הדרך הנכונה להנית אתר
מביא מאמר שמופיע אצלי באתר שיכול לתרום לשאלה זו. באשר לכותרות וחשיבותן מפנה למאמר שהבאתי כאן: "תן כותרת". מהי הדרך הנכונה לבניית אתר אינטרנט? אתר אינטרנט, קטן כגדול, הינו פרויקט שיש לתת עליו את הדעת בצורה רצינית ורחבה. מאוד לא מומלץ להקים אתר אינטרנט מתוך דחף וללא מתן תשומת לב ותכנון נכון. השלבים בדרך לאתר: - התכנון. - הביצוע. לא פחות חשוב מהתכנון הוא מי מבצע כל שלב ושלב במלאכת הבנייה של האתר. בהקמת אתר אינטרנט בכל מידה צריכים להיות מעורבים מספר אנשים, כאשר לכל אחד מהם תפקיד ספציפי ומוגדר. כל אחד מהם גם מעניק במהלך העבודה את הייחודיות שלו ותורם את נקודת המבט שלו בדרך למטרה - הקמת האתר המתאים ביותר לצרכיכם. תחנה ראשונה – הקופירייטר הקופירייטר (רעיונאי, בעברית), הינו אדם חיצוני ואובייקטיבי, שיש לו היכולת והכלים לבחון את העסק מבחוץ ללא דעות קדומות. בשלב הראשון הקופירייטר ילמד את צרכי העסק ויבין באיזו דרך ובאלו מצבים אתר האינטרנט יוכל להועיל לעסק. בשלב השני ייבנה קו רעיוני שיווקי אשר על-פיו האתר יהיה בנוי. קו זה ילווה את הצגת התכנים, שילוב הלוגו, הוספת סיסמאות וסלוגנים מתאימים לעסק, למוצריו ו/או לשירותיו. השלב השלישי - לאחר בניית קו רעיוני המשלב אלמנטים שיווקיים, השלב השלישי יתמקד בעיצוב המבנה הגראפי של האתר. על העיצוב הגראפי להיות ברור ולהתאים למבנה הרעיוני. המבנה הגראפי צריך להיות אחיד וברור בכל הדפים. זכרו! חשוב מאוד לשים לב לכך שהצד הגראפי לא "יגנוב את ההצגה" מהקו הרעיוני והתוכני של האתר. לא אחת אנחנו מתלהבים כל כך מגרפיקה מהממת – צבעונית, קופצנית ורועשת - ושוכחים את העיקר: העברת התכנים והצגת הרעיון העסקי. הגרפיקה הינה אמצעי, ולא המטרה! תחנה שנייה – התכנים התכנים הכתובים הם לב האתר שלכם. הקפידו להוסיף את התכנים לאתר בליווי מלא של הקופירייטר תוך שימת דגש מלאה על סדר הצגה נכון של התכנים, שילוב הסיסמאות והכותרות מתאימות. האמון של הגולשים בכם ובאמינות החומר שאותו אתם מפרסמים באתר הוא נכס יקר ביותר. פרסום מידע לא נכון או לא מעודכן יפגע באמינותכם ויפחית באופן מיידי מיעילותו של האתר. תחנה שלישית – העלייה לאוויר בשלב העלאת האתר לשרת יש לדאוג לרכישת שם מתחם ((domain, לוודא שכל הדפים עלו בצורה נכונה, שהקישורים בין כל הדפים פעילים ונכונים וכל התמונות בדפים אכן מופיעות כסדרן. האמת היא שרוב האנשים מתייחסים לעלייה לרשת כאל השלב הסופי, וזו טעות.העלייה לאוויר היא רק שלב בייניים, שכן מדובר בצעד טכני בלבד. נכון, האתר שלכם יושב על שרת ולכאורה כל אחד יכול להיכנס אליו, אבל מי יודע על קיומו חוץ מכם, מהאנשים שהיו מעורבים בהקמתו ואולי עוד קומץ ידידים וקרובים? –נכון, אף אחד. התחנה הרביעית – ההפצה והשיווק ישנן דרכים רבות לשיווק האתר ולהפצתו, ועל כך ייכתב מאמר נוסף. במהלך הקמת האתר מבצע הקופירייטר מעקב ולמידה של העסק והאתר, ומתוך ידע מצטבר זה עליו לתת לבעל האתר הצעות פרקטיות כיצד לשווק את האתר בצורה יעילה ולדאוג לכך שגולשים רבים ככל האפשר יגיעו אליו. כמו כן חשוב מאוד לתפעל את האתר, לחדש אותו מדי פעם, כדי שלא יהפוך לאנדרטה משמימה ולא יעילה. אתר חדש, בגלל הסקרנות של הטבע האנושי, מושך אליו בתחילה קהל מבקרים. אבל הרבה יותר קשה לגרום להם לבקר שוב באתר ואף להזמין את חבריהם לבקר בו. לכן, אם לא תעבדו על יצירת עניין תמידית, הוספת אינפורמציה באופן שוטף ועדכון התכנים, תאבדו את הגולשים שלכם די מהר. נכתב על ידי : טוני ירון מנכ"ל חברת וובאקשן – אתר אינטרנט במידה שלך www.webaction.co.il