לבלבו אגס וגם תפוח - הכונו למצעד החדש!

תשרי

New member
ניצנים נראו בארץ- דודו זכאי

הגפנים סמדר, נתנו נתנו ריחם....
 

lexigali

New member
אבטיח אבטיח

לא על עץ ולא על שיח על הארץ הוא גדל גם בשמש גם בצל!
 

lexigali

New member
שניים של נעמי שמר:

1. אשכולית (בביצוע יפה ירקוני) 2. אחינו הקטן ("מתי עינב יבשיל...") - בביצוע ילדי כינרת או יפה ירקוני וגם: - פתחו את השער ("אגס ותפוח...") - לשנה טובה שקדייה (שקדים, תמרים, חרובים, תאנים) - יש לי גן (ביאליק) (נם תפוח ואגס) - עת בחורף (בַּפַּרְדֵּס מְנַמְנֵם הַתַּפּוּחַ וּבַכֶּרֶם יָשֵׁן הָעֵנָב) - ארצי (סילמן וקרצ'בסקי) (תאנה, תמר) - רימון זהב (קיפניס/ קרצ'בסקי)
 
יש לציין שהגרסה בשירונט לא כוללת פירות!

בס"ד בשירונט הגרסה היא: הנך ארצי, ארצי הנחמדת, הנך עם חינך, עם התום האת ערשי, ערש המולדת, או אחזיה אך קור חלום. את שכונתי בסביב ירושלים, פה הריך הם השומרים פה כרמייך בזיו השמיים, ואחי בך בוצרים, זומרים. כיונות צחורות הלא הם בתיך הנה באו ביעף מאז ודמי הזוהר על גאיותיך, עולמך פה עלוף הרז. שירת הקדם בלאט אשמעה, אבן-אבן תשיר מקיר הבית, הכרם, -שירה נאה, לחיי העתיד השיר. שכינתי עמי אט אט מרחפת מי לא יאזין פעמי יה? לדעת נפשי כמה נכספת, אם הגואל הולך ובא... לעומת זאת ב"זמרשת" הגרסה היא כפי שאתה מכיר: הִנָּךְ אַרְצִי, אֶרֶץ נֶחְמֶדֶת, הִנָּךְ עִם חִנֵּךְ, עִם הוֹדֵךְ וָתֹם; הֲאַתְּ הִיא עַרְשִׂי, עֶרֶשׂ מוֹלֶדֶת, אוֹ אֶחֱזָיָה אַךְ חֲלוֹם. הִנֵּה הַתְּכֵלֶת בִּשְׁמֵי הַקְּסָמִים הִנֵּה הָרַיִךְ הַשּׁוֹמְרִים בְּרֹאשׁ, הִנֵּה פַּרְדֵּסִים, הִנֵּה הַכְּרָמִים, הַתְּאֵנָה, הַתָּמָר, הַבְּרוֹשׁ. הִנָּךְ מוֹשַׁבְתִּי עַל יַרְדֵּן קְדוּמִים, פֹּה מַצֵּבָה עַתִּיקָה מֵאָז. אַח, הַיַּרְדֵּן גַּלָּיו מַה הוֹמִים, שִׁטְפּוֹ מַה יָּפֶה וָעַז! הִנֵּה בָּתַּיִךְ כַּיּוֹנִים הַצְּחוֹרוֹת, אֶשְׁמַע קוֹל אֶבֶן שָׁרָה מִקִּיר. הִנֵּה בְּנוֹתַיִךְ, הַצְּנוּעוֹת, הַטְּהוֹרוֹת, הָרוֹקְמוֹת לְעַמִּי שִׁיר. שְׁכִינַת עַמִּי אַט מְרַחֶפֶת מִי לֹא יַאֲזִין פַּעֲמֵי יָהּ? לָדַעַת נַפְשִׁי כַּמָּה נִכְסֶפֶת, אִם הַגּוֹאֵל הוֹלֵךְ וּבָא...
 
אתה מתכוון "מושרת" אם ישנם שתי גרסאות, אז

כשמדובר שחלק מהשתיים שרים וחלק לא, אז האפשרות היחידה היא שגרסה אחת שרים כלומר זוהי הגרסה המ ו ש ר ת וגרסה אחת לא שרים. לכן היית אמור לכתוב "המושרת כוללת את הפירות" כי רק גרסה אחת מושרת מתוך השתיים. בכל מקרה, זה משונה שבשירונט כתבו את הגרסה הלא מושרת כשמדובר באתר שבו אמורים להיות רק שירי זמר!
 

nitsansh

New member
מחר - נעמי שמר

ועל המשחתות הישנות יטעינו תפוחי זהב... יש מיליון ביצועים - לא אכפת לי איזה...
 

nitsansh

New member
דרך הכורכר - אריק סיני

מלים - יעקב גלעד לחן - קורין אלאל אני חוזר בדרך הכורכר בפיתולי אותו מסלול מוכר ושוב נדמה שזה אותו צרצר שר מתחת שיח הצבר. שני הברושים בשער הקדמי שומרים על סף הבית של אימי ועל עמוד בטון טבוע שמי שרשמתי פעם בעצמי. וריח מלונים עם דבק אורנים נופל כבד כמו השנים, אבל תמיד מסביר פנים.
 

nitsansh

New member
שובי לפרדס - אריק סיני

מלים - מאיר ויזלטיר לחן - יהודית רביץ לא מוזכרים במפורש פירות, אבל זה מה שגדל בפרדס...
 

nitsansh

New member
שביל תפוח הזהב - עפרה חזה

מלים, לחן ושירה - עפרה חזה אתה זוכר את הימים של אהבה בצל עצים ואת השביל, ניגון חליל תפוח הזהב אתה זוכר את הפריחות ואת רגלי היחפות ניגון חליל קליפות הזהב שבתפוח, שבתפוח.
 
למעלה