מה התורה אומרת על קשת בענן

../images/Emo188.gifמה התורה אומרת על קשת בענן ../images/Emo35.gif

היום בשעה 8 בבוקר אני ראיתי " קשת בענן "
ענקית !!!!! , בצורה של חצי עיגול מלא !!! . ןמעלייה עוד קשת בענן אבל הרבה פחות בולטת ! . אני רוצה לדעת מה התורה אומרת על התופעה הזאת בגלל שאני שמעתי שזה סימן רע לעולם ! . בפרשת " נוח בתיבה " הקשת סימלה למעשה את המבול ! .
 

Guy3331

New member
בדיוק להפך...

הקשת היא אות לברית שכרת הקב"ה עם נוח וצאצאיו, שלא יביא עוד מבול וחורבן כמעט מוחלט שכזה לעולם. וכשרואים קשת בענן יש לברך "באי"ה אמ"ה זוכר הברית, ונאמן בבריתו וקיים במאמרו". בנוסף, יש הלכה שלא להביט בקשת במבט ממושך, כי זה יכול להזיק לאדם. שבת-שלום!
 
לעניות דעתי...

הקשת היא אכן סימן רע... כמו שGUY3331 כתב, היא אות לברית שכרת הקב"ה עם נוח וצאצאיו שלא יביא עוד מבול וחורבן כמעט מוחלט שכזה לעולם... זאת אומרת שרואים קשת זה סימן שהקב"ה היה רוצה להחריב את העולם, אבל הברית שכרת מונע את זה... משל לבן מלך (סתם הייתי חייב לכתוב את זה) שבגד באביו, בא אביו ותלה אותו, ואת תמונתו שם בארנק. לאחר שנים מספר נולד לו בן נוסף, כשגדל הבן אמר לו אביו, "בני, נשבע אני שלא אתלה אותך לעולם", ברבות הימים גם בנו זה בגד באביו, אך כל פעם שראה אותו האב, העלה את תמונת בנו הראשון אל מול עיניו, וככה ידע הבן כל פעם שהוא ראה את אביו עושה כך כי רצה אביו לתלותו אך משום שבועתו לא עשה כן... מקווה שהבנתם, ניסיתי לעשות משל נחמד, יצא קצת מסורבל... שבוע טוב, שמעון.
 

choir

New member
יפה מאוד

נהנתי מהרעיון. אני מסכים אם דבריך, וכך גם מובא בספרים הקדושים.
 

Guy3331

New member
לשיטתך, זהו סימן רע. אם-כן, מדוע

אנו מברכים "זוכר הברית ונאמן בבריתו..."?! - הרי שהקשת היא בעצם סימן לדבר טוב! - שהקב"ה הבטיח שהוא לא יעזוב אותנו ולא יעשה בנו כלה ח"ו, אלא אדרבא, שהוא יתברך מרחם על בריותיו, ולא חפץ במותם, אפילו רשעים וכו'... לפי שיטתך, אז כאילו שמלמעלה יורד רע ח"ו, וכאילו ש-ה' שופט אנשים כדי לתת להם עונש, אבל באמת שאין זה כך, כי הרי "שיתף (ה') מידת הרחמים במידת הדין..." וכו'... לתשומת לבך... בברכה.
 

הטייסת

New member
שבוע טוב ומבורך-

"זוכר בריתו וקיים במאמרו" מברכים כי כמו שנאמר כאן מעשינו ראויים למבול אבל ה' "זוכר בריתו וקיים במאמרו" ולא מחריב את העולם. רק מהברכה הזאת אפשר לחזור בתשובה: "קיים במאמרו" שלא כמו בני אדם , אומרים מילה ובמקרה הטוב היא מחזיקה אולי שעה ,אחרי שעה לא היה ולא נברא. אני אמרתי? הבטחתי? לא זכור לי.. לא הבנת.. התכוונתי אחרת.. בלה בלה בלה. ה' קיים במאמרו ,ישתבח שמו לעד ואפילו שאנו מלאים בעוונות הוא "זוכר בריתו וקיים במאמרו" אין כאן סתירה אלא חיזוק גדול!!
 
זוכר הברית ונאמן בבריתו..

כמו שכבר כתבו כאן... זוכר הברית שנכרתה בינו לבין נח וצאצאיו, ונאמן בבריתו שלא להשחית העולם למרות מעשינו הרעים! הברכה מחזקת את הטענה...
 
ואם איקשי לך...

למה מברכים הרי זה סימן לא טוב? אפשר לתרץ ע"פ מה שהגמ` אומרת שחייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה...
 

choir

New member
לא מדויק

זה לא ממש הפשט ב"חייב לברך וכו" הפשט שם הוא שכל מה שקורה לנו אפילו אם זה רע, זה לטובתינו. ולכן מחוייבים לברך גם אל הרע.
 
למה אסור להיסתכל על זה הרבה זמן ../images/Emo35.gif

אני לא מבין אם זה דבר כל כך יפה ! שנועד לסמל דברים טובים לפי דעתכם ! , אז מדוע אי אפשר להנות מהיופי של זה .
 

Guy3331

New member
כך כתוב בקיצור-שולחן-ערוך:

הרואה הקשת מברך: "בא"י אמ"ה, זוכר הברית, נאמן בבריתו וקיים במאמרו". ואסור להסתכל בו ביותר, והמסתכל בקשת עיניו כהות, ושומע לעצה חכם (מתוך שולחן-ערוך צו-יג, עיין שם). וכו'... - מדוע זה כך - אינני יודע. ולא עיינתי בשולחן-ערוך עצמו, כי אין לי... - אבל זה קצת מזכיר לי את ההלכה שאסור להביט בכהנים בזמן שמברכים את העם (כלומר בברכת-כהנים).
 
למעלה