אחריות

../images/Emo23.gif../images/Emo126.gifאחריות../images/Emo126.gif../images/Emo23.gif

יש כל כך הרבה אנשים החיים את החיים שלהם בלי לקחת אחריות מטילים אשמה באחר בכל דבר הקורה להם , או מחכים שיקרה להם משהו בלי לעשות אפילו צעד אחד לקראת המטרה. המילה אחריות היא מילה מדהימה - כמו כל השפה העברית: ראשית היא מתחיל ב- א ומסתיימת ב- ת והכוונה היא שכשמישהו לוקח אחריות היא צריכה להיות כוללת מההתחלה ועד הסוף. שנית, המילה אחריות היא מילה במשמעות מצטברת, כלומר : א - הכוונה היא לאני , קודם כל אני צריך לקחת אחריות על עצמי. אח - לאחר שלקחתי אחריות על עצמי אני יכול לקחת אחריות על אחי הכוונה למעגל הקרוב אלי. אחר - השלב הבא הוא לקיחת אחריות על האחר - והכוונה היא לכל אדם. אחרי - ברגע שלקחתי אחריות על שלשת המעגלים הראשונים אני יכול להוביל אחרַי אחריו - אמונה. יש כאלו שיגידו אלופים, יש כאלו שיגידו הבריאה, אנרגיה קוסמית ולבסוף – אחריות. מה שעוד לומדים מהמילה המדהימה הזו היא שיש חשיבות לסדר : אדם אינו יכול להיות אחראי על אחר לפני שהוא אחראי על עצמו. אחריות באנגלית - response ability כלומר - היכולת שלי לבחור את התגובה שלי - מפה מתחילה אחריות - כשיוצרים מרחב תגובה.. אחר היות - היכולת שלי להיות אחר, להשתנות . התקבל במייל, כותב אנונימי. אוהבים
 

NUNA10

New member
../images/Emo63.gif סיפור על הבוקר ../images/Emo91.gif

ביצים בתחפושת . סיפור לפורים פעם, לפני המון שנים, בפרס הרחוקה, התהפך המן הרשע על משכבו ולא הצליח להירדם. היהודים המרגיזים עלו לו על העצבים והדירו שינה מעיניו. הוא חשב וחשב, חיפש דרכים כיצד למרר את חייהם של היהודים בארצו. כל מה שעשה עד עתה כדי להכביד עליהם ולפגוע בהם, לא הועיל לו. לכל צרה שהיה מנחית על ראשם, מצאו היהודים פתרון, והמשיכו לחיות את חייהם בשלווה ובנחת כאילו כלום לא קרה. אני חייב לפגוע להם איפה שהכי כואב, הבריק לפתע במוחו רעיון! בבטן!! היהודים אוהבים לאכול, ואם אני אטיל עליהם מגבלות באוכל - אולי סוף סוף אצליח לשבור אותם! ומה אוהבים היהודים לאכול הכי הרבה? ביצים כמובן! ביצה עין וחביתה ומקושקשת, סלט ביצים, ביצים בחמין, בעוגות בפשטידות. זהו! בלי ביצים, חייהם אינם חיים למחרת בבוקר, מיהר להגיע אל לשכתו, ופרסם כרוז בזו הלשון: מהיום והלאה, אסור ליהודים לאכול ביצים! כל יהודי שייתפס קונה ביצה, מחזיק ביצה ברשותו, או אוכל ביצה - יוצא להורג לאלתר! שליחיו של המן נשאו את הכרוז והסתובבו אתו בחוצות שושן הבירה, כדי שכל היהודים יוכלו לראות ולשמוע ולא יוכלו לטעון אחר כך שלא ידעו. אבל גדול נפל על הקהילה היהודית. איך יסתדרו בלי ביצים? אף אחד לא רצה לסכן את חייו ולהמרות את הצו, אבל חייבים היו למצוא עצה כנגד הגזרה. קם מרדכי היהודי, איש חכם ואמיץ, אסף אליו את ראשי הקהילה, ובסודי סודות גיבש אתם תכנית. הוא אמר להם: אנחנו נמשיך לאכול ביצים כרגיל, אבל נעשה טריק קטן של התחכמות. הודיעו נא למוכרי הביצים היהודים בשוק, שעליהם לצבוע את הביצים שהם מוכרים בכל צבעי הקשת, ולתת להם מראה של ירקות ופירות חיים. המוכרים יעמידו פנים שהם מוכרים פרי וירק, והקונים יעמידו פנים שהם קונים פרי וירק, וככה לא נפר את הצו הזדוני של המן הרשע. ואכן כך היה. חיש קל נפוצה השמועה בכל הקהילה היהודית, כולם נרגעו והודו למרדכי ולאלוהים על כי נמצא פתרון. המוכרים צבעו את הביצים כעגבניות ופלפלים ואגסים ותפוחים וחצילים ושזיפים. הם ערמו אותם בארגזים על דוכניהם בשוק והכריזו על מרכולתם בקול גדול. באו הקונים היהודים וקנו ממיטב התוצרת, כשרק הם והמוכרים יודעים אל נכון כי מתחת למעטה הצבע מסתתרות ביצים טריות. בשוק היתה המולה רבה. היהודים נהגו כמנהגם, בשמחה ובעליצות, מילאו את סליהם מכל טוב והלכו לבתיהם שמחים וטובי לב. המן הרשע שבא לשוק כדי לתפוס יהודים עוברים על החוק, ציפה למצוא אותם אבלים וחפויי ראש, וקיווה שמי מהם יעז וישים ידו על ביצה ואז יומת בראש חוצות למען כולם ייראו ויראו. אבל לא דובים ולא יער - נראה היה כי הצו הגאוני שהוא הנחית על ראשם לא מזיז להם בכלל.. אי אפשר לנצח את היהודים האלה! רטן בכעס. שום דבר לא שובר אותם! הוא חזר לביתו וישב לחשוב על הגזרה הדרקונית הבאה שיטיל עליהם. ואילו היהודים חזרו לביתם עם סליהם המלאים כל טוב, כולל ביצים, והכינו לעצמם את מיטב המעדנים שנהוג להכין תמיד מביצים. מאז, רווח המנהג אצל יהודי אפגניסטן, קודם כל להתחפש בפורים, לזכר הביצה שהתחפשה, ואחר כך - לאכול בפורים ביצים צבועות ומצויירות. פורים שמח לכולם.
 

NUNA10

New member
../images/Emo42.gif בוקר טוב ../images/Emo42.gif

בוקר טוב וחג פורים שמח ! ! ! לאלה שצמים ( תענית אסתר ) צום קל יום נעים שמח ומבדח .
 

NUNA10

New member
../images/Emo79.gif שיר על הבוקר ../images/Emo202.gif

חג פורים . לוין קיפניס חַג פּוּרִים, חַג פּוּרִים, חַג גָּדוֹל לַיְּלָדִים. מַסֵּכוֹת, רַעֲשָׁנִים, שִׁירִים וְרִקּוּדִים. הָבָה נַרְעִישָׁה: רָשׁ רָשׁ רָשׁ הָבָה נַרְעִישָׁה: רָשׁ רָשׁ רָשׁ הָבָה נַרְעִישָׁה: רָשׁ רָשׁ רָשׁ בָּרַעֲשָׁנִים.
 

NUNA10

New member
../images/Emo68.gif תענית אסתר ../images/Emo68.gif

תענית אסתר . "תענית אסתר" יום צום המתקיים יום אחד לפני פורים. על שום מה צמים? במגילת אסתר (פרק ד' פסוק ט"ז), מבקש מרדכי מאסתר לגשת אל המלך מיוזמתה. היא מסכימה אמנם לגשת אליו, על אף הסכנה הצפויה לה, אך היא מבקשת מבני עמה לצום במשך שלושה ימים לפני כן. מדוע בחרה אסתר דווקא בצום? התשובה מצויה למעשה במונח "צום" עצמו - "צום" מלשון "צמצום" - מיעוט הצרכים הפיזיים שלנו, או במלים אחרות - הימנעות מאכילה. הצום מסייע בהפחתת הצרכים הגופניים שלנו, מה שמאפשר לנו ביתר קלות להתרכז בפן הרוחני שלנו. התרכזות ברוחניות, מובילה בהכרח ל"תשובה", אנו שבים וחוזרים אל מצב הטהרה השורשי והבסיסי שלנו. אסתר מבקשת לצום כי ברור לה, שמתוך החיפוש הרוחני העצמי, ישיגו בני עמה את הקשר הרוחני ההכרחי להצלחת משימתה. לא מדובר כאן בצום של עצבות. להיפך, זהו צום של התעלות וקבלת השראה. בי"ג באדר - תענית אסתר, זכר לתענית שהתענו מרדכי ואסתר וכל ישראל באותו יום שלושה עשר, אשר שיברו אויבי היהודים לשלוט בהם ולהשמידם, ונהפוך הוא - אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם. נקהלו היהודים בעריהם וגו' (אסתר ט). ומצינו, שכל שעה שנקהלו היהודים לעשות מלחמה באויבי ה' ובאויבי ישראל, היו עושים תענית ביום התקהלם ומבקשים מה' שיפיל אויביהם לפניהם במלחמה. ואף משה רבנו כשבא לעשות מלחמה בעמלק היה מתענה. והתענית - להראות שלא בכוח יגבר אנוש ולא בגבורת מלחמתם, אלא במה שנושאים עיניהם בתפילה לשמים, ומן השמים מרחמים עליהם ונותנים בהם כוח לנצח במלחמה. וכן ישראל שבאותו הדור, בשעה שנקהלו לשלוח יד במבקשי נפשם היו מתענים. ולזכר אותה תענית של יום היקהלם נקבעה תענית לדורות, כדי לזכור תמיד שהבורא יתברך שמו רואה ושומע תפילת כל איש בעת צרתו כאשר יתענה וישוב אל ה' בכל לבבו, כמו שעשה לאבותינו בימי מרדכי ואסתר. * הצום מתחיל עם 'עלות השחר' ומסתיים עם 'צאת הכוכבים'. * כל אכילה או שתייה אסורים. בעוד שהיבטים אחרים - כגון נעילת נעלי עור - מותרים. * מכיוון שאין זה אחד מהצומות העיקריים, נשים הרות או מיניקות פטורות ממנו, כך גם מי שחולה במקצת. אם אדם, הבריא באופן כללי, סובל מכאב ראש ומתקשה לצום, גם הוא רשאי לאכול, אבל עליו 'להשלים' את הצום ביום אחר. * אם י"ג באדר יוצא בשבת, לא צמים ביום זה, משום כבוד השבת. אנחנו אפילו לא צמים ביום ששי, על מנת שלא לפגוע בהכנות לשבת. אלא הצום מוקדם עד ליום חמישי, י"א באדר. * נוהגים להמשיך בצום עד לאחר קריאת המגילה (להוציא ערים מוקפות חומה, ששם המגילה נקראת בליל ט"ו אדר).
 

עליזה 63

New member
מתוך קולות של החלמה

מתוך קולות של החלמה "כשאנו מסיימים את צעד חמש, נו עשויים לחוש רגשות רבים, ביניהם ענווה, התרוממות רוח והקלה" שנים עשר הצעדים ושתים עשרה המסורות של אכלני יתר אנונימיים, ע' 41. אחרי שסיימתי את צעד חמש, רבים מן הפחדים שלי פחתו, הגישה שלי לדברים השתנתה, והוטרדתי פחות עקב הפגמים שלי. עצם העובדה ששיתפתי אדם, שנתתי בו אמון, בפגמים שלי, הביאה לי את השינויים האלה. האמנתי שאין לי הרבה מן המשותף עם אחרים, עקב הצד האפל יותר של רגשותיי. אחרי שעשיתי את צעד חמש, הרגשתי יותר כחלק מן העולם הזה. זו הפעם הראשונה שיכולתי לראות את מאבקיהם של אחרים ולמצוא בלבי חמלה כפליהם. איננו טובים או גרועים יותר זה מזה. כולנו ראויים להינות מן הספק, לא כן? עבודה רבה עמדה בפניי, אבל אחרים כבר שרטטו את מפת הדרכים, ואני השתניתי והייתי מוכנה לבקש הנחיות כשנפל מחסום הבושה, דרכי כבר לא נראתה כה שוממה, ולא שופעת בדידות. אלי, תן לי את הנכונות לראות את הפגמים שלי בתור אמצעי להתקרב לאחרים ואליך". אני היום באופן אישי הזדהיתי מאוד
 
למעלה