אוסף בודדות

אם הזכרנו את מרד אבשלום

אני מבקשת להזכיר עוד אחד מבני דוד שמרד באביו : מל"א פרק א' :"וַאֲדֹנִיָּה בֶן-חַגִּית מִתְנַשֵּׂא לֵאמֹר, אֲנִי אֶמְלֹךְ; וַיַּעַשׂ לוֹ, רֶכֶב וּפָרָשִׁים, וַחֲמִשִּׁים אִישׁ, רָצִים לְפָנָיו. וְלֹא-עֲצָבוֹ אָבִיו מִיָּמָיו לֵאמֹר, מַדּוּעַ כָּכָה עָשִׂיתָ; וְגַם-הוּא טוֹב-תֹּאַר מְאֹד, וְאֹתוֹ יָלְדָה אַחֲרֵי אַבְשָׁלוֹם". האם נראה לכם שיש קשר בין הדרך בה חונך אדוניה (ולא עצבו אביו מעולם) לבין המרד ? והאם יש משמעות לאיזכור לידתו "אחרי אבשלום" - רמז שקושר בין שני הבנים המורדים ?
 
שאול המלך

זאת הודעה ראשונה שלי בפורום. רציתי להגיד שאני מאד אוהב תנ"ך, וחושב שזה ספר מבריק שייסד ציוויליזציה מפוארת. אני עצמי מאמין אבל לא דתי. אני טוען שצריך לקרוא את התנ"ך ע"פ מסורת הקבלה, שהיא הפירוש הכי מעמיק והכי אמיתי לתורה. אוקיי, עכשיו לדיון שרציתי לעורר. לדעתי שאול המלך מזכיר מאד את אהוד ברק. גם הוא אדם שהומלך בגלל כישוריו הבלתי ניתנים לערעור. אבל כמו אהוד ברק, לשאול יש אישיות קצת משונה בהתייחסות לאנשים, כפי שבא לידי ביטוי בקטע ששאול נמצא עם נערו בחיפוש אחרי האתונות. והדימיון הכי גדול הוא בחטא, כששאול הלך נגד העם, אפילו שהיו לו נימוקים טובים... גם אתם מבחינים בדמיון הזה? מוכנים להפריך או לחזק אותי? תודה על זמנכם...
 

shushu10

New member
פסח במצרים וחנוכת המשכן- מה הקשר?

מקריאת ההוראות אשר נתנו לבני ישראל בליל הפסח טרם צאתם ממצרים, ניתן למצוא דמיון רב להוראות טקס הקדשת אהרן ובניו במשכן 1) המצות נזכרות במשכן ב-3 צורות (כט' ב') : לחם מצות וחלת מצות ורקיקי מצות. 2) הסימון בדם השחיטה. סימון בתי בני ישראל ומשיחת הדם על אזנם ובהונות רגליהם של אהרן ובניו. 3)במשכן נצטוו אהרן ובניו לאכול את בשר האיל ואת הלחם אשר בסל פתח אהל מועד. (נראה שהכוונה לאכול בעמידה). גם כאן - אם יוותר מהבשר עד הבקר יש לשרוף את הנותר באש. גילגולו של ניגון או מקרה ?
 
ספר עזר לבראשית

אני לומדת לבגרות,ארצה לקנות ספר עזר טוב לבראשית,אשמח לקבל המלצות לספרים חוץ מזה של ד"ר ישראל חגי כי הוא לא ענה על צפיותיי. תודה!
 
חידה, אשמח אם תעזרו לי....

מה מסתתר מאחורי המשפט: בן נינו של אברהם, מת בחטאו, בכפליים. רמז: אתר מקודש תודה רבה רבה...!!!
 

אב15

New member
פורום נכבד תעזו לי עם שאלה בבקשה

בן כמה היה אבשלום במותו?תודה.
 

davidmaur

New member
שאלה על פרשת השבוע

איך יכול להיות ששם ישראל ניתן ליעקב ולזרעו אחריו על ידי שרו של עשו אשר הוא וזרעו היו אויב מר לישראל במשך כל הדורות?
 

zviya8

New member
דעת מקרא

מישהו מכיר אתר שיש בו את "דעת מקרא" לספר יחזקאל? או שמישהו יכול לסרוק לי את עמוד ס"ד של ספר יחזקאל [מתחיל ב"לסיכום הנבואה"]. אני צריכה לסכם את העמוד הזה ואין לי את הספר...
 

L o n L o n

New member
שאלה../images/Emo35.gif

ספר מלכים פרק ד פסוק יט ברש"י: תעזרו לי להבין מהו חודש העיבור שעליו מדבר רש"י{מסכת סנהדרין דף יב עמ' א}
{{{ענו מהר בבקשה
}}}
 

shushu10

New member
דוד בהחלט נכשל בחנוך הילדים

וזה כתוב בתנ"ך במפורש. אבשלום מתמרד ונרצח. אמנון - סוטה מין שנרצח גם הוא. ולבסוף לעת זקנתו, בן אחר אדוניה מבקש גם הוא למרוד. אפשר לומר שמוטיב חנוך הילדים במקרא די חוזר על עצמו. אין דמות מקראית נקיה מכל רבב אבל יש סיטואציות שמלמדות איך להשמר ולקום מחדש
 

פלגיה

New member
שלום לך

אני אשמח לדעת מה הן ציפיותייך, והאם את מחפשת ספר הכנה לבגרות או ספר ללימוד תנ"ך. כך נוכל לסייע בצורה יותר טובה. גם יעזור לדעת אם הבגרות שאת הולכת לעשות היא בגרות של בית ספר דתי או חילוני, כי זה משנה לגבי ההמלצות.
 

L o n L o n

New member
מהר../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

מהר מהר מהההההההההההההההההההר
 
זה לא מדויק

השם ניתן על ידי האל, ראה בראשית ל"ה, י'. שרו של עשיו רק המליץ על השם לציון הניצחון של יעקב עליו (כי שרית...ותוכל), שזאת דווקא המלצה טובה מאויב כזה.
 

davidmaur

New member
פרושך מתקרב לפרוש הכלי יקר

הכלי יקר אומר :ישראל לשון ישר אל .כי ישר הוא לשון ראייה מלשון "אשורנו ולא קרוב" והודה לו בזה כי יעקב רואה פני אל ולא עלתה בידו לסמא אותו במציאות האל יתברך . דהיינו השם ישראל הוא ההסכמה של עשו שהשם ישראל מעיד על מהותו של עם ישראל : התגברות והתעלות על ידי יושר המאפיין את האל . וזה מתקשר לחזון אחרית הימים: "ועלו מושיעים מהר ציון לשפוט את הר עשו והיתה לה' המלוכה והיה ה' למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד". הניצחון של יעקב על שרו של עשו מסמל אם כן ניצחונו העתידי של עם ישראל על אומות העולם במערכה הגדולה להמלכת ה' על העולם כולו וניצחון ערכי התורה על הערכים השליליים השולטים בעולם.
 
ספר עזר..המשך

אני לומדת בבית ספר חילוני. ואני רוצה ספר עזר רק על בראשית שישמש אותי בהמשך גם לבגרות בסוף השנה,כי השנה יש לי בגרות. תודה על ההתיחסות!
 

שוחר1

New member
מי ילדת את אבשלום, חגית? או מעכה

שמואל ב פרק ג פסוק ג: וּמִשְׁנֵהוּ כִלְאָב, לאביגל (לַאֲבִיגַיִל) אֵשֶׁת נָבָל הַכַּרְמְלִי; וְהַשְּׁלִשִׁי אַבְשָׁלוֹם בֶּן-מַעֲכָה, בַּת-תַּלְמַי מֶלֶךְ גְּשׁוּר. :"וַאֲדֹנִיָּה בֶן-חַגִּית מִתְנַשֵּׂא לֵאמֹר, אֲנִי אֶמְלֹךְ; וַיַּעַשׂ לוֹ, רֶכֶב וּפָרָשִׁים, וַחֲמִשִּׁים אִישׁ, רָצִים לְפָנָיו. וְלֹא-עֲצָבוֹ אָבִיו מִיָּמָיו לֵאמֹר, מַדּוּעַ כָּכָה עָשִׂיתָ; וְגַם-הוּא טוֹב-תֹּאַר מְאֹד, וְאֹתוֹ יָלְדָה אַחֲרֵי אַבְשָׁלוֹם". אנו רואים כי אבשלום היה בן מעכה, לא בן חגית. אז נשאלית שאלה, איך נכתב על חגית אם אדניהו ואותו ילדה אחרי אבשלום. הלא לא היא ילדה את אבשלום. והתשובה היא שהוא התחנך בדרך שבה התחנך אבשלום, ובגלל אותה דרך גם הוא ניסה למלוך.
 
למעלה