לדיון חשוב

גליתוי

New member
אממממ.... ובכן אילן ביקשת קיבלת!

באמת הבטחתי שאתייחס לנושאים שעלו והרגשתי שהזמן המצומצם שעומד לרשותינו לא יאפשר לפתוח דיון. אני אפתח דוקא בזה שבתור בוגרת המדרשה לאמנות למדתי בעבר לבלוע את הלשון בפני דברי "אלוהים חיים" כמו רפי לביא ועוד אמנים בעלי שם בארץ. היום גדלתי ובגרתי ואני מרגישה שגם אילן שהוא סוג של אלוהים בארץ הבובות יכול כמובן להשמיע את דעתו, אבל אני לא חייבת להסכים... אני אתחיל עם הנושא שהכי הפריע לי שאותו גם עומרי העלה בעניין עיצוב הבובות. אם אתייחס, אילן לבובות ה"תולעים" שהבאת אני הרבה יותר אהבתי את השלב האבולוציוני הלא גמור מבחינתך, של בובת הגרב עם עיני גולות ומשקפי אבוארבע. היא השאירה הרבה יותר מקום לדמיון דווקא בגלל שהיא לא עשויה עד הסוף והחיבור לחומרים המוכרים בעיניי יש בו הרבה קסם שמדבר גם לילדים (מניסיון) הבנתי את מה שהסברת על אפשרויות ההפעלה המצומצמות ובכל זאת מקצוען כמוך בטוח היה מוצא איך לתת לבובה את ההפעלה שמתאימה לה! אני עם שקית ניילון שחורה מציגה כריש בטיפול די מינימליסטי שכשהוא פותח את הפה הילדים נדבקים אל גב הכיסא בבהלה. אני חושבת שבעידן הלעוס והמוצף גירויים שלנו היום, הפשטות נותנת יד לדמיון והרבה יותר חופש למפעיל שיכול לקחת את הבובה לכל מיני כיוונים. אין לי עיקרון אחד מנחה בבחירת בובות אני גם עובדת עם בובות יותר מתוחכמות ואקספרסיביות, אבל הכי חזק אני חווה את הילדים שיכולים לחבק בהמון אהבה חתיכת סמרטוט אחרי שחוו הצגה שבה הזדהו רגשית עם אותו סמרטוט. נושא נוסף שהיה לי קשה ואילן לא היה היחידי שתקף ומחץ את הנישה של החוגים בגני הילדים. אני לא יודעת מה האחרים עושים רק קצת מהתיאורים שלכם בפורום שאני יודעת לפחות שחלק מהאנשים משקיעים מחשבה רצינית ותכנון במפגשים האלו. מהנסיון שלי אני יודעת(ואני לא רגילה להגיד דברים טובים על עצמי אך הנושא באמת חשוב לי) שאני דמות מאוד משמעותית בשביל הילדים שאיתם אני עובדת. אני מאפשרת להם לדמיין ולהזדהות, לאהוב ולכעוס, לפחד ולהתמודד.... להעיז להתנהג קצת אחרת. אז אמנם אני נחשבת "חלטורה" לא מתוחכמת ועדיין אני חושבת שבמקום בו אני נמצאת יש הרבה חשיבה, כישרון וכבוד לילדים. וזה שזה קטן ושבועי לא הופך את הפעילות שלי לפחות "שווה". אילן אני אשמח לשמוע את תגובתך חזרה! וכמובן שהדיון פתוח לכולם אתם מוזמנים להשמיע את דעתכם. שבוע טוב! גלית
 

ayaly2

New member
גליתוששששששששש../images/Emo13.gif

חמודה קודם כל את לא נחשבת "חלטורה" כי גם אני די מסכימה איתך בעיניין הילדים ואני ממש לא במקום של חלטוריסטית להיפך אני יודעת כמה עבודה את משקיעה רק מהשיחות שלנו בטל' ועד כמה יש פידבקים חיוביים מהילדים שאכן קל להם לפעמים להיזדהות עם הפשטות ולאוו דווקא עם הבובות המדוייקות. ונכון אני אישת אהבתי גם את הפשטות בעיניין הגרב וזה נתן לי כמה רעיונות לילדים. ידוע כי במקצוע הזה ואם תיכנסי ליוטיוב ותרשמי תיאטרון בובות תראי כמה פשטות יש בבות של המציגים והם נחשבים למיקצוענים הכל בגישה והצגת הסיפור
אז יקירתי את לא לבד ויש בטח כמונו הרבה וכל אחד וטעמו שיהיה לנו שבוע נפלא
 
אוי גלית אוי גלית אוי אוי אוי

ונתחיל בדבר שאני הכי לא מסכים איתך: "אילן שהוא סוג של אלוהים בארץ הבובות" - ככה? להביך אותי קבל עם ופורום? אני מניח שזו מחמאה, אבל לא כך אני רואה את עצמי, את המקצוע שלי או את תפקידי הנוכחי. מה שכן, אני רואה את עצמי מסיונר שתפקידו להביא את דבר התחום לכמה שיותר אנשים. גם לגבי הדברים שכתבת - אין בינינו מחלוקת. אכן, יש הרבה מסיונרים שעושים עבודת קודש בגנים. אני לא חושב שלהופיע/לעבוד בגן זו פחיתות כבוד. להיפך. אמממה? אני מזכיר שהזכרתי במפגש שחלק מהאחריות שלנו כלפי הקהל זה לפעול מתוך כוונה והחלטה ולא להסתפק ב"זה מה שאפשר" או "זה מה שיצא לי". אם את הולכת על בחירות של חומר "רזה" או "חשוף" וזה פונה אל דמיונם של הצופים הצעירים - מצויין. גם אם הגעת אל זה "במקרה" ונשארת "בהחלטה" - עוד יותר מצויין. אם את מסוגלת, כפי שאת עושה כאן, לעמוד, לייצג ולהתווכח על ההחלטה הזאת - הכי מצויין. כי אז תדביקי גם אחרים בלהט שלך. ירצו - יקחו מזה משהו. לא ירצו - ימצאו את השפה שלהם. במסגרת סדרת שיעורים - יש מקום להציג תפיסות שונות ולהעלות נושאים לדיון. במסגרת מפגש בזמן מוגבל כפי שהיה לנו - אני מציג את הדברים חד משמעית - על מנת שהעמדה שאני מייצג תהיה ברורה. שחור ולבן. אני מזכיר לך שהתייחסתי לעימנואל א' (הגרב) לעומת עימנואל ב' (המעוצב בספוג) במונחים של "בובה שלא מפנקת את הקהל". נכון שלילדים בגיל הרך, לא בהכרח נחוץ העיצוב הפרטני והאקספרסיבי, ולפעמים החיבור לחומר ולתכונותיו "שהביא מהבית" עוזר להם לחדד את התפיסה והראייה - בשלב זה של חייהם הצעירים. ועכשיו... אלוהים לוקח את עצמו והולך להכין ארוחת ערב של בני תמונה לשני צאצאיו שלא מבינים למה הוא מקליד כאן כל כך הרבה...
 
אוי גלית אוי גלית אוי אוי אוי

ונתחיל בדבר שאני הכי לא מסכים איתך: "אילן שהוא סוג של אלוהים בארץ הבובות" - ככה? להביך אותי קבל עם ופורום? אני מניח שזו מחמאה, אבל לא כך אני רואה את עצמי, את המקצוע שלי או את תפקידי הנוכחי. מה שכן, אני רואה את עצמי מסיונר שתפקידו להביא את דבר התחום לכמה שיותר אנשים. גם לגבי הדברים שכתבת - אין בינינו מחלוקת. אכן, יש הרבה מסיונרים שעושים עבודת קודש בגנים. אני לא חושב שלהופיע/לעבוד בגן זו פחיתות כבוד. להיפך. אמממה? אני מזכיר שהזכרתי במפגש שחלק מהאחריות שלנו כלפי הקהל זה לפעול מתוך כוונה והחלטה ולא להסתפק ב"זה מה שאפשר" או "זה מה שיצא לי". אם את הולכת על בחירות של חומר "רזה" או "חשוף" וזה פונה אל דמיונם של הצופים הצעירים - מצויין. גם אם הגעת אל זה "במקרה" ונשארת "בהחלטה" - עוד יותר מצויין. אם את מסוגלת, כפי שאת עושה כאן, לעמוד, לייצג ולהתווכח על ההחלטה הזאת - הכי מצויין. כי אז תדביקי גם אחרים בלהט שלך. ירצו - יקחו מזה משהו. לא ירצו - ימצאו את השפה שלהם. במסגרת סדרת שיעורים - יש מקום להציג תפיסות שונות ולהעלות נושאים לדיון. במסגרת מפגש בזמן מוגבל כפי שהיה לנו - אני מציג את הדברים חד משמעית - על מנת שהעמדה שאני מייצג תהיה ברורה. שחור ולבן. אני מזכיר לך שהתייחסתי לעימנואל א' (הגרב) לעומת עימנואל ב' (המעוצב בספוג) במונחים של "בובה שלא מפנקת את הקהל". נכון שלילדים בגיל הרך, לא בהכרח נחוץ העיצוב הפרטני והאקספרסיבי, ולפעמים החיבור לחומר ולתכונותיו "שהביא מהבית" עוזר להם לחדד את התפיסה והראייה - בשלב זה של חייהם הצעירים. ועכשיו... אלוהים לוקח את עצמו והולך להכין ארוחת ערב של בני תמונה לשני צאצאיו שלא מבינים למה הוא מקליד כאן כל כך הרבה...
 

גליתוי

New member
מה גם אלוהים מטגן חביתות?../images/Emo9.gif

בסדר בסדר, אני יודעת שאתה בן תמותה ובמפגש גם הוכחת שכזה אתה. ללא התנשאות וברוחב לב! הנקודה שהייתה לי חשובה היא שבעלי אוטוריטות כמוך בשל התפקיד שלך, הניסיון והעשייה, צריכים להיות זהירים באמירות שלהם. במקרה של המפגש שלנו רוב המשתתפים היו בוגרים ובעלי דעה עצמאית. אבל בתור סטודנטית אני זוכרת כמה קשה היה לקבל ביקורות של שחור ולבן ולהבין עם השנים שאנשים משנים את דעתם בהתאם לתקופה, לאופנה או למצב הרוח שלהם. אמנם לא יצא לנו ויכוח ובכל זאת אני שמחה שכך לדעת שאתה פתוח לדעות, רעיונות ודרכים שונות!
 
שמועה אומרת שהוא גם שוטף כלים, מכבס ותולה...

וסוד קטן ביננו?! במו עיניי ראיתי את אלוהים אפילו מטאטא במו ידיו את הבמה הקטנה במרכז בסוף הערב
ראשית אני בוחר דווקא להתייחס לנקודה השנייה שהעלת - נושא החוגים בגנים ומבקש להבהיר מספר דברים, כתבת שאילן לא היה היחיד שתקף ומחץ את הנישה ( אגב, אני בהחלט זוכר שהוא התייחס לזה אבל תקיפה ומחיצה לא זוכרות לי לפחות לא בקנה המידה האילן סבירי המקובל והידוע
או שאולי העייפות כבר השתלטה עלי באותו שלב ) בגלל שדיברתי על הנושא בחלק הראשון אני מניח שאת מתכוונת גם אלי כאחד המלעיזים אבל... בשום שלב לא טענתי שזה תחום נחות, חלטוריסטי או זניח ובוודאי שלא יצאתי כנגדו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! הבהרתי את ההבדלים בין חוג תיאטרון בובות לחוג העשרה - כן יצאתי נגד המחירים המגוחכים עד מעליבים המשולמים על חוגים אלה שלא רק שאינם מצדיקים את העבודה בפועל אלא מתעלמים לגמרי מההכנות השבועיות המרובות: החשיבה, הבחירה, העיבוד, הכנת הבובות והאביזרים, הלמידה בע"פ, החזרות וההוצאות על חומרי העבודה והנסיעות - גם זאת בהחלט עשיתי ואני מקווה להמשיך לעשות זאת על מנת לעורר את מודעות חברינו למקצוע ואולי אף להזיז ולגרום במשותף לשינוי. מודה שהפנתי אצבע מאשימה כלפי המחירים גם מצד נוסף והוא הבעיתיות הנגרמת למי שמנסה למכור סיפור - תיאטרון או הצגה שבאופן טיבעי מחירם גבוה יותר ושאלתי מדוע שגננת תהייה מעונינת לשלם סכומים כאלה כשהיא מקבלת סוג של הצגה במסווה של חוג העשרה ובמחיר הרבהההה יותר נמוך?!
כמי שמכירה אותי היטב גם מחוץ לפורום את בוודאי יודעת שלשיטתי אין עבודה,מקצוע ופרוייקט שאינם ראויים ומכובדים!!!!!!!!!!!! כזכור לי אף ציינתי שמי שמחליט להעביר חוגים כאלה ידאג לעשות זאת על הצד הטוב ביותר, תוך חשיבה והשקעה , לא מתוך לאות ועייפות החומר ומעל לכל עם שכר ההולם את האדם עצמו, העבודה והתחום הספציפי הזה כולו. כפי שאת רואה אני ממשיך להעלות את אותן טענות ודעות אבל אני לא מכריח אף אחד לחשוב כמוני או לפעול כך ובהחלט לא חושב ולא אחשוב לעולם שמי שאינו עושה זאת בדרכי הוא חלטוריסט, לא מבין, לא מקצועי או חלילה פועל בטיפשות לכל אחד ואחת סיבותיו ללמה הוא פועל או לא פועל בדרך דומה וזה כמובן מתחבר לנושא הראשון שהעלת... כמו שאמרתי לא פעם אני באופן אישי סקרן, מתעניין ומנסה לראות, לשמוע, לדעת ולנסות להבין הכל מכל וכל מכל תחום, דרך ושיטה כאלו אני בוחר לקחת איתי רק מה שמתאים לי באופן אישי ונראה ומרגיש לי נכון ואמיתי ומכל השיטות והעצות מרכיב לי תפריט אישי שמסייע ומשרת את כל כוונותי, רצונותיי ,מטרותיי והכי חשוב מתחבר אלי אני בכוונה לא קורא לשיטות והדרכים - תורות \ תורה בעיניי יש רק תורה אחת ואלוהים אחד!!!!! ( הסליחה עם אילן על גזילת התואר ) כל השאר פתוח להתנסויות, מעשים ודרכי פעולה שונות ומגוונות, בטח ובטח בתחום האומנות הרחב והפתוח. שיטות הולכות ובאות ( שיטת סטניסלבסקי...מישהו זוכר? משתמש? ) חומות נפרצות וחוקים מתרחבים מישתנים או נעלמים וחלק מדרך זו נעשת ע"י אנשים כמוך ודעותיהם
אם אנחנו צודקים או טועים לשיטתנו מעידה רק העבודה בפועל והשפעתה על הצופים תוך ראייה כנה ובחינה של עצמנו כל הזמן. וכן, צודקת לגמרי! ראיתי הצגות מושקעות עם בובות ותפאורות מדהימות ביופיין שמעבר להתפעלות במשך כמה דק' ראשונות לא היה בהן דבר וחלקן אף היו נוראיות ומנגד הצגות עם בובות פשוטות אפילו מהסוג שעסקנו בו ( ולא רק כקונספצייה ספציפית להצגה אחת אלא כדרך עבודה תמידית ) שזכו לשבחים והצלחות מקומיות ועולמיות על המילה חלטורה עוד ארחיב בהזדמנות בפורום אני ממש לא חושב שבעיניי מישהו את נחשבת חלטוריסטית כהגדרתך בטח לא אני!!!! דוגמא לכך תוכלי למצוא בהודעה: תגובה אישית לכל המגיבים שעלתה זמן קצר לפני שעלתה התגובה שלך לאילן כתמיד משקיענית ואכפתית לא יכולה להיות לעולם " חלטוריסטית " מקווה שהבהרתי את עצמי טוב יותר ותודה על דיון מעניין וחשוב
 

דודרינה

New member
וואלה באמת מעניין

קראתי ואני מסכימה עם דודי ב2 דברים: שהחומות נפרצו (אני בעצמי פרצתי כמה) ושיש הצגות עם תפאורה "חליאה על הבפלה" כמו שאומרים, שהלסת נשמטת מרוב יופי של השקעה ואח"כ נטרקת בעצבים חזרה כשהתוכן הרדוד מתגלה, ולעיתים הצגה עם שני גרבי בית משומשים ,נייר טואלט וחבילת אטבים משאירים אותך פעור פה ומלא אושר בלב. לגבי חוגים אינלי מושג בזה. לגבי מחירים יש לי אידאולוגיה שלימה , אבל זה לא המקום. ואמא שלי הייתה אומרת "אידאולוגיה ...זאולוגיה.......עם ה"לוגיה" הזותי לא נרשמים ברבנות"
 
../images/Emo208.gif לדיון חשוב ../images/Emo45.gif

חשוב לי לתת במה וזרקור לדיון חשוב שנערך תוך פתיחות , הקשבה והבנה בין גליתוי לאילן סביר גם אם אין לכם מה להגיב בנושא - חשוב שתקראו אותו
בגלל החשש שהוא הלך לאיבוד בין השירשורים הארוכים שנבעו מהמפגש וההודעות הרבות שעלו בימים האחרונים אני מביא אותו לתשומת ליבכם שוב. בהמשך אוסיף גם כמה דברים והבהרות משלי לנושא...הרי לא חשבתם שלא יהיה לי מה להגיד אה?!
לכם אילן וגלית, על הדרך, הגישה, הפתיחות לשמוע ואולי אף לקבל ועל ההומור המשולב בין המילים
 

shir300

New member
גליתוי

העלית נושא מאוד חשוב ומשמעותי. ממה שאני למדתי על אמנות בכלל, אחד הדברים הכי חזקים הוא ההעדר, כלומר מה שחסר, מה שגורם לקהל להשלים בדמיונו את התמונה, הסיפור, המחזה, הבובה. לא שיש אמת אבסולוטית אחת, אבל האמונה שלי היא בצמצום אמנותי. הפשטות היא תמיד חזקה בעיני. אני חושבת שאם את מצליחה להנפיש סמרטוט או שקית ולהגיע איתה לכזאת רמה סיפורית ורגשית אז כל הכבוד לך, ואני כבר מסוקרנת לראות את הלוייתן שלך. אם יש לך תמונה -אשמח. מה שכתבת הוא מדהים בעיני ואני מאוד שותפה לתפיסה שלך. אשמח לשמוע איך את מצליחה לגרום לילדים חוויות שכאלה.. אני גם בהתלבטויות של כמה עיצוב וכמה לא עיצוב כל הזמן ועוד לא מרגישה בטוחה מספיק כדי לא להתחבא מאחורי העיצוב, אם כי מה שמעניין אותי באמת זה החומר עצמו ואפשרויותיו. גם אם זה יד או כל איבר אחר. למשל עכשיו חושבת על בובת שבלול. כף היד הופכת לראש ואצבעות למחושים. הוא כל כך מלא הבעה ותנועה, אבל רוב הסיכויים שהגננות לא יאהבו את הפשטות הזאת. אז מוסיפה עינים מכדורי קלקר, ואולי קונכייה מקופסת קרטון שאליה הוא יכול להכנס ולצאת... אשמח לשמוע מה דעתך או לדבר איתך שוב בטלפון. מתנצלת על העדרותי מהמפגש. תודה שהעלית את הנושא.
 

feyoula

New member
זוית קצת אחרת לעניין

מהמקום שאני באה ממנו לבובות תפקיד קצת אחר, באמת יותר דומה לשל שיר וגלית. גם לי יצא להפעיל כלום מכלום ואני חושבת שעבור הילדים זה באמת נותן יותר מקום לפיתוח חשיבה יצירתית. כאן, הבובה לא אמורה להחזיק אותם לאורך זמן בעצמה אלא בעזרת השיתוף שלהם במפגש של הדמיון והחשיבה שלהם והשיתוף הרגשי וזה חלק אינהרנטי בעבודה בגנים לעומת אולי הצגות בתאטרון שם הקהל מעט יותר פסיבי והרבה מהאחריות הזו נופלת על הבובה והשחקן. וזה משהו שאנחנו צריכים להפריד כאן לפעמים כי המטרות וסוג הבמה בתחומים האלה מעט אחר. ולכל אחד מהם מקום חשוב משלו בתרבות ובחינוך. חשוב. אבל אחר. אין ספק שאם נצטרך להשתמש בשקית זבל עבור הצגה פרונטלית באורך מלא נעשה זאת באופן אחר מאשר במפגש עם הילדים בו יש למפעיל משמעות שונה לגמרי עבורם. בנוסף, בעיני חשוב לחשוף ילדים לעיצוב מתחוכם כפי שחשוב לגרות להם את הסקרנות ולפתח בהם מחשבה יצרתית והנאה מהפשוט, אלה הם שתי פונקציות שונות ואחרות שאינן סותרות ואולי אף משלימות. לכן הויכוח הזה הוא כלל לא ויכוח אלא זויות שונות לצרכים שתפקידנו למלא עבור ילדינו. מי שעושה את עבודתו נאמנה ומפעיל חשיבה בהתאמת הכלים לצרכיו, אינו חלטוריסט. חלטוריסט הוא בעיני זה שמגיע לא מוכן, שאינו יודע את העבודה, שפועל כדי לצאת ידי חובה, שמזלזל בעבודה או בילדים ומביא דברים דלים מתוך מחשבה מזלזלת שהם "כולה ילדים" ויכולים להסתפק בזה ולא מתוך כבוד ומחשבה על צרכיהם. ולכן גלית, אני בטוחה שאת לא חלטוריסיטית כפי שאני בטוחה שאני לא. אתם יודעים משהו מוזר? יש לי בשק כמה בובות כפפה רכות ואיכותיות שהבאתי מחו"ל וגם עכבר כונף בלי עין ובובת גרב מתפרקת ואיכשהו הילדים בוחרים דווקא את המכוערים האלו על פני הבובות ה"יפות". היום אפילו רבו על הבובת גרב המתפרקת הזו. ואין לי שמץ של מושג למה היא עושה להם את זה. אולי הם מרגישים שיש לזה יותר "אופי", לא יודעת. אבל ציפיתי שדווקא יתלהבו מהבובות היפות וזה היה נראה לי מוזר. נכון, לא כל הילדים כך. שנה שעברה היו לי כאלה שיותר וכאלה שפחות. כל מה שאני אומרת שזה מעניין לחשוב לפעמין מהזוית ראיה שלהם כי כמו שאילן אמר על הגיל הרך, יש דברים שמגרים להם את התפיסה ומסקרנים אותם ואותנו זה לא מגרה אינטואיטיבית, אנחנו כבר מחונכים על "יפה" אחר.. יצא לי אפילו לעבוד עם ילדים עם כף ידי החשופה בלבד! וזה הספיק להם, הם השלימו בעצמם את החסר. יכול להיות שזה בגלל ההפעלה שלי, שאחרי שהפכתי רוח חיים בדברים המכוערים, הם יותר מפתים מאלו שאני לא נוהגת להפעיל, אפילו שהם חיצונית יותר מושכים. לא יודעת... בכל זאת בתוך בובה יש יד..ודבר אחרון שרציתי לומר הוא שגם בין הילדים יש שוני רב. אנחנו נוטים לדבר עליהם כ"עם" אבל יש כאלה שצריכים עיצוב מורכב תפיסתית כדי להיות מסופקים ויש כאלה שזה יותר נעים להם המינימאליות, שזה עושה להם סדר בעיניים ובראש. שיר- התבאסתי שלא ראיתיך במפגש, מה שלומך? זהו, כבר שכחתם שאני יודעת לקשקש? אשמח לשמוע דעתכם:)
 

גליתוי

New member
תודה לכל המגיבים!../images/Emo140.gif

זה כייף גדול כשמתפתח דיון סביב נושא שמעניין אותך לשמוע את מגון הדעות וזוויות הראיה השונות! אז תודה... לאילן על הפתיחות וההיענות. לאיילה שאני יודעת שלמרות שאת בתחילת דרכך את גומעת קילומטרים ולומדת ומשקיעה המון תודה על ההערכה זה הדדי!!(הכיסא בשלבי צביעה מקווה שאת עדיין מחכה בסבלנות
לדודי שמעודד להשמיע דעות אחרות, אני יודעת שלא התכוונת שמה שאני עושה באופן אישי הוא חלטורה. ומבינה את הנקודה הבעייתית של תימחור הצגה בחוג לעומת תימחורהצגה בפני עצמה, אני מתנהלת לפי תנאי האיזור בו אני חיה וכרגע זה להיות או לחדול! אז אני בכל זאת ממשיכה עם עלויות יחסית נמוכות במסגרת שבועית, הלוואי ומיפלצילה תצא לאור ביום מן הימים וכך אוכל להתמקצע עוד יותר ולדרוש יותר כסף. לדודרינה שחלפה פה בסערה והשמיעה את דעתה,תודה! לשיר שמאוד רציתי לפגוש! אני באמת חושבת שאנו די דומות בגישה הכללית לנושא ואשמח להעלות שוב את הבובות שלי משימוש חוזר בחומרים. הייתי מאוד רוצה לראת את כל החברים בפעולה זה מסקרן אותי מאוד! אבל אין לי שום רעיון איך זה יכול להתאפשר. וחמוטל שמביאה זווית אחת ומעניינת , זה נכון שילדים שונים רואים דברים אחרת ממש כמו המבוגרים. וכשעומרי דיבר על הבובות הלא מוצלחות שראה בילדותו ממש יכולתי לדמיין אותו מוצא את כל הפגמים ולימים מייצר את הבובות המופלאות שלו. אני לא מגיעה עם עקרון אחד וכתבתי שאני עובדת עם כל מיני סוגים של בובות, רק רציתי לתת לנישה של הבובות הפשוטות את הכבוד המגיע! שוב תודה לכולכם על ההתייחסות!
 

shir300

New member
פיולה יקרה

אני מודה שפישלתי בשבוע שעבר... לצערי האוטו היה מושבת וגם אם הוא היה בסדר, היתי מגיעה מאוחר כי סיימתי רק בשלוש וחצי את החוג, ומירושלים בפקקים לא יודעת כמה זמן היה לוקח... פיספסתי את המפגש ואותך וזה ממש חבל. אם את בסביבה את תמיד מוזמנת לכוס קפה. את צודקת שחשוב לחשוף את הילדים לגם וגם, אבל כיוצרים אני חושבת שיש לנו בחירה אמנותית שלא קשורה רק למטרות או לסוג הבמה, ופה כמובן הכל לגיטימי ותלוי בהעדפה וגם ביכולת שלנו להחיות את הבובות. וכמו אצלנו- גם לילדים יש העדפות משלהם, אבל כולנו מכירים את בובות הסמרטוטי והדובון הממורטט שילדים סוחבים איתם שנים ארוכות. נראה לי שאפשר לדבר על הנושא הזה ארוכות אבל הוא באמת מאוד חשוב. אני די בסדר. קצת שחוקה מהעבודה. קצת חסרה לי מוטיבציה, מה גם שאני על אנטיביוטיקה וזה בכלל מועך אותי... מקוה שיצא לנו להפגש להת'
 
למעלה