר. דיסקים וותיקים לעיתים מאוד נדירות יורדים מתחת לאלף שעות שימוש. לגבי כמות התחלות מחדש, שוב, בודדות במקרה של דיסק חדש. לפני שכתבתי את ההודעה בדקתי שני דיסקים שקניתי לפני כשבוע, ושהותקנו מאז בשרת. שניהם אמרו 138 שעות שימוש. אחד אמר 25 הפעלות והשני אמר 15 הפעלות. אלו מספרים שגורמים לי לקבל את האפשרות שהדיסקים הגיעו אלי עם המספרים אפס בשני הפרמטרים. שחר
 

sh a ch a r

New member
בלינוקס

smartctl -a בחלונות, אני מניח שיש תוכנה שמציגה את הנתונים, למרות שאני לא מכיר אותה. שחר
 

sh a ch a r

New member
smartmontools

זו התוכנה שבה משתמשים בלינוקס. לא ידעתי שיש לה גרסת חלונות. דרך אגב. עשיתי פעם את הבדיקה על Smart. הוא אמור לספר לכם כאשר דיסק מתקרב לסוף ימיו. הוא מעולם לא הצליח לעשות זאת (למעט הדיסק על הלאפטופ שלי, שמדווח על כמות גדולה של סקטורים שמופו, אבל שאין לי כרגע יכולת להחליף). מלבד מקרים מסויימים (כמו זה), Smart הוא אכזבה רבתית, מבחינתי. שחר
 

dino_din

New member
תודה. התקנתי את smartmontools

עכשיו אני מנסה להבין איפה רואים את שעות השימוש וכו'. כבר הרבה זמן לא יצא לי לעבוד עם תוכנות בלי ממש משתמש גרפי נורמאלי :)
 
בספריית הדמו יש הרבה BATCH

אחד מהם פותח לך את כל הפרמטרים של SMART. מסתכלים על 4,9 - כמו ששחר כתב.
 

dino_din

New member
אכן, מצאתי את הפרמטרים עם התיאור באחת

הדוגמאות. ממש לא הכרתי את האופציות האלו והן מצויינות. תודה :)
 
שלום ידידי

מה שעשית כאן מאד לא במקום. כלומר, השאלה שלך לגיטימית, הדבקת הקובץ שהדבקת (ואני כנראה מחקתי, או לפחות ניסיתי ותכף נראה אם זה הצליח) לגמרי לא לגיטימית. כאשר אני רואה מישהו אנונימי מזהיר מפני מוצר של חברה מסויימת, אני מייד חושב שזה יכול להיות מתחרה או בעל אינטרס. גם אין לי שום כלי לבדוק את נכונות הדברים ואני כמנהל פורום, לא מעוניין להיות מסייע ל"תרגילים, למיניהם. אם יש לך שאלות קשורות לנושאי הפורום, תשאל וזהו. אל תדביק כאן השמצות על מוצרים של אחרים. יש לך חשק לכתוב ביקורות על מוצרים? תעשה את זה במקום אחר (למשל באתר שלך או בבלוג שלך, או במקום שמנוהל על מי שלא אכפת לו מהדברים האלה). האיסור לרמות ולמכור מוצר לא מתאים לתאור הוא לא דבר חדש. חוק המכר קיים משנת 1968 וגם לפני זה היה חוק שכלל את האיסורים האלה. אין בזה שום דבר חדש. אם הבטיחו לך מוצר חדש, הוא חייב להיות חדש. אם נתנו לך מוצר לא חדש, הרי שזו אי התאמה. מותר לך לתת הודעת אי התאמה בכתב (רצוי במכתב רשום) ואם ההתאמה לא תוקנה (כלומר לא החליפו לך את המוצר במוצר תואם למה שהבטיחו לך בחוזה המכר, יש לך זכות לבטל את החוזה ולקבל השבה של מה ששילמת ואם נגרם לך נזק, אז גם לפיצויים הגין הנזק. הדיון שהתפתח כאן, על השאלה איך יודעים אם כונן קשיח שנקנה הוא חדש או מתוקן, משופץ, נארז מחדש (refurbished) מעניין אך ממש לא רלוונטי לפורום הזה.
 

ג ל נ ט י

New member
כמה אירוני :)

לא הכי קשור אבל מצחיק. בדיוק עכשיו אני משוטט בפורומים של תפוז לנסות ולשאול כיצד אני מאתר דיסק משומש מדגם שירד מהמדפים. הדיסק הקשיח שלי קרס וחברות לשיחזור מידע דורשות 1800$ בשיחזור המידע. הפיתרון - למצוא דיסק משומש בדיוק מאותו דגם ולהחליף מעגלים אלקטרונים או חלקים פנימיים (בתנאים סטרילים). הענין שהדבר לא ממש קל וחלק מהדיסקים המשומשים הופכים לנדירים. צא ולמד - דיסק משומש לפעמים הוא אוצר בלום במדה והוא מהדגם שנגנז :) ואם במקרה יש לך SAMSUNG SP1213N, זכית בלוטו ידידי היקר כי אני מוכן לממן לך דיסק מהחדישים ביותר שיש בשוק כיום בשביל להתחלף עמך.
 

ג ל נ ט י

New member
הקריסה ב PCB או בראשים

צלוחיות מגיעות למצב רע במקרים נדירים (G אדיר, או חרישה של הצלוחיות). מדובר בהחלפה פשוטה של המעגל המודפס או החלפת ראשים בתנאים סטריליים (אתמול עשיתי תרגול פירוק והרכבה של ראשים בתנאים סטריליים של דיסק שונה שאני לא צריך והדבר עלה בהצלחה ללא קריסה כללית). אם כבר במשפט עסקינן ולא בפורום טכני - שוחחתי על הנושא עם אשתי העו"דית והיא אמרה לי שגם אם האיבחון של אותה חברה שגוי (ועל פניו נראה שרצו למקסם רווחים במתן דיאגנוסטיקה קטאסטרופאלית) לא אוכל להוכיח נזק ולא אוכל לדרוש דבר או חצי דבר מהחברה (החזר עלות בדיקה שאיבחונה לא נכון) שכן הם יכולים לטעון שפעלו בתום לב. רציתי לשאול האם יש אמצעים משפטיים לחנך חברות כאלה שמנצלות את העובדה שהמידע מוחזק כ"בן ערובה" ברשותן (כמובן שאפשר לפנות לחברה אחרת...) והן בונות על תמימותם של האנשים הפשוטים והלחוצים.
 
למעלה