מדוע נשבר ציר קרדן?

מצב
הנושא נעול.
לא עונה מי שחושש להודות בטעותו
לא עונה מי שחושש להודות בטעותו. ואני חוזר על השאלה העיקרית: איך זה שבמטוסים התחזוקה לא קשורה לקורסים טכניונים, ולדעתך ברכבת זה הכרחי? יהודה
אני לא מומחה לבואינג 797....
וגם לא לבואינג 77977....
גש לטכניון ותשאל בעצמך. לימודי אוירונאוטיקה קשורים מאוד גם לתחזוקה. אי אפשר להיות טייס מבלי להבין משהו בתחזוקה. כל נהג קטר אמור להכיר היטב את מבנה המנוע של הקטר כדי לאתר תקלות ולפותרן בזמן אמת ואכן כמה מחבריי שהם נהגי קטרים בארץ מכירים היטב את המנוע, הגנרטור ומנועי ההסעה החשמליים. אחד מהם אף מסוגל לבצע תיקונים עד רמה מסויימת בשטח כאשר מתרחש שתק-קטר. הוא יודע להניע את הקטר במצב כזה תוך ניטרול המחשב וכמו-כן לפתור סוגיות אחרות העלולות להתרחש בנסיעה. אין לי ספק שטייס אמור להבין היטב את מערכות המטוס השונות ולדעת מה לעשות מבחינה תחזוקתית כאשר מתרחשת תקלה באויר. טייס הוא לא איש תחזוקה אך הוא חייב לדעת לפתור תקלות בזמן העבודה. ברור לי לחלוטין שלימודים כאלו הם ברמה אקדמית ולא לימודי חארטה בהם אתה מוכן להסתפק. ולסיום: יש במדינת ישראל נהגי קטר לא מעטים שהם אנשי תחזוקה לשעבר ואשר התקדמו מהמוסך לאט לאט עד לנהיגת רכבת משא ואח"כ רכבת נוסעים. מהיכרות אישית עם כמה מהם - יש בקרבם אקדמאים שלמדו בעברם את כל נושא התחזוקה במסגרת לימודים אקדמאיים ברוסיה, ברומניה ובצרפת. הם עברו הכשרות ברמה הרבה יותר גבוהה מזו הנהוגה בישראל. בזכות אותן הכשרות אקדמיות הם יודעים לפתור כמעט כל בעיה טכנית בזמן אמת. אחד מהם שלא נזכיר את שמו הוא צבר והוא למד מאותם ח'ברה את העבודה. הוא אכפתניק בצורה יוצאת דופן ובודק לפני כל נסיעה את כל המערכות בקטר. הוא מגיע לעבודה חצי שעה מוקדם יותר כדי לוודא תקינות של הכל. הוא בחור ישראלי מקצוען שמתייחס לציוד כאילו הציוד פרטי שלו. הלוואי וירבו כמוהו. אבל למעשה אין לי ממש רצון להמשיך את הדיון איתך. אתה לא נשמע לי אדם חביב. מצטער. תמשיך את הדיון על המטוסים בפורום המתאים לכך. כאן פורום קטרים ואוטובוסים. בוא, בוא נסיים את הדיון בינינו. אין טעם להמשיך בו וממש אבל ממש לא בא לי להמשיך. שבת-שלום והייה שלום בחורצ'יק.
 

yehuda7K

New member
אני לא מומחה לבואינג 797....
וגם לא לבואינג 77977....
גש לטכניון ותשאל בעצמך. לימודי אוירונאוטיקה קשורים מאוד גם לתחזוקה. אי אפשר להיות טייס מבלי להבין משהו בתחזוקה. כל נהג קטר אמור להכיר היטב את מבנה המנוע של הקטר כדי לאתר תקלות ולפותרן בזמן אמת ואכן כמה מחבריי שהם נהגי קטרים בארץ מכירים היטב את המנוע, הגנרטור ומנועי ההסעה החשמליים. אחד מהם אף מסוגל לבצע תיקונים עד רמה מסויימת בשטח כאשר מתרחש שתק-קטר. הוא יודע להניע את הקטר במצב כזה תוך ניטרול המחשב וכמו-כן לפתור סוגיות אחרות העלולות להתרחש בנסיעה. אין לי ספק שטייס אמור להבין היטב את מערכות המטוס השונות ולדעת מה לעשות מבחינה תחזוקתית כאשר מתרחשת תקלה באויר. טייס הוא לא איש תחזוקה אך הוא חייב לדעת לפתור תקלות בזמן העבודה. ברור לי לחלוטין שלימודים כאלו הם ברמה אקדמית ולא לימודי חארטה בהם אתה מוכן להסתפק. ולסיום: יש במדינת ישראל נהגי קטר לא מעטים שהם אנשי תחזוקה לשעבר ואשר התקדמו מהמוסך לאט לאט עד לנהיגת רכבת משא ואח"כ רכבת נוסעים. מהיכרות אישית עם כמה מהם - יש בקרבם אקדמאים שלמדו בעברם את כל נושא התחזוקה במסגרת לימודים אקדמאיים ברוסיה, ברומניה ובצרפת. הם עברו הכשרות ברמה הרבה יותר גבוהה מזו הנהוגה בישראל. בזכות אותן הכשרות אקדמיות הם יודעים לפתור כמעט כל בעיה טכנית בזמן אמת. אחד מהם שלא נזכיר את שמו הוא צבר והוא למד מאותם ח'ברה את העבודה. הוא אכפתניק בצורה יוצאת דופן ובודק לפני כל נסיעה את כל המערכות בקטר. הוא מגיע לעבודה חצי שעה מוקדם יותר כדי לוודא תקינות של הכל. הוא בחור ישראלי מקצוען שמתייחס לציוד כאילו הציוד פרטי שלו. הלוואי וירבו כמוהו. אבל למעשה אין לי ממש רצון להמשיך את הדיון איתך. אתה לא נשמע לי אדם חביב. מצטער. תמשיך את הדיון על המטוסים בפורום המתאים לכך. כאן פורום קטרים ואוטובוסים. בוא, בוא נסיים את הדיון בינינו. אין טעם להמשיך בו וממש אבל ממש לא בא לי להמשיך. שבת-שלום והייה שלום בחורצ'יק.
טעית: אוירונאוטיקה בטכניון לא קשורה לתחזוקה
טעית: אוירונאוטיקה בטכניון לא קשורה לתחזוקה? ומאיפה בא לך הרעיון המשונה שטכנאי תחזוקה מריך ללמוד בקורס טכניוני? האם זה מאחד מ 28 מגזיני הרכבת שאתה קורא? יהודה
 
טעית: אוירונאוטיקה בטכניון לא קשורה לתחזוקה
טעית: אוירונאוטיקה בטכניון לא קשורה לתחזוקה? ומאיפה בא לך הרעיון המשונה שטכנאי תחזוקה מריך ללמוד בקורס טכניוני? האם זה מאחד מ 28 מגזיני הרכבת שאתה קורא? יהודה
לך תשתה מים ותירגע. רק השאלות שלך
הן מוזרות ומשוללות כל יסוד. ככל הנראה הנושא הטכני הרכבתי רחוק ממך כמרחק פלוטו מהשמש...
 

yehuda7K

New member
לך תשתה מים ותירגע. רק השאלות שלך
הן מוזרות ומשוללות כל יסוד. ככל הנראה הנושא הטכני הרכבתי רחוק ממך כמרחק פלוטו מהשמש...
בנושא זה ,חבריך בפורום נגדך. סתם ככה?
בנושא זה ,חבריך בפורום נגדך. סתם ככה? אולי תנסה להפעיל קצת הגיון? תתנצל אל השטות וסגור ענין. יהודה
 

yehuda7K

New member
הודעתך לא ראויה לתגובה טרול.
אולי תצרף גם אותי לאלה שישנים בטריבונה בעמידה
אולי תצרף גם אותי לאלה שישנים בטריבונה בעמידה? אפילו אם החברים שלך בפורום הם נגדך במקרה הזה, זה לא ישנה. אתה מתעקש על השטות הזו של קורסים טכניונים לפועלי הרכבת. תגיד, אתה קיים באמת? יהודה
 
אולי תצרף גם אותי לאלה שישנים בטריבונה בעמידה
אולי תצרף גם אותי לאלה שישנים בטריבונה בעמידה? אפילו אם החברים שלך בפורום הם נגדך במקרה הזה, זה לא ישנה. אתה מתעקש על השטות הזו של קורסים טכניונים לפועלי הרכבת. תגיד, אתה קיים באמת? יהודה
חברים יש רק ב-PAY-PAL.
לא, אני לא באמת קיים. אני יושב בבית על כוכב הלכת פלוטו ומשם משדר...
מה אתה בדיוק רוצה? מספר שלדה של איזה אאודי 75 משנת 1972??
חאליק ז'ונטיל. חלאס תן לנשום אויר. ובינינו: מה לך ולאוטובוסים או רכבות? אתה טירון בתחום הזה, הלא כן?
יאללה לילה טוב מהעיר הגדולה במדינה.
 

Rubim88

New member
אתה עושה צחוק מתחזוקה ואח"כ מקבלים
תאונות. בצרפת נלמד הנושא באופן אקדמי. גם פועלים פשוטים במוסכי רכבת עוברים הכשרות ברמה אקדמית. הגיע הזמן שבישראל יפתח חוג אקדמי ללימודי רכבתאות שיכלול בתוכו גם את נושא התחזוקה בו אתה מקל ראש. קורס כזה חייב לכלול גם עבודה מעשית. ברוסיה הוא מתקיים ולכן אין שום סיבה שבישראל הוא לא יתקיים. והיות ואתה ממשיך לרדת לפסים אישיים - הרי שבהודעה זו הסתיים הדיון בין שנינו.
לא מדויק
פועלים פשוטים לא עוברים הכשרה ברמה אקדמאית אלא הכשרה מקצועית בהתאם למקצוע הרכבתי, כמובן שיש מקצועות(הנדסיים) שנלמדים אך ורק באקדמיה.
 

kobiz99

New member
מכללה עם מרצים אקדמאים זה מתכון לכשלון
מכללה עם מרצים אקדמאים זה מתכון לכשלון. מאיפה הבאת את הרעיון המשונה הזה? האחזקה של מטוסים לא יותר פשוטה מזו של רכבת (בלשון המעטה) ואף אחד מאנשי התחזוקה שם לא לומד ממורים אקדמאים דווקא. ממתי תואר אקדמאי קשור לנסיון בתחזוקה? מציע שתלמד את הנושא. יהודה
 

נתנאל531

Well-known member
מדוע נשבר ציר קרדן?
ציר הקרדן יישבר ללא יכולת תיקון ביום 17.08.2011. צריך להזכיר את התאריך הזה כל יום מחדש כדי שאיש לא ישכח ! אני רוצה לחזק הערב את ידיה המבורכות של הגב' המכובדה - הגב' גילה אדרעי במאבקכם הצודק ללא עוררין ! לפני שעושים סדר - כדאי שתדעי שמירב עם ישראל תומך בכם ! אסור לוותר בשום פנים ואופן ! בזכותכם אנשי ועד יקרים - תפורק הרכבת ביום 17.08.2011. אתם תהיו נושאי הדגל ברכבת החדשה שתוקם תוך ניטרול מוחלט של כל מי שעמד בדרככם עד היום ! עלו והצליחו ! כל הכבוד לכל אנשי הועד ברכבת-ישראל על מאבקכם הישר, הצודק והנכון לעשייה בדיוק עכשיו. אה.... ודרך אגב.... ציר קרדן נשבר כאשר: או זו הסיבה שבגללה נשבר ציר הקרדן: (וכל מי שינסה למרוח אתכם בדברים אחרים - דינו שקרן בע"מ !!!!!!!!!!) למערכי הקרונועים יש 2 סוגים של גירי מהירויות, מסוג ECOMAT מתוצרת חברת הגירים ZF. לגיר הישן יש צִמּוּד (coupling) המחבר בין גיר המהירויות לקרדן שצריך להבריג בו 10 ברגים ולחדש יותר יש רק 4 עם שימוש בקרדן מדגם אחר. מה עשו ? הלכו פרקו את הצִמּוּד בגיר הישן ושמו במקומו את הצִמּוּד של הגיר החדש !!!!!!!!!!!!! את זה טרם שמעתם !!! ומה באמת קרה? הברגים לא התאימו כי הם ארוכים מיד לצִמּוּד כזה - דבר שגם לחוסר הידוק של הברגים. חוסר הידוק של הברגים גרם לשבר התעייפות בברגים ולשבירת הקרדן. עד עכשיו שמעתם על הברגים, לא שמעתם את ההסבר !!!! עד כאן ההסבר המדוייק טכנית ואל תתנו לאיש למרוח אתכם עם הסברים אחרים !!! כל הסבר אחר הוא שקר שחור !!!
אז הזלקורן צדק אחרי הכל?
עוד במרץ הוא טען שהשריפה בקורנועים נגרמה עקב שימוש בברגים לא מתאימים... http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4035951,00.html
 
אז הזלקורן צדק אחרי הכל?
עוד במרץ הוא טען שהשריפה בקורנועים נגרמה עקב שימוש בברגים לא מתאימים... http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4035951,00.html
הוא התכוון לקרונוע מס' 38 וצדק !
הבעיה איתו היתה שהוא כתב בכללית. הוא לא נכנס לפרטים הקטנים. בשביל זה יש לך אותי. הסברתי במדוייק מה היתה הבעיה. דרך-אגב: אנשי קונצרן "בומברדייה" לא מוכנים בשום פנים ואופן לקבל את גרסת הרכבת לגבי ריתוך לא תקין. הם מוכנים להיאבק ברכבת עד קץ הימים על הענין הזה. ידוע שהגב המשפטי ועורכי הדין של בומברדייה הם הרבה יותר בעלי כח וממון מאלו של הרכבת. לדעתי אין פה כוחות שקולים. עו"ד בומברדייה מסוגלים לדרוס את אלו של הרכבת. לא כוחות שקולים. לבומברדייה יש עו"ד שהם גם אנשי מקצוע רכבתיים מהמעלה הראשונה בעולם. הרכבת לא תוכל למצוא עו"ד כזה שייצג אותה מול בומברדייה. מכאן שההפסד שלה מראש מובטח.
 

amit1270

New member
הוא התכוון לקרונוע מס' 38 וצדק !
הבעיה איתו היתה שהוא כתב בכללית. הוא לא נכנס לפרטים הקטנים. בשביל זה יש לך אותי. הסברתי במדוייק מה היתה הבעיה. דרך-אגב: אנשי קונצרן "בומברדייה" לא מוכנים בשום פנים ואופן לקבל את גרסת הרכבת לגבי ריתוך לא תקין. הם מוכנים להיאבק ברכבת עד קץ הימים על הענין הזה. ידוע שהגב המשפטי ועורכי הדין של בומברדייה הם הרבה יותר בעלי כח וממון מאלו של הרכבת. לדעתי אין פה כוחות שקולים. עו"ד בומברדייה מסוגלים לדרוס את אלו של הרכבת. לא כוחות שקולים. לבומברדייה יש עו"ד שהם גם אנשי מקצוע רכבתיים מהמעלה הראשונה בעולם. הרכבת לא תוכל למצוא עו"ד כזה שייצג אותה מול בומברדייה. מכאן שההפסד שלה מראש מובטח.
מה עם חקירה בלתי תלויה?
מה הקשר לעורכי דין? מה שהחוקר הבלתי-תלוי יקבע יהיה מחייב. מה הבעיה עם זה?
 
מה עם חקירה בלתי תלויה?
מה הקשר לעורכי דין? מה שהחוקר הבלתי-תלוי יקבע יהיה מחייב. מה הבעיה עם זה?
פתאום לא שומעים עליה...איפה החקירה הזו?
היכן היא עומדת? רכבת-ישראל רוצה לתבוע את בומברדייה. אני במקום הרכבת, הייתי נזהר שלא לחטוף תביעה חוזרת על סכום הרבה הרבה יותר גבוה. בומברדייה הרבה יותר איתנה מהרכבת ויש לה גב פיננסי כמו של מדינה. להערכתי, הרכבת צריכה מאוד להיזהר בענין הזה שלא לקבל חזרה בומברג שיגרום לה נזק לעשור שלם אם לא יותר....מהיכרותי את בומברדייה אני יכול למסור לך שהם יילחמו עד הסוף והם לא ממש יודעים להפסיד.
 

easylivin

New member
אז הזלקורן צדק אחרי הכל?
עוד במרץ הוא טען שהשריפה בקורנועים נגרמה עקב שימוש בברגים לא מתאימים... http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4035951,00.html
יש דברים שהשתיקה עדיין יפה להם:
ולפחות שלושה חברים (אני חושב שיותר) כאן בפורום יודעים בדיוק למה אני מתכוון. הייתה סיבה אחרת לשבר הזה. רמז: הסיבה האמיתית פורסמה בגלוי בכלי התקשורת... אלא שבתקשורת פורסמו כמה וכמה "סיבות", חלקן הזויות מארץ הלה-לה-לנד. בדומה לגירסה ההזויה של הזלקורן. וכשאני אומר "הזויה" אני מתכוון: שקרית, דמיונית, מסולפת. והיא תישאר כזו גם אם תהפוך לגירסה הרשמית בסופו של דבר. הוכחות? כנראה שהציבור לא יזכה לראותן, אלא אם יוחלט להביא את הנושא לבית המשפט. משום מה, הרושם הוא שלא הרכבת ולא ספקית הרכבות, אינן מעניינות שהפרשה תגיע לשם... השורה התחתונה: אף אחד משלושת הצדדים המעורבים (ההנהלה, היצרנית, עובדי הרכבת) לא יצא טוב מהפרשה הזאת, אם כי הועד מצטייר כגרוע מכולם. והוא זה שהפיץ את גירסת "הברגים".
 
יש דברים שהשתיקה עדיין יפה להם:
ולפחות שלושה חברים (אני חושב שיותר) כאן בפורום יודעים בדיוק למה אני מתכוון. הייתה סיבה אחרת לשבר הזה. רמז: הסיבה האמיתית פורסמה בגלוי בכלי התקשורת... אלא שבתקשורת פורסמו כמה וכמה "סיבות", חלקן הזויות מארץ הלה-לה-לנד. בדומה לגירסה ההזויה של הזלקורן. וכשאני אומר "הזויה" אני מתכוון: שקרית, דמיונית, מסולפת. והיא תישאר כזו גם אם תהפוך לגירסה הרשמית בסופו של דבר. הוכחות? כנראה שהציבור לא יזכה לראותן, אלא אם יוחלט להביא את הנושא לבית המשפט. משום מה, הרושם הוא שלא הרכבת ולא ספקית הרכבות, אינן מעניינות שהפרשה תגיע לשם... השורה התחתונה: אף אחד משלושת הצדדים המעורבים (ההנהלה, היצרנית, עובדי הרכבת) לא יצא טוב מהפרשה הזאת, אם כי הועד מצטייר כגרוע מכולם. והוא זה שהפיץ את גירסת "הברגים".
אתה טועה בענק !!! פשוט מחטיא את המטרה 100% !
ואין לי ספק שאין לך קשרים פנימיים עם מי שצריך כדי לדוש בענין הזה. צר לי עליך אריק יקירי: אתה טועה והפעם בגדול ! הועד לא הפיץ שום גרסת ברגים וזו השמצה גרועה. איש מבין חברי הועד לא הפיץ דבר כזה ולאט אבל בטוח מתחיל להתברר כי טענות אנשי הועד הולכות וצודקות ככל שעוברים הימים והשבועות. צריך איכשהוא לסחוב עד ליום הדין - 17.08.2011. אני אזכיר באותו יום באופן אישי למר כץ את הבטחתו ואדאג שהענין לא יירד מהכותרות אף לא ליום אחד.
 

easylivin

New member
אתה טועה בענק !!! פשוט מחטיא את המטרה 100% !
ואין לי ספק שאין לך קשרים פנימיים עם מי שצריך כדי לדוש בענין הזה. צר לי עליך אריק יקירי: אתה טועה והפעם בגדול ! הועד לא הפיץ שום גרסת ברגים וזו השמצה גרועה. איש מבין חברי הועד לא הפיץ דבר כזה ולאט אבל בטוח מתחיל להתברר כי טענות אנשי הועד הולכות וצודקות ככל שעוברים הימים והשבועות. צריך איכשהוא לסחוב עד ליום הדין - 17.08.2011. אני אזכיר באותו יום באופן אישי למר כץ את הבטחתו ואדאג שהענין לא יירד מהכותרות אף לא ליום אחד.
בדבר אחד אני כבר בטוח: שבפירוש עדיף
כבר לפרק את החברה הזאת למרות הנזק (הזמני, כך אני מקווה, אך הקשה בכל זאת) לנוסעים, על פני התמשכות המצב הקיים. ואם אפשר לשבור אותו מבלי לסגור את החברה לחלוטין - הלוואי...
 
בדבר אחד אני כבר בטוח: שבפירוש עדיף
כבר לפרק את החברה הזאת למרות הנזק (הזמני, כך אני מקווה, אך הקשה בכל זאת) לנוסעים, על פני התמשכות המצב הקיים. ואם אפשר לשבור אותו מבלי לסגור את החברה לחלוטין - הלוואי...
גילה אדרעי צריכה להגיב על השרשור הזה !

אני מקווה שיהיה לי זמן להעביר לה את השרשור מחר. כמו-כן אני מקווה שניתן יהיה להביא את תגובתה לדברים. הכי הוגן זה לתת לה לראות את השרשור כדי שהיא תוכל להגיב באופן עניני על הדברים. אין לי ספק שהיא יכולה להדוף בקלילות רבה את כל ההתקפות על הועד. אולי היא אוהבת פיסטוק ודובדבנים, אך היא חריפה מאוד ומסוגלת להדוף כל התקפה של ההנהלה העומדת חסרת אונים מולה. אם זה לא נושא חן בעיני ההנהלה, הרי שמוטב שהשרביט יעבור לאנשים הנכונים..... אם ההנהלה לא מסוגלת לנהל מו"מ עקבי ורציני מול גילה, יתכן שלבחורה הזו יש בדיוק את התכונות הנכונות לנהל גוף ענק בן 2000 עובדים.....אולי לא צריכים להביא עוד פלצן מבחוץ כאשר יש בועד אשה דעתנית שמסוגלת ככל הנראה לנהל את הרכבת הרבה יותר טוב ממה שכולנו בכלל חושבים.......איך לא חשבתי על כך קודם? הרי ברגע שהיא תהיה חברת הנהלה או מנכ"לית, היא במילא תנוטרל מהועד ואז תקבל הנהלה חזקה שיודעת לעבוד נכון !
 

easylivin

New member
גילה אדרעי צריכה להגיב על השרשור הזה !

אני מקווה שיהיה לי זמן להעביר לה את השרשור מחר. כמו-כן אני מקווה שניתן יהיה להביא את תגובתה לדברים. הכי הוגן זה לתת לה לראות את השרשור כדי שהיא תוכל להגיב באופן עניני על הדברים. אין לי ספק שהיא יכולה להדוף בקלילות רבה את כל ההתקפות על הועד. אולי היא אוהבת פיסטוק ודובדבנים, אך היא חריפה מאוד ומסוגלת להדוף כל התקפה של ההנהלה העומדת חסרת אונים מולה. אם זה לא נושא חן בעיני ההנהלה, הרי שמוטב שהשרביט יעבור לאנשים הנכונים..... אם ההנהלה לא מסוגלת לנהל מו"מ עקבי ורציני מול גילה, יתכן שלבחורה הזו יש בדיוק את התכונות הנכונות לנהל גוף ענק בן 2000 עובדים.....אולי לא צריכים להביא עוד פלצן מבחוץ כאשר יש בועד אשה דעתנית שמסוגלת ככל הנראה לנהל את הרכבת הרבה יותר טוב ממה שכולנו בכלל חושבים.......איך לא חשבתי על כך קודם? הרי ברגע שהיא תהיה חברת הנהלה או מנכ"לית, היא במילא תנוטרל מהועד ואז תקבל הנהלה חזקה שיודעת לעבוד נכון !
כולם כבר אמרו את דברם בתקשורת...
גם גילה, גם המנכ"ל, וגם אורי יוגב והשר כץ. הכל כבר נאמר, ומה שחשוב באמת זה מה כל אחד מהם ייעשה כעת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה