דיון בפסוק מפורסם שנאמר לפטרוס

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifדיון בפסוק מפורסם שנאמר לפטרוס

مت 16: 18 وانا اقول لك ايضا انت بطرس وعلى هذه الصخرة ابني كنيستي وابواب الجحيم لن تقوى عليها. 18 וְגַם אֲנִי אוֹמֵר לְךָ כִּי אַתָּה כֵּיפָא וְעַל הַצּוּר הַזֶּה אֶבְנֶה אֶת קְהִלָּתִי וְשַׁעֲרֵי שְׁאוֹל לֹא יִגְבְּרוּ עָלֶיהָ
מי מאיתנו לא רוצה להיות באותה עת במקום פטרוס ולקבל ברכה כזו! לדעת שישוע אדוננו הכל יכול בחר בנו בכדי להוות אבן יסוד לכניסייתו..?!! אבל הנה בשורה טובה.. אנו כן נבחרנו!
הללוייה
אנו בני אלוהים כעת עם האמונה המלאה ורוח הקודש השוכנת בנו!! כולנו אבנים חיות בכניסיית אלוהים, זו כניסייה מבני אדם..ממאמינים כמה שמחזיק את הקירות זה רוח אלוהים.. אז קיבלנו זכות וכבוד גדול.. ועל כל אחד מאיתנו המאמינים נשענת עוד זווית מהכניסייה העצומה והשליחות שלנו גדולת השפעה היא
. למשפט רב העוצמה הזה- ששערי שאול לא יוכלו על הכניסייה.. יש פרשנות מיוחדת.. שרציתי לשתף אותכם ואולי חלקכם מכיר, אבל אולי נשמע מה אתם חושבים ..מה המשמעות למשפט שברישא להודעתי זו?
 

בן הצבי

New member
קושיית האין-סוף

מילים אלו שנאמרו ע``י ישוע לפטר מעלים בעיניי תהי` מסוימת. באם הא-ל הוא אין-סופי מכל בחינה שהיא, ממילא ברור שהכל שוה לפניו, בהיות הבריאה בעלת גבול. אם-כן, האיך זה ישות בלתי-בעלת-גבול בוחרת ישות בעלת-גבול אחת מתוך ישויות נוספות כמותה? מה היחוד של ישות ספציפית בעיני הא-ל לעומת אחרות, ואיך בכלל, מבחינה פילוסופית, דבר זה מתאפשר בכלל? גם ביהדות תהי` זו מועלית הרבה בספרי מחשבה יהודיים בנוגע לשאלת ייחוד עם-ישראל כעם סגולה. יש על זה תשובות שונות, וכטבעה של כל דת, יש גם תשובות שחלקן באופן טבעי לא יכולות למצוא חן בעיני לא-יהודים. אך כל התשובות בנוגע לעניין הזה לא יכולות לעזור לי עם תהייתי בקטע שהבאת מהאוונגליון, מסיבה פשוטה: התשובות הללו דנות במהות הנשמה היהודית וכדומה, ואינן נוגעות כלל לבעי` הפילוסופית המתעוררת - כאמור - איך ישות אין-סופית מתייחסת לישות סופית בצורה מפלה מאחרים? כי אם נאמר, שישות סופית אחת קרובה יותר לישות האין-סופית מאשר ישות סופית אחרת, אזי מבטלים מיידית את אפשרות האין-סוף מלהיות אין-סוף.
 

lion 7

New member
עוד פעם בבקשה

על מה מדובר כאן? על ישוע או האלוהים עצמו?
 

salt of earth

New member
אני אענה לך

על הטבע האלוהי והטבע האנושי של ישוע ועל השילוש הקדוש מתוך דבריו של הפטרארך טימותאווס הראשון (727-823) אשר היה איש דת והספר מסכם דיון שהיה לו עם אל ח'ליפה אל מהדי אחד הח'ליפות בעידן העבאסי. מכיוון שהשאלות שלך מתקשרות לנושא עמוק יותר אז אני אענה לך כי אני שמה לב שאתה לא מכיר לגמרי את הגרסה הנוצרית. 1- ישוע המשיח נולד מהאב והוא הדבר שלו, והוא התאנש ממרים הבתולה, הלידה שלו מהאב הייתה לפני כל הזמנים והיא נצחית, בעוד שהלידה שלו ממרים הבתולה היא זמנית שנעשתה בדרך של נס. 2- המשיח יש טבע אלוהי וטבע אנושי, כלומר הוא אדם שלם ואל שלם בגלל שהוא דבר אלוהים אז הוא התאנש בגוף אדם. כמו שבן אדם הוא אחד אבל הוא כולל גוף ונפש (טבע אחד שהוא מורכב אך מוחשי וטבע שני שהוא פשוט אך לא מוחשי), כך דבר אלוהים כאשר התאנש הוא כולל שני טבעים הראשונה אלוהית והשנייה אנושית. וביחד הוא משיח אחד. 3- לגבי הפסוק [וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ יֵשׁוּעַ אַל־תִּגְּעִי בִי כִּי עוֹד לֹא עָלִיתִי אֶל־אָבִי וּלְכִי־נָא אֶל־אַחַי וְהַגִּידִי לָהֶם אֲנִי עֹלֶה אֶל־אָבִי וַאֲבִיכֶם וְאֶל־אֱלֹהַי וֵאלֹהֵיכֶם] (יוחנן 20:17) אז האב הוא אביו בטבע האלוהי כי הוא ילד אותו כמו שיוצרת השמש את הקרנים שלה, והוא בנוסף אביו בטבע האנושי בגלל שהוא התנאש זמנית ממרים. 4- אפשר לדמות את השילוש הקדוש לשמש: מהשמש בוקעת הקרנים ובוקע גם החום אבל עדיין מדובר באותה שמש שלא מופרדת. וכך דבר אלוהים ורוח אלוהים לא נפרדים מהאב. וזה אל אחד, טבע אחד ומהות אחת. 5- ודבר אלוהים התנאש ממרים הבתולה מבלי שייפרד מרוח הקודש ומהאב, ואפשר לדמות את זה למילים שיוצאות מהנפש והראש והיא הופכת למילים בעזרת הגלים האקוסטיים אבל לא נפרדת מהנפש או הראש (אנחנו לא אומרים שמעתי את ראש פלוני או נפש פלוני). אז כאשר התאנש דבר אלוהים זה בכלל לא אומר שאלוהים הוא יישות סופית בגלל שהוא מעולם לא נפרד מהאב ומרוח הקודש, ויש לו גם טבע אלוהי וגם טבע אנושי. והוא אדם שלם ואלוהים שלהם. אנו מאמינים שאלוהים יש 3 פרסונות אבל הוא אל אחד, אחד במהות, אחד בטבע. נ.ב- לספר- בעצם זה יותר ספרון קוראים "دفاعيات مسيحية في العصر العباسي الاول" البطريرك طيموتاوس الأول שאלתי אותי מהספריה באונ', הספר פשוט מדהים. הוא עונה בתמיציתיות ובצורה כל כך ברורה לשאלות של הח'ליפה אל מהדי ואגב אלו אותן שאלות שנשאלות היום ע"י אותם חוגים.
 

salt of earth

New member
שכחתי ציטוטים

אופס שכחתי לשים ציטוטים על השילוש הקדוש מתוך הספר הקדוש (חלק מהציטוטים זה מהתנ"ך אז אני מקווה שלא תרגיש פגוע כיהודי חרדי לנוכח הפרשנות הנוצרית שהיא שונה מהפרשנות היהודית לפסוקים) מהברית הישנה (שמתי גרשיים בגלל שזה מה נהוג לעשות בפורום תיאולוגיה כדי לא לפגוע ברגשות הדתיים) بِكَلِمَةِ الرَّبِّ صُنِعَتِ السَّمَاوَاتُ وَبِنَسَمَةِ فَمِهِ كُلُّ جُنُودِهَا. (مزمور 33:6) בִּדְבַר יְ-ה-ו-ָה, שָׁמַיִם נַעֲשׂוּ; וּבְרוּחַ פִּיו, כָּל-צְבָאָם. (תהילים 33:6) إِلَى الأَبَدِ يَا رَبُّ كَلِمَتُكَ مُثَبَّتَةٌ فِي السَّمَاوَاتِ. (مزمور 119:83) לְעוֹלָם יְ-ה-וָ-ה-- דְּבָרְךָ, נִצָּב בַּשָּׁמָיִם. (תהילים 119:83) يَبِسَ الْعُشْبُ ذَبُلَ الزَّهْرُ. وَأَمَّا كَلِمَةُ إِلَهِنَا فَتَثْبُتُ إِلَى الأَبَ (اشعيا 40:8) יבש חציר נבל ציץ ודבר-אלהינו יקום לעולם. (ישעיהו 40:8) מהברית החדשה: فِي الْبَدْءِ كَانَ الْكَلِمَةُ، وَالْكَلِمَةُ كَانَ عِنْدَ اللَّهِ، وَكَانَ الْكَلِمَةُ اللَّهَ. (يوحنا 1:1) בְּרֵאשִׁית הָיָה הַדָּבָר וְהַדָּבָר הָיָה אֵת הָאֱלֹהִים וֵאלֹהִים הָיָה הַדָּבָר وَالآنَ مَجِّدْنِي أَنْتَ أَيُّهَا الآبُ عِنْدَ ذَاتِكَ بِالْمَجْدِ الَّذِي كَانَ لِي عِنْدَكَ قَبْلَ كَوْنِ الْعَالَمِ. (يوحنا 17:5) וְעַתָּה פַאֲרֵנִי אַתָּה אָבִי עִמֶּךָ בַּכָּבוֹד אֲשֶׁר הָיָה־לִי עִמְּךָ טֶרֶם הֱיוֹת הָעוֹלָם (יוחנן 17:5) מה שמראה שלשיוע היה כבוד טרם היות העולם כלומר דבר אלוהים היה קיים מתמיד ונצח נצחים.
 

lion 7

New member
השילוש הקדוש ( השלשה )?

קאנון האמונה הגדיר בסיס אמוני זה ב: "אנו מאמינים באל אחד האב והבן ורוח הקדש , אל אחד שורש אחד שווים בכח ותהילה " . בטבע אלוהים האחד מופיעה שלושה אפיונים בלי-התחלה , שמראה לנו הספר בצורת פרסונות (אקנומים /אקאנים) שווים . וידיעתנו באישיות משולשת האקנומימ היא לא יותר מזכות שמיימית , שדבר חשוב מראה לנו הספר בברית הישנה בצורת רמזים , אולם מוגש בב"ח בגלוי , ואפשר לסכם הבסיס האמוני (אלעקידה) זאת בששת הנקודות הבאות : - 1) הספר מראה שלוש ישיות שמגדיר אותם ישות אלוהים . 2) שלושה אלה מתוארים דרך הספר , בצורה זו המתארת אותם כישיות נבדלות אחת מהשניה באופנים שונים . 3) שילוש זה בטבע אלוהים , הוא לא זמני או נראה אלא נצחי ואמיתי . 4) שילוש זה לא אומר שהם שלושה אלים , אלא שלשלושת ישיות אלה לב/גרעין/בסיס אחד . 5) שלושת הישיות האב הבן ורוח הקדש הם שווים . 6) אין ניגוד בבסיס אמונית זאת , אלא האמת היא מגישה לנו מפתח להבנת שאר בסיסי האמונה הנוצרית משיחית . והאמת זו היתה כולה בלמודי המשיח ( יוחנן 14 : 9-11 , יוחנן 14 : 26 , ו 15 : 26) . מלבד זה הכנסיה אחזה במה שבא בגלוי במתי 28 : 19 , והשליחים דברו בלשון הקדמה לאמת זאת כמו ב - [2 קורנתים 13 : 14 , 1פטרוס 1 :2 , ו 1 יוחנן 5 : 7 ] ואי אפשר להזניח תמונת הטבלת המשיח ובה נשמע קול האב בו נשמע גלוי המופנה אל המשיח , וצולחת רוח הקדש בצורת יונה על ראש המשיח הבן [ מתי 3 : 16-17 ,מרקוס 1 :10-11 לוקס 3 : 21-22 יוחנן 1 : 32-33 ] . ועל דעת האמת של הכנסיה ואמונתה באלוהות המשיח הוא מניע חשוב ליצוק/הגדיר אמיתות השילוש בתוך תבנית , שתהיה ציר שסביבו חגה לה כל ידע/דעת הנוצרים באלוהים באותה סביבה יהודית או פגנית ומתבססת/מושתת עליו . המלה עצמה " השילוש או השלשה " לא הופיעה בספר הקדש , ומן הספק שמי הגדיר והמציא והשתמש בה לראשונה הוא תרתליאן במאה השניה .. אחריו בא סביליוס במינותו (כפירה ) באמצע המאה ה - 3 , וניסה לפרש בסיס אמונה אלעקידה באומרו "השילוש לא דבר אמיתי באלוהים אלא רק הודאה חציונית , הוא מקרה זמני ולא נצחי " . אחרי זה הופיעה מינת אריוס שקבע שהאב לבדו הוא מבראשית , אולם הבן ורוח הקדש יצורים נבדלים משאר היקום , ולבסוף צק את'נסיוס שדחה תיאוריות אלה , ומשתית בסיס לערך האמוני השלמה , שקבל ויישם אותה ועידת ניקיא בשנת - 325 לס' . והתעדכן קאנון האמונה של את'נתיוס על ידי אוגוסטינוס במאה החמשית , ונהיה קאנון זה בסיס או ערך אמוני של הכנסיה מאותו תאריך עד ימינו . ולא יכול למדן הבסיס הקריסטלוגי שלא לשכוח את הרפורמר ג'ון כלפן , שחי במאה ה16 , והטיף לשוויון השלם בין שלושת האוקנימים באמונה , שמחיב להדגיש מעת לעת במשך השנים . וסופית אנו רוצים להדגיש שקריסטלוגית השילוש היא תיאולוגיה שמית שמתעלה למעלה , מעל עבר החשיבה הבשרית , ולא מקיף אותה מח האדם בהיותו מוגבל , כי היא אינה חשיבה מפי האדם אלא דעת שמימית שמגיש רוח הקדש . ונעזר עם הבחינה הנוצרית , וכך תהיה כל דת שמייסד אותה בני אדם נטולה מעקידת השילוש . ובכדי לקבלה יש חובה להבחן עמוק בחיי היומיום הנוצרי.?
 

salt of earth

New member
תודה ליאון על התוספת

ואני אוסיף ברשותך את קאנון האמונה של ניקיה אשר מסכם הכי טוב את האמונה שלנו. نؤمن بإله واحد، آب ضابط الكل خالق السماء والأرض كلّ ما يُرى وما لا يُرى وبربٍ واحد يسوع المسيح أبن الله الوحيدالمولود من الآب قبلَ كل الدهور إله من إله، نور من نور، إله حق من إله حق،مولود غير مخلوق، مساوٍ للآب في الجوهر،الذي به كان كل شيءالذي من أجلنا نحنُ البشر ومن أجلِ خلاصنا نزل من السماء وتجسّد من الروح القدس ومن مريم العذراء وصارَ إنساناً وصُلبَ عنّا على عهدِ بيلاطس البنطي تألّم ومات وقُبِرَ وقام في اليوم الثالث كما جاء في الكتب وصعِدَ إلى السماء وجلس عن يمين الله الآب وأيضاً يأتي بمجدٍ عظيم ليدين الأحياء والأموات الذي لا فناء لملكه. ونؤمن بالروح القدس الربُ المُحيي المنبثق من الآب والأبن الذي هو مع الآب والأبن يُسجد له ويُمجّد، الناطق بالأنبياء والرسل وبكنيسة واحدة،جامعة، مقّدسة، رسوليّة ونعترف بمعموديّة واحدة لمغفرة الخطايا ونترجّى قيامة الموتى والحياة في الدهر الآتي آميـــن ובאנגלית:
We believe in one God, the Father, the Almighty, maker of heaven and earth, of all that is, seen and unseen. We believe in one Lord, Jesus Christ, the only Son of God, eternally begotten of the Father, God from God, Light from Light, true God from true God, begotten, not made, of one Being with the Father; through him all things were made. For us and for our salvation he came down from heaven, was incarnate of the Holy Spirit and the Virgin Mary and became truly human. For our sake he was crucified under Pontius Pilate; he suffered death and was buried. On the third day he rose again in accordance with the Scriptures; he ascended into heaven and is seated at the right hand of the Father. He will come again in glory to judge the living and the dead, and his kingdom will have no end. We believe in the Holy Spirit, the Lord, the giver of life, who proceeds from the Father [and the Son], who with the Father and the Son is worshiped and glorified, who has spoken through the prophets. We believe in one holy catholic and apostolic Church. We acknowledge one baptism for the forgiveness of sins. We look for the resurrection of the dead, &nb​
 

salt of earth

New member
המשך החלק שנקטע

and the life of the world to come. Amen יבוא בהמשך הסבר על הקאנון ועל השילוש הקדוש
 

salt of earth

New member
לא אין, למרות שיש בערבית

אני העדפתי להביא את הקטע באנגלית מאשר לתרגם אותו לעברית- כי אני בטוחה שהתרגום שלי לא ייצא מדויק
 

בן הצבי

New member
שבוע טוב!

קראתי את כל מה שהבאתם בעניין רב ואני גם מעריך את ההתחשבות ברגשותיי כיהודי, אך לא בקשר לזה היתה שאלתי. לאמונה בשילוש כבר נדרשתי בעבר, וראיתי גם הבדלים שונים, כמו בין הקתולים לאורתודוכסים. אך לא שאלתי בנוגע לשילוש, כי אם בנוגע לתכונת האין-סוף שיש באלוקה, ואיך מציאות תכונה זו מסתדרת עם קרבה או ריחוק ביחס לישות אחרת.
 

justborn

New member
לפי דוגמת השילוש הקדוש

לאל האחד יש שלוש פרסונות (פרסונה זה אישיות) כאשר כל פרסונה היא לא שליש מאלוהים אלא אלוהים בפני עצמו שאין עוד אלוהים מלבדו. הפרסונות שוות אחת לשניה ושלושתן זה ישות אחת. רוב הזרמים בנצרות כיום מאמינים בדוגמה הזו. אך יחד עם זאת ישנם נוצרים רבים שמבססים את אמונתם על הברית החדשה ואינם מאמינים בשילוש כפי שהוא הוצג כאן. אפילו האורתודוקסים שמאמינים בשילוש לא מאמינים בצורה בה הקתולים והפרוטסטנטים מאמינים וגם מסבירים כיצד שלוש יכולים להיות אחד בדרך ממש אחרת. ישנו זרם האחדותיים שמאמינים שהמשיח הוא אלוהי אך לא מאמינים בזה שישנו ריבוי פרסונות באלוהות. לפי השקפתם ישוע מצד הטבע האלוהי שבו הוא גם האב וגם הבן וגם רוח הקודש וגם תארים אחרים של האלוהים האחד שאין בו ריבוי של פרסונות. כמובן שגם הם מבססים את אמונתם רק על התנ"ך והברית החדשה. לדעתי התאולוגיה מנסה לצמצם ידע אלוהי לתוך ההבנה המוגבלת שלנו ואין בכלל אפשרות להבין את אלוהים בשכל שלנו לכן כל הויכוח בין זרמים שונים על ניסוח נכון של הדוגמות הוא מיותר לחלוטין ורק מסית את האדם מהמטרה האמיתית. את המשמעות של מה שנקרא השילוש הקדוש יש אפשרות להבין רק בהתגלות רוח הקודש ולדעתי אנחנו לא צריכים פשוט להאמין אלא גם לחפש אחר ההבנה הנכונה ולא דרך בניית כל מיני תאוריות וחיפוש אחר הגיון אלא דרך עבודה רוחנית. כל מה שלא מובן לנו זה כמו משל ללא נמשל. כתוב "33 בִּמְשָׁלִים רַבִּים כָּאֵלֶּה דִבֵּר אֲלֵיהֶם אֶת הַדָּבָר, כְּכָל אֲשֶׁר יָכְלוּ לִשְׁמֹעַ, 34 וּבְלִי מָשָׁל לֹא דִּבֵּר אֲלֵיהֶם; אֲבָל בִּיחִידוּת הִסְבִּיר לְתַלְמִידָיו אֶת הַכֹּל." (מרקוס ד'). גם לנו ישוע יסביר ביחידות הכל כשנהיה מוכנים לכך ואז נבין את רזי אלוהים בלי להעזר בתאולוגיה. למאמינים הראשונים לא היו "עקרונות אמונה"... זו היא דעתי.
 

lion 7

New member
אתה צודק כמעט

אולם יש הסטוריה כנסייתית שחייבים לדוח עליה כאן בכדי אני ואתה נלמד , מאיפה הגיעה אלינו נוסח האמונה שכמעט נכחדה לולא אבותינו באמונה , אי אפשר לומר אני היום מסתפק באופן עצמאי במה שיש עכשיו . יש הרבה דברים שלא יודעים אנו מההסטוריה הנפלאה זאת , , כדאי לראות אותה באופן רחב לב , ואגלה לך סוד קטן ידידי , אנו במזרח כאן סבלנו על היותנו מאמינים בדבר הנוגד לאחרים, בעצם אם אני אצטט משני ספרים קדושים לדתות אחרות , שבעיני מהות השילוש נמצאת בגדול ופרשני אותם דתות לא ידעו לומר איך ולא היה להם מענה . לגבי האחדותיים הענין הוא שהם די חדשים, עוד פואנטה נוצרית , למה לא? בעצם החידוש שלהם נוטה בחוסר , אנו היינו בסרט הזה בעבר.. אף אחד יוכל מי המתאים ביותר אולם האמונה בשילוש היא יותר אמינה .. מה שאמרת נכון ואני מסכים איתו , עדיין לא ראינו אותו , אנו לא מושלמים. עד אז יתגלו סודות שהיו לא מפוענחים .. שיהיה לך אחלה שבוע מבורך אח יקר..
 

justborn

New member
ליאון אח יקר

נכון שהאחדותיים הם זרם חדש אך הרעיון שלהם כלל לא חדש. אפשר להגיד שהתאוריה שלהם לוקה בחסר אבל גם על דוגמת השילוש אפשר להגיד את אותו הדבר. בעצם האמת האלוהית היא מעל לכל ההגדרות האנושיות. מי שרוצה להבין אמת זו לדעתי צריך לפנות למקורות של מיסטיקה יהודית ששם יש את השורשים לאמונת השילוש ואני עוד אכתוב על כך. אמרתה פעם שמצאתה רמזים לשילוש בקוראן. תוכל להביא דוגמאות לכך? שגם לך יהיה שבוע מבורך ויום נפלא.
 

lion 7

New member
אכן אלה פסוקים שמזכים מאמינים

להיות מיוחדים, ישוע נתן לנו זכויויות רבות אחת מהם היא להיות חלק מהגוף. מהעץ מהבינין החי של הכנסיה , אנחנו כמובן לא נשכח שהמלה פטרוס שמשמעה ``סלע`` פורשה לפי הכנסיה הקתולית מילולית (וכאן מקובל ברוח האהבה על פי קלמינט אז שכתב על היות לרומא ראשות האהבה ) לכן בעת נוכחות פטרוס ופאולוס והריגתם כקדושים נחשב לפחות פטרוס האפיפיור הראשון לרומא. ובכן ,טוב הכנסיה לא נכחדה כפי שרצו לה אויביה, במאות הראשונות חיה במחתרת והצליחה למרות מאות אלפי הקורבנות המרטירים להיוות בסיס וקרן זוית לנו בהמשך .. תבורכי שיפרד יקרה , על המאמץ כאן בלקבץ אותנו .בפורום זה ..
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifאז מה אנחנו חושבים כשקוראים

פסוק זה.. שכאילו כניסיית המאמינים היא חזקה כסלע, נתמכת ברוח האדון ולכן כל כוחות השאול לא יוכלו עליה? מצד אחד זה כן נכון וכוחות השאול כולם לא יוכלו על מאמין אחד שבשם ישוע המשיח ועם רוח הקודש ילחם בהם! אבל נאמר בפסוק- דלתות שאול..זה משנה את כל ההסתכלות.. והדימוי פה הוא לכניסיית המאמינים שקיבלה את הכוח לצאת ולבשר ולרפא ולהאיר, בשם ישוע המשיח וברוח הקודש, כניסייה זו היא כמו צבא של אור ואהבה..של אמונה וכוח מאלוהים שיתקדם בעולם.. וירצה להאיר את עולם האפלה, ממלכת השטן מנסה לעמוד מולנו, עם דלתות חזקות, אך אפילו דלתות שאול לא יעמדו מולנו-הללוייה, זו ההבטחה של ישוע לבני אלוהים.. למאמינים.. שהשטן ירמס כל פעם מחדש, כי קיבלנו מישוע כוח ושלטון, וישוע אמין אלוהים אמין לא יכול להכחיש את עצמו כי כזה הוא, והבטחותיו כולםם אמת הן.
אמן
 

lion 7

New member
בהחלט

יש הרבה אופנים לפסוקים אלה , ראות הסטורית , מאז שבא אדם בשם ישוע שלא הוזכר הרבה מחוץ הברית החדשה , השתנו פני העולם , פטרוס היה אדם פזיז לפני שהבין די טוב מה משמעות המשיח , הוא חי עם ישוע ועבר מאדם טבעי לאדם רוחני , ישוע מבחין בעתיד שיבוא או מתנבא על בסיס פטרוס האיתן כממשיך דרכו של האדון , זה כבר לא צחוק , זה לא רשת מלאה בדגים שקיבל , ושם הוא נדהם ואמר לו לצאת מהסירה שלו כי פטרוס התוודה כי הוא אדם חטא , ישוע לא קיבל אנשים עם רקורד טוב משכילים , אלא אנשים מהעם , במלים אחרות אחד משלנו , פטרוס נדהם מהמינוי הזה , לימים שיבואו הוא היה בסיס כמו פאולוס ואחרים , יהודים שהעבירו לנו אנחנו הגויים , ועכשיו בחסד אלוהים לא רק מקבלים מעמד כמו לעם הנבחר שקיבל סמכות זאת בראשונה, אלא מעמד שווה בשווה, מסופר על פטרוס שהיה מבקר ברומא, שחזק את האמונה לכנסיה שסבלה מאד , לכמה מאות שנים , לא היא רק אלא בכל העולם ההוא הישן , המלחמה נגד בני הכנסיה שהקריבה אלפים , לא היה להם זכויות של ממש , גם לדת האם לא היו הרבה זכויות אולם מעמדם היה טוב . אם כי שניהם נראו כזרים. וחשדות רבות תלו על אלה המסכנים בעיננו אבל הם היו אהובים אצל האדון שקנה אותם בדמו , הם אהבו את האמונה זאת , היה להם ריקנות בחיים הישנים, היה הרבה מבחר של אלים , אתרי עליה לאלים רבים , הם נדדו בין אמונה זו לאחרת , הפיגור הדתי היה נוכח מול התרבות המודרנית יחסית לאותם גויים , הם בחרו בזה מרצון , הם אהבו מלות ישוע כפסוקים יחידים עד שנכתבו לבסוף בכתב , האימרות עברו מפה לאוזן, היה להם שמח בחלקם , וכאשר ביקשו מאמיני האלים מהם, לכפור באמונת האדם מהגליל, הם סירבו בתוקף, עד ששיסעו את איבריהם נשרפו חיים , נדלקו כמדורות, נירון נהנה מהאור בגניו , הם נאכלו חיים בקולוסאיום על ידי אריות שיובאו מאפריקה בעת הכיבושים שלהם, הנוצרי היה מודע שיש לו מלכות אחרת והוא אהב את האדון היהודי זה עד הסוף , מלות ישוע מנחמות , מביאה ראיה חדשה לעולם אפל , אותם מרטירים שמתו עבור האדון לא ידעו שהם בעצם הלבנות הראשונות של בנין הכנסיה שאנו גאים בהם יחד עם שאר אבות הכנסיה שהיו שמחים להעביר לעולם את מסר ישוע : לכו לעולם ולמדו אותם את כל מה שאמרתי לכם , והטבילו אותם בשם האב והבן ורוח הקדש , ואני אתכם לכל הימים. הכנסיה היא תפארת ועשיית ישוע בעולם, והיא תהיה בקרוב בשמים
 
למעלה