ביקורת על הופעה של דנה

מילי17

New member
והביקורת המלאה לעצלנים ../images/Emo9.gif

חרותה
מאת: טליה נגר 07/04/2006 טליה נגר נשבתה בקסמה של דנה ברגר במופע האקוסטי שלה
אמנם היא כבר אמא במשך שלוש שנים, ושני האלבומים הקודמים שלה ("תוך כדי תנועה" ו"עד הקצה") הפיקו המון להיטים מלודיים שנטחנו בגלגל"צ, אבל כשהיא יושבת על שרפרף בג'ינס וחולצה שחורה עם גיטרה ביד, ושרה בקול מתמסר ונוקב, דנה ברגר היא נערת רוק אולטימטיבית. המופע האקוסטי התקיים ב"פלורה בר" ברחובות. כיוון שבהופעה מסוג זה רצוי שהלב יעבוד יותר מהכבד, ניסיתי את טקטיקת האיחור בתקווה שאדלג על שלב ההמתנה, שמטרתו להוציא מהקהל כמה שיותר דרינקים, ועל הדרך להעביר אותו משלב הפטפטת, לציפייה דרוכה. אמנם סיימתי את הערב עם בירה אחת בלבד, אבל המהלך התגלה כלא מוצלח במיוחד, מהסיבה הפשוטה שהטקטיקה לא כללה אפשרות בה עד שאגיע לא יישאר מקום לשבת. הבר היה עמוס באנשים. ברגע שדנה ברגר ויניב דדון (גיטרה חשמלית) עלו על הבמה הקטנה בקדמת הפאב, לא נותר לי אלא לחבק את הצער, ולהבין שאיחור, אופנתי ככל שיהיה, לא יעזור לרצונו העז של ישבני למצוא לו פינה על הבר, במקום לעגוב מעל שתי בחורות שהסתכלו בי כאילו הן מלכות העולם, בזמן שניסיתי לקרוא נואשות לברמן. כשדנה ברגר מיקמה את הגיטרה על הירך, בלית ברירה מצאתי את עצמי למבוכתי הרבה עומדת במרחק הושטת יד ממנה. היא נראתה נינוחה, בטוחה בעצמה והקרינה סחבקיות, כאילו שכל חייה היא גדלה ברחובות ובאה לפגוש חברים. המבוכה שבלעמוד קרוב כל כך נעלמה מהר.
להופעה אקוסטית יש קסם משלה. אין תופים ואין דיסטורשנים. אין גיבוי של להקה מסביב, וכל הפוקוס מתרכז בזמר ובקול שלו. מבצעים או יוצרים לא מספיק משופשפים עלולים למעוד על מכשול מונוטוניות בהגשת השירים, או על חוסר דיוק בטונים. כשמאחוריה כ- 14 שנות יצירה והופעות היא משאירה רק אבק על המסלול. הכתירו אותה לא פעם לנסיכת הרוק-פופ הישראלית, אבל דנה ברגר כבר מזמן מלכה. וכמובן שהיא הייתה המלכה היחידה באותו בר.
דדון. בן לוויה מושלם (אמיר ביטון) היא הגישה את השירים בצורה מלאת הבעה, ובעיבודים שנתנו גם לשירים המוכרים כמו "אהבה", "תוך כדי תנועה", או "עד הקצה" מגע ורגש אחר. יניב דדון (יניבי, בפיה של דנה ברגר), שמנגן עם ברגר כבר כמה שנים, ואחראי על חלק מהעיבודים באלבום החדש, ליווה את השירים בעדינות מחוספסת וזכה להרבה פרגון ואהבה מהמלכה. כשלדנה היה חם והיא התקנאה בחולצה הקצרה שלו, בלי להגיד מילה, כיאה לבן לוויה מושלם הוא פשוט הוריד את החולצה שלו ונתן לה. וכיאה למלכה היא קמה, ניגשה רגע מאחורי הרמקול והחליפה את חולצתה הארוכה. "חשבתי לעצמי שחזייה זה כמו בגד ים", היא שיתפה את הקהל המשתומם, שזכה לרגע קטן של תמצית הרוקנרול. למוסיקה יש מקום של כבוד, ואם צריך רגע להתפשט כדי להשיג את הטמפרטורה נכונה, שתאפשר נוחות מקסימאלית להופעה - אז מתפשטים. בהופעה אקוסטית יש הרבה יותר מקום למילים ולטקסטים. שיר אחרי שיר המילים מביעות כמיהה לאהבה, מספרות על הגבר שלא נשאר, על זה שהיא מחכה לו, על הדמעות. ממש לפני שעלתה בי השאלה האם משהו השתנה בתפיסת העולם מאז שיש קטנטנה בחייה, דנה הציגה שיר יפיפייה ומרגש מהאלבום החדש, שבבוקר אותו היום יצא לחנויות. השיר "יום יום", כשם האלבום, אותו כתבה יחד עם צרויה להב והפיק לואי להב, מדבר על למצוא את העיקר בתוך כל הטפל ועל חסדים קטנים שעליהם היא מודה לאלוהים, ואותו היא הקדישה לכל האימהות שהיו בקהל. בכלל, דנה מאד פתוחה ומשתפת. אם זה באנקדוטות מחייה, למשל איך נולד השיר "גן מאיר", לו היא קוראת שיר קישקע, או על מי נכתב השיר "תוך כדי תנועה". היא מסתכלת אל האנשים בעיניים ושרה אליהם. ללא ממקום של עליונות או כוח אלא ממקום קרוב ומקבל, וזה נותן תחושה מאד נעימה וטובה. ולא רק זה. על ידי ההגשה המתמסרת, ובגוון קול המיוחד שמיד מזהים, ברגר גורמת לשירים לעבור זיקוק ומביאה אותם לידי מיצוי. על האלבום החדש "יום יום" היא עבדה בצורה דומה. קודם כל שרים ומנגנים - שירה וגיטרה לייב, ואת הטייק הטוב מקליטים, ורק אז מלבישים אותו בשאר הכלים ובעיבודים. הפוך מהדרך בה יצרה עד עכשיו. דרך עבודה זו ניכרת לאורך השירים באלבום. השירים מתנגנים להם באיטיות יחסית, והקול שנמצא לפני צלילי הרקע מכתיב את הקצב. היא שרה על אהבה, על זוגיות שלא תמיד מסתדרת, והפעם גם על איך הנוכחות של הגורה הקטנה בחייה עזרה לה למצוא את השקט ואת הכיוון. בראיון שהתפרסם ב"מעריב" (31.3.06) על צאת אלבומה החדש, היא מעידה כי זהו התקליט הכי טוב שעשתה עד היום, דבר שלא אמרה על אף תקליט אחר שלה.
האמת היא, שההופעה הייתה כל כך ממלאת, גם בפרשנות החדשה שניתנה לשירים בביצוע האקוסטי, וגם בגלל שזכיתי למפגשים הנעימים של עיניה בעיניי בזמן ההופעה - עד שבכלל לא הפריע לי שלא מצאתי מקום ישיבה. להיפך, שמחתי להיות קרובה לאמנית, שבוחרת לשיר גם על הדברים הפחות נעימים בחיים, ולחגוג איתה את צאת אלבומה החמישי, בו היא מקדישה בכתב יד תודה מיוחדת לאלה שאוהבים וחיים מוסיקה, שבאים להופעות ושבזכותם היא ממשיכה.
. נהנתם? פרגנו לביקורת באתר של 24: http://www.music24.co.il/Article.aspx?ID=187 יומטוב.
 
תודה ../images/Emo8.gif

מצטערת שלא הייתי פה כמה ימים, פשוט האינטרנט שלי נח לו קצת אבל עכשיו הוא התעורר חזרה..
חג שמח שיהיה
 

מילי17

New member
העיקר שיש לך שמלה ורודה לחג ../images/Emo3.gif

מתי את מגיעה לפה?
 
שמעתי.הפנמתי..תגובות על הדיסק../images/Emo70.gif../images/Emo41.gif

ביום שבת הלכתי לTOWER RECORDES קניתי את הדיסק החדש "יום יום" (איזה כיף יש לי את כל האלבומים של דנה ברגר
כמו לכולכם...) בכל מקרה, קראתי כמה תגובות שלכם בנוגע לדיסק אם חלק הסכמתי אם חלק לא... אז אני אתן ציונים על כל שיר ואחרי זה אתן ביקורת על כל הדיסק בכללי... 1. חירותי - 7/10 ..ולמה 7 נקודות רק....השיר מגניב...אתם לא יכולים להכחיש..הקצב הפזמון הלחן מקסים הסיפור שמאחורי זה (למרות שדנה כתבה את זה על ידי משחק אסוציאציות אני נוטה להקשיב לשיר הזה כסיפור אחד) ובכל זאת, השיר נשמע חוזר על עצמו יותר ממה שהוא צריך...לא?...משהו חוזר יותר מידי פעמים...(אולי זה רק אני אבל ככה אני מרגיש) 2.אחר צהריים אבוד - 8/10 משהו בלחן, בעיבוד...מחזיר אותי לדנה ברגר של "פשוט להיות"...קשה לי להסביר את זה...קודם כל מאוד אוהב את המילים של השיר...מאוד מזדהה עם הפחד הזה שיש לך רגעים כל כך טובים בחיים ואתה רק חושב על מתי הם ייגמרו. טבעי. אנושי. זאת דנה ברגר. אהבתי. לחן מקסים. 3. ככה זה - 9/10 אחד השירים השמחים ביותר והמפתיעים ביותר מבחינתי שדנה ברגר עשתה. שיר מלא תקווה בקצב משגע וסוחף. "כביש פתוח אני נוסעת על מאה עשרים תחנות דלק ופירות אסורי, והכול רק עניין של ריכוז לזוז לא לעצור, אפילו אם רגע בחיים שובר אותך...את יכולים לקרוא לזה קיטשיות...אני קורא לזה תקווה עם גרוב. ושוב - סוחף. 4. מותר - 9/10 אחד השירים האפלים והאהובים עליי. העיבוד לשיר הזה הוא מטורף פשוט...השיר מקסים אין כל כך על מה להרחיב רק צריכים לשמוע ולהפנים. איך הלחן יוצר לשיר הזה סיפור. אני חושב שזה שיר חזק. 5. הקן והציפור - 4/10 זה שיר שיכל מבחינתי לצאת מהאלבום. רמת הכתיבה בשיר הזה הוא של ילדה בת 15 לפחות הלחן קצת מפצה על כך. יש כאלו שייטענו אחרת לגבי השיר הזה. אני פשוט לא אוהב אותו. 6. מקום בטוח - 9/10 אני חושב שמה שגרם לי להתאהב בשיר הזה הוא דווקא הלחן. לחן שמשום מה מזכיר לי את "בוא וניסע לכאן" ורק לאחר מכן התעמקתי במילים. "הכול נוסע איתי, עצים בחלון" אני אוהב שדנה ברגר כותבת על דברים פשוטים שקורים ביום יום אבל מנסחת אותו בצורה אחרת...(הכול נוסע איתי - זה נשמע לכם משוגע אבל זה גאוניות לדעתי) 7. יום יום - 8/10 בוא נפריד רגע בשיר הזה את הלחן והמילים. הלחן- מקסים מקסים מקסים האפלה שבשיר שמאוד מושך אותי כשדנה ברגר יוצרת. גורם להפנוט. המילים - מקסים מקסים מקסים. לא לקחת הכול כמובן מאליו שוב הניסוח של הדברים הפשוטים יוצאים לדף כמו שצריך (לא רוצה להעלם בתוך כל האפור הזה של השגרה) אז אם הלחן טוב, והמילים מקסימות מה כאן הבעיה? הבעיה היא שהמילים בכלל לא מתקשרות ללחן לדעתי. הלחן יוצר אצלי משהו רע משהו שקשור לאיזשהו חטא. והמילים רק של שמחה תקווה הבנה ובגרות. לא יודע...לכן זה קיבל מבחינתי רק 8 נקודות 8. אזור הדמדומים - 10/10 אחד החזקים מבחינתי באלבום ואני אסביר לפני שאתם מגכחים. הלחן מקסי העיבוד מעולה והמילים ממש טובות. אני לא יכול עוד לפרט על השיר הזה כי אני מפחד רק להרוס מאוד מחובר לשיר הזה מאוד אוהב את השיר. 9. לא נוח לי- 7/10 המילים מקסימות...מאוד מבדר השיר הזה....העיבוד על הפנים לדעתי...הקצב גרוע לדעתי הוא הורס אותו. הלחן מגניב. שיר שטוניקי שכזה אבל בצורה חיובית. 10. היום זה אנחנו 9/10 שיר מקסים. מילים ולחן ביחד. חחח...ההתחלה מזכירה את "צעירים חסרי מנוח" (ההתחלה של הפסנתר)
הפזמון קצת מציק לי אם 2 הקולות. היא הייתה צריכה לדעתי לעשות רק קול אחד ולא לחזור על זה פעמיים. אבל זאת רק דעה שלי. 11. הזבוב על הקיר- 10/10
השיר הזה מקסים ושבה אותי כל כך שאני אפילו לא יכול לתאר את זה. המילים מקסימות סיפור עצוב מאוד (בכנות, איכזב אותי כשגיליתי שהמילים של צרויה להב ולא של דנה ברגר אבל מילא) הלחן תואם את הסיפור העצוב הזה והעיבוד רק רוקם את הלחן והמילים לחוויה ממש יפה ועצובה. מעולה
12. גורה קטנה- 5/10 אהבתי את הרעיון של השיר הלחן מעניין אבל לא מספק אותי (מאוד קשה לספק אותי
) המילים לא ממש משהו לדעתי חוץ מ- "ובזכותך אני פחות אבודה, את המצפן שלי" חביב. לסיכום, הדיסק הוא חביב לא יותר מיזה. אני חושב שאני אצטרך קצת זמן להתרגל אליו. אני חושב שדווקא לסיום של הדיסק רצועה מס' 8 (איזור הדמדומים) או רצועה מס' 11 (הזבוב על הקיר) היו צריכים להיות הרצועה האחרונה בדיסק ככה הסוף היה משאיר טעם של עוד לדעתי. זה מה שאני אוהב בעד הקצה (סוף סוף ההתחלה) יש שם משהו נחמד. כל השירים מספרים סיפורים ואז בסוף דנה ברגר רומזת שיתחיל משהו חדש עם דירה וחיים...ואכן זה קרה....בתה הקטנה, הבית החדש..... דיסק חביב ולא מזיק....חפשו את הפנינים שבו. אומנם לא כמו "פשוט להיות" אבל דיסק חביב. זהו. אין לי אוויר. סיימתי.
 
שכחתי משהו....

השיר "אזור הדמדומים" זה לא סטייל שלום חנוך כזה??....מוזר...(אבל מוזר טוב מאוד אהבתי כמו שהבנתם)
 

מילי17

New member
שלום חנוך../images/Emo99.gif

נראה יל שזו המחמאה הכי גדולה שנתת לאחד השירים
 

מילי17

New member
אחלה סיכום../images/Emo99.gif ../images/Emo9.gif

עם הרוב אני מסכימה. אהבתי איך שנתת ציון לכל שיר. ועכשו השאלה הכי חשובה, מכיוון שיש לך את כל האלבומים.. התבאסת מהדיסק הנוכחי? לדעתך הוא פחות טוב מהקודמים? חג שמח
מילי
 

BurningUp10

New member
אז ככה

דעתינו לגבי הדיסק ממש שונא:) אני מאוד אהבתי את "הקן והציפור" ולחרותי הייתי נותן לפחות ציון 8. וכן אהבתי את הלחן של "לא נוח לי"
 
תודה../images/Emo26.gif

אני לא יכול לתת דעה סופית בנוגע לאלבום החדש "יום יום". אני חושב שככל שאתה שומע שיר מסויים אתה מקבל אותו בצורה אחרת מהפעם הראשונה שאתה שומע אותו. אני יכול להגיד לכם משהו אחד. האלבומים "עד הקצה" ו"תוך כדי תנועה" התחברתי אליהם מהר משאר הדיסקים שלה כי הם קליטים ואין כל כך מה לפענח...אני לא בא לזלזל כי אני מאוד אוהב את הדיסקים...הדיסק "פשוט להיות" ו"יום יום" לוקח קצת יותר זמן להתרגל, להבין, להפנים ואני אוהב את זה...(עכשיו אני באמת יכול להגיד - בינתיים - שהאלבום "פשוט להיות" הוא האלבום של דנה ברגר האהוב עליי ביותר) זה תהליך של המאזין שעובר כשהוא שומע כמו התהליך של האומן כשהוא יוצר את המוזיקה וכשקיים התהליך הזה בין שני הצדדים אז יודעים חד-משמעית .....זאת אומנות...זאת מוזיקה אני יכול להגיד שלא התאכזבתי...כבר הלב והמוח שלי זיהה כמה פנינים באלבום...
 

מילי17

New member
../images/Emo9.gif

אני כ"כ שמחה שנהנת מהדיסק. לקרוא כל פעם את הביקורות הפחות נעימות עושה לא נעים בכלל. ומצד שני כל הגולשים דווקא משבחים את הדיסק. זה באמת מה שחשוב
 

מילי17

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo20.gif ולעצלנים שלנו ../images/Emo9.gif

נטול פוזה ופאסון, "יום יום", החדש של דנה ברגר, מסמן כיוון נכון. דנה ברגר, "יום יום", NMC דנה ברגר של השנים האחרונות הלכה וצברה נפח והכרה. בעיני רבים הצליח לה, בעיני פחות. בעיקר התקשיתי עם ההגשה שלה, שסבלה ממנייריזם בוטה. משהו שם, למרות ההשקעה, לא הצליח להיפטר מאיזו יומרנות, התייפייפות, מגע של לא באמת. על רקע התסכול המתמשך הזה נעים לפגוש אותה ב"יום יום", החדש שלה. קרה לה משהו, לברגר. הצורך להחצין, לשדר פאסון של יופי ורגש בכל מחיר נרגע. פתאום היא מדברת את עצמה והרבה יותר קל להאמין לה. את מקום הנוגדנים, שמקשים להיפתח ליסודות הכן מוצלחים במוסיקה שלה, תופסת הקשבה אחרת לגמרי. לא שמדובר באלבום המופת של כל הזמנים, אבל נדמה שכל נקודת המוצא שלו שונה. נכון, בסעיף הטקסטים יש עדיין לברגר דרך לא מבוטלת לעשות. אבל הפעם, קל בהרבה להתחבר אליה בלא להידרש לערכת הסרקאזם. לואי להב חתום על ההפקה. ברגר, ביחד עם עדי גולדשטיין ויניב דדון, על העיבודים. להבדיל מהפקות עופר מאירי לברגר, מה שבולט כאן זה הורדת ההילוך. הצליל פחות מוחצן, פחות מסוגנן, עם הרבה פחות דרמה והרבה יותר נגיעות רוק מרוכך, שממצב את ברגר קרוב הרבה יותר לגובה העיניים. אין ב"יום יום" מקבץ להיטים פוטנציאליים, אבל יש בו מספיק לחנים אמינים. ביחד עם ההגשה וההפקה/ סאונד מתקבלת ברגר אחרת. למרבה השמחה, מסתבר שכשהיא רוצה היא יכולה. כשהפוזה מאחוריה יש לה, לברגר, מוסיקה לתת. עכשיו צריך לקוות שזו סנונית המבשרת את האביב ולא ציפור תועה שנקלעה לשטח באקראי לביקור חפוז.
 

מילי17

New member
../images/Emo192.gif עוד ביקורת על האלבום החדש

"יום יום". מתוך אתר הסקיצה פלוס
את הקריירה של דנה ברגר אפשר לחלק על פי האלבומים שלה, אלבום הבכורה של ברגר המשיך את הקו של נערת רוק שאותו בנתה בבלאגן, הרבה רעש, כאסח ודיסטורשנים, באלבום השני שלה, 'פשוט להיות', הציגה פן אחר באישיותה משהו יותר מפויס ועדין, ב'עד הקצה' - עוצמתיות, שילוב של רכות לצד הדיסטורשנים מהעבר, כוכבת על של ממש , וב'תוך כדי תנועה' הצליחה לרגש עם השירים שלה, במידה מסוימת, הפעם דנה ברגר מגיעה שונה לחלוטין ממה שהכרנו עד היום, חיוורת מתמיד. בדיוק כמו עטיפה האלבום, כך גם השירים שבו הם ייבשים ברובם, מעורפלים ולא ברור בדיוק איפה דנה עומדת עכשיו עם אלבומה החדש. האלבום החדש של דנה ברגר, 'יום יום', כולל 12 שירים, דנה שותפה מלאה בכתיבה של כל השירים והלחנים שבאלבום, למעט השיר 'הזבוב על הקיר' אותו כתבה צרויה להב והלחינה דנה ברגר. הבעיה היא שרוב השירים עטופים ברכות יתרה, יתרה מידי, וזו אחת הבעיות, לואי להב שהפיק את האלבום התאים את עצמו למה שדנה רצתה ליצור. והכישלון לא נעוץ בו, שכן עובדה שעופר מאירי הפיק את שני האלבומים הקודמים של דנה ברגר ורק הראשון מבניהם 'עד הקצה' כן הצליח, לעומתו האלבום האחר, 'תוך כדי תנועה', די נכשל, אז הבעיה כאן היא כנראה בברגר עצמה, שהרגישה בשלה מספיק לכתוב גם הפעם את הלחנים ולא הבינה את הטעות מאלבומה הקודם. היא עדיין זקוקה לעזרה מאחרים, כדוגמת ורד קלפטר ודן תורן. 'חרותי', שפותח את האלבום הוא דוקא אחד השירים הטובים שבו, למרות שאם לא היו מתאמצים לרכך אותו כל כך הוא היה יכול להיות הרבה יותר טוב. אמנם לא מדובר פה בלהיט כמו 'עד הקצה' או 'חמימות חולפת', ואין אף שיר באלבום החדש של ברגר שמתקרב לאחד מהלהיטים הללו, אבל קשה שלא לאהוב את השיר הזה, כמו גם את 'מותר' שהוא דוקא שיר רך מאוד, אבל הרכות שבו, בניגוד לשיר הקודם, היא זו שהופכת אותו לשיר נהדר, או את שיר הנושא של האלבום, 'יום יום', שאת המילים כתבו דנה ברגר וצרויה להב, הלחן של ברגר, ואת 'אזור דמדומים', שבכמה מהשורות שבו הוא מזכיר את 'נערת רוק' של ריקי גל. על 'לא נוח לי' אפשר פשוט לדלג, אבל לאחריו מגיע עוד אחד מהשירים הטובים שבאלבום, 'היום זה אנחנו' , שיצא כסינגל וזכה דוקא לביקורות פחות טובות. חמשת השירים הללו הם דבר הטוב היחידי שבאלבום, שבו שאר השירים נעים בין בינוניות להחמצה. דבר נוסף שחסר באלבום הוא הכריזמה של דנה, שבשנים האחרונות נראה כי היא נעלמת לחלוטין, אולי כי דנה מנסה דברים חדשים, להיות אחראית על כל שירי האלבום, הן מבחינת המילים והלחן, זהו ניסיון נחמד - אבל הניסיון הזה הוא סיכון לכשעצמו, ברגר היתה צריכה להפיק לקחים מאלבומה הקודם, להשתפר ולתת לאחרים לכתוב את הלחנים לשירים שלה, מה שאולי היה מניב להיטים או לפחות שירים טובים יותר והופך את האלבום שלה ליותר מוצלח. הפעם ברגר חייבת להבין זאת, אחרת אני לא בטוח שהמעריצים שלה ימשיכו ללכת בעקבותיה גם בעתיד
 
למעלה