השבוע בפלוטון

../images/Emo41.gif השבוע בפלוטון ../images/Emo41.gif

פעם נוספת אנחנו מגיעים ליום חמישי, וזה הזמן לראות מי מתחרה שבוע הבא? והיכן הם מתחרים? הרוט דה סול בספרד אמור להסתיים היום. הטור של אלגרב בפורטוגל התחיל אתמול, וימשיך לאורך הסופ"ש. Tour du Haut Var (צרפת) 19 לפברואר: משתתפים: פאולו בטיני, דוידה רבלין, תומאס ווקלר, איגור אסטרלואה. שם נוסף שכדאי לשים לב אליו בהופעת הבכורה שלו במקצוענים הוא וינצ'נזו נימבאלי האיטלקי מפאסה. Trofeo Luis Puig (ספרד) 20 לפברואר: (אין עדיין רשימת משתתפים סופית) אמורים להשתתף: סטפאנו גרצלי, אוסקר פריירה, תןמאס דקר, מיכאל בוגארד, איבן מאיו, היימר זובלדייה, אלחנדרו ואלוורדה, מיגל אנחל מרטין פרדיגווארו, אלן דייויס, איסדור נוזאל, סרג'יו פאולינו (מדליית כסף באתונה), חואן אנתוניו פלצ'ה, אלסנדרו פטאקי. Classic Haribo (צרפת) 20 פברואר: משתתפים: מייקל רוג'רס, פאולו בטיני, טור הוזהוווד, דנילו הונדו, תומאס ווקלר וואלטה לה קומידד ולנסיה (ספרד) 22-26 פברואר: משתתפים (לא סופי): סטפנו גרצליף מריו צ'יפוליני, כריסטוף מורו, מיכאל בוגארד, אריק דקר, אנדראס קלודן, אלכסנדר וינוקורוב, אוסקר סביליה, אריק צאבל, אלחנדרו ואלוורדה, אלסנדרו פטאקי, אלן דייויס, איסדור נוזאל.
 
פטאקי שוב מנצח ברוט דה סול

אלסנדרו פטאקי מנצח את הקטע החמישי והאחרון של מירוץ הקטעים בספרד, זה ניצחונו השלישי העונה של פטאקי. באלגרב מנצח את קטע מספר 2, תום סטילס הותיק, ומראה שצריך לקחת גם אותו בחשבון בעונת 2005.
 
אלכסיי מרקוב ממילאנזה

מנצח את הקטע השלישי בטור של אלגרב, ברנארד איסל הוא המוביל בדרוג הכללי.
 
ברנארד איסל מנצח את קטע 4

באלגרב, ניצחון שני שלו במרוץ והוא ממשיך להוביל בדרוג הכללי.
 
פיליפ ג'ילבר(ט) הצעיר זוכה

בניצחון ענק היום במרוץ ה-Tour du Haut Var היוקרתי. זהו ניצחונו השני השנה של ג'ילבר, הניצחון הראשון היה בקטע בטור הים התיכון. שווה לעקוב אחרי המשך העונה של הבלגי הצעיר מ-FDJUX.
 
אי אפשר לעצור את פטאקי

אלסנדרו פטאקי (איך בסופו של דבר לא שמתי אותו בקבוצה שלי במשחק הפנטזיה?) משיג היום ב-Trofeo Luis Puig את הניצחון הרביעי שלו ב-2005.
 

cobra_1

New member
אפשר...../images/Emo8.gif

קח לו את ה"קטר" - מרקו וולו והכל יראה אחרת, זה אותו קטר שמשך את צ'יפוליני באליפות העולם ו"צבע" אותו בחולצת הקשת בענן. אגב: מרקו סיים שביעי SAME TIME גם כשסיים את יום העבודה. המוביל המושלם זה כל ההבדל יום טוב לנו
 
אכן, פטאקי טרם הוכיח שבלי מובילים

הוא מסתדר כרגיל. כך גם במקרה שההובלה מתחרבצ'ת באמצע התהליך. להבדיל מספרינטרים מדגם "העלוקה" המצליחים גם בלי רכבת משומנת.
 

ilan ulman

New member
קביעה קצת מוזרה

זה כמו לומר שלאנס בלי הרכבת שלו לא ינצח את הטור דה... אם רובי יצליח לרכז סביבו קבוצה שתשמח לעבוד בשבילו כמו שבפאסה החברה ממש מאושרים לשבור את הרוח בשביל אלסנדרו. רובי הוא חתול רחוב אגרסבי חזק וחסר פחד , שממרפק כל מי שבסביבה שלו, הוא ספרינטר בודד שיושב על רכבות של זרים ללא שום פחד , המבחן הגדול שלו יהיה השנה ואם הקבוצה תעבוד בשבילו או ששוב יספרו לכולם שהם קבוצה לקלאסיקס ואין להם יכולת להוביל את רובי. הגדולה של פאטקי היא היכולת שלו לפרוע את השטרות , הוא תותח על בזכות העובדה שהוא מצדיק את שבילי האש שמרקו והכחולים האחרים חורכים עבורו כדי שהוא יוכל לבוא בסוף ולהפגיז את ה אלף ומשהו - הרבה משהו- וואט שלו לניצחון, לא פעם ראינו את פאטקי גם ללא הובלה מי יודע כמה מחזיק ספרינט ארוך, הוא לא כזה רע וחלש כשאין לו מובילים, הוא רוכב חכם, אינטלגנט, ומדוייק, קשה לקבל את המספרים שלו ומספר הניצחונות שלו מעורר איזה שהוא סוג של אנטגואיזים מסויים בקרב רבים, אבל הסוס האיטלקי הזה ראוי, בהחלט ראוי. ואני גם אוהב את רובי חתול הרחוב מקיוואן , וגם את דנילו "הטופ מודל" הונדו, ואת אוסקר " טריפל ריינבו מאן" פרייארה , טומיגאן בונן,סטואי, וגם ההולנדי ההוא של לאנס חביב וראוי, ומעל כולם כבר זקן ולפעמים קצת פאתטיומגוחך אבל לא בעיני עצמו וזה מה שחשוב צ'יפו הגדול. ונשבע שאני אוהב את זאבל...
 
חס וחלילה לי מלפגוע בפטאקי...

אבל בין מה שאמרתי ובין מה שאתה אמרת אין הרבה הבדל, פרט לכך שאני לא זוכר הרבה פעמים שהוא ניצח ללא הובלה ואתה כן. אני מעריך אותו מאד ואוהב לראות אותו, אבל מעכשיו אני כנראה אזדקק לחתימה בסגנון יאיר. נשבע שאני אוהב את פטאקי (גזור ושמור)
 
אבל, כשהוא כן מקבל הובלה

הוא בדרך כלל מרים את הידיים כבר חמישה מטר לפני הסיום כי פשוט אין לו מתחרים. זה קל מאוד להגיד רכבת משומנת, אבל בפועל, גם כשפטאקי מנצח, זה לא תמיד בגלל שהרכבת הייתה כל כך משומנת, כי הרבה פעמים יש תקלות קטנות שהוא כן מצליח להתגבר עליהן. גם מתייחסים הרבה פעמים לרכבות של הספרינטרים כדבר המובן מאליו, אבל בכאוס של הקילומטר האחרון כשגם לרוכבי הרכבת יש כבר 200 ק"מ ברגליים ובמוח, זה קשה מאוד לשמור על הרכבת כך שתתפקד בצורה מושלמת. את המירוץ של אתמול אי אפשר היה לראות, אבל מניתוח התוצאות אפשר לראות שבדבוקה הראשונה של ארבעים ומשהו רוכבים הגיעו רק פטאקי ומרקו ולו מתוך הקבוצה של פאסה. פאביו בלדאטו שהוא מאיץ טוב בפני עצמו הגיע שלישי בפאסה בפיגור של 8 שניות. אני נוטה להסיק מכך שבלדאטו לא משך עד 600 מ' או משהו כזה לפני הסוף, כי אז סביר להניח שהיה מגיע יחד עם הדבוקה הראשונה. ודרך אגב, בלי להפחית מכבודו של ולו, המושך האחרון של צ'יפוליני באליפות העולם בזולדר היה פטאקי בעצמו. וגם בפאסה, כשיש להם את האפשרות, הם מעדיפים את גווידו טרנטי כמושך האחרון של פטאקי.
 

cobra_1

New member
אודי - פראטי מפאסה על הקו../images/Emo56.gif

האמת היא שאין צורך להתקשר ל"מח" של פאסה ולשאול, ממילא בשעות אלה, כטוב לבו ובטנו ב"קיאנטי קלאסיקו"2002 על צלחת "פרוטה די מארה", אין לו ראש ל"אמיטורה" כמונו-נציגי מעצמת אופנים עלומה.. תראה, יש לי אוסף קלטות של שלוש עונות ואני פשוט לא מבין מאיפה הבאת את הסיפור של טרנטי כמושך אחרון כשברור כי וולו ולא אחר הוא הברירת מחדל של רכבת הגבס הכחולה במירוצים החשובים. נכון, כשהעסק משתבש [כמו בטורדה האחרון כאשר מרקו ירד לתעלה בצד על מנת לצבוע את הברך באדום ] או כשמתרגלים ומתאמנים על אופציות אחרות ב"גארבג' טיים"[=מירוצי הכנה לעונה], אזי יש גם לרכבת מושכים אחרים , חוץ ממרקו וולו, עם שמות משונים כמו "קיקי",אונגרטו,טוסאטו,טרנטי ועוד קרונות מכובדים. אבל עם כל הכבוד ["ויש כבוד"] , המושך האולטימטיבי זה מרקו וולו נקודה. לכבודך , אצפה הערב שוב בקלטת של זולדר, לדעתי היה זה וולו ולא פטאקי במשיכה האחרונה ומכל מקום, מי שמשך שם הקפה שלמה ב"מאני טיים" היה דווקא בטיני שתמיד יהיו חוכמולוגים שיאמרו כי עשה זאת למען בטיני... ואגב, אני עם איציק-פטאקי לא מספק את הסחורה ללא ליד אאוט מסודר,האמן לי אני עוקב אחריו מיום שפראטי הסביר לו שהוא ספרינטר, חל שיפור רב, אבל זה עדיין לא זה כשהוא לבד שם עם העלוקות ללא וולו הקטר. פורצה פאסה, פורצה פטאקי
 
אני אוהב אתגרים כאלו

לגבי השאלה מי הוא המושך האחרון המועדף ע"י פטאקי, ניסיתי לבדוק ואני חושב שהתשובה אינה חד משמעית. לגווידו טרנטי (כשכתבתי את ההודעה הקודמת שכחתי שהוא עבר כבר לקוויקסטפ) היה ביש מזל גדול. שבוע לפני הג'ירו של 2004 הוא התרסק בזמן אימון על מכונית בכביש ושבר כל מיני צלעות וכו', דבר שמנע ממנו השתתפות ברוב מירוצי העונה. הוא גם קיבל מהשוטר האיטלקי, שעבר במקום וראה אותו שוכב נאנק מכאבים, דוח תנועה על כך שלפינרלו שלו לא היה מחובר פעמון (זה אמיתי). בוואלטה הוא רכב יחד עם מרקו ולו ופטאקי והיה המושך האחרון. אולי ניתן ליחס זאת לעייפותו של ולו שזינק לשלושת הגרנד טורים ב-2004. דרך אגב, במילאנו סן רמו פטאקי לא ניצח אבל טרנטי היה המוביל שלו. ב-2003 טרנטי הובא מאקווה א ספונה של צ'יפוליני אל פאסה במיוחד כדי למשוך את פטאקי. זה מה שהוא עשה בפריז-ניס 2003. בג'ירו 2003 הוא התחלק עם ולו בהובלה האחרונה ובטור זה כבר היה ולו לבד. זה מה שהיה כתוב ב-דיילי פלוטון אחרי פריז-ניס 2003. Fassa, Frigo and Milan San Remo Alessandro Petacchi not only won the sprinters stage, he did so with a well oiled machine. Stage One provided one of the most enduring images of the race, when Trenti, arms aloft in triumph in the middle of the bunch, watched Petacchi take the victory - the forgotten American has developed into one of the top three lead out men in the world. Stefano Zanatta perfectly summed up the approach - "In the last three kilometres the team worked in perfect coordination; Loda, then Cancellara, then Velo and finally Trenti set up Petacchi perfectly for the sprint." The prospect of a Fassa versus Domina Vacanze-Elitron duel in the Milan San Remo has a great deal of appeal. לדעתי, טרנטי הובא במטרה לשמש כלידאאוט האחרון בפאסה, אלא שהוא איכזב במקרים מסוימים ומרקו ולו התגלה כתחליף העולה על המקור. למרות מה שכתבתי, אני אישית את מעריך מרקו ולו הרבה יותר מאשר את טרנטי. ולו הוא אחד הרוכבים המוכשרים בדבוקה. הוא יודע גם לטפס וגם לרכוב נגד השעון ואם היה רוצה אני מאמין שהיה יכול להיות רוכב הרבה יותר בולט מבחינת הישגים אישיים, אבל כנראה הוא פועל בנשמתו.
 
אני לא מסכים עם הקביעה הזו

פטאקי הוא הספרינטר הטוב בדבוקה ולא רק בגלל הרכבת המדהימה שפאסה יודעת לארגן לו. לפני כמה ימים פטאקי ניצח את ואן האסוויק ברוט דה סול, לפי תיאור הקטע, אפשר היה להבין שהדברים לא עבדו כמו שצריך, פטאקי ניצח את ואן האסוויק בפער של ונטיל פרסטה. אחרי הקטע פטאקי הסביר, שהרכבת השתבשה לפאסה, מישהו הצליח לברבר את הסדר של הרכבת, אבל למרות זאת פטאקי ניצח בספרינט את ואן האסוויק, פריירה (אלוף העולם), צאבל ומקיואן. לפטאקי מגיע קצת יותר כבוד על ההישגים שלו בשנים האחרונות, הוא הרוויח את הכבוד הזה בזכות ולא בחסד. אני מאוד מקווה שכבר במילאן-סאנרמו פטאקי יסמן לכולם שזו השנה שלו, שנה שתסתיים אני מקווה עם חולצת הקשת במדריד.
 
אני חושב שהוכחת מה שכתבתי...

הרי לרגע לא אמרתי שהוא לא הפרינטר הטוב בעולם היום, אבל כשהדברים משתבשים, הוא כבר לא תמיד סופרמן שמנצח בחמישה מטרים.
 
אם יש משהו שפטאקי צריך להוכיח

השנה, והוא בעונות קודמות עדיין לא הצליח להוכיח. זה שהוא מסוגל לנצח לא רק בגרנד טורס, שם הקטעים הם יחסית קצרים, אלא שהוא מסוגל לנצח גם ספרינטים אחרי 250 ק"מ של רכיבה (מילאן-סאנרמו 294 ק"מ). שנה שעברה פטאקי נכשל במילאן-סאנרמו הוא הגיע למטרים האחרונים במיקום מצויין, אבל הרגליים היו גמורות והוא לא הצליח לנצח את הספרינט (סיים רביעי). על מנת להפוך את 2005 לשנה שלו, פטאקי חייב להראות שהוא מסוגל להתמודד עם מרחקים כאלו ועם מירוצים שהם לא שטוחים לחלוטין (מילאן-סאנרמו, אליפות העולם במדריד ופריס-טור). לפחות ע"פ ראיונות תחילת העונה, פטאקי טוען שתקופת ההכנה והאימונים שלו השנה, היתה טובה יותר מהתקופה המקבילה ב-2004. פטאקי טוען, שהוא מרגיש חזק יותר ומוכן יותר מאשר ב-2004. אומנם אפשר להגיד שאלו דיבורים באוויר, ואלו הצהרות תחילת עונה, הצהרות חסרות משמעות. אבל לפחות ההתרשמות שלי מפטאקי (ממספר רב של ראיונות שלו שיצא לי לקרוא), היא שפטאקי הוא אדם צנוע,פשוט (אם משוים לצ'יפו אפשר להגיד שהוא די משעמם) והכי חשוב אמין. פטאקי יודע להודות בטעויות שלו (לגבי סאנרמו והטור ב-2004), ולכן יש לי נטייה להאמין לו, כשהוא אומר שהוא מגיע לעונת 2005 מוכן יותר, חזק יותר ומהיר יותר משנים קודמות. ד"א התלבטתי רבות אם לשים את פטאקי בקבוצה שלי במשחק הפנטזיה, הסיבה שהוא לא שם, היא לא חוסר האמון בו, אלא הפחד מהנאחס הידוע שלי בהימורים. זה יותר מדי מבחינתי לנאחס את לאנס, קונאגו ופטאקי באותה עונה...
 
ואם הזכרת את פטאקי וצ'יפו יחדיו

ושלא יובן אחרת - פטאקי רחוק כ 65 ניצחונות מצ'יפו. אבל יש משותף אחד בולט לכל השולטים בחלק של הטרום ותחילת עונה שלפני הנפילה. רוב השולטים אמרו כי ההכנה לעונה הייתה טוב מקודמותיה ורוב השולטים המשיכו לשלוט בתחילת עונה לפני הנפילות. צ'יפוליני אמר,בראיון לאחרונה, כי הטעות שלו הייתה בהכנה לשתי העונות שלאחר 2002.העובדה כי לא ידע להקשיב לגופו המתבגר להבין כי הוא כבר אינו בן 34 או 35 ולהתאים את האימונים לגיל פגעה לדעתו במצבו הפיזי. פטאקי צעיר מצ'יפוליני בכמה שנים טובות. צ'יפוליני בן 38 בחודש הבא (שלושה ימים לאחר מילאנו סן רמו) והוא מקצוען משנת 1991. פטאקי חגג 31 לפני פחות מחודשיים והוא מקצוען משנת 1996. צ'יפוליני לא ניצח בעונה הראשונה שלו בדבוקה אך בשנה השניה כבר הרים ידיים שלוש פעמים בג'ירו בלבד ושנה לאחר מכן התקבע על ממצוע ניצחונות גבוה מעשר לעונה ואם מקזזים את העונה הראשונה והאחרונה שלו הממוצע עולה משמעותית. פטאקי לא ניצח בשתי העונות הראשונות שלו כמקצוען ואת הניצחון הראשון שלו (והיחיד בעונתו השלישית בדבוקה) הוא השיג בטור של לנגקאווי שהיה עוד פחות יוקרתי משהו עכשיו. את הניצחון הראשון שלו, בקטע בודד, בג'ירו השיג פטאקי רק בשנת 2003 (שמונה שנים בתוך הדבוקה) ובאותו קיץ הוא גם השיג את ניצחונו הראשון בקטע של הטור. צ'יפוליני הוא שיאן הניצחונות של קטעים בודדים בג'ירו (42) ופטאקי נמצא הרחק מהעשירייה הראשונה של כל הזמנים (עם 15 בלבד). בשתי העונות האחרונות פטאקי הוא קבלן הניצחונות המוביל של הדבוקה ואין בכלל ספק כי הוא המאיץ הטוב ביותר בדבוקה. אך נכון לעונת 2005 הוא חייב להמשיך את רצף השליטה שלו במאוצים כדי להגיע לרזומה של צ'יפוליני או להכינס להיכל התהילה של המאיצים הטובים בכל הזמנים. לפטאקי חחסר עומק של הישגים משום שארבע השנים הראשונת שלו היו כשל כל רוכב שורד בדבוקה ועד שנת 2002 הוא היה עוד מאיץ טוב. כדי להבין את הקפיצה של פטאקי לראש רשימת המאיצים העולמית ועד כמה היה קיצונית ביחס למה שעשה עד לשלוש העונות האחרונות צריך רק להביט על רשימת הניצחונות שלו. סה"כ 79 ( לא כולל 2005) 18 בעונת 2002 24 בעונת 2003 24 בעונת 2004 66 מתוך 79 ניצחונות הושגו בשלוש העונות האחרונות. נתון מעניין נוסף - לפטאקי רק שני ניצחונות במרוצים חד יומיים מבין כל הניצחונות האלו ובכל הקריירה שלו רק שלוש ניצחונות בחד יומיים. הבעיה הגדולה של פטאקי, כמו של רוכבים אחרים המתמחים במאוצים ונחשבו לקבלני ניצחנות עד לעונה האחרונה, שהם כבר לא יהיו אטקרקטיבים כבעבר. השיטה החדשה (פרוטור) תקבע שתי עובדות. 1. הרוכבים יפגעו ברמת המשכורת משום שהקבוצות כבר לא תהיינה תלויות ביכולות שלהם כדי להיות שם (טור דה פראנס,סבב גביע העולם ז"ל שהיוו את החד יומיים היוקרתיים וכמובן פרו טור) אלא שהעובדה שהם רכשו רישיון מקבעת את מקומם שם לארבע השנים הקרובות. 2. המאוצים כבר לא יהיו שווים כל כך הרבה נקודות כבעבר. מעמד המאיצים יכול רק לסבול מהפרו טור. גם במעמדם מול נותני חסות וגם בתוך הקבוצות.
 

cobra_1

New member
יאירררררררררררררר

עזוב נקודות , תשאיר לנו ת'ספרינטים !
 
אני לא לוקח נקודות או מאוצים../images/Emo6.gif

יש לי את החלק הכי טוב בסיפור. אני רק צריך לנתח את הנתונים ולהביאם בצורה הכי מעניינת לקוראים (בעיקר לעורך). השאר שיעשו אלו עפ הפודינג P-: אני אפילו לא יכול להשתתף במשחק הפנטזיה מפאת חוסר יכולות מתאימות. הפעם היחידה שהימור שלי הצליח הפכה שכיר, במפעל הקיבוץ, לבעל אמצעים לרדת מארץ זבת ומאז אני רק נופל בהימורים. בהערכות וניתוחים מצליח לי לעיתים..ככה מדי פעם. אני מפעיל מערכת יחסי ציבור ענפה כדי שיזכרו רק את הניתוחים שהצליחו לי וישכחו מקרים כמו הניצחון של פאנטני בטור 97 או ההערכה שלי שאינדוריאן עוד ישוב לאחר ההתרסקות בטור 96. למשל - אני טורח ומזכיר בכל הזדמנות (הנה שוב) כי כבר בשנת 98 כתבתי (אפשר למצוא את זה בארכיון של איזה עיתון שלא מה שחשבת) כי ארמסטרונג יהיה מנצח סדרתי בטור (נשבע שאני אוהב אותו) ושעוד פני הסרטן אמרתי כי הוא ינצח בטור ביום מהימים (טוב, אז זה היה סתם בגלל שאהבתי אותו, נשבע).
 
למעלה