נוחות ופרקטיות מול יצירתיות

relax

New member
../images/Emo4.gif נוחות ופרקטיות מול יצירתיות

האם עדיפה הגישה הפרקטית על פני הגישה העיצובית-יצירתית. לא תמיד הן סותרות אחת את השנייה, אך ישנם מקרים מסויימים בהם אחת באה על חשבון האחרת וצריך להחליט במי לבחור.. המקרה הוא כזה: אני בונה ומעצבת כרגע אתר לסטודיו ובו יופיע תיק העבודות שלי. אני מתלבטת כל הזמן אם להציג את הדברים בצורה מעניינת ומקורית ולוותר על מקסימום נוחות במעבר מדף לדף או מקישור לקישור, או להשאר בסטנדרט המוכר לכולנו ולוותר על פרטים עיצוביים מסויימים.. מה דעתכם? מה הייתם מעדיפים-עניין או נוחות?
 

motyka

New member
לדעתי - נוחות, ללא ספק

הצורה שבה אני רואה את הנושא: נכון שעמיתים מתוך המקצוע יעדיפו יצירתיות, מקוריות, עניין, ורעיונות שאפשר לגנוב (או לאמץ). אבל קהל היעד הוא כנראה לקוחות פוטנציאליים - והם רוצים נוחות, בהירות ומראי מקום. העבודות עצמן הן הנושא של האתר, והן אכן אמורות להציג יצירתיות, מעוף, חדשנות, מקוריות ויכולות עיצוב מרשימות. הניווט אליהן - בשיטות המקובלות.
 

monicala

New member
אין כאן סתירה אמיתית

עיצוב טוב הוא כזה שבו form follows function לומר הצורה משרתת את התוכן. צריך להיות קשר הכרחי והגיוני בין הצורה לבין התוכן. הצורה אף פעם לא מגבילה את התוכן ולהיפך. החוכמה היא לפתור בצורה טובה את הבעיות המתעוררות בשל האילוצים השונים. ובכלל, בעיצוב כמו באמנות וכמו בכל דבר אחר, מגבלה היא פתח לפתרונות יצירתיים. כדאי להשקיע מחשבה ולא לקפוץ על הרעיון הראשון ואפילו לא השני. פתרונות טובים צריכים זמן כדי להבשיל. אם תראי לנו דוגמה, אפשר יהיה להתייחס אליה באופן יותר קונקרטי.
 

siv30

New member
נוחות

כאשר מדובר באתר אינטרנט בוודאות עדיף נוחות, כי נוחות תמשוך אנשים, כך גם פונקציונליות וממשק נוח, לא קופצני ולא מטרידני.
 

relax

New member
תודה לכולם על העצות!../images/Emo141.gif

זה עדיין בחיתוליו... כשיהיה משהו עם בשר אני אעלה דוגמא. ערב טוב.
 

relax

New member
../images/Emo42.gifבוקר טוב!

מצטערת שקימצתי בתשובתי האחרונה. אז ככה: יותר מכל התחברתי לתשובתה של מוניקה. אכן, אין סיבה שהעיצוב יבוא על חשבון הפונקציונאליות, אלא אמור ללכת בצידה. הכוונה שלי היא לא לעשות אתר קופצני ומעצבן כדי להראות יכולות מסויימות, אלא לעצב אתר שונה במשהו מהיתר הקיימים כיום. אני יודעת שקשה מאוד להמציא את הגלגל בתחום הזה, אבל בכל פעם שעולה בי החלטה עיצובית מסויימת, החבר-שותף שלי, שהוא הראציונאלי מבינינו, טוען כי הדברים אמורים להיות אחרת (יותר מוכרים - כ דגושה- יותר זמינים ונוחים) ואז מתעורר ויכוח האם לשמור על האופי העיצובי או לעשות משהו שכולם רגילים אליו ואז לאבד משהו מן המקוריות. כנראה שאין ברירה אלא למצוא את שביל הזהב בין השתיים. הייתי מעלה לכאן דוגמא, אבל משום מה המחשב מסרב לכך (בעיות טכניות שאין לי מושג איך קרו פתאום..) יותר בפירוט: למשל, האם הלינקים בתוך האתר חייבים להופיע באותו מקום לאורך כל העמודים, או שבהתאם לעיצוב יכולים לנוע על אותו ציר?
 

י יעל י

New member
בוקר טוב, שושי

לדעתי אין כללים בנושא עיצוב האתר, הקישורים וכל דבר אחר בו. אלא עקרון אחד שצריך להיות לך מול העיניים - שהעלאת הדפים תהיה מהירה ולא תגרום לאנשים שעדיין יש להם חיבור איטי לאינטרנט, לעזוב את האתר בגלל זמני המתנה מעצבנים. מעבר לזה, במיוחד בתחום שלך חשוב מאוד העיצוב, כי את בונה תדמית לעסק שלך, יחד עם זאת אל תעצבני את הלקוחות עם עיצוב מתוחכם מדי, דאגי למקם את כלי הניווט במקומות מאירי עיניים, ואם ישנם דפים שמלכתחילה יעלו לאט יותר - תדאגי לעדכן את הגולש שזה ייקח כך וכך זמן ולהגיד לו תודה על ההמתנה. תעלי דוגמאות כשתוכלי, יעל
 

motyka

New member
קישורים

מיקום הקישורים פחות חשוב חשובה הסטנדרטיזציה קישור חייב להופיע בכחול, עם קו תחתי. אם הוא עונה על התנאים האלו - העיין כבר תמשך אליו באופן טבעי.
 
לינקים באתר

היי שושי, ביקרתי ב"סקיצה" של האתר שלך, הכיוון נראה טוב אבל נעלמה לי הגירף(ה). שאלת האם הליניקים חייבים... הם לא חייבים אבל רצוי מאוד שתהיה עיקביות בתוך היצירתיות תמשיכי ככה
 
הדרך הנכונה להנית אתר

מביא מאמר שמופיע אצלי באתר שיכול לתרום לשאלה זו. באשר לכותרות וחשיבותן מפנה למאמר שהבאתי כאן: "תן כותרת". מהי הדרך הנכונה לבניית אתר אינטרנט? אתר אינטרנט, קטן כגדול, הינו פרויקט שיש לתת עליו את הדעת בצורה רצינית ורחבה. מאוד לא מומלץ להקים אתר אינטרנט מתוך דחף וללא מתן תשומת לב ותכנון נכון. השלבים בדרך לאתר: - התכנון. - הביצוע. לא פחות חשוב מהתכנון הוא מי מבצע כל שלב ושלב במלאכת הבנייה של האתר. בהקמת אתר אינטרנט בכל מידה צריכים להיות מעורבים מספר אנשים, כאשר לכל אחד מהם תפקיד ספציפי ומוגדר. כל אחד מהם גם מעניק במהלך העבודה את הייחודיות שלו ותורם את נקודת המבט שלו בדרך למטרה - הקמת האתר המתאים ביותר לצרכיכם. תחנה ראשונה – הקופירייטר הקופירייטר (רעיונאי, בעברית), הינו אדם חיצוני ואובייקטיבי, שיש לו היכולת והכלים לבחון את העסק מבחוץ ללא דעות קדומות. בשלב הראשון הקופירייטר ילמד את צרכי העסק ויבין באיזו דרך ובאלו מצבים אתר האינטרנט יוכל להועיל לעסק. בשלב השני ייבנה קו רעיוני שיווקי אשר על-פיו האתר יהיה בנוי. קו זה ילווה את הצגת התכנים, שילוב הלוגו, הוספת סיסמאות וסלוגנים מתאימים לעסק, למוצריו ו/או לשירותיו. השלב השלישי - לאחר בניית קו רעיוני המשלב אלמנטים שיווקיים, השלב השלישי יתמקד בעיצוב המבנה הגראפי של האתר. על העיצוב הגראפי להיות ברור ולהתאים למבנה הרעיוני. המבנה הגראפי צריך להיות אחיד וברור בכל הדפים. זכרו! חשוב מאוד לשים לב לכך שהצד הגראפי לא "יגנוב את ההצגה" מהקו הרעיוני והתוכני של האתר. לא אחת אנחנו מתלהבים כל כך מגרפיקה מהממת – צבעונית, קופצנית ורועשת - ושוכחים את העיקר: העברת התכנים והצגת הרעיון העסקי. הגרפיקה הינה אמצעי, ולא המטרה! תחנה שנייה – התכנים התכנים הכתובים הם לב האתר שלכם. הקפידו להוסיף את התכנים לאתר בליווי מלא של הקופירייטר תוך שימת דגש מלאה על סדר הצגה נכון של התכנים, שילוב הסיסמאות והכותרות מתאימות. האמון של הגולשים בכם ובאמינות החומר שאותו אתם מפרסמים באתר הוא נכס יקר ביותר. פרסום מידע לא נכון או לא מעודכן יפגע באמינותכם ויפחית באופן מיידי מיעילותו של האתר. תחנה שלישית – העלייה לאוויר בשלב העלאת האתר לשרת יש לדאוג לרכישת שם מתחם ((domain, לוודא שכל הדפים עלו בצורה נכונה, שהקישורים בין כל הדפים פעילים ונכונים וכל התמונות בדפים אכן מופיעות כסדרן. האמת היא שרוב האנשים מתייחסים לעלייה לרשת כאל השלב הסופי, וזו טעות.העלייה לאוויר היא רק שלב בייניים, שכן מדובר בצעד טכני בלבד. נכון, האתר שלכם יושב על שרת ולכאורה כל אחד יכול להיכנס אליו, אבל מי יודע על קיומו חוץ מכם, מהאנשים שהיו מעורבים בהקמתו ואולי עוד קומץ ידידים וקרובים? –נכון, אף אחד. התחנה הרביעית – ההפצה והשיווק ישנן דרכים רבות לשיווק האתר ולהפצתו, ועל כך ייכתב מאמר נוסף. במהלך הקמת האתר מבצע הקופירייטר מעקב ולמידה של העסק והאתר, ומתוך ידע מצטבר זה עליו לתת לבעל האתר הצעות פרקטיות כיצד לשווק את האתר בצורה יעילה ולדאוג לכך שגולשים רבים ככל האפשר יגיעו אליו. כמו כן חשוב מאוד לתפעל את האתר, לחדש אותו מדי פעם, כדי שלא יהפוך לאנדרטה משמימה ולא יעילה. אתר חדש, בגלל הסקרנות של הטבע האנושי, מושך אליו בתחילה קהל מבקרים. אבל הרבה יותר קשה לגרום להם לבקר שוב באתר ואף להזמין את חבריהם לבקר בו. לכן, אם לא תעבדו על יצירת עניין תמידית, הוספת אינפורמציה באופן שוטף ועדכון התכנים, תאבדו את הגולשים שלכם די מהר. נכתב על ידי : טוני ירון מנכ"ל חברת וובאקשן – אתר אינטרנט במידה שלך www.webaction.co.il
 

relax

New member
תודה, בני,

אך מאחר ואני המעצבת, הקופירייטרית, המשווקת והבונה, לא הכל רלונטי לגביי. מה גם שהאתר הוא אתר תדמיתי לסטודיו לעיצוב גרפי, כך שהגרפיקה תופסת את המקום החשוב ביותר. ומוטי, אני לא רואה שום סיבה שבעולם שהלינקים חייבים להיות כחולים ועם קוו למטה.
 

motyka

New member
סיבות לאחידות הלינקים

סיבה ראשונה - כי זה מקובל, וזה הסטנדרט. סיבה שניה - כי ה"גורו" של בניית האתרים - פרופסור ג'יקוב נילסן אמר. סיבה שלישית - כי זה כתוב בדף המצורף סיבה רביעית - למה להיות יצירתיים דווקא בקישורים?
 
צודקת, אך הדברים מיועדים כללית

לכל המתענינים בהקמת אתר. נושא הכותרות מאוד חשוב והוא צריך לסקרן ולמשוך את הגולש לנאמר בגוף הדף ודפי האתר. חשוב גם לשים לב שהחומר לא יהיה "כבד" במשקל של תמונות, שהכניסה לאתר תהיה מהירה גם לאלה שאין להם אינטרנט מהיר בפס רחב. לאנשים אין סבלנות להמתין שהאתר יעלה והם צריכים אותו מהיר וידידותי.
 
למעלה