ביתן ש.ג.

אלדד אדר בחייך 2

רק ינציחו את המעבר הזה - וואלה אתה צודק. ובגלל הספקולציה הזאת חיי הנוסעים בו ובריאותם ימשיכו להיות בסכנה. לפי מה שאתה מציג כאן גם בפתרון של הכביש החילופי אתם לא עוזרים והכל בגלל שער. רחוב הולנדי צר ומתעקל שיוכלו ליסוע בו ב- 10 קמ"ש כך שיהיה בטיחותי ויהווה "מסננת" לאלו שרוצים לצאת דרך לפיד מספיק טוב? או פתרונות אחרים יותר יצירתיים ? בוודאי שלא. בגלל ,שוב תסלח לי על הבוטות, שמישהו פה תופס טרמפ על הבעיות האמיתיות כדי להשיג הפרדה מוחלטת בין לפיד וכפר אורנים מסיבות לא ענייניות. אני כבר הצעתי לאי אלו מהוועד שלנו להפסיק את ההתנגדות לסגירת השער. לא להסכים ולא להתנגד - פשוט להתנער. לדעתי הוועד שלנו עושה בעניין זה את העבודה של רוב התושבים בשני הישובים שחושבים שסגירת המעבר מיותרת לחלוטין ולכל הבעיות שהמעבר הזה יוצר אפשר להציע פתרונות מצויינים. אתה יכול לחזור שוב ושוב על המספרים אבל לא תשנה את האמת - 1250 יח דיור סה"כ. אני בטוחה שמושי יוכל להראות לך את כל המיסמכים.
 

ronpel

New member
אלדד -פשוט לא נכון

כולם יודיעם שיש רק פתרון אחד הוא הקמת כביש גישה נוסף- הכנסת התנאי לסגירת המעבר נועדה לטרפד אותו כמו גם התנאי לתשלום מראש של כל עלות הכביש ע"י היזמים" - מעניין למה בחרת להתעלם מתנאי נוסף זה. גם וועד לפיד בעצמו כאשר קיים דיון בנושא (ראה פרוטוקול ישיבת וועד ) החיבור העלה הצעות שונות איך לשמר את המעבר תוך כדי הפחתת נפח התנועה. גם בשיחה שלי עם תמיר בפגישה האחרונה שוחחנו על כך ותמיר הסכים איתי שאכן צריך למצוא את הפתרון לאחר הקמת הכביש הנוסף כך שהמעבר ישמש את תושבי שני הישובים אך לא ימשיך להיות ציר גישה לראשי לכפר האורנים. זה כנראה לא נראה לאלו שרוצים ניתוק מוחלט בין הישובים בכל תחום ויהרסו כל נסיון לשיתוף פעולה ולכן צצו כל התנאים החדשים. אנחנו בכל מקרה נמשיך בקידום הכביש גם ללא עזרת יו"ר וועד לפיד. בברכה רונן
 

EldadAdar

New member
רונן, למה לא נכון? נכון ועוד איך!

המניפולציות האלה לא לעניין, רונן. 1. לא "כולם" יודעים שיש רק פיתרון אחד ולא כולם תומכים באותו פיתרון. לחשוב שיש מישהו אצלנו שרוצה לטרפד את הכביש החלופי זו מחשבה מטופשת כמעט כמו המחשבה שמישהו שלח את גרשון כדי שיתלונן על הכשרת מכווני התנועה. תפסיק בבקשה עם הפארנויות האלה, זה כבר ממש מגוחך. (ומעבר לכך, זה "מחמם" ללא סיבה את התושבים שלך שחלקם מאמינים בקישקושים האלה). 2. לא התעלמתי משום התנייה של עלויות. יש לי כלל לא להתייחס לדברים שאני לא יודע או לא מבין בהם. על ה"תנאי" הזה קראתי כאן רק מהודעותיך. לא ידוע לי על שום תנאי כזה ולכן יהיה מגוחך אם אתייחס אליו. 3. אם אתה מכיר פטנט להפחתת נפח התנועה על ידי השארת השער פתוח, בוא ספר לנו. תסביר בבקשה איזה פטנט יש לך להעביר תנועה עם נפח פוטנציאלי של 1200 בתי אב בשלב הביניים, וכ- 2000 + בתי אב בשלבים הבאים (ותסביר את זה כבר לנירית כי אין לי יותר כוח) בתוך רחובות שנועדו במקור לישוב של 500 בתי אב (לפיד). 4. אני נגד ניתוק מוחלט בין הקהילות. אני בעד שילוב ושיתוף פעולה של שתי הקהילות. כפי שאתה יודע היטב, אני גם כמעט משוכנע (בניגוד לחברי שממש לא מאמינים בכך) ששני הישובים יאוחדו ביום מן הימים. אבל לצורך קשרים משותפים אסור לדפוק את תושבי לפיד. אפשר לעשות זאת גם בדרכים אחרות - כמו למשל שבילים להולכי רגל בין הישובים. לא באמצעות כביש גישה הרסני, שפוגע באיכות החיים של 500 משפחות. 5. אתה אולי מוכן להסביר לי פעם אחת מדוע אתה מתעקש על כך שהישוב שלכם לא יתבסס על כביש גישה חלופי בעתיד? מה יפריע לכם כל כך לצאת ולהכנס דרך אזור מכבים? אם זה כל כך משמעותי לתושבי לפיד, מדוע להתנגד לכך?
 

ronpel

New member
עובדות

1. תוכנית הצבת המתנדבים בצומת הוקפאה השבוע ע"י משטרת מודיעין בשל פעילותו של גרשון מול צמרת המשטרה. 2. התנאי לתשלום מראש בגין הכביש - הוצג בישיבה עם טימי ופורסם בעיתון של תמיר - אני בטוח שאם תבקש תוכל לקבל עותק - זה תנאי אבסורדי וברור שאין לנו אפשרות לקבל זאת ולכן זה מטרפד את הקמת הכביש. 3.וועד לפיד דן בנושא בתאריך 24 לפברואר 2004 (אתה מוזמן לקרוא את הפרוטוקול באתר שלכם) והעלה בדיוק את האופציה שאני מעלה. לא נקבעו שם שום תנאים כפי שעלו אח"כ בפגישה עם היו"ר ולכן ברור כי שי דעות שונות בלפיד לפתרון הבעיה. 4.על פי אותו פרוטוקול הוקם צוות עבודה לנושא - אני מציע לארגן פגישה עם צוות זה ולנסות להגיע לפתרון מתאים. 5. מי שמבצע מניפולציות זה אתה - אתה מחזיק בעמדה קיצונית ולא מוכן לשמוע דעה אחרת. משיחות שלי עם מספר תושבי לפיד עולה תמונה שונה לחלוטין. החיבור הזה חשוב להם וגם לדעתם אפשר למצוא פתרונות למניעת העומס לאחר פתיחת הכביש הנוסף. זה רק עניין של רצון במציאת פתרונות. 6. אני מאד רוצה שהישוב שלנו יתבסס על הכביש גישה החדש ואני לא מתעקש על כלום. מצד שני אני לא מגייס את המאבק הזה לתועלת פוליטית אישית ולכן גם רואה את הצורך האמיתי של שני הישובים בחיבור תחבורתי עתידי. רונן
 

אליבקר

New member
קיים בכל הארץ

2 דוגמאות מתוך מאות: כפר ויטקין - רחובות קטנים בהרבה מאלו שבלפיד עם אוירה כפרית בהרבה- נפח תנועה ענק עובר להם מתחת לבית במעבר בין כביש החוף לכביש חיפה הישן. גת רימון - חצי מדינת ישראל עוברת דרך רחוב אחד די צר בין פ"ת לגני תקווה. זה שאיכות החיים להם ציפיתם שונה מזו שקיבלתם היא רק באשמתכם ולהעביר את האשם לתושבי כפר האורנים זה פשוט דרך להוציא תיסכולים: 1. כל אחד שרכש בית בלפיד יכל לבדוק איזה תוכניות גובלות בישוב ומה עתידן. כל עו"ד מתחיל יודע שזה חלק מבדיקה משפטית שמבצעים בקניית בית. 2. לפחות לחלק מן הרוכשים זה אפילו נאמר במעמד הרכישה. 3. כך זה תוכנן ואושר ע"י הרשויות ומשרדי הממשלה.
 

EldadAdar

New member
פשוט לא נכון. הכל.

התנועה לא עוברת בתוך כפר ויתקין, אלא לידו. גת רימון נדפק לגמרי מהמעבר, ערך הבתים ירד ורבים עזבו. 1,2,3 - פשוט לא נכון. נחמד שאתה מתלהב ונורא רוצה להיות צודק. נסה לגייס טיעונים קצת יותר מדוייקים. עדיף קודם ללמוד את החומר.
 

נוב14

New member
חבל"ז + כסת"ח

כאשר המטרה החשובה ביותר היא סגירת השער כל השאר נדחה.כל שאר הבעיות החשובות יותר הם אמצעי לקידום המטרה הזאת. ממשיכים לגלג את הכדור למגרשו של הוועד שלנו ומשתמשים בכל הבעיות החשובות כדי להצדיק את זה. חבל שזה נעשה בשמם של אנשים שספק רב אם זה משרת אותם או את האינטרסים שלהם.כפי שנכתב,הכל בגלל שער. אני יודע שלו אני תושב לפיד הייתי דואג דחוף לכסת"ח. אם מחר תתרחש תאונה בכביש המחבר המפורסם אתם והוועד שלכם חשופים לתביעה נוראית. תביעה שתשתק את הפעילות להרבה זמן. אחרי כל מה שנאמר ונכתב , אף אחד לא יוכל לרחוץ בנקיון כפיו ולהגיד לא ידענו. ידעו גם ידעו ובחרו לעכב = רשלנות.
 

אליבקר

New member
אלדד כאשר האמת

כואבת נותר לך רק להגיב ב"לא נכון" אומלל. 1. קח את האוטו סע לקניון M הדרך ומשם סע דרך ויתקין לכביש 4 - תמדוד את רוחב הכביש והמרחק מהבתים - למיטב זכרוני אפילו מדרכה אין שם. 2. מה לא נכון - שאתה כל כך חכם ולא בדקת את התבעו"ת של הישובים בסביבה כאשר קנית בית או שהעו"ד שלך לא היה מספיק מקצועי? 3. אז עבדו עליך אלו שמכרו לך בית - ואתה היום מתוסכל מזה - למה אתה מחפש אשמים אחרים? ועוד חושב שאם תגרום לנו להדרס בכביש זה מקדם אותך.
 

eldad at far

New member
אלי בקר (או איך שלא קוראים לך...)

אני דווקא מתרשם שכאשר לך לא נוח עם העובדות אתה פונה לפסים אישיים ופוגעים. תזכור - זה, יחד עם ההופעה בשם בדוי, תמיד יהיה הנשק של החלשים. אז אל תנצל את העובדה שאתה בשם בדוי על מנת להגדיר "אומלל" ועוד כינויים שלא שייכים לויכוח ביננו. אם קשה לך להתבטא בנימוס, רק תגיד - אין לי שום בעיה להתעלם ממך ולחסוך משנינו את הויכוח ברמות האלה, כמו שאני מתעלם ממתלהמים אחרים כאן. בכפר ויתקין הכביש לא עובר בתוך הישוב. רק לידו. מי שנפגע שם הם כמה מהבתים המערביים של הישוב, וגם במקרה שלהם יש מרחק הרבה יותר גדול מהמדובר במקרה שלנו. אין בסיס להשוואה. הכביש המדובר לא חוצה להם את הישוב. בכל מקרה אין בסיס להשוואה מול כל ישוב אחר בארץ, כי אנחנו לא באנו לגור בישוב אחר. באנו ללפיד. ובמקרה הזה (כמו בכל מקרה אחר) צרת רבים היא באמת נחמת טיפשים. מה איכפת לי מה קורה בישובים אחרים? למה זה צריך להיות המדד שלי? המדד שלי הוא תמיד הקצה העליון של האיכות ואף פעם לא הקצה התחתון שלה. אם היית בקיא בעובדות היית יודע שכאשר תושבי לפיד רכשו את הבתים באמצעות העמותות (כ - 80% לערך מהתושבים) כמו גם כיום (!) בתב"ע של הישוב אין ואף פעם לא היה (!) כביש גישה לכפר האורנים. לכן, כל מה שציינת היה לא נכון. אני מקווה שההודעות הבאות שלך יהיו גם יותר מדוייקות וגם קצת פחות מתלהמות. אפשר להתווכח בצורה תרבותית ועדיין להיות איתן בדעותיך.
 
אלדד אדר, בחייך, בוא תסביר לכולם

בקצרה, למה אתה מתנגד לתיקון הכביש בין לפיד לכפר האורנים? בחית ראבאק, תענה והפעם אל תתחמק ,אחי
 
ואלדד אדר, לא תצליח להתחמק, אני

מפנה אותך להודעה שלי למעלה ששואלת שאלה מאוד פשוטה: למה אתה מתנגד לתיקון כל ליקויי הבטיחות בכביש ומוכן לסכן את חיי כל הנוסעים בכביש והולכי הרגל? תענה בבקשה ואל תסתתר מאחורי תירוצי שמות\התלהמות כי זה לא יעבוד במקרה זה.
 

eldad at far

New member
טעית בכתובת. אני לא מתחמק.

אני חושב שהבהרתי הכל, עד לעייפה, בעשרות משפטים. הלוואי שכולכם הייתם מספיק ישירים וישרים כמוני. כל הבעיה הזו כבר יכלה להיפטר. מי שמסכן את הולכי הרגל הם הנהגים, לא אני. אם נפח התנועה שם לא היה כפול (!) מהמתוכנן לא היו בעיות. אם נהגי כפר האורנים לא היו טסים שם, לא היו בעיות. אם קברניטי הישוב שלכם לא היו מתעקשים על הנצחת המעבר והפיכתו לאוטוסטרדה (שרק תגביר את הסכנה ברחובות לפיד)- לא היו בעיות. הסכנה להולכי הרגל בתוך לפיד, היא הבעיה. תגדיל את השער ותנציח אותו ואז גם תסכן עוד יותר את ילדי לפיד שלא יכולים לחצות את רחובות הזית והרי ירושלים וכמובן שלא לנסוע בהם באופניים, כי זו סכנת נפשות. תחשוב שאם לא הייתם מנצלים את הכבישים שלנו ועוברים דרכנו מאות פעמים כל יום (ולילה) לא היינו נזקקים אפילו לכיכר החדשה הנבנית בימים אלה, שעלותה כ - 400 אלף ש"ח (כמובן שאתם לא משתתפים במימון). אז תפסיק בבקשה לחשוב רק על עצמך ותתחשב גם בשכנים שלך שבכבישים שלהם אתה משתמש כל יום. ותחפש מתחמקים אחרים כי עלי ממש מצחיק להגיד כזה דבר. אני מקווה שהפעם זה מספיק ברור ומובן לך.
 

OneNote

New member
יצא המרצע מן השק!

להלן תשובת תושב לפיד ש"יודע על מה הוא מדבר" לשאלה: מדוע הם מתנגדים לתיקון כביש הגישה: "הרחבת התוואי ליד השער ביננו וסלילת מדרכות לאורכו רק ינציחו את המעבר הזה ולו הדברים היו בידי, הייתי ממליץ להמנע מכך. המשך המעבר מסכן את ילדינו ואותנו כל יום ופוגע באיכות החיים שלנו." כלומר: אם סלילת כביש חלופי תתבצע רק בעוד חצי שנה/שנה נניח, מה יקרה עד אז? לצערי התשובה ידועה, זה רק עניין של זמן. סעו בזהירות!!!
 

שגית רם

New member
שאלה/הצעה בעניין הבטיחות בכביש

שלום לכולם, קראתי את ההודעות הרבות שנכתבו על ידי תושבינו ותושבי לפיד, ולצערי נראה שהויכוח עימם לא מוביל לשום מקום - אף צד לא משכנע את השני. מכיון שנושא הבטיחות בכניסה לישוב מאוד מטריד אותנו, רציתי לשאול/להציע: 1. האם אפשר לשים במפר בכניסה לישוב (מהצד שלנו כמובן) על מנת להאט לפחות את המכוניות שיורדות לכיוון לפיד? 2. האם אפשר להציב מנורות (פרוז'קטורים) - שוב לצערי רק מהצד שלנו- כך שיאירו את הכניסה לישוב ואת העלייה אליו מכיוון לפיד, זאת על מנת שנוכל לראות את הולכי הרגל בלילה? תודה שגית
 
שגית, שתי תשובות:

1. הצבת באמפרים מחייבת תכנון מהנדס/מתכנן תנועה ואישור הגורמים המתאימים במשרד התחבורה, כחוק. זו לא פעולה עצמאית. כבר לפני מספר חודשים הסברתי לג'קי את התהליך החוקי המחייב כאשר פנה אלי בהצעה ברוכה זו (הצבת שני באמפרים מגומי בקטע היורד לתוך לפיד עד לצומת הראשונה (השיקמה-הזית)). סיכמנו שהוא יקדם את האישורים הזמניים (מאחר וכשיסדירו את המעבר באופן קבוע יהיו שם באמפרים קבועים כחלק מדרישה משותפת). הביצוע יהיה על חשבוננו (בתלות במחירים ששמעתי מפי ג'קי). 2. אפשר להציב פרוז'קטורים, אך הם בוודאי יסנוורו את הנהגים ועלולים להחמיר את המצב. הדרך היחידה היא להסדיר את קטע הכביש הזה כחוק, ובין היתר להציב מנורות רחוב בגבהים התקניים.
 

Tomseg

New member
מושי התוכנית הזו כבר בצנרת

ככה טימי אמר בשבת האחרונה לתושבים מלפיד ששאלו אותו על זה.אמנם לא הייתי נוכח אבל סיפרו לי. הוא אמר שבכונתו להסדיר את התנועה בקטע המעבר ע"י הצבת במפרים ותמרורי עצירה כדי למנוע "המראות" באזור. תמהני למה אתה לא מרים טלפון לדינה הקולגה שלך בעניינים כאלו וסתם מפריח לאוויר חצאי אמיתות ומידע חסר.
 
האם טימי דיבר גם על הקמת מדרכות

להולכי הרגל על מנת שהילדים לא יידרסו? האם הוא דיבר גם על תיקון תשתית הכביש הגרועה, תיקון הבורות המסוכנים והמהמורות? האם הוא דיבר על פנסי תאורה כמו בכל כביש נורמאלי על מנת שלא נגשש בחשיכה? או שמא, מה שרק מעניין אותו (ואת תושבי לפיד ) זה רק "ההמראות" של תושבי כפר האורנים (שהרי ידוע לכל שתושבי לפיד זוחלים בהילוך ראשון בלבד). בדוק את זה עם דינה, מזכירת יישובך וחזור אלינו עם כל האמיתות. תודה!
 
הבמפרים לכשעצמם לא יפתרו כלום.

הם רק חלק קטן מפתרון כולל ומקיף שעומד בפני עצמו רק אם ייושם במלואו.
 
ומה עם הרחבת הכביש? למשהו מעבר ל

לכביש הצר והמצ'וקמק שקיים כיום? גם את זה טימי "שכח"?
 

Tomseg

New member
אהרן אל תכעס עלי

אין לי תשובות על הנושאים שהעלת. אני גם לא מוסמך לתת תשובות בכלל רק ציינתי מה ששמעתי אני מודה שדברים שנשמעים מגוף שלישי לא תמיד הכי מדויקים נסה בכוחות עצמך לקבל תשובות מוסמכות
 
למעלה