שאלה על ניפוח צמיגים

../images/Emo40.gif שאלה על ניפוח צמיגים

האם מותר לנפח צמיגי אופנים במתקן של תחנת הדלק? ואם כן- לאיזה מספר יש לכוון את מד הלחץ? (אני משער שזה תלוי בסוג האופניים, אבל האם יש טווח ממוצע) תודה לעונים!
 

Shay1003

New member
כן מותר

וזה תלוי בצמיג לא בסוג האופניים רשום על הצמיג איזה לחץ הוא צריך וככה אתה מכוון את השעון על הלחץ הנכון וזהו פשוט
 
דבר ראשון תודה, ושאלה-

בזכותך ראיתי שבאמת כתוב על הצמיג 40-65 PSI . זה הגיוני? כי זה בערך לחץ צמיג של רכב משפחתי ממוצע, זה הגיוני?
 

dyego

New member
הגיוני ביותר, לצמיג שטח....

מה שכן ככל שהלחץ נמוץ יותר בתוך גבולות המותר אחיזת הצמיד תשתפר אך הוא יהיה יותר רגיש לפנצ'רים כתוצאה מצביטת פנימית (סנייק בייט). אלא אם כן אתה כבד במיוחד נפח סביב 40 PSI ואז תעלה ותוריד על מנת ללמוד את התחושה ולמצוא את הלחץ שמתאים לך. דרך אגב באופני כביש מנפחים עד 100 PSI ואף יותר....
 

Shay1003

New member
אממ

זה לא הגיוני כי במשאווה של רכב ומשאיות יש קומפרסור ענק ויש לחצים הרבה יותר גבוהים מאשר משאווה של אופניים תחכה לעוד תגובות של אנשים נראה לי שתעיתי
 

ntha

New member
יש נפחים גדולים יותר, לא לחצים.

בגלגל של משאית יש נפח יותר גדול לכן צריך את ה"קומפרסור הענק". תחשוב איזו משאבה צריך בשביל לנפח גלגל של משאית לאותו לחץ שאתה יכול לנפח בגלגל של אופניים, עם משאבה ידנית.
 
אתם אולי מגזימים קצת

אם המספרים האלו? אולי צריך לנפח הסביבות ה - 20 או 25 כי מעבר לזה, זה יכול להיות מסוכן ויכול להיות שאני טועה.
 

dyego

New member
בהחלט מסוכן......

אין צמיג שטח שהיצרן שלו התכוון שיעבוד בלחצים כאלה (20-25 PSI) שכן בסיבובים הצמיג יתמוטט ועלול אף לצאת מן החישוק. אי לכך יש לנפח צמיגי שטח על פי הוראות יצרן קודם כל ואחר כך לפי העדפה אישית. המלצתי להתחיל ב 35 PSI ולא משנה היכן מנפחים. במשאבה בתחנה, בקומפרסור או במשאבה ביתית רגילה (או בפה). אחרי צבירת מעט נסיון אפשר לשחק עם הלחצים עד לקבלת תוצאה משביעת רצון.............
 

The Pinky P

New member
מה שהיצרן כותב זה מה שכדאי..

אז מה אם למכוניות יש לחץ PSI נמוך יותר... אצלי בצמיגים אפשרי לשים גם 90 PSI.
 

ofan sport

New member
ניפוח

ככל שתוסיף לחץ אויר בגלגל עד ללחץ המרבי המצוין על הצמיג ההחיזה בשטח תרד .לכן תמלא לחץ של 40psi כדי שתסיג אחיזה מרבית מצד אחד ,ומצד שני עבירות קלה וללא פנצ'רים .
 

OR TSD

New member
לחצי צמיגים נקבעים גם ע"פ עוד...

כמה פרמטרים, חוץ מהוראות היצרן, כמו. משקל הרוכב - ככל שהרוכב יותר כבד הוא יאלץ לרכב עם יותר לחץ. סגנון רכיבה - ככל שסגנון הרכיבה יהיה יותר אגרסיבי וידרוש יותר אחיזה, כך יעדיף הרוכב להשתמש בלחץ יותר נמוך לטובת אחיזה יותר טובה. אבל עדיין צריך למצא את האיזון בין לחץ אויר נמוך מידי שיגרום לסנייק בייט, לבין לחץ גבוה מידי ולא יספק מספיק אחיזה. רוחב צמיג ועובי דופן - חשוב מאוד לדעת מה אופיו של הצמיג על מנת לדעת לאילו ביצועים לצפות ממנו. לדוגמה: יש צמיגי DH 4PLY שיכולים לעבור מסלולי DH אלימים מאוד, כשהם מכילים רק 10 PSI ואילו יש צמיגי 1PLY XC שיקרעו גם במסלולים פשוטים יחסית אפילו עם 30 PSI. אופי המסלול - במסלולים שמאופינים ברובם בדרכים כבושות, רוב הרוכבים יעדיפו לרכב עם לחץ גבוה יחסית ע"מ לקבל יכולת גלגול יותר גבוה. במסלולים טכניים ,לחץ למוך יחסית לטובת אחיזה יותר טובה. אני יודע שזה יותר מורכב ממה שחשבת בהתחלה אבל, זו הדרך להוציא את הביצועים הכי טובים מהצמיגים שלך. העצה הכי טובה בשבילך היא, שיטת הניסוי וטעיה. אם אתה שוקל סביב ה75ק"ג, נסה לנפח 35-45 ותראה איך מרגיש אם זה נראה רך מידי, נסה להוסיף עוד קצת. וכן הלאה והלאה. בסופו של דבר תגיע ללחץ המושלם בשבילך. כי לחץ אויר הוא דבר מאוד אינדיווידואלי. בהצלחה,
 
למעלה