זכויות בעלי-חיים השבוע

shanty.G

New member
../images/Emo26.gifזכויות בעלי-חיים השבוע../images/Emo36.gif

שבועון אינטרנט לזכויות בעלי-חיים עורך: אריאל צֹבל. מערכת: חגי כהן, נעמה הראל דואל לתגובות: [email protected] ת.ד. לתגובות: 6315 תל-אביב, מיקוד 61062 טלפון: 5226992 03 פקס: 5220699 03 מרכז אנונימוס: דיזנגוף 93, קומת מרתף, תל-אביב אתר אנונימוס באינטרנט: www.anonymous.org.il שלום, אנו שמחים להגיש לכם את גיליון מס´ 53. אם אינך מקבל/ת את השבועון ישירות, תוכל/י להירשם באופן עצמאי על-ידי שליחת דואר אלקטרוני ריק לכתובת זו: [email protected]. המנויים/ות הוותיקים מוזמנים להפיץ כתובת זו בין חברים ומכרים כדי שיוכלו להירשם לשבועון באופן עצמאי. אם בכוונתך להחליף את כתובתך, אנא זכור/י לרשום את עצמך מחדש או להודיע לנו על שינוי הכתובת! אם אחד מן הגיליונות הקודמים לא הגיע אליך או הגיע באיחור (השבועון נשלח בקביעות ביום שישי), אנא הודע/י לנו. בגיליון זה: 1. חדשות ופעילויות 2. בין הצינוק למתקן הריסון: בעקבות הגשת העתירה נגד האונ´ העברית 3. תרנגולות תמימות ופרות סקסיות: ייצוג בעלי-חיים באיורים חקלאיים 4. לפעול מתוך היישוב שלך למען בעלי-החיים 5. פינת התזונה: פטוצי´ני עם כרובית ופלפלים קריאה מהנה, צוות אנונימוס
 

shanty.G

New member
1. חדשות ופעילויות

פעילות נגד פיטום אווזים: בירושלים, בתל-אביב ובבאר-שבע · בירושלים צפויה בשבוע הקרוב פעילות אינטנסיבית של הקמפיין נגד פיטום אווזים. דרושה עזרה בתחומים שונים: תליית פוסטרים, חלוקת עלונים ומדבקות ועוד. משמרות מחאה יומיות ייערכו, בשעות 16:00-18:30: יום א´, 7 ביולי, צומת הרחובות בצלאל, בן-צבי ורבין (כביש המע"ר, ליד הכניסה למנהרה). יום ב´, 8 ביולי, צומת ככר האפט – צומת הרחובות שד´ הרצל, החלוץ, בית הכרם, פרבשטיין. בין בית הכרם לקריית משה. יום ג´, 9 ביולי, צומת הרחובות בן צבי – רופין – הזז, בין עמק המצלבה לגן סאקר. לפרטים: אסנת, 662768-064. ניתן להיעזר במפה עם תכנית המשמרות. · בתל-אביב, ייערכו משמרות מחאה בימים א´-ג´, 7-9 ביולי, 16:00-19:00, בצומת קק"ל/איילון. לפרטים: 5226992-03. · בבאר-שבע, תיערך משמרת מחאה ביום ג´, 9 ביולי, 16:00, בצומת הקניון ליד התחנה המרכזית ותחנת הדלק. לפרטים: איילת רומנקביץ´ 533653-058. פעילות אנונימוס בפתח-תקווה מדי יום ו´ בין השעות 13:00-15:30 ייערכו דוכני הסברה לזכויות בעלי-חיים במדרחוב בפתח-תקווה. לפרטים: ליזי 220643-057. הרצאה במרכז אנונימוס ביום ג´, 16.7 (לא יום ג´ הקרוב!) בשעה 20:00 תתקיים במרכז אנונימוס (רחוב דיזנגוף 93 קומת מרתף) הרצאתו של ד"ר חגי אלמגור, בנושא: שורשי השאלות המוסריות בהחזקת בעלי-חיים. ד"ר אלמגור הוא רופא וטרינר, שעד לאחרונה שימש כממונה לפי חוק צער בעלי-חיים במשרד החקלאות. מאמר נגד כבד אווז במוסף "7 ימים" במדור של אודטה דנין, שהתפרסם במוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות היום (5.7.2002), מופיע מאמר בשם "עצה טובה: אל תאכלו כבד!". במאמר מפרטת אודטה בהרחבה על הליך הפיטום האכזרי, וקוראת להחרמת כבד אווז. כתבו מכתבי תודה לאודטה לפקס מספר 6082234-03 וכן הגיבו למערכת "7 ימים" בפקס מספר 6082234-03 או בדואל [email protected] רשת לחם ארז עברה לביצי חופש רשת המסעדות לחם ארז, בניהולו של השף ארז קומורובסקי, עברה לאחרונה לצרוך ביצי "חופש" במקום ביצים תעשייתיות רגילות, שמקורן בתרנגולות כלואות. זוהי רשת המסעדות הראשונה בישראל שעושה שינוי כזה, ואנו מקווים כי מסעדות רבות ילכו בעקבותיה. לפני כשנה הורידה הרשת כבד אווז מהתפריט, וכעת שתי המדבקות "כאן לא מגישים כבד אווז" ו"כאן אוכלים ביצי חופש" מעטרות את תפריטה. חקיקה בארצות-הברית להגבלת קרבות תרנגולים קרבות תרנגולים, שבהם משסים שני תרנגולים זה בזה עד למותו של אחד מהם, אסורים בכל מדינות ארצות-הברית, להוציא שלוש: לואיזיאנה, אוקלהומה וניו-מקסיקו. חוק פדרלי חדש, שייכנס לתוקף במאי 2003, אוסר הובלה של תרנגולים לקרבות בגבולות ארצות-הברית. לעוברים על החוק צפוי קנס של 15,000 דולר לכל תרנגול. צופים כי רבים מהמשקים המגדלים תרנגולים לקרבות ייסגרו. עם זאת, החוק החדש יהיה קשה לאכיפה, משום שהאיסור חל רק על הובלתם של התרנגולים לקרבות, ואם יטענו המובילים כי התרנגולים מובלים למטרות רבייה, יהיה קשה לנציגי החוק להוכיח אחרת.
 

shanty.G

New member
2. בין הצינוק למתקן הריסון

על הניסויים בקופים באוניברסיטה העברית, בעקבות הגשת העתירה לקריאת הכתבה בליווי תמונות ברזולוציה גבוהה החשיפה. רבים שמעו על הניסוי בקופים, הנערך במחלקה לנוירוביולוגיה באוניברסיטה העברית. זאת בעקבות החשיפה שהייתה לנושא בסוף שנת 2001 בערוץ 2 ובעיתונות. ניסוי זה הוא אחד מאלפי ניסויים בבעלי-חיים שמתבצעים בישראל מדי שנה. החריג בניסוי זה הוא העובדה, שהוא תועד במצלמה נסתרת ונחשף: סטודנטית אחת, שעבדה במעבדה, תיעדה בפירוט את המתרחש וחשפה חלק מן העובדות בתקשורת. כתוצאה מצילומים ומהקלטות סמויים, ידוע כיום בפירוט מה עברו ארבעת הקופים פרד, מאליש, ג´ד וסיימון. העתירה. ביום ג´, 2.7.02, הגישו העמותה למען מדע מוסרי, נח ותנו לחיות לחיות, באמצעות עורכי-הדין ערן לב, שגיא אגמון וחגי אשלגי, עתירה לבג"ץ, שמבקשת: להפסיק את הניסוי; לבטל את האישור שניתן לאוניברסיטה העברית לבצע ניסויים בבעלי-חיים; להורות למועצה לניסויים בבעלי-חיים להקים מיידית ועדה מפקחת על הניסויים, כמתחייב מן החוק (בפועל, פיקוח אינו מתקיים כיום). העתירה מפרטת ליקויים חמורים והפרות חוק בעבודת המועצה לניסויים בּבעלי-חיים ובעבודת הוועדה הפנימית של האוניברסיטה, האחראית ישירות לאישור הניסוי. בנוסף לכך, היא מתארת את עבודתם הרשלנית של החוקרים ואת הפגיעות החמורות בקופים – ועל כך נפרט בכתבה זו. הניסויים. המחקר שנערך במחלקה לנוירוביולוגיה, מתמקד בפעילות קליפת המוח של קופים בעת זיהוי עצמים, בזיכרון ובלמידה אסוציאטיבית. לפי הגדרת החוקרים, זהו מחקר בסיסי; השלכות רפואיות אינן מוזכרות כלל. במהלך הניסוי, מוחזקים הקופים כשהם מרוסנים במִתקן קשיח ("כיסא קופים"), האוחז בקוף בצמוד לגופו ולצווארו ואינו מאפשר לו כמעט תנועה (למעט האפשרות להניע את ידיו). במצב זה נדרשים הקופים למלא משימות של זיכרון חזותי. בחלק אחד של הניסוי, הוצגו בפניהם עשר סדרות חוזרות של שלוש תמונות. אחרי שלמדו את הסדרות, הוצגו בפניהם ארבע תמונות – שלוש מהסדרה שנלמדה ותמונת הסחה אקראית. כשקוף הצליח לחזור על שלושת העצמים המקוריים, הוא קיבל מיץ. בחלק אחר של הניסוי, הוקרנה בפני הקופים סדרה של תמונות כשמולם נמצא מסך מגע, אשר עליו מופיעות תמונות אלה. אם הצליח הקוף לגעת בתמונות שעל המסך בסדר שבו הוקרנו, הוא קיבל מיץ. על מנת להבטיח "שיתוף-פעולה" של הקופים במהלך הניסויים, מנעו מהם שתייה במשך רוב שעות היממה. אף על-פי שאסור (על-פי הכללים שנקבעו מכוח החוק) להחזיק קופים ב"כיסא קופים" יותר ממספר דקות ביום, הוחזקו בתוכו הקופים בין שעה לשעתיים ביום. ניתוחים מקדימים. את הניסוי מקדים ניתוח מורכב: הסרת כיפת הגולגולת והשתלת צ´מברים (מעין תאים המחוברים לגולגולת) בראש הקוף. בראשו של מאליש הושתלו ביוני 2001 שני צ´מברים. הניתוח ארך 6-7 שעות, ובו נחתכו העור והבשר בראשו ונחשפה הגולגולת. בגולגולת נקדחו שני חורים, לתוכם הוחדרו הצ´מברים, אשר הודקו לגולגולת באמצעות כעשרים ברגים; בסיום תהליך זה, כוסתה כיפת הראש בצמנט דנטלי והעור נתפר. הצ´מבר האחורי משמש להברגת ראשו של הקוף לכיסא, ודרך הצ´מבר הקדמי מוחדרות למוחו אלקטרודות ומוזרקים למוחו מוסימול (חומר לשיתוק פעילות תאים במוח) וחומרים נוספים. מאליש סובל מטראומה ומנזק בלתי-הפיך בעין שמאל, כתוצאה מהֶתקן שהיה על ראשו, הכולל חוט מתכתי בעינו, היוצר שדה מגנטי אשר מאפשר לדעת לאיזה כיוון הוא מסתכל. הֶתקן זה ניזוק – ככל הנראה כי הותקן כשמאליש היה עדיין בשלבי גדילה, וחִייב ביצוע של ניתוח נוסף, שארך ארבע שעות. ניתוחים להשתלת צ´מברים בוצעו גם בראשיהם של ג´ד, סיימון ופרד. הזנחה מקצועית. הניתוחים המורכבים שתועדו, נערכו על-ידי ד"ר יעקובלב וד"ר אורלוב, שאינם רופאים וטרינרים. זאת תוך הפרת חוק הרופאים הווטרינרים, התשנ"א-1991, הדורש שניתוח בעלי-חיים ייערך רק על-ידי רופא וטרינר או תחת השגחתו. גם הזנחה מצד וטרינרים תועדה – במהלך הניתוח הראשון במאליש: בעיצומו של הניתוח, נזכרה הווטרינרית האחראית לברר, מהו המין הביולוגי של הקוף המנותח – עובדה בעלת השלכות מכריעות לגבי מינון חומרי ההרדמה והאלחוש. מעבר לכך, החוקרים השתמשו באופן קבוע וביודעין בתרופות שפג תוקפן מספר שנים קודם לכן, תוך הפרת פקודת הרוקחות, התשמ"א-1981, וכללי ה-NRC (המועצה הלאומית למחקר של ארה"ב, שלפי כלליה נוסחו כללי הטיפול בבעלי-חיים בניסויים בישראל). אפילו מזון לא ניתן לקופים כראוי: האכילו אותם במזון המיועד למכרסמים, ובסופי-שבוע ובחגים לא השאירו להם די מזון, לפי עדות מוקלטת מפי ד"ר אורלוב עצמה. תנאי הכליאה של הקופים היו קשים ביותר, ומנוגדים להנחיות ה-NRC. הקופים, שאורכם כארבעים ס"מ (וזנב באורך חצי מטר נוסף) נכלאו בזוגות, בכלובים ריקים בגודל של כמטר מעוקב – ללא מדף או נדנדה שיאפשרו להם לנצל את גובה הכלוב וללא צעצועים או אמצעי העשרה אחרים. מכיוון שקופים אלה (ממין מקוק פסיקולריס) הם פעילים וסקרנים, ובטבע הם מבלים זמן רב בצמרות עצים, תנאי כליאה אלה פגעו בהם קשה. הכליאה בכלובים נמשכה כ 22 שעות רצופות ביממה, ובסופי-שבוע ובחגים אף 48 שעות ברצף ויותר. ללא אישור. לפי חוק צער בעלי-חיים (ניסויים בבעלי-חיים), התשנ"ד-1994, חייב כל ניסוי בבעל-חוליות לקבל אישור (במקרה זה – על-ידי ועדה פנימית של האוניברסיטה). בקשת הניסוי אושרה על-ידי הוועדה הפנימית בדיעבד, כלומר – הניסוי החל להיערך לפני שאושר. הבקשה לא כללה את מטרת הניסוי, לא פירטה את אופן הניסוי ואת הניתוחים שנעשו במהלכו; הבקשה התייחסה לשני קופים בלבד, בעוד שבפועל נערכו הניסויים בארבעה; הצמאת הקופים אינה מוזכרת בבקשה לניסוי, וממילא היא מנוגדת לכללי ה-NRC. ריסון הקופים במשך שעות (באמצעות חיבור בהברגה לגולגולתם ולסד המגביל ביותר את התנועה), לא הוזכר אף הוא בבקשת הניסוי. שורה ארוכה זו של פגיעות קשות בקופים והפרות חוק ממשיכה גם ביחס לנושא מטעם ועדת האתיקה של האוניברסיטה והמועצה לניסויים בבעלי-חיים. תודה לענת רפואה על העזרה בהכנת הכתבה מקורות: ערן לב, שגיא אגמון וחגי אשלגי, עתירה דחופה למתן צו על תנאי וצו ביניים: העמותה למען מדע מוסרי, נוח ותנו לחיות לחיות נגד המועצה לניסויים בבעלי-חיים, שר הבריאות, האוניברסיטה העברית והוועדה לאתיקה של טיפול וניסויים בבעלי-חיים באוניברסיטה העברית. אביבה משמרי, הוגש בג"צ בנושא הניסוי בקופים באוניברסיטת ירושלים, הארץ, 2.7.02 Ehud Zohari, ”Neural mechanisms of visual perception and memory”, http://icnc.huji.ac.il/icnc.html?http://icnc.huji.ac.il/udi.html חברת אל-על מטיסה עדיין קופים לניסויים. לחתימה על עצומה נגד הטסת הקופים, לחצ/י כּאן.
 

roniko32

New member
כמה עובדות מדויקות יותר ../images/Emo63.gif

כמה עובדות מדויקות יותר על הניסוי בקוף באוניברסיטה העברית. תגובה ל"כתבה" " לפי הגדרת החוקרים, זהו מחקר בסיסי; השלכות רפואיות אינן מוזכרות כלל." רוב התרופות והטיפולים החשובים התגלו על סמך מחקר בסיסי. לעתים לאחר עשרות שנים. דוגמאות הן האינסולין לחולי סוכרת, ניתוחי הלב הפתוח, רוב החיסונים ועוד אלפי דוגמאות. החשיבות של מחקר כזה לשם מציאת תרופות היא כה ברורה שלחוקר אין צורך להזכירה כל פעם מכיוון שמאמרים מדעיים נקראים על ידי אנשי מדע רציונליים ולא על ידי חברי כתות מוזרות שסבל האדם משני בעיניהם. "את הניסוי מקדים ניתוח מורכב: הסרת כיפת הגולגולת והשתלת צ´מברים (מעין תאים המחוברים לגולגולת) בראש הקוף. בראשו של מאליש הושתלו ביוני 2001 שני צ´מברים. הניתוח ארך 6-7 שעות, ובו נחתכו העור והבשר בראשו ונחשפה הגולגולת." את הניתוח שבוצע במאליש עוברים עשרות אלפי בני אדם כל שנה. ההבדל הוא שבני האדם עוברים אותו בהכרה מליאה ובהרדמה מקומית בלבד ואילו קופים עוברים אותו בהרדמה מליאה. המעונינים יכולים להכנס לאתר סרטי רפואה ולראות כיצד חולי פרקינסון עוברים את הניתוח (שפותח בקופים) ומדברים תוך כך עם הרופא! כתובת האתר: http://www.movemd.net/FLASH/pdfdl.htm "לפי חוק צער בעלי-חיים (ניסויים בבעלי-חיים), התשנ"ד-1994, חייב כל ניסוי בבעל-חוליות לקבל אישור (במקרה זה – על-ידי ועדה פנימית של האוניברסיטה)..." זהו המשפט הנכון היחיד בכל ה"כתבה". לגבי ה"עובדות" המוצגות בהמשכו, הבה נחכה ונשמע את דעתו של בית המשפט. זוכרים את משפט אלעל? מוגש כשירות לציבור על ידי רוניקו (המקורי) ותודה לרוניקו 13 שעזר בהכנת הכתבה
 

morality

New member
היום מופיעה כתבה בעיתון ירושלים|תוכ

עיתון ירושלים הוא המוסף של ידיעות אחרונות בירושלים. כתבה על הבג"ץ מופיעה שם היום. האם יש ביניכם מישהו שיכול לסרוק את הכתבה ולהביאה כדי שנשוף בה? תודה.
 

shanty.G

New member
3. תרנגולות תמימות ופרות סקסיות

ייצוג בעלי-חיים באיורים בספרות החקלאית למה חיות? איורים של בעלי-חיים, מופיעים בספרות החקלאית בפרסומות, בקריקטורות, בעטיפות החוברות והספרים, באיורי הסבר והמחשה, ועוד. קיימים איורים טכניים, שמטרתם להראות, למשל, כיצד להזריע פרה או מהו רוחב כלוב התרנגולות הרצוי. באופן מפתיע למדי, מופיעים בספרות החקלאית גם איורים רבים, שבהם מוצגת המציאות מנקודת-מבטם של בעלי-החיים, כביכול: החיות הן שמדברות או פועלות באיור. אולם למעשה, דימויי החיות קיבלו באיורים אלה משמעות זרה כל-כך ביחס לתוכן חייהן במציאות, עד שלא נותר כמעט כל קשר בין הדימויים לבין בעיותיהן האמיתיות של החיות במשקים. כדי שיוכלו החיות להפוך לדמויות, הפועלות באיור הקשור בניצולן, יש צורך ליצור את הדימויים שלהן על בסיס פנטסיה של שיתוף-פעולה עם המערכת המנצלת: החיה המאוירת מזדהה עם החקלאים, עם האינטרסים שלהם, או עם התביעות הכלכליות של הענף. ללא פנטסיה כזו, של שיתוף-פעולה, אין טעם בשימוש בדימויי חיות. הסמל. טיפוס אחד של הזדהות כזו הוא ריק במיוחד מתוכן "חייתי": החיות אינן אלא סמל של הענף החקלאי המנצל אותן. ומדוע לא לייצג את הענף דרך איור של לולן? פשוט, כי איור של תרנגולת מבטא את ייחודו של הענף, ואיור הלולן, שאינו דמות בעלת ייחוד, דורש תוספת מילולית מסורבלת. כך הופך הענף כולו לאפרוח גדול, למשל, מעין סמל שהתעורר לחיים, ומהיותו סמל – אין לצפות שיהיה לו קשר כלשהו לאפרוחים אמיתיים. איורים כאלה נפוצים, למשל, בשער כתב-העת ללולנים, "משק העופות". אפרוח בכַפייה, המשיק כוסית עם אפרוח בכובע טמבל, הם ביטוי של תקוות לענף הלול ולחברה בכלל עם חתימת הסכם השלום. באיורים אחרים, מברכות החיות לרגל השנה החדשה, לרגל כנס מדעי העופות וכדומה. בדומה לכך, תרנגולת המסתכלת במיקרוסקופ היא סמל לתחום המחקר בתוך ענף הלול. לחיי התמימות. קריקטורות מסוימות, המפליגות על גלי ההאנשה, מוסיפות לכך משמעות מיוחדת, שניתן לייחס לחיה: תמימות. זוהי אותה תמימות של הילד הקטן החושף כי המלך הוא עירום. אך במקום להזדקק לילד, ניתן לגייס חיה, מהיותה קשורה למקצוע ו"תמימה" ממילא – ודרך עיניה, כביכול, לחשוף כיצד מרמים את החקלאים. כך הופכות התרנגולות במדור הקריקטורה הקבוע ב"משק העופות", למשל, למגוננות הגדולות על החקלאים מפני התעמרותו של משרד האוצר. כתף אל כתף. הפנטסיה של החקלאים בדבר שיתוף-הפעולה שבינם לבין החיות שהם מנצלים, מגיעה לביטויה המובהק ביותר באיורים, שבהם עומדים החקלאים והחיות יחד מול גזרות האוצר, תנודות המחירים, תנאי האקלים ועוד. ומדוע לא? הרי החיות והחקלאים הם חלק מאותו ענף חקלאי! נוח לחשוב, שהאינטרסים הם משותפים – ולא שמדובר במנצלים ובמנוצלים. למשל, בקריקטורה מ 1978, נראית תרנגולת המתפרצת לבית הלולן ומתלוננת: "הביצים המיותרות האלה יהרסו אותך ואותי". זה היה בתקופה שבה "יוצרו" ביצים בעודף עצום, והלולנים חששו שעודפי הביצים יפגעו בהכנסותיהם. לאחר מכן נחקק חוק הגליל, והלולנים החלו לקבל כסף עבור מאות מיליוני ביצים מיותרות, שהושמדו אוטומטית. הציבור שילם, הלולנים קיבלו, וה"הרס" נותר נחלתן הבלעדית של התרנגולות. שיווק עצמי. כל עוד מניחים, כי החיות והחקלאים "עובדים" יחד, ניתן שלא להבחין ביחסים האמיתיים שביניהם. אולם מה קורה, כאשר ברור שה"עבודה" של החיות היא להישחט? דרושה תמימות רבה, כדי להמשיך ולהישען על פנטסיה של שיתוף-פעולה – ותמימות לא חסרה: "אכן ההודי מתרברב/ בשרי טעים וגם ערב/ טעמו נא גם אתם!", מתפייטת פרסומת אחת, שעליה מצביע תרנגול הודו מאויר. כאשר המאיירים מתעוררים מן האשליות, זוהי הזדמנות-הפז שלהם להפגין הומור שחור: בהיעדר ביקורת אמיתית, אפשר לחגוג על האבסורד, של סמל הענף אשר הפך להיות מתוחכם כל-כך, עד שגילה כי עליו להגיש את גופו למאכל. כך יכול/ה הפר/ה להפוך לאוכל/ת אדם, ולהשתעשע במשחק מילים. פצצות מין. כאשר מוצגות חיות באיורים כדמויות נשיות או גבריות במיוחד, הן כבר לא מהוות סמל כללי לענף – האפיון הנשי או הגברי בא לבטא את התכונות ה"יצרניות" שמבקשים החקלאים להפיק מן החיות. הנקבות מוצגות כנשים סקסיות (כאשר מדובר ב"ייצור" חלב, עם עטינים גדולים) או אימהיות (כאשר מדובר ב"ייצור" אפרוחים). לעתים, עצם העובדה שהחיות נשפטות בהתאם למבנה גופן, מביא את המאיירים לייצגן כנשים – מטעמים שוביניסטיים. בספר הדרכה חקלאי, מתוארים תרנגולי ההודו המושלמים (כלומר, בעלי גוף שעוות בברירה מלאכותית כך שיש בו הרבה בשר), כ"מיס יוניברס" עם מידות 60-90-60 ותרנגול אחד בביקיני. גם זכרים מוצגים מתוך הדגשה של מיניותם. בקריקטורה אחת, מניח פר את אברי-המין הענקיים שלו על מאזניים, ואומר: "אני תותח". חיות כמכונות. דרך אחרת לתאר את בעלי-החיים לפי תכונותיהם הרצויות לחקלאים היא על-ידי השוואתם למכונות. מאייר אחד משווה את תרנגול ההודו למכונית (הלב הוא ה"מנוע" ומערכת העיכול היא ה"קרבורטור"), ואת הברירה המלאכותית של התרנגולים הוא משווה לעבודתם של מהנדס בניין וארכיטקט: "יש לתכנן היטב את גופו של ההודי – תכנית ו´חוזק חומרים´", הוא מכריז בתחתית האיור, בו מוצג ספק תרנגול, ספק מכונה. דימוי זה הולם את האופן שבו מתייחסים לתרנגולים בפועל – כיצורים שמבנה גופם כפוף לצורכי האדם כמו מכוניות ובניינים – אלא שהתרנגול הבודד זול הרבה יותר, ולכן לא טורחים על ה"עמידוּת" שלו באותה מידה. קול החי. לעתים נדמה, שנקודת-מבטם האותנטית של בעלי-החיים מצליחה להסתנן מבעד למחסומי האטימות והציניות של המאיירים. כך, למשל, מביטות תרנגולות בשטף הישראלים העולים למטוס, והאחת אומרת לחברתה: "את חושבת שההתנפלות על חו"ל תשפיע על תוחלת החיים שלנו...". בקריקטורה דומה באותו מדור, נראים חיילים אוכלים שימורים, והתרנגולת ההגגנית אומרת: "מאז שבצה"ל התחילו לאכול שימורים מארה"ב, אני מרגישה ירידה חדה במוטיבציה". לכאורה, מגלה המאייר רגישות למצבן של התרנגולות, דרך הביטוי האירוני. אולם למעשה, במידה רבה אלו הם עדיין קולות "תמימים", המשקיפים מן הצד על מצבו של ענף הלול. קיים סוג אחד של איורים, שבו מרשה לעצמה הספרות החקלאית להביע באופן מפורש ומכוון יותר את מצוקת החיות במשק: פרסומות לחומרים ולציוד במשק, ובעיקר לתרופות. המפרסמים כאן הם החיות עצמן, והן עושות זאת על-ידי פרסום מצוקתן ממחלות: "אני שקועה בבוץ, העטין מזוהם", אומרת הפרה, ובצדק, "אנא ממך עזור לנו!" מסתבר, שכאשר עולה הטיפול במצוקת החיות בקנה אחד עם האינטרס הכלכלי, מותר להזכיר את המצוקה.
 

shanty.G

New member
4. לפעול מתוך הישוב שלך למען בעה"ח

בשבוע שעבר הבאנו עצות מעשיות לפעילות מהבית – כתיבת מכתבים לגורמים בעלי-השפעה על בעלי-חיים. בכתבה זו נעלה אפשרויות לפעילות חוץ, העשויה לשלב מספר אנשים – שאינן כוללות הקמת דוכני הסברה ופעילות בבתי-ספר.
יוצרים קשרים. אם לא רוצים לפעול לבד, אין הכרח להתאמץ להגיע לתל-אביב או למרכזי פעילות אחרים – אפשר ליצור מרכז פעילות קטן בסביבת מגוריך. לאנונימוס רשימה של א/נשים המעוניינים/ות לפעול, מכל רחבי הארץ. אם תפנה/י למשרד (5226992-03), סביר להניח שימצאו עבורך כמה שותפים/ות, לא הרחק מישוב מגוריך. אם תכננת פעילות מוגדרת, תוכל/י לבקש עזרה באמצעות שבועון האינטרנט, המגיע לאלפי מנויים/ות, באמצעות שליחת דואל לכתובת [email protected].
מדביקים ותולים. פעילות שטח ללא מגע עם קהל עשויה להסתמך, בחלקה, על חומרי הדפוס הרבים שמפיקה אנונימוס: תליית פוסטרים והדבקת מדבקות. בתלייה ובהדבקה יש לקחת בחשבון: · יש טעם להשקיע רק במקום, שבו ייראה הפוסטר/המדבקה על-ידי אנשים רבים, למשל: רחובות ראשיים בערים וצמתים גדולים. · חומרי הדפוס יקרים – כדאי לתלות במקום, שבו אין מסירים פוסטרים/מדבקות לעתים קרובות. · התלייה חייבת להיעשות רק במקום שאינו מטריד אנשים ובחומרים שאינם מלכלכים. תלייה על רכוש פרטי, בחזית של תחנת אוטובוס, על קירות נקיים וכדומה – פוגעת בשמה הטוב של אנונימוס ופוגעת במסר שברצונכם להעביר.
מחתימים. אנונימוס מחתימה עצומות (כגון העצומה נגד פיטום אווזים) באופן המוני, וכן אוספת בנפרד כתובות של המעוניינים/ות להירשם לזכויות בעלי-חיים השבוע. דרכים אפשריות להחתמה: · לשלוח את דף ההחתמה לכל רשימת המכותבים האלקטרוניים שלך. · להניח את דף ההחתמה על לוחות מודעות בתנועת הנוער, ביחידה הצבאית, במקום העבודה, בחנויות שיש בהן לוחות מודעות, במתנסי"ם – ועל כל לוח מודעות אחר, שנראה מתאים. כדאי לעבור לעתים קרובות על דפים אלה ולהעתיק את הכתובות שנאספו לדף שברשותך – לא פעם, דף ההחתמה ייעלם לפני שיתמלא. · השיטה היעילה ביותר דורשת מגע עם קהל: קח/י חבילת דפי החתמה, עטים רזרביים, משטח קשיח, חולצת אנונימוס (רצוי) וחבילת עלוני הסברה (עבור מתעניינים/ות), צא/י למקום ההומה ביותר שבסביבתך – והחתם/י שם את העוברים והשבים.
מחלקים. לאנונימוס חומרי דפוס רבים, שניתן לחלקם: · ניתן לחלק ברחוב, מבלי לפתוח דוכן, עלונים זולים, המיועדים לקריאה מהירה בלבד. רצוי ללבוש חולצת אנונימוס בזמן החלוקה. · מקומות רבים ישמחו לקבל עלונים וחומרי דפוס אחרים של אנונימוס – אם יציעו להם. חנויות טבע, חנויות ספרים, מסעדות צמחוניות, מרכזי תרבות, מרפאות וטרינריות וכיוצא באלו – כוללים מקום שבו תוכל/י, לאחר אישור, להניח עלונים או חוברות לעיון. · יש חנויות טבע וחנויות ספרים שיסכימו להציע למכירה חוברות (כגון: צמחונות בקלות וזכויות בעלי-חיים).
מתעדים. למי שמחפשים/ות אקשן מסוג אחר, תיעוד ומחאה מקומיים יתאימו יותר: מעקב ורישום עובדות מפורט ומדויק, צילום סטילס ווידאו. התיעוד חשוב כשלעצמו, והוא מהווה תנאי ראשון לפעולת מחאה, גם אם היא תיערך בעתיד הרחוק. בדרך-כלל, לא יהיה לאנונימוס די כוח-אדם כדי לשלוח צוות תיעוד, ואם מצאת אתר פגיעה בבעלי-חיים – כדאי שתתחיל/י לתעד בעצמך. · אם את/ה גר/ה בסביבה חקלאית, מצויים בקרבתך אתרים של ניצול המוני של בעל-חיים, אשר איש אינו יודע מה מתרחש בהם. בתוך המשק החקלאי, בכלי-רכב של הובלה, בקרבת משחטה – כמעט כל פרט עשוי להתגלות כמעניין: כליאה צפופה, היגיינה לקויה, חיות פצועות וחולות, הכאת חיות, החזקתן חשופות בשמש, הרג בתוך המשק ועוד – לתיעוד של כל אלה ודאי יימצא שימוש. · בנוסף לכך, כדאי לתעד גם מפגעים סביבתיים, שנגרמים על-ידי משקים. · גם מי שאינם גרים בסביבה חקלאית, יימצאו אתרי פגיעה, שכדאי לתעד: חנויות ל"חיות מחמד", מכלאות עירוניות וכיו"ב.
מחאות מקומיות. בדרך-כלל, אנשים הנתקלים בפגיעה בבעלי-חיים, פונים לאנונימוס או לאגודה אחרת, בתקווה שהן תעצורנה את הפגיעה – ומתאכזבים: לאגודות אין די משאבים לנהל את הטיפול בעניין, אפילו במקרה שכבר תיעדת את הפגיעה. כדאי להנהיג את הפעולה בכוחות עצמך, באחד משלושה כיוונים: · תלונה במשטרה. יש טעם להתלונן רק אם התבצעה עבירה ברורה על חוק צער בעלי-חיים, כלומר – מקרה מכוון וסדיסטי של התעללות, התאכזרות או עינוי של חיות. למרבה הצער, רוב הפגיעות שתיתקל/י בהן נערכות מטעמים כלכליים, ואז יעדיף החוק שלא להתערב. יוצאי-דופן הם העבדת בהמות בפרך באופן מובהק, עריכת קרבות בין חיות והרעלת חיות ללא רשיון. מקרים כאלה, מתועדים היטב, ראויים להגשת תלונה במשטרה. לא פעם, התגובה בתחנת המשטרה המקומית עלולה להרתיע, אולם יש לזכור, כי טיפול במקרים כאלה הוא חובת המשטרה. אם השוטרים המקומיים לא טיפלו בתלונה כראוי, ניתן לפנות לרב פקד שאול מיימון (6913934-03 או 233075-056), שתפקידו לטפל במקרים, שלא קיבלו יחס ראוי בפנייה הראשונה. · קמפיין מקומי. יש פגיעות, שניתן לעצור על-ידי עריכת קמפיין מקומי קטן. למשל: חנויות ל"חיות מחמד" תלויות בלקוחות שלהן, וסביר להניח שאם הן מחזיקות חיות בתנאים קשים מאוד, הן יגיעו למסקנה שההפסד עולה על הרווח, לאחר שעשרות לקוחות נכנסו לחנות, הביעו מחאה בפני הבעלים (אפשר גם באמצעות מכתבים), והצהירו על כך שלא יקנו שם (תוך ציון חנות קרובה, שבה יקנו במקום זאת). המשימה שלך היא לשכנע את עשרות האנשים לעשות זאת – למשל, על-ידי פנייה למי שמטפלים בכלבים ובחתולים באזור. ניתן לערוך גם קמפיינים בעניין המצב במכלאות עירוניות, ואפילו ביחס לפגיעות חקלאיות מסוימות, כגון משחטה או לול, הסמוכים למקום יישוב – אז צריך לפנות לגורמים המתאימים ברשות המקומית, ולהדגיש את המפגע הסביבתי. בכל מקרה, כדאי לדבוק בעריכת קמפיינים מקומיים בשני כללים: למצוא לקמפיין מטרה ברורה, שיש סיכוי להשיגה; ולא לפעול לבד, אלא להשקיע מאמץ רב בגיוס אנשים נוספים. · סבלנות. את הפגיעות החקלאיות הגדולות, סביר להניח שלא תצליח/י לעצור לבד. בנוסף לכך, הפגיעה שנתקלת בה קיימת, ודאי, במשקים רבים נוספים. לכן, בכל הנוגע לפגיעות כאלה, כדאי להשקיע רבות בתיעוד ולהתייעץ עם צוות אנונימוס לגבי הצעדים הבאים. גדיעת קרניהם של עגלים ללא הרדמה, למשל, נאסרה על-ידי משרד החקלאות בעקבות פעילות תקשורתית מדויקת. ודאי ניתן יהיה למנוע כך גם פגיעות אחרות בעתיד.
 

shanty.G

New member
5. פינת התזונה:

פטוצ´יני עם כרובית ופלפלים החומרים: 300 גרם פטוצ´יני (פסטה מאורכת אך שטוחה) חצי כרובית 2 פלפלים אדומים רבע כוס שמן זית 2 כפות שום כתוש חצי כוס עלי בזיליקום קצוצים דק כף מיץ לימון 30 גרם צנוברים מלח ופלפל לפי הטעם אופן ההכנה: 1. מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן. 2. בינתיים מחלקים את הכרובים לפרחים קטנים ואת הפלפלים פורסים לרצועות דקות. 3. מטגנים את הכרובית ואת הפלפלים בשמן עד להשחמתם. 4. לקראת סוף הטיגון מוסיפים את הבזיליקום ואת השום, מוסיפים מיץ לימון, מלח ופלפל. 5. מסננים את הפסטה ומעבירים לקערה גדולה. מוסיפים לקערה את הירקות המטוגנים, מוסיפים את הצנוברים מערבבים. 6. משפרים תיבול בהתאם לצורך, ומגישים חם. מומלץ לבקר בפורום צמחונות וטבעונות למתכונים טבעוניים נוספים
 
למעלה