אבחון בשלות לכתה א'
אוה שלום, בהמשך בקשתה של עינת התחום הגרפומוטורי נבדק בד"כ ע"י שימוש במבחן BEERY (מהדורה חמישית), אבחון הבודק אינטגרציה ויזומוטורית, תפקוד מוטורי ותפקוד ויזואלי. לדעתי יש לרכוש את המבחן, אין לי מושג מהיכן. תפקודי ידיים אחרים נבדקים ע"י תצפית סובייקטיבית של הבוחן על תפקודים שונים. כמובן יש להתייחס גם לתפקודים הקוגניטיביים והרגשיים - התנהגותיים. חשוב לי לציין שבד"כ אבחון בשלות לכתה א' נערך ע"י פסיכולוגית חינוכית הבודקת את הילד על תפקודיו השונים לבחינת התאמתו למסגרת הבית ספרית. מדובר בתהליך אבחוני שאינו כולל רק איסוף של שאלונים/מבדקים בהם מתקבל צינון אלא על יכולתו המקצועית של הבודק לערוך תצפית סוביקטיבית על תפקודו של הילד: יכולתו להתמודד מול משימות חדשות, התמודדות מול תסכול וחוויה של כשלון, מוטיבציה, קשב וריכוז, יכולת לדחות סיפוקים, שיתוף פעולה, יצירת קשר עם הבודקת ועוד. בנוסף חשובה יכולת הסתכלות אינטגרטיבית על כל הציונים המתקבלים במבחנים, מיקוד הקושי והמלצה לגבי מסגרת חינוכית לצד צורך בהתערבות גורמים טיפוליים (באם יש צורך).לא ציינת באיזה תחום את עוסקת, אך בטרם העברת אבחון שכזה חשוב מאוד ניסיון בעבודה עם ילדים, הכרת הנורמה בגילאי חובה לצד קשיים אפשריים בעטיים הילד יוכל להרוויח ולהינות משנה נוספת בגן.