../images/Emo32.gifשאלה לכלכלנים שביניכם
בכתבה הבאה נטען שקיים סבסוד צולב בין הרכב שמוכרים יבואני הרכב לחברות הליסינג לבין הרכב שמוכרים יבואני הרכב ללקוחות פרטיים. מהו סיבסוד צולב יודע אני גם יודע, אולם כיצד זה יתכן במשק משוכלל כמו המשק הישראלי? הרי אם יבואן רכב אחד מעלה מחירים לרכב עבור לקוח פרטי הרי הלקוח ילך ליבואן אחר ויקנה אצלו רכב שקול... או שלא? ואם העסקאות עם חברות הליסינג לא משתלמות ליבואנים מדוע הם מוכרים במחירי הפסד? זה באמת נשמע לי מופרך.... האם כל מה שרוצים היבואנים זה להיטיב עם לקוחותיהם הפרטיים ולמכור להם במחיר נמוך יותר ורק חברות הליסינג הרשעות מונעות את זה מהם? או שפשוט הם מעוניינים למכור ברווח כמה שגדול יותר? או נשאל את זה ככה, מדוע לדעתכם מחירי הרכבים לצרכן הפרטי ירדו אם בכלל כאשר חלקן של חברות הליסינג בשוק ירד? או אולי הם בכלל יעלו?
בכתבה הבאה נטען שקיים סבסוד צולב בין הרכב שמוכרים יבואני הרכב לחברות הליסינג לבין הרכב שמוכרים יבואני הרכב ללקוחות פרטיים. מהו סיבסוד צולב יודע אני גם יודע, אולם כיצד זה יתכן במשק משוכלל כמו המשק הישראלי? הרי אם יבואן רכב אחד מעלה מחירים לרכב עבור לקוח פרטי הרי הלקוח ילך ליבואן אחר ויקנה אצלו רכב שקול... או שלא? ואם העסקאות עם חברות הליסינג לא משתלמות ליבואנים מדוע הם מוכרים במחירי הפסד? זה באמת נשמע לי מופרך.... האם כל מה שרוצים היבואנים זה להיטיב עם לקוחותיהם הפרטיים ולמכור להם במחיר נמוך יותר ורק חברות הליסינג הרשעות מונעות את זה מהם? או שפשוט הם מעוניינים למכור ברווח כמה שגדול יותר? או נשאל את זה ככה, מדוע לדעתכם מחירי הרכבים לצרכן הפרטי ירדו אם בכלל כאשר חלקן של חברות הליסינג בשוק ירד? או אולי הם בכלל יעלו?