מכתב בעקבות ועדת משמעת.

../images/Emo23.gifמכתב בעקבות ועדת משמעת.

תאונה בחוות רונית בתאריך 18.11.05 בחוות רונית פעל מועדון עגור בפעילות הטסות . לקראת סוף הפעילות ביצע אסף ורבין תאונה. התאונה נגרמה עקב טעות טייס. אסף ורבין נמצא ופועל במסגרת מועדון עגור מעל 5 שנים, אסף מטיס טנדם גם במצנחי רחיפה וגם בטרקטורון מעופף, הרבה מאות שעות ואולי גם יותר. אסף מעורך ונחשב בין האנשים המכירים אותו גם טייס טוב וגם אישיות נעימת הליכות. עקב הטעות בשיקול של אסף הוא גמר את המסלול. המסלול הנבחר היה קצר מתחילה ועקב כך התהפך אסף וניזוק הכלי. לשמחתנו לא נפגע הנוסע וגם אסף לא נפגע. באותן יום שהה בשדה (אולי גם בימים אחרים) גילי הממלא תפקיד טייס ראשי. גם אני וגם אסף לא ידענו שהוא ממלא תפקיד, היה ברור לי שבתפקיד נמצא עמיר שלום. משום מה החלפת התפקיד הייתה חסוייה. כולם יודעים מדוע גילי חדל מלהיות טייס ראשי בקדנציה הקודמת. ולמי שלא יודע גילי לא מתאים לתפקיד. מערכת יחסיו עם הטייסים היא לא מי יודע משהו. וגם במקרה זה התנפל גילי על אסף בשאגות וצעקות רמות מה שהביא את אסף לשלוח אותו מעל פניו. כאשר הוא מתפלא מדוע האיש הזה שאינו בתפקיד רשמי(להבנתו) פונה אליו. איך שלא יהיה אף אחד בטח לאחר טראומת תאונה עם נזק גדול לא היה מגלה סימפטיה להתנהגות כזו. בהמשך הורה גילי לאסף לא לגעת בכלי. אסף החליט לפרק את המצבר כדי שלא יהיה איזה שהו נזק למה שנשאר מהכלי, ואף דיבר עם החוקר הראשי רזציק שאישר לו לפנות את הכלי לאחר צילום התאונה. גילי ביקש מועדת המשמעת שתעניש את אסף ורבין באופן כזה שלא יאפשר לו לטוס יותר ואף התבטא כך בועדת המשמעת. לדאבוני הועדה החליטה החלטה שגויה לא חברית ומנוכרת. ואלו החלטות הועדה: 1. שלילת רישיון למשך חצי שנה מיום פרסום ההחלטה. 2. שלילת רישיון דרגה 2 למשך שנה, מתום תקופת השלילה.(סה"כ שנה וחצי) 3. עם תום תקופת השלילה יעמוד הטייס למבחן מחודש להסמכה לדרגה 2. 4. לא יוכל הטייס לעמוד למבחן לקבלת הסמכה להדרכה למשך 2.5 שנים מיום ההחלטה. 5. וכמובן כדי לרצות את המנהל ההחלטות עוברות לחוקר תעופה ראשי. כמובן שאסף נמצא במסלול הסמכה להדרכה. אסף מתפרנס מטיסה בטרקטורון מעופף . ברור ומובן מאיליו שמישהו מנסה ואולי אפילו מצליח לפגוע באגודה, באסף ורבין ובמועדון עגור. ידוע לי על מספר תאונות שהיו בחוות רונית. 1. מר חיים רווה טעה ועשה תאונה. לא ידוע לי על התנהלות דומה לגביו. 2. מר עופר רוקנשטיין עבר תאונה עם מצנח רעוע שנמכר ללקוחות בחוות רונית חצי מהמייתרים נקרעו ועופר יצא בנס מהאירוע. לא ידוע לי על התנהלות דומה לגביו. 3. מר חזי דביר עם חניך בעת פניה בגובה נמוך התפוצץ מצנח חזי בצע נחיתת חירום. הדבר קרה עקב ציוד רעוע. לא ידוע לי על התנהלות דומה לגביו. כנראה יש מי שרוצה לחבל במועדון עגור , או שתספקו לי סיבה אחרת. לי אין ספק לטעמי שגילי הינו האיש הלא נכון במקום הכי חשוב של העמותה. אשמח לתגובות החברים ואולי גם מועדת המשמעת . ארנון הר לב - עגור
 

הרצל ע

New member
תגובה למכתבו של ארנון הר לב

לאור מכתבו של ארנון, אני מוצא לנכון להעיר מספר הערות: ראשית, זכותו המלאה של כל חבר להביע את דעותיו בפורום. ארנון מסר לי כי בדעתו להעלות את עמדתו בפורום, ואני אמרתי לו כי זו זכותו המלאה, וכי הפורום הינו במה לגיטימית להעלאת דיעות ומסרים. אך יחד עם זאת, אין זה ראוי לעסוק בהכפשות אישיות, לא נגד הטייס הראשי ולא נגד חברים אחרים. לעצם העניין. האגודה מקיימת מספר פעילויות ובהן ועדת משמעת, שעיסוקה הוא דיון במקרים של הפרת משמעת של חברים. בישיבת הועד מיום 2.10.05 נדונה השאלה האם יש להעניש על תאונות, או על אי דיווח על תאונות, והאם יש להעניש על שיקול דעת מוטעה שהוביל לתאונה או על עבירת משמעת שהובילה לתאונה. להלן ציטוט מתוך החלטות אותה ישיבה: ענישה על תאונות- גיבוש המדיניות כעקרון לא תתבצע ענישה בגין תאונות. ניתן להעניש בגין אי דיווח על תאונה. יש להדגיש כי אם בוצעה עבירה שבגינה הייתה תאונה, יש מקום להעניש על העבירה. לשם הבהרה, אם בתאונה היה מעורב טייס שלקח נוסע, למרות שאינו מוסמך לכך, הרי שיענש על העבירה, ואולם אם התאונה קרתה כתוצאה משיקול דעת מוטעה, היא לא תגרור ענישה. אויראות גרועה אינה עבירה שעונש בצידה, אך יחד עם זאת יש מקום לשיקול דעת של הטייס הראשי לקרקע טייס המהווה סיכון בטיחותי, בין אם ביצע תאונה ובין אם לאו. במקרה הנדון מדובר לא רק על תאונה גרידה. מדובר על תאונה שנבעה משיקול דעת מוטעה, אך מדובר בטייס שלקח נוסע בשכר, ועם קרות התאונה התעלם מהוראות הטייס הראשי, פירק את הכלי על אף שהתבקש לא לעשות זאת ועוד. על דברים אילו, ולא רק עצם התאונה זומן לועדת משמעת. ההחלטה על העונש לטייס אינה של הטייס הראשי. ההחלטה הינה החלטה של ועדת המשמעת בלבד, בדיון סגור שהיא קיימה, לאחר שקיימה דיון בנוכחות הטייס הראשי והטייס שזומן לועדה. ניתן לערער על החלטת ועדת המשמעת, ואף מסרתי על כך לארנון. הועד עתיד להתכנס במהלך התקופה הקרובה, והוא ידון בערעור הטייס, אם וככל שזה יוגש. בברכה הרצל עוזר יו"ר
 
להרצל ולועדה.

בדו"ח חקירה 36-04 אשר מפורסם בפורום זה מדובר על עופר רוקנשטיין. עופר הוא מדריך בדביר מצנחי רחיפה אשר יחד איתו שותפים למספר עבירות ללא ענישה מתאימה. בדו"ח עצמו מצויין עברו הבלתי סביר של עופר הכולל מספר לא קטן של אירועים, תאונות ושלל עבירות הכוללות שלילת רשיון (כולל בתחום מצנחי הרחיפה החופשים והממונעים). לא צויין בדו"ח שהכלי נמכר על ידי דביר עם המצנח. ושבזמן הקניה נאמר לקונה שהמצנח עבר בדיקה והוא תקין (להזכירך התאונה קרתה 20 שעות לאחר הקניה ובבדיקה המצנח ומיתריו נמצאו לא תקינים). יובל דרורי ועופר רוקנשטיין הדריכו בדביר עוד לפני שקיבלו רשיון מדריך. טייס ראשי ידע ולא פעל בנושא ולהוסיף חטא על פשע הוא אפילו הסמיך חניכים אשר הודרכו על ידי השניים בזמן שחתום בטפסים שהם בודרכו על ידי יוסי לוי (אשר ישן בביתו באותן שעות). חיים רווה עשה מספר תאונות (גם עם נוסע) אשר מקורן אינו קשור לדבר מלבד עודף ביטחון עצמי וטעות (חוזרת) בשיקול הדעת - ללא ענישה. הרשימה עוד ארוכה אך לעצם הנושא המדובר: אין לי דבר או חצי דבר לומר לזכותם של אסף או ארנון אך לא יתכן שענישה תתבצע באופן חד צדדי שכזה ובצורה כה חדה ופוגעת במדריך ובבית הספר בו הוא עובד. לדעתי יש לשקול הקלה בעונש ולבחון את נושא הטייס הראשי (הבעיתי כידוע) לעומק.
 
תגובה

החיים הם האמנות של הסקת מסקנות מספיקות מהנחות בלתי מספיקות, עליך להיות מסוגל להבין שהדברים הם חסרי תקוה ועם זאת להיות נחוש בדעתך לשנותם.
 
../images/Emo23.gifסליחה עמרי!

סלח לי עמרי! המילים הגבוהות משהו שאתה כותב לא יהוו עלה תאנה לכיסוי להחלטות לא הגיוניות ולא שיויוניות ואפילו עומד לי על קצה הלשון לומר ... שאתה וחבריך לועדת המשמעת החלטתם. ארנון הר לב עגור
 
הגיע הזמן שמנהל התעופה יהיה מעורב

בתחום הבקאי זה אומר חקירת תאונות כמו שצריך. טיפולים במכון בדק כל 25 שעות ביטוח כמו שצריך הטייס הראשי שלכם מי הוא שהוא שולל רישיונות מה הוא בית משפט. גם לראש מינהל התעופה אין זכות לשלול רישיון טיסה לכמה חודשים. תאונות קורות בכל תחום צריך ללמוד מתאונה ולא לצעוק על הטייס איך הוא טס! שלכם קרולין
 

rafi20006

New member
אני חייב לספר לכם משהו

לפני 3 שנים לערך החלטתי לעת זיקנתי ללכת וללמוד לטוס הדבר נראה לי קסום,מהנה, האנשים היו מסבירי פנים ובאמת שהרגשתי טוב למדתי, קניתי והתחלתי לטוס, אפילו ההתחלה היתה מעולה טיולים, ארוחות חברים חדשים, בקרים של זריחה יפה ושקיעות בין ערביים מדהימות. אבל, לאט לאט התחלתי להבין כי בתוך היופי הזה יש תככים, ריבות מזימות צביעויות ומה לא..... נתקלתי בגניבות ציוד...הפסקתי לאפסן את הכלי נתקלתי באנשי מקצוע תאבי בצע ומנצלי מצבים בצורה רעה ביותר ניתקלתי במורים רשלניים, שממריאים בכל מצב ובכל מקום ובכאלו שהמריאו ממקום טוב אבל....ההסמכה לא היתה נר לרגלם, וזאת בלשון המעטה. רימו אותי יותר מפעמיים שלוש ואני לא מהתיירים בארצנו מאחר וכסף אינו הבעיה של רובנו, אולי אפילו היכן נשקיע אותו תהיה אבחנה חדה יותר של בעייתנו, לא פעם נפתרו הבעיות במעבר ממנחת למנחת ומאיש מקצוע לאיש אחר לצערי...הרסתם את הדבר היפה הזה שנקרא לטוס על ממ"ג !!! פעם אחת עוד הגעתי לבחירות לאגודה, אבל זה הספיק לי, הגועל והנפש היה מעל ליכולתי נתקלתי גם באדון גילי הצורח והמתנשא, גם בארנון שכל קשר בינו לבין הדרכה הוא...מיקרי, גם ביוסי ויובל וחזי שהאחרון נמלט ולא בכדי פה ושם היתה נקודת אור קטנה, קראו לה חיים רווה. ואין ביננו שום קשר אבל האכפתיות והכנות שלו נר לרגליו אני מתבייש בכם, מתבייש מאוד מתבייש שגם אנשים שהפרוטה בכיסם ופונים להובי לעת זיקנה(גם אם בגיל 50) מגיעים לרמות שהגעתם אליהם די לזפזפ בארכיון הפורומים שלא נדבר על שבתות במנחתים, הליכלוכים הטריקים והעזרה המדומה שמגישים אחד לשני לא פלא אם כך שהענף הולך ודועך, והוא לא יעזור לכם הולך ודועך את הכלי שלי למגינת יבי, מכרתי זה מכבר עצם היותי קורא עדיין מדי ימים את הפורום מוכיח את אהבתי הקטנה לנשימות הבוקר מעל לשדות הירוקים אבל ...מספיק שנים בחיי קרוב הייתי לחלאות שבזקנתי, עייפתי אני רק יכול להשקיף ולהציע, תפיקו תחדלו ואולי גם תהנו אגב נוסף אין פלא שנטפלו לאסף הזה גילי תמיד היה חזק על חלשים גם עליי גילי, הגילוי לב שלי הוא גם עבורך וחטא היוהרה...אתה מכיר את ההמשך ולך ארנון, ראיתי שאתה מתפטר מהכלים שלך, האמנם רמז לבאות, באמת הגיע הזמן, תחזור לרחף ממבוא חמה, אתה טוב שם, זה שמכר את הכלי כי נמאס לו מאנשים כמותכם
 
תודה על המחמאה אבל...

בכל קבוצת אנשים יש טובים ורעים "יפים ומכוערים" תמצא את היפה ולא את המכוער. תככים חוסר יושר גניבות ועוד דברים קיימים בכל מקום. אני מוצא את "הדברים היפים" טוב לי ונעים לי גם בחברת הממ"גים. מעיני לא נסתרים גם הדברים הלא יפים , אז מה ? הרי זה קיים בכל חברה ובכל מקום ! צר לי כי אתה לא איתנו , אך בחברה אחרת כנראה שלאחר זמן מצבך יהיה דומה. אני עברתי ועדיין נמצא גם בחברות אחרות , המצב לא שונה . והטייס הראשי , הכי טוב שיש !!! לא ראיתי מתנדבים טובים יותר. ראיתי "מדברים יותר" . מי שלא מוצא חן בעיניו הטייס הראשי שיקום ,יעמוד, ויגיד !!! אך באותו המשפט יביא גם את המחליף. אנני מקבל את אלו שאומרים צריכים , קומו ותעשו , "הגיבורים". חיים רוה
 
../images/Emo23.gifשלום חיים!

חיים אתה צודק ואני מצטט אותך "והטייס הראשי,הכי טוב שיש !!! לא ראיתי מתנדבים טובים יותר" נכון אין הרבה מתנדבים. אבל זו לא סיבה לקבל את "המתמדב" באם אינו מתאים! וזה צועק לשמיים וחוזר על עצמו בכל מערכת התנדבותית.. ארנון הר לב עגור
 
הגיע הזמן שאת לא תהי מעורבת

ועדת משמעת פועלת ביעילות ורצינות (ראו דברים שפרסם חיים הכט). מהיכרות אישית עם מספר מהאנשים המרכיבים אותה, אני בטוח שהם פועלים ביושר, ללא משוא פנים ובמקצועיות לטובת הענף. זה עונה לדעתי לניהול חקירה "כמו שצריך" מעורבות המנהל לא היתה מוסיפה דבר. טייס האומר "לקחתי אחריות" על גבו של נוסע בשכר, למה ילין? פרושה של אחריות זה לשלם מחיר. המחיר הוא מה שקבעה ועדת המשמעת. ירצה להתמקח? יערער על חומרת העונש. מה קורה בפועל? הוא מערער על סמכות ועדת משמעת וסמכות הטייס הראשי ותוקף אותם פה, מעל דפי הפורום. חבל ולא חכם.
 

מופז2

New member
איך אתם נראים מהצד

כמי שנמצא מחוץ למסגרת שלכם וקורא את הנעשה באירגונכם, נראה לי שפשוט אינכם מבינים במה אתם עוסקים, קראתי את דו'ח ועדת משמעת בו מודה הטייס במספר עברות אולם חולק על החוק, רבותי בטיס לא קיים כזה דבר, כלי תעופה אינו מכונית תפנימו זאת היטב, לא יכול טייס להודות במעשיו ומצד שני לתקוף את בעלי התפקידים, אינני מכיר את הגורמים המוזכרים אולם דעו לכם טייס ראשי איננו תפקיד קל ובודאי לא אהוד בשום חברת תעופה, רק טייס ראשי חזק יכול להועיל ולגרום להמשך טיסתכם בבטחה, אתם הטייסים צריכים להוקיע מתוככם את העברינים שבסופו של דבר מזיקים לכולכם, במקום להוציא אנרגיה על מריבות וויכוחים, קיימו את החוקים וטוסו להנהתכם בביטחה, נצלו את ההזדמנות שניתנה לכם.
 
לוגו

חיים, תפסיק להוציא לנו את העיניים עם הלוגו החדש ותגיד לנו מתי יהיו לקבל/לקנות מדבקות וחולצות. חוץ מזה הדוחות בפורום מוצגים בצורה נהדרת (מבלי להכנס לויכוחים סביבם). עכשיו תנסה לנצל את הקשרים שלך עם ההוא מלמעלה שיארגן לנו מז"א לטיסה. שבת שלום לכולנו, יהודה
 
קרוליין

לא נראה לי כי את מבינה את נושא הממ"גים.יש לי הרבה ללמדך [כך אני חושב] לא אהיה המדריך לעינין באתר . ממ"גים הם לא מטוסים ולא תעופה כללית !!! הם כלי טייס לחובבים וכך צריך להתיחס אליהם, למרות שהם גם יכולים להיות מסוכנים. למנהל אין מושג וגם לא צריך להיות לו. חברי האגודה הם המבינים והם הקובעים מה טוב ומה צריך. למה את חושבת שלא חוקרים את התאונות כמו שצריך? למה את חושבת שלטייס הראשי שלנו אין זכות "שאפילו אין לראש המנהל"? אנו אגודה ואנו קובעים מה מותר לנו ומה אסור , כל זמן שהדברים מוסכמים על החברים ואינם פליליים. !!! למי שלא מתאים שלא יהיה חבר.! אנו שוללים רק למי שמסכים לחוקים שלנו. אני זוכר התערבות של המנהל בעיניני ממ"רים . הם קבעו כי ממ"ר צריך לשאת את שעוני הטיסה המינימליים [אני לא כועס בעיניין , הם עשו את הטוב בעיניהם] דבר שמתאים רק לכתובים אך לא לטסים. מה הידע והנסיון שלך שלדעתך הנחרצת צריך טיפול כל 25 שעות ? מה ידיעתך בנושא הביטוח שאנו עדיין לא יודעים , נשמח להעשיר ידיעתנו. למה את חושבת שאנשי המנהל צריכים להיות המנהלים שלנו ,כאשר הם לא מצוידים בידע הרב שנצבר אצלנו? חיים רוה
 
למעלה