../images/Emo187.gif פינת "על הפרק"
שבוע טוב לכל הגולשים והגולשות. שבוע חדש נכנס - השבוע השלישי ללימוד הפרק המשותף בפורום. עד כה דנו בשמואל א' פרק א' - שהוא הפרק הפותח את ספר שמואל, ושניתן ללמוד ממנו הרבה על אופיות של נביא זה, ועל תקופתו. הפרק של השבוע שעבר היה שופטים פרק י"ג - הפרק המתאר את נסיבות הולדתו של השופט שמשון. גם בפרק זה יש המוצאים רמזים על אופיו של שמשון, ועל אופיה של תקופתו, ואפילו על הסיבות מדוע הסתיימה תקופת השופטים והגיע הצורך במלוכה. ניסית לסכם את הדיון המעניין שהיה על הפרק, וקצת התקשיתי, אבל הנה מה שעלה בידי: השאלות שעלו בדיון
למה שינתה האשה את דברי המלאך כאשר חזרה עליהם בפני בעלה ?
מדוע נגלה המלאך דווקא לאשה, פעמיים ?
כיצד מנוח לא יודע לזהות כי מדובר במלאך, עד שהוא נעלם בלהב ?
מדוע האשה, שזוכה לנבואה פעמיים, שמבינה בכל ההתגלויות הרבה לפני מנוח מה עומד מאחורי הדברים, ויודעת גם לענות לו מדוע לא ימותו שניהם - מדוע דווקא היא נשארת אנונימית, והוא מוזכר בשמו ?
מה בין איש אלוהים ומלאך אלוהים? האשה אומרת למנוח שאיש האלוהים בא אליה, ורק בסוף הוא מבין שזה מלאך האלוהים
כשהמלאך מתגלה אל אם שמשון הוא מתייחס גם לאיסורים החלים על הילד ולא רק על האישה. היא בסיפור למנוח מזכירה רק את האיסורים החלים עליה: מנוח מבקש התגלות נוספת כדי לדעת מה לעשות עם הילד (הרי הוא לא קיבל את הדיווח המלא מאישתו): וְיוֹרֵנוּ מַה-נַּעֲשֶׂה לַנַּעַר הַיּוּלָּד ואכן כשהמלאך מתגלה שוב הוא שואל אותו מַה-יִּהְיֶה מִשְׁפַּט-הַנַּעַר, וּמַה נעשה לו אך המלאך שוב נותן הוראות לאישה- .ושאלתי - למה הוא לא חוזר גם באוזני מנוח על ההנחיות לילד? הרי זה מה שמנוח מבקש לדעת! לגבי האישה - למה לא חזרה על כך באוזני בעלה, אני עוד יכולה להבין שהייתה נרגשת לכן התמקדה במה שנוגע לה- אבל למה המלאך לא מסביר ומפרט לגבי הילד? ונקודות נוספות
עלה לדיון אופיו הכללי של סיפור שמשון, והעובדה שהוא ייחודי בין סיפורי התנ"ך. מתאים יותר לסיפורים נוצריים ואפילו מיתולוגיים, ולא סיפורים יהודיים.
עלתה שאלת אופיים של מנוח ואשתו, ומכאן בהכללה עלתה השאלה (המעניינת ביותר) עד כמה ניתן ללמוד מאופיה של דמות המתוארת בפסוקים בודדים
שבוע טוב לכל הגולשים והגולשות. שבוע חדש נכנס - השבוע השלישי ללימוד הפרק המשותף בפורום. עד כה דנו בשמואל א' פרק א' - שהוא הפרק הפותח את ספר שמואל, ושניתן ללמוד ממנו הרבה על אופיות של נביא זה, ועל תקופתו. הפרק של השבוע שעבר היה שופטים פרק י"ג - הפרק המתאר את נסיבות הולדתו של השופט שמשון. גם בפרק זה יש המוצאים רמזים על אופיו של שמשון, ועל אופיה של תקופתו, ואפילו על הסיבות מדוע הסתיימה תקופת השופטים והגיע הצורך במלוכה. ניסית לסכם את הדיון המעניין שהיה על הפרק, וקצת התקשיתי, אבל הנה מה שעלה בידי: השאלות שעלו בדיון