רשמים ממיקה

liti

New member
../images/Emo187.gif../images/Emo21.gif../images/Emo48.gif רשמים ממיקה

לאחר שפורסמו השבוע מספר ביקורות שממש שיבחו את מיקה, החלטתי ללכת ולבדוק בעצמי. הזמנו מקום מראש, כמובן באזור ללא עישון, ארזתי את הבעל ואת החמות ויחד נסענו מלאי ציפיות לארוחה המסורתית של יום שישי בערב. הגענו כשהמקום היה ריק כמעט לחלוטין. בזווית העין ראינו שני שולחנות תפוסים בקצה השני של המסעדה ולשמחתנו המלצרית הושיבה אותנו באזור הלא מאוכלס. התרווחנו בכיסאות הנוחים והתרשמנו מהעיצוב היפה של המסעדה ועוד יותר מכך שכל הכוסות, הצלחות והכלים שנמצאו על השולחן שלנו ועל השולחנות האחרים היו מצוחצחים ומבריקים למופת. זה כבר גרם לי להתחיל את הארוחה ברגל ימין, בפרט שאני מהאלה שתמיד מבקשים במסעדות להחליף את הכלים גם אם יש בהם רק כתם אחד (מה שלצערי קורה הרבה). לאחר מספר דקות של עיון בתפריט החלטנו להזמין שלוש מנות ראשונות- טונה צרובה עם איטריות סומן ופטריות שיטאקי (45 ש"ח), סלט ניסואז עם סלמון עטוף בנייר אורז וביצי שליו (38 ש"ח), פטריית פורטובלו בגריל עם טופו, אינרי ואצות (39 ש"ח) - וזאת בהמלצת דבר המבקרת שלנו. כמובן שחובב ההמבורגרים מביננו לא ויתר על "מיקה בורגר
" העסקית (67 ש"ח) שכוללת סלט ירוק (=חסות) בוויניגרט, גזר וג´ינגר, המבורגר בקר, פטריית פורטבלו, טבעות בצל, סלט קולסלאו תאילנדי, צ´יפס בטטות וכוס יין אדום. השתייה הגיעה ראשונה ולהפתעתנו היין האדום (קברנה מרלו רוטשילד של כרמל מזרחי- יין צעיר שלא זכה למחמאות) הוגש בכוס יין לבן. כשהערנו למלצרית על כך וביקשנו להחליף את הכוס לכוס יין אדום, היא הופתעה ואמרה "זו הכוס הסטנדרטית שלנו". לאחר התעקשות, לקחה את הכוס וחזרה אחרי כ- 10 דקות תמימות עם הכוס הנכונה. האמת? הפליא אותנו הקטע הזה. המנות החלו להגיע לשולחן, ומה אומר לכם? חוויה. הכל היה כל כך טעים. המנות לשמחתנו היו אחידות ברמתן ולא נרשמה אף תלונה או אכזבה. מנת סלט הניסואז הוגשה עם ביצי סלמון מעל ביצי השליו- הפתעה נעימה וטעימה, הטונה הצרובה הייתה מופלאה ואת האטריות שהוגשו לידם חיסלתי בלי לשתף את האחרים. מנת פטריית הפורטבלו הייתה- כפי שתיארה דבר המבקרת- קלה וטעימה, הפטריות היו כל כך בשרניות וקוביות הטופו שהוגשו איתן היו עדינות ונפלאות וחוסלו במהרה על ידי חובבות הטופו שבשולחן (מה שמעיד על כך שכל הסוד בטופו הוא התבלון, מי שיודע לתבלן אותו פשוט הופך את הטופו למעדן). רוב המנות תובלו בנגיעות של חומץ בלסמי, מה שממש שידרג את הטעם של המנות. מנת ההמבורגר אותה הזמין הבעל הייתה חוויה. כמובן שמתוקף היותי שייכת לטיפוס האכילה "מנצלת ההזדמנויות" הייתי חייבת לטעם. ההמבורגר היה עבה בגודלו, מוגש בלחמניית המבורגר קטנה (וטוב שכך, באופן זה הדגש הוא על טעם ההמבורגר) והשילוב עם פטריית הפורטובלו היה מרענן ומקורי. המנה הוגשה לצערי בלווי שתי טבעות בצל בלבד (אמנם אני "מנצלת הזדמנויות" אבל הפעם הבעל היה יותר זריז ממני ואכל אותן לפני שבכלל הבחנתי בהן). צ´יפס הבטטות ששמו יצא למרחוק היה נחמד מאוד, סלט הקולסאלו שהוגש לידו היה מתקתק ודווקא זה היה פחות לטעמי. סלט החסות (= הסלט הירוק) בשילוב הג´ינג´ר היה מרענן ואפילו הקרניבר אכל ממנו והתלהב. הגענו לשלב הקינוחים כשאנחנו שבעים ממש- למרות שרוב המנות שהזמנו היו מנות ראשונות, אך לא וויתרנו הפעם לפחות על מנת קינוח אחת. לצערנו בשלב הזה הושיבו צמוד אלינו משפחה קולנית שממש דיברה בקול רם ובלי התחשבות בסובבים, כך שכל אפקט האינטימיות נשבר. בשולחן בצד השני גם התיישבה משפחה, אך הם היו שקטים ולא הרגשנו בנוכחותם. במסעדה הגדולה היו בשלב זה כשישה שולחנות גדולים (מעל 4 מושבים) תפוסים, וזה ביאס שהושיבו אותם לידנו (אבל כמובן, מי אנחנו שנתערב בשיקולי ההושבה של המסעדה). הקינוח שנבחר היה טמפורה גלידה עם שקדים קלויים ברוטב קרמל (32 ש"ח)- אמנם רינס לא כל כך אהבה את המנה אך לטעמי ולטעם האחרים היא הייתה ממש סוף הדרך. המנה כללה גם קוקוס חום בתוכה והשילוב של השקדים הקלויים והקוקוס החום היה מדהים. כמובן שכעבור מספר דקות לא היה שריד לקיומה של המנה על הצלחת, מלבד מעט נוזל קרמל וכמה חתיכות קטנות של שקדים קלויים שהכף לא תפסה. מה שלא פירטתי עד כה הוא עניין השירות, וזאת מהסיבה הפשוטה שאין הרבה לפרט. מלבד העניין התמוה של החלפת כוס היין וההמתנה הארוכה לכך, השירות היה ענייני ויעיל. לקראת הסיום קפצתי לבקר בשירותים, שהיו נקיים אך היו חתיכות של נייר זרוקות בשירותים עצמם וליד הכיור. חבל , כי כל השאר היה ממש מבריק ומצוחצח. כמה דקות לפני העזיבה, מנהל המשמרת של המקום נעמד יחד עם לקוחה ליד הבר, מרחק של שני שולחנות מאתנו באזור הלא מעשנים, ושניהם שוחחו ועישנו. העשן כמובן הגיע אלינו וחנק בריח סיגריות עז אותנו ואת היושבים האחרים באזור, שמה שמשותף בינינו זה הרצון לשאוף אויר צח ונטול רעלים. אז מה עשינו בכך שהזמנו מקום באזור ללא עישון? נראה שלפי מנהל המשמרת של מיקה לא עשינו כלום. זו בהחלט נקודה לרעת המסעדה
. בשלב זה כבר השתוקקנו לצאת בהקדם והזמנו חשבון. החשבון עמד על 255 ש"ח (3 מנות ראשונות, עסקית אחת, קינוח, 2 שתייה קלה ואספרסו קצר אחד). יצא סביר מאוד, בפרט שהמנות הראשונות ממש גדולות ומשביעות. חשוב לציין כי החשבון כלל גם 9 ש"ח אבטחה, זאת אומרת 3 ש"ח לאדם. לפי מה שראיתי עמד שומר אחד בכניסה. ולסיכום- עם מאמץ קטן נוסף מצד המסעדה הכל יכל להיות כמעט מושלם…. מיקה- מונטיפיורי 27 תל אביב.
 

meravbr

New member
אופס נשלח בטעות

רציתי להוסיף
ולגבי העישון במיקה - גם לנו היה שם קטע (יכול להיות שאפילו זה היה כשהייתי בהריון) שביקשנו לשבת בלא מעשנים והושיבו אותנו במתחם המתאים אך בגבול שלו ואחרי כמה דקות החלו לעשן גם זוג לידנו וגם בשולחן של 8 איש חלק גדול מהם. כמובן שלא ויתרנו וקראנו למלצרים שהודיעה לנו שהשולחן הגדול מוגדר כמעשנים (במתחם של הלא מעשנים, כן?) כי אין עוד שולחן כזה גדול במסעדה, ולכן אין להם ברירה והם חייבים ללכת לפי דרישת הלקוחות (!) וגבי הזוג שלידינו הם ביקשו מהם להפסיק אך כמובן שלבקש מחלק מהישראלים זה כמו לדבר אל הקיר (הם המשיכו לעשן). אחרי עוד כמה תלונות הזיזו אותם שולחן אבל ארוחתינו הסתימה ממילא (טוב שהלכנו הביתה, הפסקנו לנג´ס).
 

25אירית

New member
שוב היה מצויין במיקה!

אני לא אלעה אתכם בביקורת כי כבר נכתב הכל על מיקה בשבועיים האחרונים. סתם רציתי לעדכן שהיינו והיה נפלא. מה שמאוד אהבתי, חוץ מהאוכל כמובן, זה שהם מאפשרים לאכול את העסקית שלהם גם בימי ו´ בערב ושהמלצרים הטיפל´ה פלצניים אפילו לא עושים סימן לפרצוף
בדרך כלל מקומות עם פוזה כמו של מיקה לא מחבבים מזמיני עסקיות למינהם... הפעם נתנו לנו להרגיש ממש כאילו בחרנו את המנה המומלצת ביותר בתפריט. נחמד מאוד!
 

SigurRos

New member
על מה ולמה שילמתם דמי אבטחה?!

הרי גבייתם אסורה עפ"י החוק.
 

liti

New member
לא מדוייק-מותר לחשב בחשבון,אך../images/Emo26.gif

אם הלקוח אינו מעוניין לשלם, זו זכותו המלאה.
 

SigurRos

New member
לא מדוייק!!

חוק הגנת הצרכן קובע מפורשות ובזו הלשון: "לא יפרסם עוסק ולא ינקוב,במפורש או במשתמע, מחיר של נכס או של שירות, אלא אם כן הוא המחיר הכולל בלבד ורק במטבע ישראלי" כלומר- אי אפשר להוסיף לחשבון את דמי האבטחה ודמי השירות בעברית ולאלו מביננו שלא קוראים חוקים דרך קבע.
 

SigurRos

New member
זאת ועוד-

אני חושב שהגיעה העת שבעלי המסעדות יפסיקו לעשות שימוש ציני במצב הביטחוני הרעוע אליו נקלעה מדינת מצוקתנו. דמיינו בנפשכם וברוח החוק המצויין דלעיל, שבקיץ הנוטף טיפות חמסין על עורנו המהוה והשזוף מאימת קרני השמש האכזרית היינו מקבלים את חשבון המסעדה בזו הלשון: עלות הארוחה- X ש"ח דמי מיזוג- Y ש"ח. נו באמת...........
 

liti

New member
בעניין דמי השירות- אני מסכימה

לשמחתנו הרבה העניין המעיק והלא הוגן של גביית דמי שירות קבועים מראש בחשבון בוטל לפני מספר חודשים. לגבי דמי אבטחה- אתה מוזמן להכנס לקישור המצורף. הבעיה האמיתית לדעתי היא בכך שבמסעדות רבות רמת המאבטחים היא לא גבוהה, ונראה כי לא כל המאבטחים עומדים בתקנים. דוגמא מצויינת לכך הוא בית הקפה בת"א בו עבד כמאבטח צעיר פלשתינאי שהתחזה ליהודי עם רקע צבאי רב ומכובד.
 

SigurRos

New member
אעמידך על טעותך

עם כל הכבוד לאיגוד המסעדות, ולמיני גופים שכמותו, לשון החוק ברורה ואינה ניתנת לפרשנות עוקפת. היא קובעת ככתוב בסעיף הנדון המצויין בהודעתי הקודמת באופן חד משמעי, כי אין לגבות דמים נוספים על שמחוייב בו הלקוח בגין צריכת/רכישת המוצר המוגמר. החלטתו של הוועד המנהל של איגוד המסעדות בישראל אינה חוקית בעליל ומכשירה את השרץ. את יכולה לסמוך עליי, אני יודע על מה אני מדבר. בפעם הבאה את יכולה לצאת בשפי ובנחת מן המסעדה מבלי לשלם ולו אגורה שחוקה אחת. בעלי המסעדות יבינו זאת ולא ינידו עפעף.
 
נכון וכל הכבוד על הנושא ולפעמים

קצת מביך לא לשלם טיפ. בן זוגי באופן קבוע מבקש להשמיט את דמי האבטחה ואם ה"לא כולל שירות" מודגש במיוחד,אנו משאירים טיפ סימלי. עוד אוסיף, כי אם המלצרית היתה מהממת בשירותה, היא תקבל גם את המגיעה לה ואם לא- אז לא! לא צריך להתבייש.
 

גוז

New member
יש על זה פסיקה? ../images/Emo118.gif

כי בעיני לשון החוק לא בהכרח חד משמעית. אם למשל בכניסה כתוב שלט גדול וגם בתפריט מצויין שיש לשלם X ש"ח בגין אבטחה - אז מאחר שאתה מקבל אבטחה, כמו גם שניצל או כל פריט אחר מן התפריט - אזי אין סיבה שלא לחייב אותך. לא הסתירו את זה ממך, לא הפתיעו אותך בחשבון - הלקוח יודע מה הוא צפוי לשלם - וזה נשמע לי כשר ומתיישב עם לשון החוק. אבל - אם יש על זה פסיקה - אשמח לשמוע.
 
הם מנצלים את זה שאנשים מתביישים

לבקש להוריד את זה מהחשבון. זו חוצפה.בנוסף לאוכל, משלמים על חניה, אבטחה, טיפ...מה הגבול???
 

גוז

New member
אני לא יודעת... ../images/Emo118.gif

הרי די ברור שבעל עסק לא יספוג את ההוצאה של הבטחון - הוא גם לא אמור. זהו עסק - והוא נועד להרוויח. אם לא יכתבו דמי אבטחה - הרי שממילא יגלמו אותם במחירי המנות - ויש סכנה שזה יצא לנו אפילו יותר. אז לא בטוח שהטענה כנגד משרתת את המטרה. לגבי השירות - אני מסכימה. כשמגיע - מגיע. כשלא - לא.
 

liti

New member
הלוואי שכל החוקים בישראל היו נשמרים

אבל אז, ממה היו מתפרנסים עורכי הדין? לדעתי האישית, גם אם אין חוק או פסיקה שמאשרים גבייתם של דמי אבטחה, הרי שעקב המצב הבטחוני הנוכחי אין מי שיאכוף זאת. אל נשכח כי עלות העסקת שומר היא כמה עשרות אלפי שקלים (12 שעות ביום, סופ"ש, נסיעות ועוד תשלום לחברת האבטחה) שלא כל מסעדה/בית קפה יכולים לעמוד בה ונראה כי יש העלמת עין מכוונת בנושא מצד אושיות החוק, וזאת במידה ואין חוק בנושא. בכל מקרה, אשמח לבדוק את העניין. עד אז אני שומרת לעצמי את הזכות להחליט האם לשלם או לא.
 

SigurRos

New member
ל ס י כ ו ם

אעמיד דברים על דיוקם- אין בין כובד הכיס{הצמוק ממילא} של עוה"ד ופרנסתם {ליטי} ובין ה"קשר החוזי" שנכרך בין הלקוח למסעדן {וסליחה על הפרפראזה,גוז}לבין העניין נשוא ענייננו ולא כלום. נכון, מצב המסעדות בארץ הוא בכי רע, אך אין זה אומר שהפיתרון ,כרגיל במחוזותינו, צריך לבוא על חשבון הלקוחות {שעוד איכשהו כן נושאים בנטל} ובטח שלא בניגוד לחוק!!!! התיקון לחוק האמור קובע, כי המחיר הנגבה בגין השירות צריך לכלול את סך התשלומים הנגבים ע"י העוסק ובענייננו- המסעדן. התיקון אף מגדיל וקובע, כי סך התשלומים צריך לכלול כל תשלום אחר הנלווה לרכישת אותו השירות,בלי שניתנת לצרכן אפשרות מעשית לוותר עליו במסגרת השירות אותו הוא מקבל. ובקונקרטיזציה לענייננו- על האבטחה אינני יכול לוותר כי היא מגיעה בילט-אין למנה שאני מקבל במסעדה, ובכלל- דמיינו בנפשותיכם כי בבואכם לקבל שירות במסעדה הייתם מקבלים חשבון מפורט,מפורט מדי, שהיה כולל את שכה"ע של השף המהולל,המיזוג, דמי משגיח הכשרות, דמי המעצבת והשיפוצניק המגיע מדי חודש לתקן פינות, ודמי התשלום לאינסטלטור בגין הסתימה האחרונה שהייתה בשירותי המסעדה ומנעה מאיתנו מלשזף את עכוזנו במימי האסלה הבהירים והצלולים
. הרי כולנו מסכימים שזה "קצת" לא הגיוני. אין כאן צורך בפסיקה,גוז. איננו עוסקים כאן בפומליזם נוקשה וקנטרני.החוק במקרה הנ"ל הוא חוק שתכליתו היא צרכנית ברורה ולכן אין ספק כי הוא אינו בא לשרת אינטרס עסקי אלא צ ר כ נ י !!!!! בקיצור- תפסיקו להיות פראיירים. בעלי המסעדות עושים שימוש ציני ונלעג למצב הקשה שבו אנו חיים ממילא. קשה להם למסכנים?! יכלו להעלות את כל מחירי המנות במחיר עלותה היחסית של האבטחה וכך לגלם את עלותה הכוללת, אבל לא!! מה פתאום ?!..אז הלקוחות יתלוננו ויגידו שהמנות יקרות ולכן אם אפשר לפרוט על נימי הרגש של הלקוח..אז למה בעצם לא?! נגיד לו "שמע, המצב קשה,תעזור לנו...תשתתף בהוצאות,הן הרי למענך ובשבילך"...באמת תודה. זו ציניות שאינה יודעת גבולות.
 

che55

New member
כדי להקפיץ יש לרשום בגוף ההודעה

לפחות 11 תווים, אם אני לא טועה. אז הנה מקפיצה עבורך
 
למעלה