האגרת אל הרומים פרק ג'

../images/Emo41.gifהאגרת אל הרומים פרק ג'../images/Emo63.gif

כל חבר בפורום, וכל מי שעדיין לא כתב או נכנס לראשונה לפורום, מוזמן ויכול להשתתף בשירשור, להוסיף דברים משל עצמו ולהגיב(באהבה ועפ"י חוקי הפורום).
השירשור הזה ינועץ בעתיד, במחשבה שהלימוד על האיגרת הוא דבר חשוב והכרחי, בכדי שנוכל להבין ביחד לעומק את הבשורה ואת תורת החסד ושרות ההצדקה של הברית החדשה.
 
התורה והיהודים - המשך (פסוקים 1-8)../images/Emo26.gif

1 אִם כֵּן, מַהוּ יִתְרוֹנוֹ שֶׁל הַיְּהוּדִי אוֹ מָה הַתּוֹעֶלֶת אֲשֶׁר בַּמִּילָה? 2 הַרְבֵּה, מִכָּל הַבְּחִינוֹת; רֵאשִׁית כֹּל, בִּידֵיהֶם הֻפְקְדוּ דִּבְרֵי אֱלֹהִים.(דברים ד' ז'-ח'//תהילים קמז' יט'-כ') 3 וְאִם יֵשׁ שֶׁלֹּא הֶאֱמִינוּ, אֲזַי מָה? הַאִם יְבַטֵּל חֹסֶר אֱמוּנָתָם אֶת נֶאֱמָנוּתוֹ שֶׁל אֱלֹהִים? 4 חָלִילָה! צָרִיךְ שֶׁיֻּכַּר כִּי הָאֱלֹהִים נֶאֱמָן וְכָל אָדָם כּוֹזֵב,(תהילים קטז' יא') כַּכָּתוּב: "לְמַעַן תִּצְדַּק בְּדָבְרֶךָ, תִּזְכֶּה בְשָׁפְטֶךָ."(תהילים נא' ו') 5 אֲבָל אִם רִשְׁעָתֵנוּ מַפְגִּינָה אֶת הַצֶּדֶק שֶׁל אֱלֹהִים, מַה נֹּאמַר? הַאִם יֵשׁ עָוֶל בֵּאלֹהִים הַשּׁוֹפֵךְ אֶת זַעֲמוֹ -- וַאֲנִי מְדַבֵּר מִנְּקֻדַּת מַבָּטוֹ שֶׁל הָאָדָם -- 6 חַס וְחָלִילָה! שֶׁאִם כֵּן, אֵיךְ יִשְׁפֹּט אֱלֹהִים אֶת הָעוֹלָם?(איוב לד' יז') 7 אַךְ אִם בִּגְלַל מִרְמָתִי מְשַׂגְשֶׂגֶת אֱמֶת הָאֱלֹהִים לִתְהִלָּתוֹ, מַדּוּעַ עוֹד אֶשָּׁפֵט כְּחוֹטֵא? 8 וּמַדּוּעַ לֹא "נַעֲשֶׂה אֶת הָרַע כְּדֵי שֶׁיֵּצֵא טוֹב", כְּפִי שֶׁמַּעֲלִילִים עָלֵינוּ וְטוֹעֲנִים כִּי כָּךְ אָנוּ אוֹמְרִים? אָכֵן מִשְׁפַּט צֶדֶק נֶחֱרַץ עֲלֵיהֶם.
 
../images/Emo26.gif

שאול למעשה ממשיך את דבריו מהפרק הקודם. כשהוא כתב את האיגרת, הוא לא חילק אותה לפרקים ולפסוקים, אלו הם תוספות מאוחרות ונכונות. אך אנו רואים שישנה שזוהי המשכיות של הפרק הקודם. שאול מדבר על העם היהודי, ובפסוק הראשון הוא אומר, שישנו יתרון ליהודי ושישנה תועלת במילה - הרבה תועלת ויתרון רב מאיזו בחינה? מכל הבחינות. דבר ראשון בידי היהודים הופקדו דברי אלוהים. התנ"ך בא כולו מהעם היהודי, וגם הברית החדשה(שאול אמנם לא מכליל את הברית החדשה כדברי אלוהים כאן, כיוון שעדיין הספר הברית החדשה לא אוגד) שנכתבה רובה אם לא כולה ע"י יהודים יראי שמים. ישנם סברות ללא מעט מאמינים, חלקים קתולים, שחושבים שלוקס היה יהודי. בפסוק 3 שאול שואל, האם חוסר אמונתו של אדם יכול לבטל את נאמנותו של אלוהים, ומיד עונה חלילה! וממשיך צריך שיוכר כי האלוהים נאמן וכל אדם כוזב. חוסר אמונה לא מבטל את הבחירה של אלוהים. אלוהים נאמן להתחייבויותיו ולהבטחותיו ולכל דבריו, ואין דבר שיוכל לשנות אותן. לא אמונתנו השונות ולא חוסר אמונתנו. שאול מדגיש את צדקתו של אלוהים, ואומר פה דבר מאד חשוב, אם ישנה עוולה כלשהי באלוהים, אז איך הוא יכול לשפוט את העולם? כיוון שאלוהים צדיק, וכיוון שרק הוא צדיק, הוא ורק הוא יכול לשפוט את העולם. ואכן שפט את החטא, אשר שכרו מוות. במשפט הצדק של אלוהים, הוא מסר את בנו יחידו לכפר על חטאינו לשחרר אותו מכל אשמה, כיון שישוע המשיח היווה תחליף, הוא פדה אותנו, הוא מת במקומנו, אלוהים היה חייב לשפוט את החטא, ובמותו של ישוע המשיח על הצלב הוא שפט את החטא. וזיכה את כל מי שמקבל באמונה את מתנת החסד המופלאה הזאת. הללויה!
 
כל בני האדם חוטאים(פסוקים 9-20)../images/Emo26.gif

9 וּבְכֵן, הֲטוֹבִים אָנוּ מֵאֲחֵרִים? לֹא, כְּלָל וּכְלָל לֹא; שֶׁהֲרֵי כְּבָר הוֹכַחְנוּ לְעֵיל כִּי הַיְּהוּדִים וְהַגּוֹיִים כְּאֶחָד מְשֻׁעְבָּדִים כֻּלָּם לַחֵטְא, 10 כַּכָּתוּב: "אֵין צַדִּיק, אֵין גַּם אֶחָד.(קוהלת ז' כז) 11 אֵין מַשְׂכִּיל, אֵין דֹּרֵשׁ אֶת-אֱלֹהִים. 12 הַכֹּל סָר, יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ; אֵין עֹשֵׂה-טוֹב, אֵין גַּם-אֶחָד.(תהילים יד' א'-ג'//נג' ב'-ד') 13 קֶבֶר-פָּתוּחַ גְּרֹנָם, לְשׁוֹנָם יַחֲלִיקוּן, חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ;(תהילים ה' י'//קמ' ד') 14 אֲשֶׁר אָלָה פִּיהֶם מָלֵא וּמְרֹרוֹת.(תהילים י' ז') 15 רַגְלֵיהֶם יְמַהֲרוּ לִשְׁפֹּךְ דָּם. 16 שֹׁד וָשֶׁבֶר בִּמְסִלּוֹתָם, 17 וְדֶרֶךְ שָׁלוֹם לֹא יָדָעוּ.(ישעיהו נט' ז'-ח') 18 אֵין-פַּחַד אֱלֹהִים לְנֶגֶד עֵינֵיהֶם.(תהילים לו' ב')" 19 אָנוּ יוֹדְעִים כִּי כָּל מַה שֶּׁהַתּוֹרָה אוֹמֶרֶת, הִיא אוֹמֶרֶת לַאֲנָשִׁים הַכְּפוּפִים לַתּוֹרָה, כְּדֵי שֶׁלֹּא יִהְיֶה פִּתְחוֹן פֶּה לְאִישׁ וְכָל הָעוֹלָם יִמָּצֵא אָשֵׁם לִפְנֵי אֱלֹהִים. 20 זֹאת מִפְּנֵי שֶׁבְּמַעֲשֵׂי הַתּוֹרָה לֹא יִצְדַּק לְפָנָיו כָּל בָּשָׂר,(תהילים קמג' ב') כִּי הַתּוֹרָה רַק מְבִיאָה לִידֵי הַכָּרַת חֵטְא.
 
../images/Emo26.gifפסוקים 9-18

שאול שואל 'ובכן, הטובים אנו מאחרים?' במילים אחרות הוא שואל, האם אנחנו היהודים טובים מהגויים? ועונה - לא כלל וכלל לא. שלא יהיה ספק קל שבקלים בדבריו, אין היהודים טובים מהגויים וההפך. אין הגויים טובים מהיהודים. כ ו ל ם משועבדים לחטא. למה? כיון שהאדם הראשון, חטא במרד נגד אלוהים, כשהוא עבר על מצוות הלאו היחידה שאלוהים נתן לו. ואכל מפרי עץ הדעת טוב ורע. מהרגע שהאדם הראשון אכל מפרי עץ הדעת, החטא חדר לתוכו, ועבר בירושה מדור לדור דרך הזרע של הגבר. ולכן שאול מצטט משבע מראי מקום שונים בתנ"ך, שמצביעים על כך שכולם חוטאים, שאין צדיק אין גם אחד, אין עושה טוב אין גם אחד. לא משנה מי אתה מאיפה באת, מהו צבע עורך, כמה תרמת לבית כנסת או לכנסייה או למסגד, לא משנה מהו גילך, לא משנה כמה מעשים טובים עשית, אם אתה נחשב בעניי החברה כמקיים מצוות, אדם ישר וטוב או לא, וגם אם עשית מעשים נעלים, הצלת חיים, אתה חי בשלום עם כל השכנים, מתפלל כמו שכתוב בספרים, משנן תפילות שונות, קורא שעות בספרי הקודש, לומד אותם, חוקר אותם, מלמד אותם, משתדל בכל מאדך לעשות אותם - אין הדבר משנה את הטבע שלך. יש לך טבע חוטא. אגב אי-הסכמה עם הדברים, כבר מעידה על כך שאתה חוטא. חוטא בגאווה. למה שאול טורח להביא את כל הפסוקים האלה, להדגיש בפנינו שאנחנו חוטאים עלובים שלא עושים את הטוב אלא את הרע. אני זוכר כשקראתי בפעם הראשונה את הדברים הבריאים, הנבונים, מלאי הגבורה והאהבה של ישוע המשיח: "בַּקְּשׁוּ וְיִנָּתֵן לָכֶם. חַפְּשׂוּ וְתִמְצְאוּ. דִּפְקוּ וְיִפָּתַח לָכֶם.(דברים ד' כט') כִּי כָּל הַמְבַקֵּשׁ מְקַבֵּל, וְהַמְחַפֵּשׂ מוֹצֵא, וְהַמִּתְדַּפֵּק יִפָּתַח לוֹ.(ירמיהו כט' יג'-יד') מִי מִכֶּם הָאִישׁ אֲשֶׁר בְּנוֹ יְבַקֵּשׁ לֶחֶם וְהוּא יִתֵּן לוֹ אֶבֶן? אוֹ אִם יְבַקֵּשׁ דָּג הֲיִתֵּן לוֹ נָחָשׁ? הֵן אִם אַתֶּם הָרָעִים יוֹדְעִים לָתֵת מַתָּנוֹת טוֹבוֹת לִבְנֵיכֶם, כָּל שֶׁכֵּן אֲבִיכֶם שֶׁבַּשָּׁמַיִם יִתֵּן אַךְ טוֹב לַמְבַקְשִׁים מִמֶּנּוּ. לָכֵן כָּל מַה שֶׁתִּרְצוּ שֶּׁיַּעֲשׂוּ לָכֶם בְּנֵי הָאָדָם, כֵּן גַּם אַתֶּם עֲשׂוּ לָהֶם, כִּי זֹאת הַתּוֹרָה וְהַנְּבִיאִים." (מתי ז': 7-12) ישוע אומר כאן בין השאר, שאנחנו רעים. זאת הייתה הפעם הראשונה שמישהו אמר לי שאני רע.(טוב כשהייתי ילד אמא שלי לאחר שעשיתי מעשה קונדס אמרה לי שאני ילד רע) אך בבגרותי זאת הייתה הפעם הראשונה, שמישהו העמיד אותי בצורה כזאת ישירה מול האמת - אני רע. אין בי טוב. אבל אני רוצה להיות טוב, אך משום מה לא יכול, וזה כבר פרק אחר.
 
../images/Emo26.gif פסוקים 19-20

שאול אומר בפסוקים אלה, שאי אפשר להיצדק ע"י התורה, התורה מביאה להכרת החטא. היא עושה זאת, בשני דרכים עיקריות: 1 - התורה מגלה מהי קדושה, מי הוא אלוהים. 2 - שאנחנו חוטאים - מה נמצע בנו בני האדם, ומהו חטא. אם נתבונן רק על עשרת הדברות, נוכל לראות את שני הדברים האלה. למשל הדיבר לא תגנוב, מלגה לנו 1 - אלוהים לא גנב ולכן הוא אומר לנו לגנוב. 2 - בנו יש את הנטייה לגנוב, ולכן הוא אומר לנו לא לעשות את זה. הדיבר כבד את אביך ואת אימך. 1. אלוהים מבקש מילדי ההורים לכבד את הורייהם, ובכך להראות כבוד לסמכות על חייהם אפשר לראות בזה השלכה בנתינת כבוד לאלוהים. כיוון שאלוהים הוא מלא בכבוד, ונוהג עמנו בכבוד. 2. בנו יש את הנטייה לא לכבד את הורינו ולכן הוא אומר לנו לעשות זאת. וכן הלאה. או הדיבר שמור את יום השבת לקדשו: 1. לאחר מעשה הבריאה שארכה שישה ימים, אלוהים נח, היה זה ביום השביעי, ולכן כיוון שהוא רוצה שנהייה כמוהו, הוא מצווה עלינו לנוח ולקדש את יום השביעי כפי שהוא עשה. או כזכר ליציאת מצריים, השבת מציינת את סיום העבדות 2. אנו רואים שיש לנו נטייה להשתעבד לכסף, לעבודה, אנחנו תמיד חייבים להיות עסוקים 24/7, לא פעם אנו שומעים אנשים(לא מזמן שמעתי את עצמי אומר את אותו הדבר), "לו היו לי עוד 24 שעות.." השבת היא זמן קודש לה', זמן שבו עוצרים מכל מלאכה, ומקדישים את היום למנוחה ולה'. למה? כי הגוף שלנו זקוק לזה, הנפש שלנו זקוקה לזה הרוח שלנו זקוקה לזה. אנחנו צריכים את יום השבת, בכדי שיהיה לנו יום שבו נוכל לבלות בזמן איכות עם הבורא. בישוע המשיח, אנחנו נמצאים בשבת האמיתית. ישוע הוא השבת, ואנחנו מוצאים מנוחה בו. כך שכל הימים עבורנו אמורים להיות שבת. אין זה מבטל את השבת אלא נותן לה תוקף. אך שום מעשה שנעשה לא יוכל להצדיק אותנו לפני הבורא, כיוון שהחטא קיים בנו, ואנחנו לא יכולים לעמוד במצוות התורה, אם כך שאל, שואל וישאל פלוני, מדוע הוא נתן את התורה מלכתחילה אם אנחנו לא יכולים לקיים אותה. אובכן, אלוהים נתן את התורה, בכדי לגלות לנו מי הוא, מי אנחנו מהי קדושה, מהו חטא, ושרק הוא - המשיח, יכול לקיים את התורה במלואה - ולכן רק הוא יכול לכפר ולשחרר אותונו מכל חטא. התורה נועדה לפאר ולכבד את האלוהים. התורה מגלה מהו חטא, אך לא יכולה להצדיק אף אדם. הדבר מביא אותי להבנה שאני זקוק לישועה - לכך חתר שאול. זאת המטרה היחידה של שאול ושל כל מבשר ואיש אמונה שאומר לך שאתה חוטא. לא בכדי להאשים אותך חלילה. אלא שתבין שאתה, אני וכל אדם שחי בעולם הזה זקוק לישועה. התורה היא המאבחן את הבעייה, אך לא התרופה. ישוע המשיח - הוא התרופה.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifיעקב אח יקר..תודה על ההשקעה

אני מודה שזה צפוף לי מלא חומר בפרקי זמן דיי רצופים
אבל אני מנסה להספיק להציץ בחלק מההודעות .. כמובן שיש לפעמים מקום לפרשנות נוספת..לפעמים מעדנת ולפעמים מחדדת..אבל מפאת קוצר הזמן לא ממש יוצא לעשות זאת.. הצעה קטנה..אולי השרשור יהיה שבועי וביום מסויים הוא יעלה..עם התייחסות לפסוקים מעטים..אבל לנתח אותם עד הסוף. אגב חברים מי שמרגיש שיכול להגיב לעומק רק בערבית תרגישו חופשי..יש מי שיתרגם
 
אובכן../images/Emo41.gif

עד היום אכן פתחתי פעם בשבוע פרק. לא יותר מזה. ההתייחסות היא יותר לנושאים, למרות שאני כן מנסה להתייחס לכל פסוק לגופו. מכיוון שישנם הרבה פסוקים שאומרים למעשה את אותו הדבר, אני לא דש בפסוקים אלו שוב. כל מי שחפץ לנתח את הפסוקים עד הסוף, אף יותר ממוזמן. ומצטרף לקריאה שלך אל כל החברים.
 
פסוקים 21 - 31../images/Emo26.gif

21 אַךְ כָּעֵת נִגְלְתָה צִדְקַת הָאֱלֹהִים בְּלִי תּוֹרָה, צְדָקָה שֶׁהַתּוֹרָה וְהַנְּבִיאִים מְעִידִים עָלֶיהָ.(תהילים צח' ב') 22 וְהִיא צְדָקָה שֶׁל הָאֱלֹהִים, בְּאֶמְצָעוּת אֱמוּנַת יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ, אֶל כָּל וְעַל כָּל הַמַּאֲמִינִים; שֶׁהֲרֵי אֵין הֶבְדֵּל, 23 כִּי הַכֹּל חָטְאוּ וּמְחֻסְּרֵי כְּבוֹד אֱלֹהִים הֵמָּה.(קוהלת ז' כ') 24 אַךְ הֵם מֻצְדָּקִים בְּחַסְדּוֹ, בְּחִנָּם, הוֹדוֹת לַפְּדוּת שֶׁבַּמָּשִׁיחַ יֵשׁוּעַ, 25 אֲשֶׁר הָאֱלֹהִים שָׂם אוֹתוֹ לְכַפָּרָה בְּדָמוֹ, כַּפָּרָה עַל-יְסוֹד אֱמוּנָה. כָּל זֶה כְּדֵי לְהַרְאוֹת אֶת הַצְּדָקָה שֶׁל אֱלֹהִים בְּכָךְ שֶׁבְּאֹרֶךְ רוּחוֹ פָּסַח עַל חֲטָאֵי הֶעָבָר, 26 וּלְהַרְאוֹת אֶת צִדְקָתוֹ בַּזְּמַן הַזֶּה: שֶׁהוּא צַדִּיק וּמַצְדִּיק אֶת בֶּן אֱמוּנַת יֵשׁוּעַ. 27 אִם כֵּן, הֲיֵשׁ מָקוֹם לְגַאֲוָה? לֹא, אֵין לָהּ מָקוֹם. הוֹדוֹת לְאֵיזוֹ תּוֹרָה? שֶׁל הַמַּעֲשִׂים? לֹא, הוֹדוֹת לְתוֹרָה שֶׁל אֱמוּנָה. 28 וְאָמְנָם אָנוּ קוֹבְעִים שֶׁהָאָדָם מֻצְדָּק עַל-יְדֵי אֱמוּנָה לְלֹא תְּלוּת בְּמַעֲשֵׂי הַתּוֹרָה. 29 אוֹ שֶׁמָּא הוּא אֱלֹהֵי הַיְּהוּדִים בִּלְבַד? הַאֵין הוּא גַּם אֱלֹהֵי הַגּוֹיִים? כֵּן, גַּם אֱלֹהֵי הַגּוֹיִים הוּא, 30 שֶׁכֵּן אֱלֹהִים אֶחָד הוּא הַמַּצְדִּיק אֶת הַנִּמּוֹלִים עַל-יְסוֹד אֱמוּנָה, וְאֶת הָעֲרֵלִים עַל-יְדֵי הָאֱמוּנָה.(מלאכי א' יא') 31 הַאִם אָנוּ מְבַטְּלִים אֵפוֹא אֶת הַתּוֹרָה עַל-יְדֵי הָאֱמוּנָה? חַס וְחָלִילָה! אַדְּרַבָּא, אָנוּ נוֹתְנִים תֹּקֶף לַתּוֹרָה.
 
פסוק 21../images/Emo26.gif

כעת - לאחר חייו של ישוע, סבלו, מותו, קבורתו, תחייתו מבין המתים ועליתו לימין האלוהים נגלתה צדקת האלוהים בלי תורה. כלומר בלי חוקיות של התורה, ע"י אמונה בחסד. הצדקה של אלוהים מתגלית בחייו של ישוע במותו בתחייתו ועלייתו למרום. אלוהים מצדיק את החוטא בחסדו, זוהי הצדקה שהאנושות יכולה לקבל חינם. התורה והנביאים מעידים עליה, מספרים עליה מנבאים עליה, מצביעים עליה. ההצדקה הזאת באה דרך האמונה בישוע המשיח, אל כל המאמינים ועל כל המאמינים. אפשר להשוות את החסד לחשמל(זאת דוגמא ששמעתי לפני לא הרבה זמן), כמו שהחשמל לא מגיע סתם כך החשמל לאחר שהוא הופק מועבר דרך חוטי חשמל. כל המכשירים החשמליים שבביתנו הם בעליי פוטנציאל לבצע את הפונקציה שלשמה הם נוצרו. אך אם לא נחבר אותם לחשמל הם לא יעבדו. אותו הדבר עם החסד החסד קיים בשפע, אך אם אנחנו לא נתחבר לחסד לא נוכל לקבל אותו, ולחסד ניתן להתחבר ע"י אמונה כשאנחנו מתחילים להאמין החסד מתחיל לפעול בחיינו, ואנחנו מתחברים למקור האמונה - אלוהים.
 
פסו'ים 22-24../images/Emo26.gif

הצדקה שנגלתה בישוע המשיח, היא צדקה של אלוהים באמצעות אמונת ישוע המשיח. את הצדקה הזאת אפשר לקבל רק באמצעות האמונה בישוע המשיח, זוהי הצדקה המושתתת על אמונה היא ניתנת לכל המאמינים בלי כל הבדל ביניהם, אם הם יהודים, ערבים, דרוזים, צרפתים, בריטים, גרמנים, אפריקאים או אמריקאים, אם צבע עורם לבן, צהוב, כתום, חום, שחור, אם הם ממין זכר או ממין נקבה, אין כל הבדל בין בני האדם לגביי הישועה האדירה שאלוהים מספק באמונת ישוע המשיח. שהרי כולם כל בני האדם, כל מי שנולד וצאצא של האדם הראשון(כל בני האדם), כולם חוטאים, וכבוד האלוהים לא נמצא ולא נגלה באף אדם שנולד לאדם, ולמרות שכבוד האלוהים נעדר מבני האדם, אלוהים מצדיק אותם, את כולם, את כל בני האדם בחסדו, בחינם - באהבת חינם, הודות לפדות שמשיח ישוע. ישוע המשיח פדה אותנו. הוא היה תחליף, הוא מת במקומנו, הוא פדה את שטר החוב שהיה עליינו לשלם, ושילם אותו במלואו, בסבלו ובמותו האכזרי, על הצלב. ובזכות דמו הטהור והנקי יש לנו את הצדקה לפני אלוהים. מי מוצדק? כל מי שחטא ושהוא מחוסר כבוד אלוהים. איך הוא מוצדק? בזכות הפדות שבמשיח ישוע. מהי ההצדקה? ההצדקה היא מעבר מעמדה של האשמה, מעמדה של הרשעה לפני אלוהים, לעמדה שונה וחדשה עמדה של אדם שמוצדק וזכאי לא בזכות מעשים, אלא בזכות האמונה. כל העולם, כל בני-האדם, כל האנושות כולה כולם נושעו ע"י ישוע המשיח. את החסד הזה לא ניתן להרוויח שהרי אז החסד חדל להיות חסד. אך אנחנו יכולים לסגור את הדלת של החסד ע"י כך שאנו ננסה להשיג את החסד בכוחות עצמנו במעשינו, ואז לא יהיה זה עוד חסד. אז מה לא נעשה עוד דבר? ברור שכן. אך לא מתוך מחשבה שהמעשה שלנו יכול להושיע אותנו חלילה. כי אם כיוון שנושענו, בגלל הישועה ובגלל שהוצדקנו אנו נפעל למען אלוהים, לא בכדי להרוויח את ההצדקה שישוע כבר שילם עליה מחיר כבד, אלא בגלל שנושענו, ומתוך הישועה הזאת, יש בנו את הצורך ואת הרצון העז לשרת את אלוהים, ולציית לדברו. ישוע שילם את המחיר המלא, הוא פדה אותנו מחוב שהיה לנו לפני אלוהים, מהמוות. ולכן הוא יכול לתת לנו חסד על חסד. ישוע לקח אחריות על החטא שלנו, וכך כל האשמה שבאה בעקבות החטא, עברה עליו. כל אשמה הכתובה בספריי המתים עברה על ישוע. החטא שלי ושלך הפך להיות החטא של ישוע למרות שהוא מעולם לא חטא. אין זה אומר שלא חלה עלינו החובה לקחת אחריות על כך חטאינו. אנחנו חייבים לקחת אחריות, אך לא לשאת באחריות כיוון שישוע נשא באחריות. האחריות שלנו וזה מאד חשוב, היא להתוודות על החטא. להודות בכך שאנחנו חוטאים. לקבל את הכפרה שישוע נתן לנו על הצלב בגלגתא, ולהאמין בישוע המשיח - שזהו פועל האלוהים. התקומה של ישוע מן המתים, היא לא פחות חשובה ממותו על הצלב. אם ישוע לא קם מן המתים, האמונה שלנו היא לשווא. כל האמונה שלנו, עומדת ונופלת על התקומה של ישוע מן המתים. שכן, ישוע מת בגלל שחטאנו, והוא קם לתחייה בגלל שהוצדקנו בדמו על הצלב. אם ישוע לקח על עצמו את כל חטאינו, כמה חטאים נשארו לנו? המשמעות היא רדיקלית! אתה חופשי מחטא אם אתה עומד בחסדו של ישוע. החופש הוא לא רגש, החופש שלנו לפני אלוהים הוא הרבה יותר מרגש, זהו חופש שבא מתוך חוק רוחני ולא מתוך משהו שאתה מרגיש. אין מדובר על איך שאתה מרגיש אלא במה אתה מאמין.
 
פסוקים 25-26../images/Emo26.gif

אלוהים מסר את בנו יחידו למות ככפרה בדמו, כפרה על יסוד אמונה כלומר - לכל מי שמאמין. בספר ויקרא י"ז: 11 כתוב: "כִּי נֶפֶשׁ הַבָּשָׂר בַּדָּם הִוא וַאֲנִי נְתַתִּיו לָכֶם עַל-הַמִּזְבֵּחַ לְכַפֵּר עַל-נַפְשֹׁתֵיכֶם כִּי-הַדָּם הוּא בַּנֶּפֶשׁ יְכַפֵּר׃" הדרך בה ניתן להיצדק לפני אלוהים, היא באמצעות קרבן, באמצעות דם שמכפר על החטאים בתקופת התורה היו אלה בהמות טהורות שהיה עליהן לקפח את חייהן, בכדי לכפר על חטאי העם היהודי, הם היו סמל ואות למשהו גדול יותר, משהו חזק יותר, לכפרה אדירה יותר שמספיקה לא רק לשנה אחת(מיום כיפורים ליום כיפורים), אלא לכל החיים על בסיס אמונה. הבהמה לא שוות ערך לאדם, לא בצורה ולא בנפשה, ולכן היא לא יכולה להוות תחליף מושלם. ישוע המשיח בן האלוהים, כיוון שהוא היה טהור וללא מום וחטא, הוא היחיד שיכל לכפר על כל החטאים של כל האנושות, שכן הוא שווה ערך מבחינת צורת הגוף והנפש. הכפרה של המשיח, נועדה להביא את האנושות למקום בו היא מכירה את אלוהים באופן אישי, ושהיא תקיים איתו מערכת יחסים אינטימית, כמו מערכת היחסים של אב ובנו. המטרה של הכפרה, היא שאף אדם לא יאבד בחטאיו, ושבני האדם יזכו לחיי נצח עם האלוהים ועם המשיח ברוח הקודש. בנוסף, שאלו המקבלים אותו ומאמינים בשמו, יעידו עליו, ילכו בדרכו, ויעבדו את אלוהים ברוח ובאמת, כלומר יעבדו אותו עבודה שבלב באמונה. עבודת אלוהים היא הלל, השתחוויה, הגות, קריאה בדבר ה', שמיעת מסרים מאנשי אלוהים, תפילה, התחברות, אכילת בשרו ודמו של המשיח ובישור הבשורה הטובה. אם יש למישהו משהו להוסיף לרשימה זאת בהחלט מוזמן. כל זה בכדי להראות את הצדקה של אלוהים, אנחנו הוצדקנו בדמו, אנחנו המאמינים נחשבים לצדיקים בעיני ה' על בסיס האמונה בישוע המשיח. בכך שבאורך רוחו, הוא פסח על כל חטאי העבר שלנו, ומראה את צדקתו בזמן הזה, עכשיו. שהוא צדיק. ומצדיק את בן אמונת ישוע המשיח, על בסיס דם הכפרה.
 
../images/Emo26.gifפסוקים 31-28

האמונה היא היד המושטת לקבלת המתנה מאלוהים - מתנת החסד - סליחת החטאים והכפרה המושלמת שבדם ישוע המשיח. ככל שהאמונה שלי באלוהים ובחסדו גדלה, כך אני הופך להיות יותר תלוי בו, ככל שאני יותר תלוי בו, האמונה שלי גדלה יותר. למאמין המשיחי, אין שום דבר בעולם הזה, כלום - הוא מת לעיקרי העולם הזה לכל התאוות הבשריות, לכל הקנאה, הפחד והגאווה ולכן גם אין לה מקום. שכן ככל שאני מאמין יותר חזק לא האגו שלי מתחזק, אלא התלות שלי באלוהים גדלה. לכן האמונה קשורה לחסד. הברית החדשה היא ברית של אמונה. היא מבוססת על מה שאלוהים עשה למעננו ולא מה שאנחנו עשינו לאלוהים. אלוהים נתן לנו את בנו יחידו כקרבן, בכדי למות ככפרה על חטאינו, הוא נתן לנו חסד אדיר, שאם אנו מקבלים אותו באמונה, יש לנו ישועה, יש לנו את הכפרה את הפדות את הגאולה השלמה, ואת סליחת החטאים. ואנחנו יכולים להתחבר בחסדו עם אלוהים חיים, לדעת אותו, להכיר אותו, לחיות את חייו. השטן שונא את זה, והשטן מנסה לעשות את הכל, בכדי למנוע מאיתנו לחיות את חיי המשיח, ובדרכים מתוחכמות הוא מעודד את המאמינים שיחיו את חייהם הבשריים. איך יש לו גישה? הגישה ניתנת לנו כשאנחנו פועלים שלא מתוך אמונה, כשאנו פועלים שלא מתוך אמונה, אנחנו לא נמצאים תחת החסד אלא תחת החוקיות של התורה, או אם תרצו של הדת(כל דת). וכשאנו פועלים שלא מתוך אמונה אנו פועלים בבשר, ורוח הקודש אומרת באל הרומים י"ד: 23 שכל מה שאינו מתוך אמונה חטא הוא. והחטא פותח פתח לשטן להיכנס לחיינו ולעשות צרות. מה גם אם אנו פועלים שלא מתוך אמונה אנו לא עומדים בחסדו של ישוע, כיוון שאת החסד כפי שאמרנו ניתן לקבל רק באמונה, ואם אנו לא נמצאים בחסדו, אין אנו יכולים לעשות פרי(יוחנן ט"ו). לכן האמונה כל-כך חשובה, המושג אמונה הוא מושג כל-כך חשוב ובעל ערך רב שלא יסולא בפז. בפסוקים אלו אנו רואים שוב, שאלוהים מצדיק את היהודים- את הנימולים, ואת הגויים - את הערלים ע"י האמונה ושהוא אלוהיי כל העמים. ישוע הואשם עפ"י התורה - למרות שעל פי התורה, הוא היחיד שלא חטא. ישוע לקח על עצמו את כל קללות התורה. וכיוון שהוא מילא את כל מצוות התורה, כל חטא שמוזכר בתורה היה עליו. לכן האמונה בו לא מבטלת את התורה, כי אם נותנת תוקף לתורה.
 
למעלה