אתגר תסריט מיוחד בסימן שחרור

shellydeez

New member
../images/Emo41.gifאתגר תסריט מיוחד בסימן שחרור../images/Emo41.gif

והשבוע חברים אתגר תסריט מיוחד בסימן השחרור שלי מצה"ל
ז'אנר:פרידות! דמויות: ניתן עד 11 דמויות! שילוב כרצונכם! לוקיישן:בחירה שלכם! סטיאוציה:פרידה כלשהי... טוויסט: בסוף אחת הדמויות מגלה רגשי אהבה לדמות אחרת. אורך: 3-10 דפים זמן הגשה: עד יום רביעי ב10:30 בבוקר. השתחררתי מצה"ל, הידד!
 

uriya1

New member
קודם כל - מזל טוב ../images/Emo65.gif

לגבי הזא'נר - "פרידות" לא מייצג ז'אנר. הוא מייצג את הסיטואציה, כפי שהגדרת, אבל זא'נר הוא בד"כ דרמה / מתח / קומדיה וכו', לא?
 
נורא הפריע לי התיאורים המיותרים

של הדמויות. אני מצדד בספרו של קובי ניב שטוען שרק מה שהכרכי צריך לכתוב! דהיינו, אם אתה בונה דמות מופקרת, אז חשוב לציין שיש לה - לדוגמא - בגדים צמודים. אם אתה בונה דמות שכולם תופסים ממנה טיפשה, אז אפשר לכתוב שהיא בלונדינית עם הבעה דבילית בפנים. אם אתה בונה דמות שכולם מאוהבים בה, אז הגיוני לכתוב בתיאור שהיא יפה. אבל תגיד לי אתה, זה באמת הכרחי לכתוב תיאור של איזה שלוש שורות, ביניהם הערות כמו "עיניים חומות וקטנטנות" על הדמויות? אפילו על הדמות הראשית לא היה צריך לפרט כל כך הרבה, אז על אחת כמה וכמה שלא על דמויות אחרות. זה לא מקצועי ורק יסבך את הבמאי.
 

uriya1

New member
באופן כללי אתה צודק,

אבל קל לי יותר "להריץ" את הסרט בראש כשאני יודע בדיוק איך כל דמות נראית. ובמיוחד בשביל הבעיה הזו אני שם כל תאור של דמות בסוגריים מרובעות, ככה שאתה יכול פשוט לדלג על הקטע הלא רצוי.
 
תריץ את זה בראש כמה שאתה רוצה

אבל זכור שאתה רק התסריטאי, כלומר רק הארכיטקט, ומי שהולך לבנות את זה בדיעבד זה הבמאי, ובגלל זה את ההערות הללו תשמור לעצמך בראש. אין צורך להכניס אותן לתסריט, לא בסוגריים עגולות ולא במרובעות
 

uriya1

New member
שוב, אתה יכול לדלג עליהן ולא

להתייחס אליהן כלל. וגם - בתור קורא תסריטים, אני תמיד מתבלבל בין הדמויות כשהתאור מכיל רק גובה או צבע שיער וכו'. זה תאור יבש מידי שנכנס לאוזן אחת ויוצא באחרת. עם תאור עשיר ומפורט יותר קטֶן גם הסיכוי לערבוב בין הדמויות.
 
זו בדיוק הבעיה שלך..

אתה משום מה סבור שתסריטים הם יצירות ספרותיות. תבין, מה שחשוב זה איך התסריט *נראה*, ולא איך הוא *כתוב*. שוב, אני מצדד כאן מ"איך לכתוב תסריט" של קובי ניב שדוגל בכך שתסריט צריך להיכתב בתמצות, בלי להפליג בכל מיני תיאורים מדוקדקים ומפורטים. זה לא מרשים אף אחד, לא מועיל בשום צורה לתסריט, וגורם לאנשים להתרכז בכל מה שמסביב ולא בתוכן עצמו. אתה גם יכול לכתוב "אני אוהב למצוץ את הזין הגדול והשחור שלי" באותיות גדולות ומודגשות באמצע הדף ובלי שום קשר לשום דבר - אני עדיין אוכל לדלג על כך, אבל זה לא אומר שזה יהיה צריך להיות שם (אלא אם אתה כותב תסריט לסרט פורנו גרמני)
 

uriya1

New member
בדיוק ההיפך.

בפרוזה, אחד האלמנטים החשובים ביותר הוא הפעלת הדמיון של הקורא. על פי זה, אני, בכל אופן, לא נוטה לתאר יותר מידי את המראה של הדמויות בסיפורים שלי. לעומת זאת, כל תוכן התסריט מועבר אל המסך, כך שלצופה אין אפשרות לדמיין מה קורה. מה שהוא רואה - זה מה שקיים בסרט, דבר שגורם לי לתאר את הדמויות בתסריט בצורה די מפורטת. בכלל, אני חשוב שכל הנושא שמועלה פה שונה אצל כל תסריטאי. קראתי כמה וכמה תסריטים [ולווא דווקא של חובבנים], בהם היה תאור מפורט אפילו יותר מזה שבתסריט שלי ותאמין או לא - זה רק עזר להעשרת הסרט עצמו.
 
שוב, רואים שאתה לא ממש מבין על מה

אתה מדבר.. הפרטים הקטנים והמגוחכים הללו שאתה מתעקש להוסיף (ואגב, אתה צריך לשמור על תירוץ אחיד למדוע הם נמצאים שם, ולא כל הזמן לשנות גרסאות) רק יסבכו את הבמאי. כלומר, אתה עד כדי כך מטומטם בשביל להאמין שהמלהקים יפסלו או יבחרו שחקנית מסויימת לסרט רק בגלל שהעיניים שלה הן כן\לא קטנות וחומות, או בגלל שהפרצוף שלה מרובע יותר או אליפסי יותר? אני לא יודע אלו תסריטים קראת, אבל הם מן הסתם לא היו הגרסאות המקוריות, כי בתסריט מקצועי לא תמצא כל כך הרבה פירוט מיותר.
 

MasterDC

New member
הפריע לי

שגאיה לא מרימה ת'דיסקמן שלה אחרי שהוא והאוזניות נפלו לריצפה. או לפחות שלא כתבת שהיא עושה כן.
 
למעלה