שאלה חשובה

פלוטוֹ

New member
../images/Emo20.gif../images/Emo39.gif שאלה חשובה ../images/Emo39.gif../images/Emo20.gif

מצטער אם אני "מתפרץ" לפורום אך הייתי רוצה לברר משהו שקשור לדת... (ויכוח עם חבר...) האם לגבר דתי מותר להיות עם אישה / נערה / הבת שלו באותו חדר לבד? אם כן, מי בד"כ שומר על מצווה זו - דתיים? חרדים? ולהפך - אישה עם גבר... ומה המצווה שקשורה לכך... תודה מראש, אלעד.
 

masorti

New member
אתה מדבר על "ייחוד"...

אסור שיווצר מצב שגבר ואשה שאינם נשואים יהיו לבד בחדר סגור. (אני מניח שלגבי אב ובת, או בן ואם, או אח ואחות - אין בעייה) שומרים על זה גם דתיים וגם חרדים, איש איש לפי מידת הקפדתו האישית. אחד הפתרונות למצב כזה הוא לא לסגור לגמרי את הדלת של החדר ולהשאיר אותה טיפה פתוחה. ואז אין מצב "ייחוד". נ.ב. אני איני רב ואף לא דתי. הנ"ל הוא ידע אישי ולא דעת-תורה.
 

פלוטוֹ

New member
תודה. האמת שזה מה שחשבתי...

אני ראיתי גם משהו לגבי אב ובת (יכול להיות בחברה מאוד שמרנית...)
 
הלכות ייחוד

מאת הרב שמואל אליהו: (א) אסור לאיש ואשה שאינם נשואים להיות ביחד במקום סגור או במקום מבודד, ואם יש עמהם אנשים אחרים לפעמים זה מותר ולפעמים אסור כמו שמבואר לקמן. (ב) האסור הוא בין בזקנה בין בצעירה ש"דבר זה גורם לגלות ערוה". חוץ מהאם עם בנה והאב עם בתו והבעל עם אשתו נדה. (ג) כשאירע מעשה אמנון ותמר גזר דוד ובית דינו על ייחוד פנויה אפילו אם היא טהורה. (ד) אם היתה אשתו עמו הרי זה מותר להיות בחדר עם נשים אחרות מפני שאשתו שומרתו. (ה) אסור לאשה להתייחד עם נכרי אע"פ שאשתו עמו: (ו) לא תתייחד אשה אחת אפילו עם אנשים הרבה עד שתהיה אשתו של אחד מהם שם וכן לא יתייחד איש אחד אפילו עם נשים הרבה: (ז) יש מתירים לאשה אחת להיות יחד עם שני אנשים כשרים, וסתם אנשים כשרים הם אבל אם הם פרוצים אפילו עם עשרה אנשים ואשה אחת - אסור. וכל זה בעיר, אבל בשדה או בלילה אפילו בעיר - צריך לפחות שלושה אנשים. (ח) נשים הרבה עם אנשים הרבה - אין חוששין ליחוד (ט) אשה שבעלה בעיר אין חוששין להתייחד עמה מפני שאימת בעלה עליה. ואם היה ליבו גס בה כגון שגדלה עמו או שהיא קרובתו או אם קינא לה בעלה עם זה - לא יתייחד עמה אע"פ שבעלה בעיר: (י) בית שפתחו פתיח לרשות הרבים אין חשש לייחוד (יא) מותר להתייחד עם אשה וחמותה וכד' שאינם אוהבות זו לזו ואין מחפות זו על זו וכן עם אשה שיש עמה תינוקת קטנה שאי אפשר לפתותה ומבינה מה קורה לידה שזה מונע ערוה. לפי שהיא מגלה את סודה: (יב) תינוקת שהיא פחותה מבת שלש ותינוק פחות מבן ט' מותר להתייחד עמהן (יג) אסור לת"ח לשכון בחצר שיש בו אלמנה אפילו אינו מתייחד עמה מפני החשד, אא"כ אשתו עמו: (יד) לא תקנה אשה עבדים אפילו קטנים מפני החשד: (טו) מי שאין לו אשה - לא ילמד ילדים מפני שאמות הבנים באות לבית הספר לבניהם ונמצא מתגרה בנשים. וכן אשה לא תלמד קטנים מפני אבותיהם שהם באים בגלל בניהם ונמצאו מתייחדין עמה. ואין המלמד צריך שתהיה אשתו שרויה עמו בבית הספר אלא היא בביתה והוא מלמד במקומו: מקורות שו"ע אבן העזר סימן כב
 
למעלה