מכתב ששלחתי היום לשרת החינוך

../images/Emo30.gif מכתב ששלחתי היום לשרת החינוך

אשמח אם תקראו ותחוו דעתכם ********************************************************************* אשמח אם תקראו ותחוו דעתכם ********************************************************************* שלום לגברתי שרת החינוך בהמשך למכתבי מיום ה 19/06/02 שבו ניסיתי להביע את קשיי ההתמודדות שלי כהורה (גרוש, נכה-מתעוור החי מקיצבת נכות) לילדה לקוית-למידה ברצוני להעלות מספר הצעות ייעול שיכולות לתרום לכלל מערכת החינוך !!! אתמול, התקשרתי לחוה מילוא מנהלת חט"ב (טשרניחובסקי,נתניה) על מנת לקבוע פגישה ולבקש הדרכה בהכנת תוכנית פיקוח ועזרה לשנה הבאה (כיתה ט) והיא הפנתה אותי ליועצת החינוכית של השכבה וזו האחרונה התרעמה על כך שנתנו לי את מספר הנייד שלה ומכאן צצו חלק מהצעות הייעול שברצוני להעלות בפנייך (בתור איש מחשבים לשעבר). מערכת דיווח אינטרנטית על הנלמד בכיתה - הואיל ולבית ספר יש אתר באינטרנט (http://tch.netanya.k12.il/) ניתן לשפר אותו בקלות ולהוסיף מדור שבו כל מורה כותב דו"ח יומי או שבועי על החומר שהועבר בכיתה וכך ניתן יהיה לעקוב אחר המשימות של התלמיד... {יש לציין שהרעיון נלקח מגן סנאי ברעננה} הדרכה לגביי אסטרטגיות למידה - השנה ,(לדברי מנהלת החט"ב) היו אמורים להכניס לתוך תכני הלימוד הרגילים את נושא אסטרטגיות הלמידה. לדעתי, הדבר לא בוצע בצורה נכונה במידה ואכן בוצע, לכן כדאי יהיה לצרף למנגנון הדיווח של המורה גם המלצות כיצד להתמודד עם החומר שנלמד באותו יום או שבוע (ברמת אסטרטגיות הלמידה). בצורה זו אנחנו (ההורים) נוכל לפקח או לעזור לתלמידים בביצוע המשימות שלהם ! תיבת פניות אישית לכל מורה - לכל מורה בבית ספר יש שעות שבהן הוא מקבל הורים אבל מה עושה הורה שלא יכול לצאת מהעבודה בשעות האלו ? לאור התרעומת של היועצת החינוכית הבנתי שיש לי בעיה כי אם חס וחלילה יהיה מצב חירום (נוער בדיכאון) אליה לא רצוי לפנות מחוץ לשעות הקבלה שלה ופה צץ הרעיון – אם יהיה ממשק אינטרנטי כפי שתיארתי למעלה באופן טבעי רצוי יהיה להוסיף לכל מורה תיבת פניות אישית (מייל) שדרכו ההורה או התלמיד יוכל ליצור תקשורת במידה ויהיה בעיה ואת המנגנון הזה ניתן לבקר על מנת לבדוק את התייחסותו של המורה לבעיות ! פרויקטים לקידום מעורבות הורית בחינוך - מתוך הניסיון המצטבר אני יכול לומר שללא מעורבות הורית מעטים הילדים שיצליחו לשרוד במערכת החינוך כפי שהייתה עד היום .את זה אני רואה גם לפי רמת הקריאה של הבת הקטנה שלי שמסיימת השנה את כיתה ב בבית ספר מסילות (נתניה) ולמרות שהציונים שלה טובים (הכול א ) הקריאה עדיין לא טובה ! פה אני מכה על חטא כי הילדה לא במשמורת שלי והיו בעיות טכניות שמנעו ממני לעזור כפי שהייתי צריך, אבל בהחלט יש מקום ליצור יוזמות למעורבות הורית שמערכת החינוך תתמוך בהן בייחוד באזורים בעלי חתך סוציו-אקונומי נמוך ששם גם אם קיים הרצון לא בהכרח שקיים הידע ואז הילדים נופלים בין הכיסאות !!! שימוש בטכנולוגיה למניעת אלימות בבתי ספר- הואיל ולהרבה בתי ספר יש אתר אינטרנט ניתן למקם (בקלי קלות כל מיני מקומות בבית ספר מצלמות רשת (web cam) ואז הקב"ט יכול לפקח on-line על המון מקומות בו-זמנית וגם ההורים (תחת הרשאה) יכולים לראות מה מתרחש בבית ספר. יש לקחת בחשבון שלנושא הזה יש גם השפעה פסיכולוגית על הנוער שיודע ש"האח הגדול" מתבונן ! הוראת טאי-צ'י בבתי הספר על מנת להפחית אלימות - בתור מדריך של המרכז הישראלי לטאי-צ'י אני יכול לדווח שבאחד מבתי הספר ברעננה מצאו לנכון להתחיל את היום בצורה הרמונית ואין ספק שזה ייפתח דור חדש של תלמידים מאוזנים יותר ורגועים יותר כי השיטה מלמדת כיצד ניתן להתמודד מול כוח ברכות ועוזרת לשמור על איזון נפשי ופיזי לכן אם השיטה תוכנס לבתי הספר התלמידים יירכשו יכולת להימנע ממלכודת האגו שמובילה ברוב המיקרים לאלימות ויראו שניתן לשמור על הרמוניה עם הסביבה בלי הפעלת כוח ! בתקווה שקולי יישמע ג.נ. [email protected]
 

עורבי

New member
מעניין, אך...

יוזמתך יפה, אך פניך יושבו ריקם. איני חושב שמשרד החינוך יוכל או ירצה להחזיק אנשי תמיכה טכנית כדי לתחזק מערכת טכנולוגית כזו בהיקף ארצי. כלומר, הדבר יהיה תלוי בית ספר, או, במלים אחרות, רק בתי ספר מבוססים עם הורים מעורבים ובעלי אוריינות מחשבית-טכנולוגית יקחו את היוזמה על עצמם וכיסם. שנית, בנוגע לטאי-צ'י, איני מבין כיצד רעיונות ניו-אייג'ים כדוגמת זה (וכדוגמת פועלה של שרי אריסון) ישנו את ההתנהגות. אלימות בבתי הספר תמיד היתה. גם כשאתה ואני היינו תלמידים. אלא מה, האלימות רווחה פחות, או שהיתה בעלת אופי פיזי פחות יותר. אלימות מילולית תמיד היתה. משמע, יתכן כי הרגישות שלנו לאלימות, כחברה, גדלה, ולכן אנו מודעים יותר לאלימות הקיימת. אפשרות נוספת היא, כי החברה הישראלית כולה הופכת להיות אלימה, ולכן פעולות ממוקדות (ומעט תמוהות) בבתי ספר יהיו חסרות תועלת לחלוטין. אם, מאידך, גישת האנרכיה תוחלף בגישה מעט פשיסטית של כיבוד שלטון החוק וכבוד הדדי בכל מחיר, כאשר הפרת כבוד הדדי זה תזכה בעונשים חריפים ומידיים, הרי שאז מנגנון הסוציאליזציה יחזור לתפקד כשורה. היוונים בתקופה הקלאסית השכילו להכיר בכך שדין דמוקרטיה קנאית הוא אנרכיה. הגיע הזמן שגם אנו נכיר בכך.
 
טאי-צ'י הוא לא רעיון ניו-איג'י

זו אומנות לחימה עתיקת יומין שתוצר הלוואי של המתרגלים אותה היא סובלנות ,שמירה על הרמוניה עם הסובב וויתור על האגו ... נכון לעכשיו אני פועל מול הבית ספר של הבת שלי במקביל לפעילות מול משרד החינוך ומקווה שזה יעזור
 
תן צ'אנס לשרה החדשה

אולי משהו בכל זאת יכול לזוז בעזרתה... מי יודע ? המערכות היום לא ממש עונות למה שהתלמידים צריכים, אבל אפשר לתת לה קצת זמן, ולראות אם יהיה שינוי כלשהו.
 
למעלה