האם תפקיד האמנות לחנך את העם?
ישנם מקרים שבהם הצורה התקנית והצורה השגויה מקובלות במידה דומה, ובהם אני יכול לקבל את העדפת הצורה התקנית. ישנם מקרים אחרים, שבהם תמלילן שיחבר שיר של יום-יום וינקוט את הצורה התקנית ייצור חיקוי גרוע וגרוטסקי של העברית המודרנית. הִכירה במרום הֶכירה - ניחא. אבל "בבית קפה" בבית רפה? אחד המבחנים של תמליל טוב הוא הצלחתו לחקות את הדיבור הרחובי בתוך סד מוסיקלי (ייתכנו כמובן גם תמלילים מסוגים אחרים, אבל רבים חותרים בדיוק לכך). כבר עשרות שנים שכמעט איש אינו מרפה את הבי"ת, ועכשיו נרפה אותה באמצעות השירים? ובמחילה מכבודך: השאלה "ספר הספרים, מה יהא עליו" היא דרמה שלא במקומה. העברית של ימינו, גם התקנית, רחוקה שנות אור משפת התנ"ך. יש בלשנים שמתעקשים לומר ששתי השפות אכן זרות זו לזו מספיק כדי להיקרא שתי שפות. כך או אחרת, אנחנו מצליחים לקרוא בתנ"ך הזה במידה חלקית אבל בלתי מבוטלת מאז שחודשה העברית, למרות מבנה המשפט השונה, המילים הארכאיות, היעדר הפיסוק המודרני, המחסור בסימני שאלה וקריאה, הטיות הפעלים והשמות השונות משלנו, וכו' וכו'. ומה שהוא מעבר לכוח השגתנו בוודאי אינו כזה בגלל הבדלים בטלים של ניקוד.