פרוייקט מילון המונחים

../images/Emo23.gif ../images/Emo41.gifפרוייקט מילון המונחים../images/Emo161.gif

מי יכול להשתתף בפרויקט? כולם! אז...כולכם מוזמנים להוסיף ולכתוב ולהגיב... אנחנו פותחים מונח חדש: משיח מה המשמעות של המילה משיח? מהיכן הגיע המושג? מה נאמר על המשיח בתנ"ך, וכל מה שאתם יודעים על המושג...זה המקום לכתוב
 

nrmlsr

New member
הגדרת המושג משיח

המשיח במקרא: מקור המילה "משיח" מן השורש מ.ש.ח, שמשמעותו משיחת אדם בשמן המשחה, כביטוי טקסי לכניסתו לתפקיד רם מעלה. כך נקרא בתורה הכהן הגדול "הַכֹּהֵן הַמָּשִׁיחַ", מפני שהוא "הַכֹּהֵן הַגָּדֹל אֲשֶׁר מָשַׁח אֹתוֹ בְּשֶׁמֶן הַקֹּדֶשׁ". במקרא מתוארת גם משיחתם בשמן של מלכים, כמו שאול, דוד ושלמה, ולפיכך דוד מכנה את שאול "מְשִׁיחַ ה' ", ואף דוד עצמו מכונה פעמים רבות "משיח". בהשאלה, נאמר הכינוי "משיח" גם על הנשלח על ידי ה' לתפקיד כלשהו, כמו כורש מלך פרס: "כֹּה אָמַר ה' לִמְשִׁיחוֹ לְכוֹרֶשׁ", כביטוי לכך שמלכותו זכתה לסיוע שמיימי כדי להשיב את עם ישראל לארצו ולכונן את בית המקדש השני. גם הנביא ישעיהו עצמו "נמשח" במובן זה. בספרי הנביאים מוזכרת גאולת ישראל העתידית פעמים רבות, וזאת בהנהגת איש מסוים שאישיותו תעמוד במוקד הגאולה. כך מתאר ישעיהו הנביא את האיש ואת השגיו: וְיָצָא חֹטֶר מִגֵּזַע יִשָׁי... וְנָחָה עָלָיו רוּחַ ה', רוּחַ חָכְמָה וּבִינָה... וְשָׁפַט בְּצֶדֶק דַּלִּים... וְהִכָּה אֶרֶץ בְּשֵׁבֶט פִּיו וּבְרוּחַ שְׂפָתָיו יָמִית רָשָׁע... וְגָר זְאֵב עִם כֶּבֶשׂ וְנָמֵר עִם גְּדִי יִרְבָּץ.... וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא שֹׁרֶשׁ יִשַׁי אֲשֶׁר עֹמֵד לְנֵס עַמִּים - אֵלָיו גּוֹיִם יִדְרֹשׁוּ, וְהָיְתָה מְנֻחָתוֹ כָּבוֹד. מצד אחד בישעיהו בפרק נ"ב הוא אכן מתואר כירום נשא וגבוה מאוד ומצד שני בפרק נ"ג המשיח מתואר כנגוע מוכה אלוהים ומעונה. המשיח לפי דברי הנביא ירמיהו בפרק כ"ג בפס' ה'-ו': הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם-יְהוָה, וַהֲקִמֹתִי לְדָוִד צֶמַח צַדִּיק; וּמָלַךְ מֶלֶךְ וְהִשְׂכִּיל, וְעָשָׂה מִשְׁפָּט וּצְדָקָה בָּאָרֶץ. בְּיָמָיו תִּוָּשַׁע יְהוּדָה, וְיִשְׂרָאֵל יִשְׁכֹּן לָבֶטַח; וְזֶה-שְּׁמוֹ אֲשֶׁר-יִקְרְאוֹ, יְהוָה צִדְקֵנוּ. המשיח נקרא יהוה צדקנו שזה שם אלוהים ולפיכך המשיח הוא התגלמות האל בדמות אדם. המשיח הוא בעצם אלוהים שלבש דמות אדם ובא בכדי להושיע את העולם מחטאיו ומעונשו הכבד. המשיח בהתחלה יסבול וידחה על ידי עמו. בבואו השני השליש האחרון שישאר מקרב העם ויחיה יקבל אותו כמושיע ביום הדין ויזהה אותו וכן גם אלו שדחו אותו וקמו לתחייה יזהו אותו וידעו שזה הוא. המשיח מצד אחד הוא אלוהים ומצד שני אדם כלומר 100% אלוהים ברוח ו-100% אדם בגוף(בבשר) אך גם צאצא דוד ואף אדונו של דוד המלך שמצאצאיו יבוא המשיח ככתוב בספר תהילים בפרק ק"י: א לְדָוִד, מִזְמוֹר: נְאֻם יְהוָה, לַאדֹנִי--שֵׁב לִימִינִי; עַד-אָשִׁית אֹיְבֶיךָ, הֲדֹם לְרַגְלֶיךָ. ב מַטֵּה-עֻזְּךָ--יִשְׁלַח יְהוָה, מִצִּיּוֹן; רְדֵה, בְּקֶרֶב אֹיְבֶיךָ. ג עַמְּךָ נְדָבֹת, בְּיוֹם חֵילֶךָ: בְּהַדְרֵי-קֹדֶשׁ, מֵרֶחֶם מִשְׁחָר; לְךָ, טַל יַלְדֻתֶיךָ. ד נִשְׁבַּע יְהוָה, וְלֹא יִנָּחֵם-- אַתָּה-כֹהֵן לְעוֹלָם; עַל-דִּבְרָתִי, מַלְכִּי-צֶדֶק. ה אֲדֹנָי עַל-יְמִינְךָ; מָחַץ בְּיוֹם-אַפּוֹ מְלָכִים. ו יָדִין בַּגּוֹיִם, מָלֵא גְוִיּוֹת; מָחַץ רֹאשׁ, עַל-אֶרֶץ רַבָּה. ז מִנַּחַל, בַּדֶּרֶךְ יִשְׁתֶּה; עַל-כֵּן, יָרִים רֹאשׁ. המשיח הוא גם הכהן הגדול של מלכות השמים וכן הכהן הגדול של בית המקדש השמימי ומלכותו שתבוא בבואו השני תהיה נצחית לעומת המלכות של שאר המלכים שקדמו לו ובתקופת כהונתו יהיה שלום אמיתי ולא מזוייף. על המשיח נאמר גם בספר מיכה בפרק ה' בפס' א':"ואתה בית לחם אפרתה צעיר להיות באלפי יהודה ממך לי יצא מושל בישראל ומוצאותיו מקדם מימי עולם". המשיח אומנם יוולד בבית לחם אך מוצאו יהיה נצחי. כמו שהזכרתי קודם המשיח ידחה על ידי עמו כפי שכתוב בספר ישעיהו בפרק נ"ג וכן בספר תהילים בפרק כ"ב ככתוב: א לַמְנַצֵּחַ, עַל-אַיֶּלֶת הַשַּׁחַר; מִזְמוֹר לְדָוִד. ב אֵלִי אֵלִי, לָמָה עֲזַבְתָּנִי; רָחוֹק מִישׁוּעָתִי, דִּבְרֵי שַׁאֲגָתִי. ג אֱלֹהַי--אֶקְרָא יוֹמָם, וְלֹא תַעֲנֶה; וְלַיְלָה, וְלֹא-דֻמִיָּה לִי. ד וְאַתָּה קָדוֹשׁ-- יוֹשֵׁב, תְּהִלּוֹת יִשְׂרָאֵל. ה בְּךָ, בָּטְחוּ אֲבֹתֵינוּ; בָּטְחוּ, וַתְּפַלְּטֵמוֹ. ו אֵלֶיךָ זָעֲקוּ וְנִמְלָטוּ; בְּךָ בָטְחוּ וְלֹא-בוֹשׁוּ. ז וְאָנֹכִי תוֹלַעַת וְלֹא-אִישׁ; חֶרְפַּת אָדָם, וּבְזוּי עָם. ח כָּל-רֹאַי, יַלְעִגוּ לִי; יַפְטִירוּ בְשָׂפָה, יָנִיעוּ רֹאשׁ. ט גֹּל אֶל-יְהוָה יְפַלְּטֵהוּ; יַצִּילֵהוּ, כִּי חָפֵץ בּוֹ. י כִּי-אַתָּה גֹחִי מִבָּטֶן; מַבְטִיחִי, עַל-שְׁדֵי אִמִּי. יא עָלֶיךָ, הָשְׁלַכְתִּי מֵרָחֶם; מִבֶּטֶן אִמִּי, אֵלִי אָתָּה. יב אַל-תִּרְחַק מִמֶּנִּי, כִּי-צָרָה קְרוֹבָה: כִּי-אֵין עוֹזֵר. יג סְבָבוּנִי, פָּרִים רַבִּים; אַבִּירֵי בָשָׁן כִּתְּרוּנִי. יד פָּצוּ עָלַי פִּיהֶם; אַרְיֵה, טֹרֵף וְשֹׁאֵג. טו כַּמַּיִם נִשְׁפַּכְתִּי-- וְהִתְפָּרְדוּ, כָּל-עַצְמוֹתָי: הָיָה לִבִּי, כַּדּוֹנָג; נָמֵס, בְּתוֹךְ מֵעָי. טז יָבֵשׁ כַּחֶרֶשׂ, כֹּחִי, וּלְשׁוֹנִי, מֻדְבָּק מַלְקוֹחָי; וְלַעֲפַר-מָוֶת תִּשְׁפְּתֵנִי. יז כִּי סְבָבוּנִי, כְּלָבִים: עֲדַת מְרֵעִים, הִקִּיפוּנִי; כָּאֲרִי, יָדַי וְרַגְלָי. יח אֲסַפֵּר כָּל-עַצְמוֹתָי; הֵמָּה יַבִּיטוּ, יִרְאוּ-בִי. יט יְחַלְּקוּ בְגָדַי לָהֶם; וְעַל-לְבוּשִׁי, יַפִּילוּ גוֹרָל. כ וְאַתָּה יְהוָה, אַל-תִּרְחָק; אֱיָלוּתִי, לְעֶזְרָתִי חוּשָׁה. כא הַצִּילָה מֵחֶרֶב נַפְשִׁי; מִיַּד-כֶּלֶב, יְחִידָתִי. כב הוֹשִׁיעֵנִי, מִפִּי אַרְיֵה; וּמִקַּרְנֵי רֵמִים עֲנִיתָנִי. כג אֲסַפְּרָה שִׁמְךָ לְאֶחָי; בְּתוֹךְ קָהָל אֲהַלְלֶךָּ. כד יִרְאֵי יְהוָה, הַלְלוּהוּ-- כָּל-זֶרַע יַעֲקֹב כַּבְּדוּהוּ; וְגוּרוּ מִמֶּנּוּ, כָּל-זֶרַע יִשְׂרָאֵל. כה כִּי לֹא-בָזָה וְלֹא שִׁקַּץ, עֱנוּת עָנִי-- וְלֹא-הִסְתִּיר פָּנָיו מִמֶּנּוּ; וּבְשַׁוְּעוֹ אֵלָיו שָׁמֵעַ. כו מֵאִתְּךָ, תְּהִלָּתִי: בְּקָהָל רָב--נְדָרַי אֲשַׁלֵּם, נֶגֶד יְרֵאָיו. כז יֹאכְלוּ עֲנָוִים, וְיִשְׂבָּעוּ-- יְהַלְלוּ יְהוָה, דֹּרְשָׁיו; יְחִי לְבַבְכֶם לָעַד. כח יִזְכְּרוּ, וְיָשֻׁבוּ אֶל-יְהוָה-- כָּל-אַפְסֵי-אָרֶץ; וְיִשְׁתַּחֲווּ לְפָנֶיךָ, כָּל-מִשְׁפְּחוֹת גּוֹיִם. כט כִּי לַיהוָה, הַמְּלוּכָה; וּמֹשֵׁל, בַּגּוֹיִם. ל אָכְלוּ וַיִּשְׁתַּחֲווּ, כָּל-דִּשְׁנֵי-אֶרֶץ-- לְפָנָיו יִכְרְעוּ, כָּל-יוֹרְדֵי עָפָר; וְנַפְשׁוֹ, לֹא חִיָּה. לא זֶרַע יַעַבְדֶנּוּ; יְסֻפַּר לַאדֹנָי לַדּוֹר. לב יָבֹאוּ, וְיַגִּידוּ צִדְקָתוֹ: לְעַם נוֹלָד, כִּי עָשָׂה. אם יהיה עוד מידע שאצליח להוסיף או להרחיב אני אציין בהמשך.
 

nrmlsr

New member
לסיכום

המשיח הוא האלוהים המוזכר בספר בראשית וכן בעוד ספרי התנ"ך וכן האלוהים המוזכר בספר ירמיהו בפרק כ"ג. המשיח הוא גם מלאך-יהוה המוזכר בתנ"ך לרוב. העבד הסובל בישעיהו נ"ג. הוא מושיע העולם. מלך ישראל. גואל ישראל. קדוש ישראל. הוא הדרך והאמת והחיים. הוא הכהן הגדול במלכות השמים וכן הכהן הגדול של בית המקדש השמימי. הוא ירום ונשא וגבוה מאוד ככתוב בספר ישעיהו בפרק נ"ב. הוא המקור לישועה ורק דרכו ניתן להוושע. הוא התקומה(מחייה המתים) ורק בזכותו ניתן לקום לתחייה. כל מי שמאמין בו יקום לתחייה למרות שמת ויעבור ממצב של מוות זמני למצב של חיים נצחיים. הוא זה שימלוך על הארץ במהלך מלכות אלף השנים שתבוא לאחר צרת יעקב ולאחר שהמלך הרשע שעינה את ישראל יושלך לאגם אש בוער. הוא זה שימלוך על הארץ השמימית לאחר שיהיו כדברי חזון יוחנן שמים חדשים וארץ חדשה והארץ הישנה והשמים הישנים יחלפו והתורה הישנה תחלוף אך תורת החסד תמשיך להתקיים במלכותו. המשיח הוא בורא עולם והוא ברא את הכל והוא הראשית להכל ככתוב בבשורת יוחנן בפרק א' בפס' 1: "בראשית היה הדבר והדבר היה עם אלוהים ואלוהים היה הדבר". ישוע הוא אחד עם האל האב ככתוב בדבריו:"אני ואבי אחד אנחנו". ישוע הוא התגלמות הבן באחדות האלוהית ולפיכך הוא האלוהים הבן(ישות הבן) שקיימת בתוך האלוהים והיא ישות המשיח שנשלחה מאת האב לבצע את רצון האב דרך רוח הקודש ועל ידי הקמת הקהילה הראשונה המשיח בא אל העולם במטרה להושיע אותו ולתת לעולם הזדמנות לחזור בתשובה שלמה ולהוושע באמת מה שלא היה אפשרי לפני בואה של תורת החסד.
 

nrmlsr

New member
המשך התשובה

המשיח יהיה נביא כמשה. הוא יהיה ירום ונישא מכל האבות והנביאים הוא יהיה הראשון והאחרון הראשית והתכלית. המשיח יבוא מקרב עם ישראל מצאצאי דוד המלך משבט יהודה ויוולד בבית לחם לפני חורבן בית שני. המשיח יהיה ירום ונישא אף יותר מהמלאכים עצמם. המשיח יקום לתחייה ביום השלישי לאחר צליבתו ויתגלה לעיני רבים ואז יעלה לאחר 40 יום השמימה ואז יחזור רשמית במלכותו רק בביאה השנייה כאשר השליש האחרון מקרב העם ישרוד ויקבל אותו כמושיע. המשיח יצום 40 יום כפי שצם משה תוך כדי עמידה בפני מכשול. המשיח יתנסה בכל הדברים שעמו התנסה אך המשיח יצליח בכל דבר ולא יהיה בו חטא לעומת העם עצמו. המשיח ימאס ברע תמיד ויבחר בטוב תמיד בניגוד לבנו של הנביא ישעיהו והמשיח אף פעם לא יטעה. המשיח יהיה מושלם ונקי מחטא ויוולד מזרע אישה ויכה בראש השטן ויביסו ככתוב בספר בראשית וכן בחזון יוחנן. המשיח הוא התקווה היחידה של כל הדורות החל מאדם וחווה ועד הדור האחרון להוושע ולהכנס אל מלכות השמים ללא חטא ולהיות רצוי בפני האלוהים האב. המשיח יבוא בביאתו הראשונה כעני הרוכב על חמור ככתוב בספר זכריה בפרק ט': "גילי מאוד בת-ציון הריעי בת ירושלים הנה מלכך יבוא לך צדיק ונושע הוא עני ורוכב על חמור ועל עיר בן-אתונות". בביאתו השנייה הוא יבוא לפי חזון הנביא דניאל על ענני השמיים בגבורה ובתפארת כירום נישא וגבוה מאוד ולא עוד בתור העבד הסובל. בביאה השנייה המשיח יעשה לפי דברי הנביא ירמיהו דין צדק לכולם וישפוט את כולם בצדק ובימיו תוושע יהודה וישראל.
 

nrmlsr

New member
סוף התשובה

במשיח יתגשמו כל הנבואות התנ"ך המיוחסות לו גם אלו שציינתי וגם אלו שלא ציינתי שקשורות לגביו. הנבואות שקשורות לביאה הראשונה כבר הוגשמו והנבואות לגבי הביאה השנייה יתגשמו בעתיד. המשיח הוא לא רק מושיע אלא הדרך היחידה לישועה כאשר יוגשמו כל הנבואות יהיה שלום נצחי במלכותו. המשיח יגשים הן את הנבואות בתנ"ך והן את הנבואות בברית החדשה. הוא יקומם את הבית האחרון שיקום לאחר בית שלישי. בתקופתו בבית האחרון לא יהיה צורך בקורבנות משום שההצדקה בהיכל האלוהים תהיה באמונה במשיח וההיכל אשר יבנה יהיה מעשה אלוהים ולא מעשה אדם כמו בית שלישי ואכן הבית האחרון יהיה בית אשר רוח ה' תשכון בו לנצח. הכהן הגדול של אותו בית יהיה המשיח בעצמו. הוא יביס את צורר המשיח(האנטיכריסט) וכן את השטן(שר העולם) ורק אחרי זה ולאחר צרת יעקב שתסתיים לאחר 7 שנים אז יהיה שלום אמיתי. המשיח הוא לחם החיים והוא זה אשר יכול להעניק לאדם מים חיים שיהיו מקור לחיים נצחיים דרך האמונה בו.
 

nrmlsr

New member
המשך נוסף

המשיח הוא אלוהים שלבש דמות אדם ונכנס לרחמה של מרים מבית דוד בכדי לבוא להושיע את עמו בראשונה וכן את שאר העמים וכן בכדי להעניק תקווה לחסרי התקווה. המשיח יקים את הבית האחרון רק לאחר שתסתיים 7 שנות שלטון האנטיכריסט ולאחר שהמשיח יביס את השטן פעמיים פעם לאחר תום 7 שנות הרשע והבסת צורר המשיח והפעם השנייה לאחר תום שנות שלטונו הארוך של המשיח על הארץ ואז יהיו שמים חדשים וארץ חדשה ושם ישוע ימלוך על ירושלים החדשה והבנויה עם מקדש(היכל) בתוכה והיא מעשה אלוהים ולא מעשה אדם ואין בה צורך בקורבנות ורק מי שרשום בספר השה יורשה להכנס לשם. המשיח הוא האלוהים שדיבר עם הדורות פנים מול פנים,הוא גואל ישראל,קדוש ישראל וכו'. רק הוא מסוגל להבטיח ולקיים את דבריו בשלמותם ללא כל טעות כלשהי או הפרה כלשהי בניגוד לאנטיכריסט שיכול להבטיח שלום ארצי שהתוקף שלו זמני ולאחר 7 שנות שלטון הוא יפורק או אפילו במהלך 7 שנות השלטון. המשיח הוא לא רק המושיע המוזכר בתנ"ך אלא גם מלאך הברית,הוא גם התגלמות האלוהים בדמות אדם והוא אלוהים בעצמו. כל ההגדרות שציינתי לגבי ההגדרה של מיהו אלוהים ואיך אפשר להגדירו חלות גם על המשיח שהרי הוא האלוהים עצמו. המשיח הוא ישות הבן. האב הוא האלוהים הבלתי נראה באחדות האלוהית של האלוהים האחד. האב והבן הם אחד ביחד עם רוח הקודש והבן הוא המושיע וההוויה של אלוהים שאת פניה ניתן לראות ורק דרכו ניתן לתקשר עם האב שהרי ישוע הוא הדרך היחידה אל האב.
 
למעלה