אורח בעולם הזה

nehtab

New member
../images/Emo24.gifאורח בעולם הזה

בס"ד אורח בעולם הזה "העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא, התקן עצמך בפרוזדור כדי שתיכנס לטרקלין" (מתוך עלון "השבת"): כידוע, הסוכה היא סמל לזמניות. דירת ארעי. וחכמי המוסר אומרים שבחג הסוכות יש לחדד את ההכרה בכך שכל שהותו כאן היא זמנית, כמו הסוכה... לביתו של אחד מגדולי הדור לפני כמאה וחמישים שנה, הגיע אורח, גביר בעירו. תמה למראה הדלות, הרהיטים השבורים והבית הרעוע. אמר: "רבנו, רצונך ואבנה לך בית נאה, רהיטים חדשים ושפע?". ענה לו הרב: "ואתה עצמך? איני רואה שלך יש בית נאה ורהיטים כאן?!" אמר האורח בפליאה: "רבי, אני כאן רק אורח. בוא נא עמי למקומי הקבוע ואראך כל טוב, ברוך ה' ". ענה הרב הצדיק בחיוך: גם אני איני אלא אורח בעולם הזה. רצונך- בוא עמי למקומי הקבוע, הנצחי, בעולם הבא, ובעזרת ה' אראה לך גם אני מכל טוב..." ואיך נשיג כל טוב בעולם הבא? על ידי עשיית מעשים טובים, שמירת המצוות, עזרה לזולת, הליכה בדרכי ה', לימוד תורה, עבודה על המידות וכל היוצא בזה. ועכשיו על שימחת תורה... כל הזהיר בשמחתה של תורה ביום הזה, בטוח שלא תיפסק התורה מזרעו. וכך ראו לרב גדול בישראל שהיה מרבה בשמחתה של תורה, והעידו עליו שעד שלושה דורות היו מיוצאי ירכו שלשלת חכמים ידועים ומרביצי תורה זה אחר זה, חבל נמרץ! וידעו הכל שזכה לזה על רוב שמחתו ביום שמחת תורה, מה שלא ראו מעולם לשום גדול בתורה שעושה כן. וברוב גדולתו היה מכרכר בכל עוז ומעורר לבות בני אדם לאמר: שמחו בה' וגילו צדיקים, והרנינו כל ישרי לב. (מועד לכל חי סוס"י כ"ה) יהי רצון שבמהרה יקים לנו אב הרחמן את סוכת דוד הנופלת וישלח את הגאולה השלמה במהרה, אמן. ניתן לשמוע שיעורים והרצאות מעניינים מאוד באתר האינטרנט של מכון מאיר בימי חול: http://www.machonmeir.org.il/
 

לקשמי

New member
תודה על הסיפור ואגב, רציתי לספר לך

חזרתי אתמול מנופש יוגה נפלא שנמשך 5 ימים. מה שרציתי לספר לך הוא שבמהלך הנופש הזה, בערב החג השני של סוכות, התארח רב ששמו דוד זלר (אחד מהתלמידים של הרב שלמה קרליבך אם שמעת עליו) והעביר לנו ערב נפלא של שירה יהודית, בעיקר של שירי סוכות והוסיף סיפורים יפים מהיהדות. הרב הזה חימם לי את הלב עם עוצמת האהבה שלו, שהתבטאה הן בשירה, הן בסיפורים והן באור הגדול שנבע ממנו. מה שעוד אהבתי אצלו הייתה הפתיחות, הוא רב, כמובן דתי אדוק אבל עם המון קבלה של הדתות האחרות, המון אהבה גם לאלה ששונים ממנו. הוא התייחס במהלך הערב למשפט שאומרים בליל הסדר בפסח "שפוך חמתך על הגויים" ואמר שהלוואי שלמשפט הזה תהיה משמעות אחרת, לשפוך את החום, את האהבה על הגויים, שהאהבה והחום האנושי יורעפו על כל אדם באשר הוא, ללא קשר לדת שבה הוא מאמין. המורה שלו, הרב שלמה קרליבך היה אדם מלא באור ואהבה, גם הוא החזיר בתשובה אבל עשה זאת בדרך של אהבה וקירוב לבבות ולא בדרך של הפחדות ואיומים או בדרך של "היהדות היא הכי טובה". כך שבהחלט אפשר גם אחרת.
 

nehtab

New member
תודה על ההערה

אני אקח את זה לתשומת ליבי. באהבת ישראל ננצח, צו השעה- אהבת חינם. חייך אחי, אתה יהודי.
 

nehtab

New member
תודה, ויש לי שאלה

שלחתי לך עוד הודעה לפני, לא יודע אם כבר קראת אותה, פשוט רציתי לשאול אם גם מההודעות האחרות שלי שקראת השתמע הפחדות ואיומים או שרק מההודעה הזאת שקראת? תודה. באהבת ישראל ננצח, צו השעה- אהבת חינם. חייך אחי, אתה יהודי.
 

לקשמי

New member
התייחסתי דווקא להודעות קודמות שלך

בהן כתבת על תפיסת האלוהים כאל שמעניש, שאם לא נעשה כך וכך, אנו צפויים לגיהנום. השתמע מכך שאתה אמנם מאמין מאוד באלוהים, אבל בדרך של פחד והפחדה וזה חבל, כי לפחות התפיסה שלי את אלוהים, היא תפיסה של אהבה ולא של פחד. אלוהים לא מעניש, הגיהנום אינו אלא המצאה של אנשי דת שונים (בעיקר מהנצרות דווקא) כדי למשוך בדרך הזאת עוד מאמינים. אהבתי את מה שכתבת על השלום. זה באמת יותר מתחבר לי לתפיסה האחדותית, גישה שבאמת מקרבת יותר אל אלוהים, כך לפחות אני מאמינה. באהבה, נטע
 

nehtab

New member
"עבדו את ה' בשימחה..."

אני מסכימה איתך שלא צריך לעבוד את ה' מתוך פחד מהגיהנום. זוהי הדרגה היותר נמוכה בעבודת ה'. כל אדם צריך לעבוד על עצמו שיגיע לאהבת ה' ויראת ה'. השאלה היא איזה יראה. ככל שיודעים מה זה אלוקים וכמה הוא גדול ונורא, בורא כל העולמות , יכול לעשות הכל, אשר מלוא כל הארץ כבודו. ציטוט מתוך איגרת הרמב"ן שמדבר על מידת היראה (יתכן שאני אטעה בכמה מילים בציטוט): "שמע בני מוסר אביך ואל תיטוש תורת אימך, תתנהג תמיד לדבר כל דבריך בנחת לכל אדם ובכל עת ובזה תינצל מן הכעס שהיא מידה רעה להחטיא בני אדם, וכן אמרו רבותינו ז"ל :"כל הכועס כל מיני גיהנם שולטין בו" שנאמר "והסר כעס מליבך והעבר רעה מבשרך" ואין רעה אלא גיהנם, שנאמר "וגם רשע ליום רעה". וכאשר תינצל מן הכעס תעלה על ליבך מידת הענוה, כי תיתן אל ליבך תמיד מאין באת ולאן אתה הולך ושאתה רימה ותולעה בחייך ואף כי במותך ולפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון לפני מלך הכבוד שנאמר "הנה השמים ושמי השמים לא יכלכלוך אף כי ליבות בני אדם" ונאמר "הלא את השמים ואת הארץ אני מלא נאום ה'" וכאשר תחשוב את כל אלה ותירא מבוראך ותישמר מן החטא אז תשרה עליך רוח השכינה וזיו כבודה וחיי עולם הבא". הגיהנום הוא אכן קיים. יש אנשים שמתו מוות קליני והם אומנם לא נכנסו לגיהנום שהרי בסוף חזרו לחיים אבל שמעתי סיפור על אחד בשם שרון שסיפר שבדקו לו את מעשיו בשמים ועשו לו דין וחשבון, זה סיפור ארך אבל אפשר להיות בהטו שאחרי שתשמעי א כל הסיפור גם את תאמיני במציאות הגיהנום. גיהנום זה כמו מכבסה, לטהר את החוטא מחטאיו. ה' אינו חפץ במות הרשע כי אם בשובו מרשעו וחיה. אבל מה אפשר לעשות כאשר אותו אדם רשע ממשיך ללכת בשרירות ליבו ולמרות שנותנים לו עוד הזדמנות ועוד הזדמנות ועוד אזהרה וזה לא עוזר. הנשמה שלו נטמאה, הוא עשה משהו לא בסדר, הוא חייב לקבל יסורים כדי למרק את חטאיו. ה' הוא צדיק וישר, הצור תמים פעלו. איך יתכן שיש בימינו אנשים שסובלים, ה' הוא א-ל אמונה ואין עוול, כל מעשיו ישרים ונכוחים. ה' אוהב כל יהודי אהבה עצומה, מדוע שהוא ירצה להכאיב למישהו, היסורים נועדו כדי לתקן חטא, באיבר שבו חוטאים בו לוקים. לכן כאשר אדם רואה שיסורים באו עליו, עליו לפשפש במעשיו ולחפש איזה חטא גרם ליסורים. ה' ברחמיו המרובים נתן לנו עזר וסיוע לגלו מצה החטא ומעניש אותנו מידה כנגד מידה. ברגע שיודעים מה החטא צריך לתקן אותו וכך ימנעו היסורים מהחוטא, שהרי אין מטרת היסורים שיהיה לנו רע. "כי את אשר יאהב ה' יוכיח", היסורים לטובתנו, כדי לעורר אותנו לחזור בתשובה. וכמו שכתוב בסוף ספר קוהלת: "סוף דבר הכל נשמע את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם" באהבת ישראל ננצח, צו השעה- אהבת חינם. חייך אחי, אתה יהודי.
 
למעלה