זכויות בעלי חיים השבוע

גולדי2002

New member
../images/Emo41.gifזכויות בעלי חיים השבוע../images/Emo41.gif

שבועון האינטרנט של זכויות בעלי חיים עורך: אריאל צבל. מערכת: חגי כהן, נעמה הראל דוא"ל לתגובות: ת.ד. לתגובות: 6315 תל-אביב, מיקוד 61062 טלפון: 5226992-03 פקס: 5220699-03 מרכז אנונימוס: דיזנגוף 93, קומת מרתף, תל-אביב אתר אנונימוס באינטרנט: www.anonymous.org.il שלום, אנו שמחים להגיש לכם את גליון מס´ 50. אם אינך מקבל/ת את השבועון ישירות, תוכל/י להירשם באופן עצמאי על-ידי שליחת דואר אלקטרוני ריק לכתובת זו: [email protected] המנויים/ות הותיקים מוזמנים להפיץ כתובת זו בין חברים ומכרים כדי שיוכלו להירשם ךשבועון באופן עצמאי. אם בכוונתך להחליף את כתובתך, אנא זכור/י לרשום את עצמך מחדש או להודיע לנו על שינוי הכתובת! אם אחד מהגליונות הקודמים לא הגיע אליך או הגיע באיחור (השבועון נשלח בקביעות ביום שישי), אנא הודיע/י לנו. בגיליון זה: 1) חדשות ופעילויות 2) ניצחון לצבאים בירושלים 3) מתים מחום: רשמים מסיקור בלולי ביצים בימי שרב 4) זכויות בעלי חיים: השלכות מעשיות לפי רגאן (כתבה שלישית) 5) פינת התזונה: לזניה טבעונית קריאה מהנה, צוות אנונימוס
 

גולדי2002

New member
1) חדשות ופעילויות

הפגנה מול מקדונלד´ס בקניון הזהב נפתחה קבוצה לזכויות בעלי חיים בראשון לציון. הפעילות הראשונה של הקבוצה היא הפגנה מול סניף מקדונלד´ס בקניון הזהב באזור התעשייה החדש ביום ג´, 18.6 בשעה 17:30. לפרטים: נמרוד הראל :7323937-03, או: 543761-067. משמרות מחאה נגד פיטום אווזים המשמרות בתל אביב עברו לימי ה´, בצומת עזריאלי, בשעות 16:00-19:00. נדחה המפגש בזכרון יעקב המפגש בנושא זכויות בעלי חיים, שנועד להיערך ב-22.6 נדחה. הודעה על המועד החדש תפורסם בגליונות הקרובים. התקדמות בדיון בחוק הכלבים בדיון שנערך בוועדת הכלכלה של הכנסת ביום ב´ בנושא "חוק הכלבים", התקבלה הסתייגות חשובה של נציגי הארגונים להגנה על בעלי חיים: בוטל הסעיף, שלפיו כל כלב שנשך או תקף, יוסגר אוטומטית לתחנת הסגר רשותית. תחת זאת הוחלט, שההסגרה תינתן לשיקול דעתו של הווטרינר הרשותי, לאחר שמיעת טענותיו/ה של בעל/ת הכלב. זהו הישג משמעותי, מאחר שהוא מאפשר לבדוק מדוע תקף הכלב (למשל: כתגובה להתגרות) ומבטל את ההסגרה האוטומטית. מועד חדש לדיון בעתירה נגד הרג חתולים בריאים המשך הדיון בתביעת העמותה למען החתול נגד "צער בעלי חיים תל-אביב" בגין המתה המונית של חתולים בריאים שמבצע ארגון זה, ייערך בשלושה ביולי. בדיון שנערך השבוע, לא האריך השופט ורדי את צו המניעה הזמני נגד צער בעלי-חיים תל-אביב. בין הטענות שהעלה בא-כוחם של צער בעלי חיים תל-אביב היתה הטענה, כי חתולים החיים בחצרות מהווים "מטרד" ו"מסכנים את הציבור". כתבו מכתבים לביטול עינוי הקופים לפני מספר חודשים, הצליחו אגודות למען זכויות בעלי חיים בבריטניה לבטל תכנית להקמת מכון לחקר המח בקיימברידג´. בעלי הזיכיון להקמת המכון ביטלו את התכנון להקמתו לאחר שחששו מהפגנות ומחאות עקב הידיעה, שהמכון התכוון לערוך ניסויים אכזריים בקופים. אולם ראש ממשלת בריטניה התערב לאחרונה לטובת הקמת המעבדה, והסכנה שבה לאיים על מאות קופים. ביטול הקמת המכון הוא תקדים עולמי חשוב, שיכול בהחלט לסמן שינוי גם בארץ, אך חשוב מכל - חייהם של מאות ואף אלפי קופים בסכנה. אנא היכנסו לקישור לכתבה המלאה: בכתבה מפורטים הקווים המנחים לשליחת מכתבי מחאה וכן הכתובות הרלוונטיות. על המכתבים להיות כתובים באנגלית ולהגיע ליעדם עד ה-20 ביוני. ניתן לכתוב גם לשגרירות הבריטית: רחוב הירקון 192, תל אביב 63405. פקס: 5278574-03. דוא"ל: [email protected]. נאסרה שחיטה כשרה של שוורים גדולים בהולנד ההוראה החדשה של משרד החקלאות ההולנדי אוסרת שחיטה כשרה של שוורים גדולים, בשל החשש שהסכין לא תצליח לשסף את צווארם באבחה אחת, ובכך ייגרם להם סבל רב. שחיטה כשרה מתבצעת בשיסוף צוואר החיה בסכין, וללא הימום בחשמל, כפי שמקובל במדינות מערב. כיום אסורה השחיטה הכשרה בשלול מדינות באירופה: נורבגיה, שבדיה, ושוויץ. אנונימוס זקוקה לתרומת מכשיר וידאו ומחשב המעוניינים/ות לתרום אנא פנו למשרד בטלפון 5226002-03 או בדוא"ל: [email protected]
 

גולדי2002

New member
4) זכויות בעלי חיים: השלכות מעשיות

כתבה שלישית ואחרונה על הטיעון לזכויות בעלי החיים של טום רגאן צריך כבוד! לפי תורת הזכויות של רגאן (שסקרנו בשתי הכתבות הקודמות), חיות בעלות מורכבות נפשית מסוימת, ראויות ליותר מאשר חמלה גרידא - הן ראויות לכבוד: "אינדיבידואלים בעלי ערך פנימי, אינם משאבים שניתן לחדש אותם ואין לנהוג בהם כאילו הם היו כאלה. יש להם סוג של ערך, הנבדל מערך השימוש שלהם עבור אחרים... יש תמיד לנהוג בהם בדרכים, המפגינות כבוד כלפי הערך הבלתי תלוי שלהם, לא מתוך טוב לב או חמלה אלא כעניין של צדק". (עמ´ 344) ביטול מוסדות הניצול ומתי מתייחסים בני אדם לחיות ממינים אחרים כאל משאבים? כשמדובר בניצול ממוסד: בחקלאות, במדע ובציד - רשימה חלקית. רגאן מפגין מחשבה חברתית מפוקחת, כאשר הוא קובע, שכדי לברר האם הפעולות שאנו מבצעים צודקות, לא די להעריך, אילו תוצאות ישירות צפויות לפעולותינו חשובה לא פחות. את הפגיעה בחיות יש לבטל דרך עקירתה משורשיה המוסדיים והפסיכולוגיים: "זו התדרדרות האופן שבו משקיפים על ערכם של אותם אינדיבידואלים, ולא רק הכאב והסבל שהם נאלצים לשאת, אשר חושפת כי הפעילות היא בלתי צודקת באופן מהותי. אפילו אם היו האינדיבידואלים, שספגו יחס כאילו היו משאבים שניתן לחדש אותם... זוכים ב´יחס טוב´ (למשל: הימנעות מגרימת סבל בלתי הכרחי), הדבר לא היה משנה את חוסר הצדק הבסיסי של הפעילות; זה היה רק מסלק עוול נוסף, הנגרם לאותם אינדיבידואלים בדרך זו". (שם, ההדגשה במקור) חובת הצמחונות הרג חיות ואכילת בשרן הם אחת התופעות הבולטות, הכרוכות ביחס לחיות כאל אמצעי לסיפוקו של מישהו אחר, וכמשאב דומם, שניתן להחליפו בחיות "דומות", שנתפסות אף הן כמשאב דומם. האם הריגתן ואכילתן פסולות תמיד? תיאורטית, לא: מעשית - כן: אם הרג חיות ואכילתן הן הדרך היחידה שבה יוכל האדם להציל את חייו, רגאן טוען שיש לו זכות לכך. אולם מצבים כלה נדירים ביותר; בחיי היומיום, הימנעות מאכילת בשר אפילו אינה מחייבת פגיעה בבריאותנו. לכן, הניצול החקלאי של חיות - אשר ללא ספק אינו מתקיים בתנאי חירום חמורים, המצדיקים הרג - פסול אפוא מן היסוד, וכך גם התמיכה הכלכלית בו, באמצעות קניית בשר. יש להעיר, שרגאן אינו דן בתעשיות הביצים והחלב. אולי זוהי התעלמות מכוונת, כדי שמסקנות הספר יתקבלו ביתר קלות, אך אולי זו תוצאה של בורות דווקא, ביחס לאותן תעשיות. השמטת הנושא מטרידה, אך עקרונותיו ששששל רגאן ברורים ביותר, ונימוקיו נגד "ייצור" בשר וצריכתו, חלים בה במידה על "ייצור" ביצים וחלב וצריכתם. מה עם הטעם? במציאות, עיקרון מתן יחס של כבוד לחות המנוצלות בחקלטאות, מתנגש עם העדפות של טעם ועם מסורות קולינריות. רגאן לא רואה בכך אתגר, המעמיד בספק את החובה לצמחונות: הפגיעה בחיות אינה שקולה לפגיעה, לכאורה, שנפגעים בני אדם על ידי שלילת אכילת בשר. הפגיעה בחיות בסיסית כל כך, שאין מקום ל"פשרה" בין הצורך האנושי בטעם לזכויות הבסיסיות של החיות (למשל, אם מצמצמים בצריכת הבשר). הפגיעה בבני אדם כתוצאה מהפסקת אכילת הבשר היא רק פגיעה לכאורה, כי ההימנעות אינה דנה אדם לחיים של היעדר הנאה מטעם ומבישול מעניין, שניתן להשיגם דרך מאכלים צמחיים. שימצאו פרנסה אחרת! יש המעלים את זכותם של החקלאים לפרנסה בכבוד כנימוק כבד משקל, לכאורה, נגד צמחונות. רגאן משיב, כי איננו רואים זאת כזכותם של בני אדם, להתפרנס תוך פגיעה בכבודם של אחרים והפיכתם למשאבים לשימושם של אחרים. לחקלאים אין זכות מוסרית להתפרנס ממוסד נצלני, ואנו איננו מחויבים לתמוך בהם ע"י רכישת מוצריהם, גם אם ידוע לנו, שיסבלו כתוצאה מכך; הבחירה בניהול משק חי כפרנסה היא בחירה שלהם - בדומה לספורטאים במרוץ, שבחרו להשתתף בו ואין אנו מחויבים להעניק למפסיד מקום מנצח, גם אם ידוע לנו שייפגע מאד מן ההפסד שלו. המחקר לא מקדש את האמצעים עריכת ניסויים בחיות פסולה, לפי רגאן, שכן הן מוחזקות כמשאב לביצוע מחקר. התחום כולו פסול גם אילו לא היו הניסויים מכאיבים, כי היחס הפוגע כלפיהן חורג מעל ומעבר לגרימת הסבל. ובכל זאת - מה בדבר תועלת עתידית גדולה, שניתן, אולי, להפיק מן הניסויים (בניגוד למקרה של אכילת בשר)? רגאן מבהיר, שהצבת תועלת אפשרית כזו כנימוק היא בגדר פגיעה יסודית בפרטים מסוימים כדי להועיל (אולי) לאחרים, ועיקרון חליפי שכזה עומד בניגוד לתפיסת הזכויות. חיסרון של פילוסוף אי אפשר לסיים את הסקירה על "הטיעון לזכויות בעלי חיים", מבלי להתייחס לטיפולו המביך-משהו של רגאן בקורבנות הרבים ביותר של תעשיות המזון - עופות ודגים. רגאן "מעניק" זכויות ליצורים מורכבים, "אוטונומיים" כלשונו: כאלה המסוגלים ךהרגיש, לתפוס בתודעתם, לזכור, להאמין בעובדות פשוטות, כולל עובדות על עתידם שלהם, לרצות דברים וליזום פעולות לצורך סיפוק הרצונות - וכל זזאת עם זהות פסיכולוגית המתקיימת לאורך זמן. מרגע ש"עומדות" החיות בדרישות אלה - הן "זכאיות" למלוא הזכויות. אולם כאן מפתיע רגאן וקובע, שהתכונות הדרושות קיימות, ככל הנראה, רק ביונקים בגיל שנה ומעלה! קביעה זו, לא זו בלבד שהיא מפוקפקת מבחינת המיון הביולוגי (ךתוכים ולעורבים יש תודעה מפותחת פחות מאשר למכרסמים?) אלא שהופקרו כאן, ללא נימוק, כל החיות שחסרות ל\חלק מן התכונות הנדרשות פשוט מפני שהחיה אינה מספיק "אוטונומית?!" רגאן אינו עונה על כך. הוא רק טוען כבדרך-אגב, שתורת המוסר שלו מחייבת הימנעות מניצול ממוסד של עופות, משום שקשה לסמן גבולות, והעופות צריכים ליהנות מן הספק. גישתו של פיטר סינגר, לפיה עופות ודגים (רגאן לא מתייחס לדגים) ראויים להתחשבות מוסרית ברורה משום שהם מרגישים סבל, משכנעת כאן הרבה יותר. סיכום: מומלץ ביותר! על אף חסרונותיו, "הטיעון לזכויות בעלי חיים" הוא ספר מצוין, חשוב וכדאי מאד להכירו. 400 עמודים של פילוסופיה מרתיעים גם דוברי אנגלית - ללא הצדקה. קצרי/ות הרוח יוכלו לקרוא את הסיכומים הקצרצרים ןהממצים שבסוף כל פרק, ולשוב אחורנית, לסעיפים המושכים את העין - וכך להשתחרר מאימת עוביו של הכרך. מי שיבצעו מאמץ זה, יגלו, דרך ניסוחים פשוטים ביותר, תפיסה עמוקה של זכויות בעלי חיים, שעודנה נדירה - וחבל שכך - אפילו בתוך התנועה לשחרור בעלי חיים. מקור: Rom Regan, The Case For Animal Rights, (Berkeley and Los Angeles: University of Cakifornia Press, 1983) הספר נמצא בספריות האוניברסיטאות ובספרית אנונימוס. ניתן לרכוש אותו דרך האינטרנט תמורת 13.27$ לעותק חדש, והחל מ-6.5$ לעותק משומש.
 

גולדי2002

New member
5) פינת התזונה: לזניה טבעונית

החומרים: חבילת דפי לזניה (ללא צורך באפיה) כוס וחצי שבבי סויה (טחון) 3 כוסות מים רותחים כף מרק בטעם עוף (פרווה) כוס רסק עגבניות כפית סוכר כפית אורגנו 4 כפות שום כתוש 4 בצלים גדולים 2 מגשיות תרד קפוא של סנפרוסט (250 גרם X 2) לאחר הפשרה חצי כפית מלח רבע כפית פלפל שחור שמן לטיגון ופן ההכנה: 1) מחממים תנור ל-200 מעלות. 2) שופכים את שבבי הסויה לקערה, מוסיפים את המים הרותחים, את אבקת המרק, את האורגנו, את רסק העגבניות, את הסוכר וכן שתי כפות שום כתוש, ומערבבים. 3) קוצצים את הבצל ומטגנים חצי מהכמות במחבת עמוקה עד להזהבה. 4) מוסיפים לבצל את התערובת מהקערה ומערבבים. מטגנים למשך מספר דקות. 5) מטגנים את הבצל שנותר עד להזהבה במחבת עמוקה, מוסיפים את התרד (עם הנוזלים) ושתי כפות שום כתוש, מתבלים במלח ופלפל, מערבבים ומטגנים למשך מספר דקות. 6) יוצקים באמצעות מצקת שכבה של תערובת הסויה והרסק על תחתית תבנית מלבנית עמוקה, ומעליה מסדרים שכבה של עלי לזניה. 7) יוצקים מעל שכבת העלים שכבה של תערובת התרד, ומעליה מסדרים שוב שכבה של עלי לזניה. מעל העלים יוצקים שוב מתערובת הסויה ורסק העגבניות, וממשיכים כך עד שמכלים את התערובות ועלי הלזניה: שכבה תערובת סויה, שכבה עלים, שכבה תרד, שכבה עלים וחוזר חלילה וחס. על עלי הלזניה להיות ספוגים היטב בנוזלים, מה שמאפשר את התרככותם באפיה. 8) אופים בתנור במשך כ-25 דקות ומגישים חם. הערה: ניתן להעשיר את טעם הלזניה ולהקרימה באמצעות גבינת סויה בסגנון גבינה צהובה "טופו טוסט" של טופוטי. יש לפזר שכבה מגבינת הסויה בין שכבות הלזניה. למתכונים טבעיים נוספים
 

נתלי 103

New member
יש לי שאלה

שאלתי היא האם זה באמת טעים או שהז מגעיל כזה?? כי כבר טעמתי וזה לא היה משהו.....
 

shanty.G

New member
מכתב שפורסם אתמול ב"זמן ת"א"

מכתב תגובה לראיון עם שי אביבי ("יחסית לאווזים אני בסדר").
כל הכבוד לנירית יעקובסון על המכתב, וגם על הכנסת הסכם ההדדיות ומשמעותו עבור בעלי החיים במעבדות!
 

nkfv29

New member
עמותת תנו לחיות לחיות פיטום אווזים

אתם וודאי מתעניינים מה עושים לברווזים ולמה, אני יכולה להסביר בשפה קלילה: למה אנשים עושים את זה: אנשים עושים את זה כי בא להם, הם לא חושבים על החיות, ועל כל מה שקורה לחיות לאחר הפיטום. מה היה קורה אם להם היום עושים את זה. הסבר: איך מכינים כבד אווז?!: אנשים נכנסים לאיזור הברווזים, תופסים את הברווזים ומחזיקים אותם בידם, ומרדימים אותם ומרגיעים אותם עם סמים כנראה. לאחר מכן מכניסים צנור לקיבתם ושואבים. אני לא אספר עוד מה ראיתי שאנשים עשו........... איך אפשר למנוע זאת? יצטרפו לעמותת "תנו לחיות לחיות", פשוט שלחו אימל אל העמותה, כל קול יהווה עזרה רבה לברווזים, ובכלל לחיות. האתר של העמותה החדשה, עוד לא הוקם, אבל אל דאגה הוא יוקם בהקדם. שלחו לכאן:[email protected] ומלאו אחר הפרטים הבאים: שמכם:_________ מדוע שלחתם את האימל___________________________ לאיזה חיה אתם רוצים לתרום:_________________________________ ומדוע דווקא לחיה זו___________________ בתודה, חן ליסטר- עורכת העמותה "תנו לחיות לחיות".
 

גולדי2002

New member
היום ראיתי מהאוטובוס הובלת ברווזים

בתוך משאית עם כלובים מפלסטיק כשבכל כלוב בערך 5 ברווזים, כולם עצבנים, כולם מנסים לזוז, כולם מגעגעים בטירוף. ממש רציתי לרדת מהאוטובוס ולקפוץ על האוטו ולשחרר אותם. חבל שהמצלמה שלי לא היתה אתי הייתי מצלם את זה ומראה לכם. עצוב, עצוב. בעלי חיים = סחורה = $$$ (חבל שאין אייקון של כסף) בגלל זה העולם שלנו נראה ככה
 

גולדי2002

New member
מביא לכם 2 שיבושי פרסומות

של התאגיד ה"אהוב" עלינו - פרוקטור אנד גמבל שיבוש הפרסומות נעשה ע"י תנועת ADBUSTERS (מכסחי הפרסומות), שהוקמה ע"י קאלה לאסן, מחבר הספר "שיבוש תרבות" (ספר חובה לכל מתנגדי הגלובליזציה) שיש אותה גם בארץ והם עושים עבודה מצוינת. התמונות באדיבות המגזין "עוד" (ותודה לשרון קנטור על הרשות להשתמש בהן)
 

korinalir

New member
אמממ סליחה על הבורות..

אבל לא הבנתי מה הקשר בין הנערה הגידמת לזה שהם עושים ניסויים בבעל"ח?
 

tipid

New member
תודה על העידכון!

ובהזדמנות זאת ברצוני לברך את כל חברי וחברות הפורום בברכת שבוע טוב ומבורך מלווה בבריאות אושר נחת הנאה שלום ובשורות טובות . תמר
 
למעלה