חלק II
דייויד גילמור היה אחרון הפלוידים בו פגשתי. בתחילה, מאחורי הקלעים בפריז, ולאחר מכן בסטודיו לצילום שם צילמו אותו עבור המגזין Q. אני זוכר שהוא נראה מאוד נבוך [בעת הצילומים], עד שהוא שם ידו על הסטראט המפורסמת (מס' 1), ושפת הגוף שלו השתנתה מיד. גילמור היה בסדר גמור, אבל בראיונות אתו הוא נתן את הרושם שהוא ראה את הכל, שמע את הכל, ולכן הכל כבר משעמם עבורו. הוא נהנה לעשות את המוסיקה שלו, ולא של פינק פלויד. פנו אלי לכתוב ספר על הפלויד בגלל live 8 [כפי שחשדתי - צ.]. בניגוד לשנות השמונים והתשעים, בשנת 2005 כולם נהיו אוהדים של הפלויד. מאחר ולא הייתי צריך ללכת עוד למסיבות של אופנוענים, לקחת LSD או להיות מעורב בתאונות דרכים, החלטתי לנסות. חלק מהאנשים שהייתי צריך לראיין, ראיינתי כבר מקודם: בוב אזרין, בוב קלוז. אחרים היה קל למצוא, כגון המפיקים ג'ון לקי ואלאן פארסונס (אדם שנמאס לו להשאל שוב על Dark Side). אחרים, כגון הבן זוג המוסיקלי של ריק רייט בשנות השמונים, דייב האריס, היו קשים למצוא. איכשהו הצלחתי למוא אותו, והוא היה איש מקסים, שנון, ששמח להזכר בחוויותיו מאולפן הביית של ריק. בנסיון להתחקות אחר קורות חבריהם-לנוער של הפלוידים מקיימברידג', נהפכתי לבלש פרטי שלומיאלי. כך, כשניסיתי לאתר את אחד מחבריהם לספסל הלימודים, שלחתי בטעות אימייל למסעדן בדאבלין, שלא ידע על מה אני מדבר. אבל כשמצאתי אחד מהם, הוא הוביל אותי לאחרים. ג'ון דייויס - ג'ון הוטרינר - שהעלה את זכרונותיו על קיימברידג' בשנות השישים באתר הזה [הכוונה ל-A Fleeting Glimpse. הקטע עדיין באתר, ובעמוד בלינק יש לינק אליו. הוא מומלץ ביותר - צ.] קישר אותי לסיד בארט ולחברו הוותיק של גילמור, איאן "אימו" מור, דמות ליצן-חצר ששנורר חיים נוחים בשנות השבעים והשמונים כשסייע לטפל בבתיה הרבים של אשתו הראשונה של גילמור. כמה מחברי הקליקה הקיימברידג'ית אמרו לי "אתה חייב למצוא את אימו", אבל רק ג'ון היה מסוגל לקשר אותי אליו. שבוע לאחר מכן, ראיינתי את אימו, בחוף ב-Hove. בסופו של דבר מצאנו עצמנו שותים מבקבוק יין, כמו זוג הומלסים. בדירתו הזעירה, הוא פשפש בתיקים שונים מלאים במזכרות משנות השישים והשבעים. ליד תמונות דהויות של בארט וגילמור, היו אחרות: של גורואים הודים, בחורות יפות רבות, דיים הלן מירן (לפני שנהייתה "דיים") ואימו עצמו בחופים שונים בחו"ל, לעיתים בעירום מלא. חלק מהמרואיינים לא אהבו את השאלות היותר-חודרניות שלי ("אתה משוגע לגמרי, מארק?"), וחלקם, אני חושד, לא בדיוק אמרו את האמת. אחרים היו קרובים יותר לאמת. אחד או שניים רמזו על אנקדוטות מדהימות שלא הייתי יכול בשום פנים ואופן להדפיס (באחת מהן היה מעורב רג'י קריי המנוח [גנגסטר לונדוני. הוא ואחיו היו מראשי הפשע המאורגן באנגלי בשנות השישים - צ.]). היו כמובן אנשים שדחו את בקשותי לראיון: גרושה של אחת מהנפשות הפועלות, מנהל-טור וותיק, שחקן/דוגמן שפעם חלק דירה עם סיד בארט. חלק לא השיבו לפניותיי. רבים אחרים, אני חושד, היו מנומנסים מדי, מכדי לומר לי להתחתפף, והסכימו להתראיין רק כדי להרחיק אותי מהם. היו אחרים, כולל חלק מחברותיו-לשעבר של סיד בארט, שאותן לא הצלחתי למצוא. ביניהן "איגי" המפורסמת, שהתחת הערום שלה מופיע על העטיפה של Madcap Laughs. במקרים אלו, המכתבים חזרו מכתובת בחו"ל או שמספר הטלפון שקיבלתי לא היה עדכני. מהר למדתי שאת הנשים קשה יותר למצוא, בגלל השינוי בשמות המשפחה עקב נישואים וגירושים. אף אחד לא היה יכול לזכור את שם משפחתה של איגי, או אפילו את שמה הפרטי האמיתי. או שהם סרבו לספר [תורגרסון יודע מי היא, אאל"ט. בראיון לפני כמה שנים הוא - או מישהו אחר - אמר שהיא נשואה באושר וחיה חיים בורגניים בלונדון, ולא רוצה שילדיה ידעו שזאת היא על העטיפה של האלבום, ולכן מסרבת להתראיין - צ.]. למרות זאת, ידידה וותיקה אחת של סיד הופיעה פתאום משום מקום, והסכימה לדבר. באופן משונה, איזכור שמה באימיילים ששלחתי לידידים אחרים (גברים) של הלהקה, סייעו בידי. וחלק מהמרואיינים, אני בטוח, הסכימו לדבר איתי רק כדי שיוכלו לגלות מה קרה לחבריהם-לסמים הישנים, ובני הזוג לעת-מצוא. כשערכתי את המחקר לספר, מהר השתעממתי מלקרוא במקומות אחרים עד כמה הפלויד היו סנובים, מנותקים ומעמד-בינוניים. הסיפורים הפרטיים של חברי הלהקה, והרקע שלהם, היו מרתקים עבורי. אני עדיין טוען שיש הרבה אמוציות מודחקות במוסיקה, שנתפסות כמרוחקות, סנוביות ומעמד-בינוניות. האם נמאס לי מלשמוע את המוסיקה? חשבתי שזה יקרה, אבל זה לא קרה. אמנם לא סביר שאחזור ואשמע את צדדים 3 ו-4 של אומהגומה ע"מ להרגע, היו הרבה שירים ואפילו אלבומים שלמים, שגיליתי מחדש. Summer '68 מ-Atom Heart Mother, השיר Sorrow מ-Momentary Lapse, רוב האלבום Obscured by Clouds, חלקים מ-the final cut, והאלבום radio kaos של ווטרס (טוב, אולי האחרון לא...). שאלתי רבים מהמרואיינים אם לדעתם הפלויד צריכים להתאחד עם ווטרס ולהקליט אלבום נוסף. רובם פשוט צחקו ("דייויד הוא... איך לומר.... נוח בקהות החושים שלו" היתה תשובה אחת). חלק אפילו אמרו לי, שלא לציטוט, שזה לא יקרה לעולם. נכון שאלבום וטור נוסף של הפלויד יעזרו לי למכור עותקים מהספר, אבל אני גם חושד שזה לא יקרה לעולם, ובעצם מקווה שלא. נכון שקל יותר להיות אוהד של הפלויד בשנת 2007 מאשר בשנות השמונים הותשעים, אבל אולי הגיע הזמן להמשיך הלאה."