כפר סבא

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
לגבי קירוי הרציפים.....

לגבי המשפט:" אם כבר עושים, אז שיעשו
כמו שצריך" אני מסכים לגמרי. אולם, הרבה פעמים לא כך עושים (דוגמא לכך היא הקו לדימונה). כשאני חושב על זה, עוד כמה שנים בטח יחליטו לשפץ את התחנה - להוסיף גג, למשל, לרציפים.
לגבי קירוי הרציפים.....
יצא לי בשבוע שעבר להתקל באחד ממפקחי הפרוייקטים של רכבת ישראל ושוחחתי איתו ארוכות בנושא הסככות לאורך הרציפים. היום ברכבת ישראל יש מגמה שמטרתה להשאיר את הנוסעים בתוך אולם הנוסעים או אולמות המתנה סגורים ולא על הרציפים שישמשו למעבר בלבד. ברכבת אין כוונה לאלץ את הנוסעים לעמוד חשופים לפגעי מזג האויר וזו הסיבה שהמון תחנות עוברות שדרוגים בתקופה האחרונה שעיקרן סגירת אולמות הנוסעים והתקנת מערכות בקרת אקלים (מיזוג) כפי שנעשה בבאר שבע מרכז כרגע ובקרוב מאוד גם בתחנת השלום..... אין שום סיבה לאף נוסע להמתין על הרציף, לנשום את הדיזל (אלא אם הוא אוהב את זה) ולספוג את קרינת השמש או את מי הגשם, לצורך כך נבנו אולמות הנוסעים ואזורי ההמתנה.
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif בקיצור, הפאקים של התחנה הזו:

לגבי קירוי הרציפים.....
יצא לי בשבוע שעבר להתקל באחד ממפקחי הפרוייקטים של רכבת ישראל ושוחחתי איתו ארוכות בנושא הסככות לאורך הרציפים. היום ברכבת ישראל יש מגמה שמטרתה להשאיר את הנוסעים בתוך אולם הנוסעים או אולמות המתנה סגורים ולא על הרציפים שישמשו למעבר בלבד. ברכבת אין כוונה לאלץ את הנוסעים לעמוד חשופים לפגעי מזג האויר וזו הסיבה שהמון תחנות עוברות שדרוגים בתקופה האחרונה שעיקרן סגירת אולמות הנוסעים והתקנת מערכות בקרת אקלים (מיזוג) כפי שנעשה בבאר שבע מרכז כרגע ובקרוב מאוד גם בתחנת השלום..... אין שום סיבה לאף נוסע להמתין על הרציף, לנשום את הדיזל (אלא אם הוא אוהב את זה) ולספוג את קרינת השמש או את מי הגשם, לצורך כך נבנו אולמות הנוסעים ואזורי ההמתנה.
בקיצור, הפאקים של התחנה הזו:
- אין קירוי (לפחות כרגע אין. נקווה שישלימו את זה). - עניין המדרגות הצרות. אין מנוס, אלא להרחיב את הגישה מאולם הנועים לרציפים.
 

mucool2

New member
זאת סתם שטות

לגבי קירוי הרציפים.....
יצא לי בשבוע שעבר להתקל באחד ממפקחי הפרוייקטים של רכבת ישראל ושוחחתי איתו ארוכות בנושא הסככות לאורך הרציפים. היום ברכבת ישראל יש מגמה שמטרתה להשאיר את הנוסעים בתוך אולם הנוסעים או אולמות המתנה סגורים ולא על הרציפים שישמשו למעבר בלבד. ברכבת אין כוונה לאלץ את הנוסעים לעמוד חשופים לפגעי מזג האויר וזו הסיבה שהמון תחנות עוברות שדרוגים בתקופה האחרונה שעיקרן סגירת אולמות הנוסעים והתקנת מערכות בקרת אקלים (מיזוג) כפי שנעשה בבאר שבע מרכז כרגע ובקרוב מאוד גם בתחנת השלום..... אין שום סיבה לאף נוסע להמתין על הרציף, לנשום את הדיזל (אלא אם הוא אוהב את זה) ולספוג את קרינת השמש או את מי הגשם, לצורך כך נבנו אולמות הנוסעים ואזורי ההמתנה.
זאת סתם שטות
מה הם מצפים, שכולם יחכו לרגע האחרון, ואז, כאיש אחד, יפרצו אל הרציף? כמה כבר עולה סככה?
 

fireman

New member
אף אחד לא צריך לחכות לרגע האחרון

זאת סתם שטות
מה הם מצפים, שכולם יחכו לרגע האחרון, ואז, כאיש אחד, יפרצו אל הרציף? כמה כבר עולה סככה?
אף אחד לא צריך לחכות לרגע האחרון
אני לפעמים רואה אנשים עומדים בתחנה על הרציפים דקות ארוכות.....סתם... בלי שום טעם ובלי שום מטרה כשהרכבת אפילו לא עומדת ברציף.... אני לא מבין מה המטרה להתנחל על הרציף סתם....להתבשל בשמש או לקפוא מקור או להרטב מהגשם....סתם בלי שום תועלת או מטרה. אני ממתין תמיד באולם הרכבת נכנסת לרציף אני יוצא. אין שום סיבה לחכות על הרציף
 

mucool2

New member
בתחנות התת-קרקעיות קצת קשה לדעת

אף אחד לא צריך לחכות לרגע האחרון
אני לפעמים רואה אנשים עומדים בתחנה על הרציפים דקות ארוכות.....סתם... בלי שום טעם ובלי שום מטרה כשהרכבת אפילו לא עומדת ברציף.... אני לא מבין מה המטרה להתנחל על הרציף סתם....להתבשל בשמש או לקפוא מקור או להרטב מהגשם....סתם בלי שום תועלת או מטרה. אני ממתין תמיד באולם הרכבת נכנסת לרציף אני יוצא. אין שום סיבה לחכות על הרציף
בתחנות התת-קרקעיות קצת קשה לדעת
מתי הרכבת מגיעה או יוצאת. בכל מקרה, עדיף שלא כל הנוסעים ייצאו בבת אחת, וגם שלא כולם יעמדו באותו אזור של הרציף.
 

fireman

New member
יסלח לי ידידי היקר....

בתחנות התת-קרקעיות קצת קשה לדעת
מתי הרכבת מגיעה או יוצאת. בכל מקרה, עדיף שלא כל הנוסעים ייצאו בבת אחת, וגם שלא כולם יעמדו באותו אזור של הרציף.
יסלח לי ידידי היקר....
אבל איפה במדינת ישראל יש תחנה תת קרקעית?
 

mucool2

New member
התכוונתי לתחנות שהאולם מתחת לרציפים

יסלח לי ידידי היקר....
אבל איפה במדינת ישראל יש תחנה תת קרקעית?
התכוונתי לתחנות שהאולם מתחת לרציפים
ת"א-אוניברסיטה, ראשון, כפ"ס...
 

fireman

New member
בכל תחנת רכבת יש מערכת כריזה

התכוונתי לתחנות שהאולם מתחת לרציפים
ת"א-אוניברסיטה, ראשון, כפ"ס...
בכל תחנת רכבת יש מערכת כריזה
שמודיעה על בואה של הרכבת.... ברוב הזמן היא מתפקדת בצורה מצויינת.... בכל מקרה יש לו"ז ויש בלי סוף שעונים בתחנות הרכבת....אז עולים לרציף 2 דקות לפני..... יש אנשים שמחכים על הרציפים חצי שעה.....למה?!
 

mucool2

New member
טוב, חצי שעה זה מוגזם

בכל תחנת רכבת יש מערכת כריזה
שמודיעה על בואה של הרכבת.... ברוב הזמן היא מתפקדת בצורה מצויינת.... בכל מקרה יש לו"ז ויש בלי סוף שעונים בתחנות הרכבת....אז עולים לרציף 2 דקות לפני..... יש אנשים שמחכים על הרציפים חצי שעה.....למה?!
טוב, חצי שעה זה מוגזם
אבל גם 2 דקות בגשם שוטף זה מוגזם.
 

אורי404

New member
אני לא יודע אם הבנתי נכון לגבי מושג

יסלח לי ידידי היקר....
אבל איפה במדינת ישראל יש תחנה תת קרקעית?
אני לא יודע אם הבנתי נכון לגבי מושג
"תחנה תת קרקעית". אולם, תחנת נתב"ג היא באיזשהו מקום תחנה תת קרקעית או 'חצי תת קרקעית'. כאשר תהיה תחנה בבנייני האומה בירושלים, היא גם כן תהיה תת קרקעית.
 

omer87

New member
אם היו מבקשים ממני עזרה בתכנון

מה זה הגועל נפש הזה!?
נראה כמו תחנות אוטובוס או איזה טרמפיאדה! מי האדריכל שתכנן את הדבר המגעיל הזה?!
אם היו מבקשים ממני עזרה בתכנון
כללי של תחנת רכבת באיזור הזה של כפר סבא הייתי אומר להם ככה:
מבנה התחנה עצמו, מהצד הצפוני של התוואי. כלומר לא רוצה מבנה תחנה שהכניסה אליו היא מתוך מחלף!!!!!!שיעשו את אותו מבנה כמו עכשיו מבחינת אולם הנוסעים רק עם יותר חלונות ואור יום
מעבר תת קרקעי מתחת לחלקו הצפוני של כביש 531 אל המסילה שבין נתיבי הכביש!!!!
רציף אי גדול ומרווח במקום 2 רציפים צרים ודחוקים!!!! וגם אם התחנה תיהיה כמו היום ב2 מפלסים אז לא הייתי מתנגד לרציף אי זה יכול להיות הרבה יותר נח
 

omer87

New member
29) כניסה לתחנת סוקולוב

כפר סבא

היום אני ואורי(404) עשינו טיול קטן על תוואי הרכבת בין תחנת הוד השרון כפר סבא לבין תחנת כפר סבא מרכז העתידית... צילמתי הרבה תמונות בעיקר מהתוואי שבין התחנות(זה החלק שמעניין אותי כי הוא עדיין מתפתח לא כמו התחנה שכבר כמה חודשים מוכנה ב98%) התמונות לא בהכרח מסודרות לפי סדר וכיוון הצילום! לגבי תוואי כביש 531 יש להם עוד הרבה לחפור וליישר אבל לגבי המסילה אין עוד הרבה מה לעשות חוץ מליישר קצת, לפנות זבל, חצץ ואת המסילה עצמה.....(מקווה שיספיקו את זה עד ספטמבר) מה שהתכוונתי להגיד שמבחינת התוואי עצמו הוא כמעט בצורתצו הסופית
29) כניסה לתחנת סוקולוב
 

omer87

New member
30) בניין התחנה וגשר כביש 531....

כפר סבא

היום אני ואורי(404) עשינו טיול קטן על תוואי הרכבת בין תחנת הוד השרון כפר סבא לבין תחנת כפר סבא מרכז העתידית... צילמתי הרבה תמונות בעיקר מהתוואי שבין התחנות(זה החלק שמעניין אותי כי הוא עדיין מתפתח לא כמו התחנה שכבר כמה חודשים מוכנה ב98%) התמונות לא בהכרח מסודרות לפי סדר וכיוון הצילום! לגבי תוואי כביש 531 יש להם עוד הרבה לחפור וליישר אבל לגבי המסילה אין עוד הרבה מה לעשות חוץ מליישר קצת, לפנות זבל, חצץ ואת המסילה עצמה.....(מקווה שיספיקו את זה עד ספטמבר) מה שהתכוונתי להגיד שמבחינת התוואי עצמו הוא כמעט בצורתצו הסופית
30) בניין התחנה וגשר כביש 531....
יהיה כאן מחלף די מעניין....
 

אורי404

New member
נקווה שהתחנה תחל לפעול בספטמבר.

כפר סבא

היום אני ואורי(404) עשינו טיול קטן על תוואי הרכבת בין תחנת הוד השרון כפר סבא לבין תחנת כפר סבא מרכז העתידית... צילמתי הרבה תמונות בעיקר מהתוואי שבין התחנות(זה החלק שמעניין אותי כי הוא עדיין מתפתח לא כמו התחנה שכבר כמה חודשים מוכנה ב98%) התמונות לא בהכרח מסודרות לפי סדר וכיוון הצילום! לגבי תוואי כביש 531 יש להם עוד הרבה לחפור וליישר אבל לגבי המסילה אין עוד הרבה מה לעשות חוץ מליישר קצת, לפנות זבל, חצץ ואת המסילה עצמה.....(מקווה שיספיקו את זה עד ספטמבר) מה שהתכוונתי להגיד שמבחינת התוואי עצמו הוא כמעט בצורתצו הסופית
נקווה שהתחנה תחל לפעול בספטמבר.
זו תחנה שנמצאת לשם שינוי במרכז עיר - היא נמצאת במרכז כפר סבא, וגם קרובה להוד השרון. זו תהיה, ללא ספק, תחנה מאוד מוצלחת. כבר כיום, יש הרבה מאוד נוסעים בתחנת נורדאו, שנמצאת יחסית, בצד העיר. החניון מתמלא במכוניות, באופנועים ובאופניים. כאשר תחל לפעול התחנה החדשה, כמות הנוסעים בקו תעלה.
 

urilei

New member
אבל זמן הנסיעה לתל אביב

נקווה שהתחנה תחל לפעול בספטמבר.
זו תחנה שנמצאת לשם שינוי במרכז עיר - היא נמצאת במרכז כפר סבא, וגם קרובה להוד השרון. זו תהיה, ללא ספק, תחנה מאוד מוצלחת. כבר כיום, יש הרבה מאוד נוסעים בתחנת נורדאו, שנמצאת יחסית, בצד העיר. החניון מתמלא במכוניות, באופנועים ובאופניים. כאשר תחל לפעול התחנה החדשה, כמות הנוסעים בקו תעלה.
אבל זמן הנסיעה לתל אביב
בוא לא נשכח לא מאוד מוצלח
 

אורי404

New member
אז ככה:

אבל זמן הנסיעה לתל אביב
בוא לא נשכח לא מאוד מוצלח
אז ככה:
זמן הנסיעה ברכבת מכפר סבא לתל אביב הוא אכן לא מציאה. לשם השוואה: המרחק בין בינימינה לת אביב הוא יותר רחוק. למרות זאת, משך הנסיעה הוא אותו דבר. אבל, עדיין הרכבת היא שווה: - כאשר הכביש פנוי, נסיעה במכונית פרטית תיארך אותו זמן, אם לא פחות. אולם, הרבה פעמים הכבישים לא פנויים, לרבות שעות הפקקים. מיותר לציין, שרכבת חוסכת זיהום אויר, תאונות דרכים וכו'. מכאן ההשואה היא לאוטובוסים: גם כשהכביש פנוי, משך הנסיעה בקווים השונים של אגד ודן, ארוך יותר (גם כשהרחוב הראשי, ויצמן, בכפר סבא פנוי הוא לא ממש זורם, בגלל נתיב אחד לכל כיוון ברב הקטעים). כאשר יש פקקים, אין מה להשוות. חוץ מזה, שהכרטיס ההלוך חזור וכרטיס החופשי חודשי של הקו הזה הוא משותף בין רכבת ישראל ל"דן" - עניין שמוסיף את הכדאיות. תחנת נורדאו פועלת מעל לשנתיים. למרות שהיא נמצאת בצד של כפר סבא, משתמשים בה נוסעים רבים. בשעות הבוקר לכיוון תל אביב ובשעות אחה"צ לכיוון כפר סבא/הוד השרון הרכבת מפוצצת. כמו כן, מגרש החנייה מתמלא במכוניות, באופנועים ובאופניים. כאשר, תיפתח כפר סבא-מרכז זמן הנסיעה ייארך במספר מועט של דקות (בהליכה איטית זה עשר דקות בין התחנות. החישוב הוא שלכם מה יהיה זמן הנסיעה ברכבת). הפעם, התחנה תהיה במרכז כפר סבא - דבר די נדיר בארץ. כמו כן, היא תהיה יותר קרובה להוד השרון עצמה. לשכונת מגדיאל עצמה זהו מרחק הליכה. לסיכום, למרות שזמן הנסיעה הוא לא הכי מוצלח בעולם, הקו הזה יהיה מאוד מוצלח. אגב, סביר להניח שכאשר תהיה מסילת השרון, זמן הנסיעה יהיה קצר יותר. זה מכיוון שבמקום לנסוע מזרחה (לכיוון נורדאו ועוד קצת) ואז דרומה (ראש העין) ומראש העין לנסוע מערבה. זהו, למעשה עיקוף. כשתהיה מסילת השרון לא יהיה העיקוף הזה.
 

luckydude

Active member
שייגמר הכפלת ושידרוג הקו לכ"ס

אז ככה:
זמן הנסיעה ברכבת מכפר סבא לתל אביב הוא אכן לא מציאה. לשם השוואה: המרחק בין בינימינה לת אביב הוא יותר רחוק. למרות זאת, משך הנסיעה הוא אותו דבר. אבל, עדיין הרכבת היא שווה: - כאשר הכביש פנוי, נסיעה במכונית פרטית תיארך אותו זמן, אם לא פחות. אולם, הרבה פעמים הכבישים לא פנויים, לרבות שעות הפקקים. מיותר לציין, שרכבת חוסכת זיהום אויר, תאונות דרכים וכו'. מכאן ההשואה היא לאוטובוסים: גם כשהכביש פנוי, משך הנסיעה בקווים השונים של אגד ודן, ארוך יותר (גם כשהרחוב הראשי, ויצמן, בכפר סבא פנוי הוא לא ממש זורם, בגלל נתיב אחד לכל כיוון ברב הקטעים). כאשר יש פקקים, אין מה להשוות. חוץ מזה, שהכרטיס ההלוך חזור וכרטיס החופשי חודשי של הקו הזה הוא משותף בין רכבת ישראל ל"דן" - עניין שמוסיף את הכדאיות. תחנת נורדאו פועלת מעל לשנתיים. למרות שהיא נמצאת בצד של כפר סבא, משתמשים בה נוסעים רבים. בשעות הבוקר לכיוון תל אביב ובשעות אחה"צ לכיוון כפר סבא/הוד השרון הרכבת מפוצצת. כמו כן, מגרש החנייה מתמלא במכוניות, באופנועים ובאופניים. כאשר, תיפתח כפר סבא-מרכז זמן הנסיעה ייארך במספר מועט של דקות (בהליכה איטית זה עשר דקות בין התחנות. החישוב הוא שלכם מה יהיה זמן הנסיעה ברכבת). הפעם, התחנה תהיה במרכז כפר סבא - דבר די נדיר בארץ. כמו כן, היא תהיה יותר קרובה להוד השרון עצמה. לשכונת מגדיאל עצמה זהו מרחק הליכה. לסיכום, למרות שזמן הנסיעה הוא לא הכי מוצלח בעולם, הקו הזה יהיה מאוד מוצלח. אגב, סביר להניח שכאשר תהיה מסילת השרון, זמן הנסיעה יהיה קצר יותר. זה מכיוון שבמקום לנסוע מזרחה (לכיוון נורדאו ועוד קצת) ואז דרומה (ראש העין) ומראש העין לנסוע מערבה. זהו, למעשה עיקוף. כשתהיה מסילת השרון לא יהיה העיקוף הזה.
שייגמר הכפלת ושידרוג הקו לכ"ס
זה יאפשר לקטין את זמן הנסיעה לת"א בנוסף לכך שזה יפתור את הבעייה של מפגשי הרכבות בדרך.
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif בהתחלה כשפעל הקו הרכבת מכפ"ס

שייגמר הכפלת ושידרוג הקו לכ"ס
זה יאפשר לקטין את זמן הנסיעה לת"א בנוסף לכך שזה יפתור את הבעייה של מפגשי הרכבות בדרך.
בהתחלה כשפעל הקו הרכבת מכפ"ס
לתחנת תל אביב מרכז הגיעה בלי ביות תוך עשרים דקות! מה שאומר, שזה ריאלי לקצר את זמן הנסיעה כבעבר.
 
אל תשכח גם שבהתחלה

בהתחלה כשפעל הקו הרכבת מכפ"ס
לתחנת תל אביב מרכז הגיעה בלי ביות תוך עשרים דקות! מה שאומר, שזה ריאלי לקצר את זמן הנסיעה כבעבר.
אל תשכח גם שבהתחלה
כשהרכבות נסעו עד ההגנה היו רכבות מהירות שהיגיעו תוך 15 דקות בלבד, ולצערי האופציה הזו לא קיימת כבר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה