אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ

מצב
הנושא נעול.

גדדו

New member
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
אופניים לאורך רח' יפו
כיום רוכבי האופניים רוכבים בין הפסים (למרות שאסור), כי לרכב ברצועות התנועה שיועדו להולכי הרגל מסוכנת הן לרוכבים והן להולכי הרגל. וביחס לכך רצועת הרכבת היא הפיתרון היותר בטוח. האם יוקם לאורך כל רח' יפו הסדר תנועה לאופניים או שיותר לרוכבים לרכב בין המסילות(בתנאי שהם יפנו את הדרך לרכבת?
 
אופניים לאורך רח' יפו
כיום רוכבי האופניים רוכבים בין הפסים (למרות שאסור), כי לרכב ברצועות התנועה שיועדו להולכי הרגל מסוכנת הן לרוכבים והן להולכי הרגל. וביחס לכך רצועת הרכבת היא הפיתרון היותר בטוח. האם יוקם לאורך כל רח' יפו הסדר תנועה לאופניים או שיותר לרוכבים לרכב בין המסילות(בתנאי שהם יפנו את הדרך לרכבת?
אופניים- רחוב יפו
שלום גדדו, רכיבה בשבילי אופניים היא הפתרון הנכון והבטוח לעומת רכיבה בכביש או ברצועת הרכבת (בין הפסים). צריך לזכור שפסי הרכבת בנויים מפס ובצידו חריץ שאליו יכול להכנס גלגל האופניים, להתקע ולגרום להתהפכות הרוכב על ראשו. לכן התשובה היא שרכיבה על אופניים תתבצע לעולם על פסי רכבת אלא במקומות המותרים. לגבי שבילי אופניים נוספים, הנושא נמצא באופן רציף על שולחן אגף "תושיה" בעירית ירושלים ואני מניח שבהתאם לצורך ינתן גם מענה. תודה
 

גדדו

New member
אופניים- רחוב יפו
שלום גדדו, רכיבה בשבילי אופניים היא הפתרון הנכון והבטוח לעומת רכיבה בכביש או ברצועת הרכבת (בין הפסים). צריך לזכור שפסי הרכבת בנויים מפס ובצידו חריץ שאליו יכול להכנס גלגל האופניים, להתקע ולגרום להתהפכות הרוכב על ראשו. לכן התשובה היא שרכיבה על אופניים תתבצע לעולם על פסי רכבת אלא במקומות המותרים. לגבי שבילי אופניים נוספים, הנושא נמצא באופן רציף על שולחן אגף "תושיה" בעירית ירושלים ואני מניח שבהתאם לצורך ינתן גם מענה. תודה
לצערי הפתרון ברחוב יפו לפי העירייה היא,
שרוכבי האופניים צריכים לרכב בין הולכי הרגל ולדרוס אותם ולא לרכב בין הפסים ששם בטוח יחסית, מה גם רוכב מנוסה יודע להימנע מנפילה אל תוך החריץ, ואין לו שום בעיה לרכב בתוך רצועה של 1.40 מטר.
 
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
סיכום אירוח
שלום לכולם, ברצוני להודות לכולכם על שאלותיכם החשובות בנושא הרכבת הקלה. אני בטוח כי פעילות הרכבת תביא לכך כי תנועת התחבורה הציבורית בירושלים, תשפר באופן משמעותי ותעניק חווית נסיעה נוחה ונעימה למי שיבחר בה. במידה וישנן שאלות נוספות בנושאי בטיחות, תוכלו לפנות על עמוד הפייסבוק של הרשאות הלאומית לבטיחות בדרכים ונשמח לענות על תשובותיכם. https://www.facebook.com/Hoshvim.haaim?ref=ts תודה רבה על השתתפותכם וערב טוב, בברכה, שמוליק
 

amit1270

New member
סיכום אירוח
שלום לכולם, ברצוני להודות לכולכם על שאלותיכם החשובות בנושא הרכבת הקלה. אני בטוח כי פעילות הרכבת תביא לכך כי תנועת התחבורה הציבורית בירושלים, תשפר באופן משמעותי ותעניק חווית נסיעה נוחה ונעימה למי שיבחר בה. במידה וישנן שאלות נוספות בנושאי בטיחות, תוכלו לפנות על עמוד הפייסבוק של הרשאות הלאומית לבטיחות בדרכים ונשמח לענות על תשובותיכם. https://www.facebook.com/Hoshvim.haaim?ref=ts תודה רבה על השתתפותכם וערב טוב, בברכה, שמוליק
תודה רבה על התשובות ועל הסבלנות
ועל הזמן שהקדשת לפורום שלנו.
 

בועז ל

New member
סיכום אירוח
שלום לכולם, ברצוני להודות לכולכם על שאלותיכם החשובות בנושא הרכבת הקלה. אני בטוח כי פעילות הרכבת תביא לכך כי תנועת התחבורה הציבורית בירושלים, תשפר באופן משמעותי ותעניק חווית נסיעה נוחה ונעימה למי שיבחר בה. במידה וישנן שאלות נוספות בנושאי בטיחות, תוכלו לפנות על עמוד הפייסבוק של הרשאות הלאומית לבטיחות בדרכים ונשמח לענות על תשובותיכם. https://www.facebook.com/Hoshvim.haaim?ref=ts תודה רבה על השתתפותכם וערב טוב, בברכה, שמוליק
תודה רבה על התשובות לחברי הפורום!
לקראת השנה החדשה אאחל שנת רק"ל טובה, בטוחה ומהירה לכולנו.
 
סיכום אירוח
שלום לכולם, ברצוני להודות לכולכם על שאלותיכם החשובות בנושא הרכבת הקלה. אני בטוח כי פעילות הרכבת תביא לכך כי תנועת התחבורה הציבורית בירושלים, תשפר באופן משמעותי ותעניק חווית נסיעה נוחה ונעימה למי שיבחר בה. במידה וישנן שאלות נוספות בנושאי בטיחות, תוכלו לפנות על עמוד הפייסבוק של הרשאות הלאומית לבטיחות בדרכים ונשמח לענות על תשובותיכם. https://www.facebook.com/Hoshvim.haaim?ref=ts תודה רבה על השתתפותכם וערב טוב, בברכה, שמוליק
/tapuzforum/images/Emo51.gif והערה
אינני יודע למי להפנות את הטענה, אבל בפעם הבאה שמקיימים אירוח בפורום, כדאי להדגיש את נושא האירוח ולא לערב בין נושאי בטיחות שבהם מתמחה האורח לבין נושאי תפעול ושימוש כלליים להם דרוש אירוח בפני עצמו של דובר מוסמך מטעם סיטיפס.
 
/tapuzforum/images/Emo51.gif והערה
אינני יודע למי להפנות את הטענה, אבל בפעם הבאה שמקיימים אירוח בפורום, כדאי להדגיש את נושא האירוח ולא לערב בין נושאי בטיחות שבהם מתמחה האורח לבין נושאי תפעול ושימוש כלליים להם דרוש אירוח בפני עצמו של דובר מוסמך מטעם סיטיפס.
תגובה להערתך
שלום, הובהר כי אני אתארח לטובת מענה בנושא בטיחות. היו שאלות רבות אשר עסקו בנושאים אחרים וכמענה עליהם הפניתי לגורמים רלוונטיים אשר יוכלו לתת מענה מדויק לשאלותיכם. תודה רבה!
 
תגובה להערתך
שלום, הובהר כי אני אתארח לטובת מענה בנושא בטיחות. היו שאלות רבות אשר עסקו בנושאים אחרים וכמענה עליהם הפניתי לגורמים רלוונטיים אשר יוכלו לתת מענה מדויק לשאלותיכם. תודה רבה!
בוקר טוב שמוליק!
לי זה די היה ברור שהאירוח אמור לעסוק בנושאי בטיחות (וביטחון?) בלבד. העובדה שהציבור לא הבין כך מעידה על טעות בניסוח הפרסום לאירוח שנעשה ע"י מערכת הפורומים של `תפוז אנשים`. (כמדומני שכותרת ההפניה לשרשור האירוח לא הדגישה שזה אירוח בטיחותי בלבד). ושוב, תודה לך על הזמן שהקדשת לנו. מחלק מתשובותיך למדתי דברים חדשים שלא ידעתי עד כה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה