סקר קטן, בבקשה :

harhanegev

New member
../images/Emo41.gif סקר קטן, בבקשה :

[1] כמה פעמים בשנה את/ה טס/ה ? [2] כמה פעמים בשנה את/ה נוסע/ת נסיעה שמתחילה או נגמרת בעירנו אילת, באוטובוס ? [3] כמה פעמים בשנה את/ה נוסע/ת נסיעה שמתחילה או נגמרת בעירנו אילת, ברכב פרטי ? [4] אם היתה קיימת אופציה לשילוב רכבת, כלומר עולים על אוטובוס שנוסע ישירות לתחנת הרכבת של דימונה, שם ממתינה רכבת הממתינה במיוחד לאוטובוסים של אותה שעה, עם מקומות שמורים כמו באוטובוס, וממשיכים איתה צפונה לאן שרוצים (ת"א / חיפה / בנימינה / נתניה וכו'), וכנ"ל בכיוון השני (עולים על רכבת עם קומות שמורים לדימונה, ושם ממתינים אוטובוסים לכיוון אילת), האם היית רואה את זה כחלופה משופרת לנסיעה באוטובוס ?
 

W00FER

New member
בכיף...

[1] כמה פעמים בשנה את/ה טס/ה ? 2-3 [2] כמה פעמים בשנה את/ה נוסע/ת נסיעה שמתחילה או נגמרת בעירנו אילת, באוטובוס ? 365 פעמים..כפול פעמים ביום פחות חמשושים. [3] כמה פעמים בשנה את/ה נוסע/ת נסיעה שמתחילה או נגמרת בעירנו אילת, ברכב פרטי ? 10-15 [4] אם היתה קיימת אופציה לשילוב רכבת, כלומר עולים על אוטובוס שנוסע ישירות לתחנת הרכבת של דימונה, שם ממתינה רכבת הממתינה במיוחד לאוטובוסים של אותה שעה, עם מקומות שמורים כמו באוטובוס, וממשיכים איתה צפונה לאן שרוצים (ת"א / חיפה / בנימינה / נתניה וכו'), וכנ"ל בכיוון השני (עולים על רכבת עם קומות שמורים לדימונה, ושם ממתינים אוטובוסים לכיוון אילת), האם היית רואה את זה כחלופה משופרת לנסיעה באוטובוס ? יאפ
 

harhanegev

New member
אענה גם אני לעצמי :

(שלא יגידו שאני שומר סודות מיותרים) [1] כמה פעמים בשנה את/ה טס/ה ? בערך 20-30 [2] כמה פעמים בשנה את/ה נוסע/ת נסיעה שמתחילה או נגמרת בעירנו אילת, באוטובוס ? בערך 20-30 [3] כמה פעמים בשנה את/ה נוסע/ת נסיעה שמתחילה או נגמרת בעירנו אילת, ברכב פרטי ? אולי 3-4 פעמים בשנה, כשיש קרובים/חברים שאני עוזר להם בנהיגה. [4] אם היתה קיימת אופציה לשילוב רכבת, כלומר עולים על אוטובוס שנוסע ישירות לתחנת הרכבת של דימונה, שם ממתינה רכבת הממתינה במיוחד לאוטובוסים של אותה שעה, עם מקומות שמורים כמו באוטובוס, וממשיכים איתה צפונה לאן שרוצים (ת"א / חיפה / בנימינה / נתניה וכו'), וכנ"ל בכיוון השני (עולים על רכבת עם קומות שמורים לדימונה, ושם ממתינים אוטובוסים לכיוון אילת), האם היית רואה את זה כחלופה משופרת לנסיעה באוטובוס ? בוודאי. משופרת מאוד: מושבים רחבים שירותים על הרכבת זמינים תמיד נסיעה יציבה יותר פחות צפוף יותר אופציות לתחנות לאורך מישור החוף
 

MasterD_iL

New member
---->

[1] כמה פעמים בשנה את/ה טס/ה ?---->4-5 [2] כמה פעמים בשנה את/ה נוסע/ת נסיעה שמתחילה או נגמרת בעירנו אילת, באוטובוס ? ---->0-1 [3] כמה פעמים בשנה את/ה נוסע/ת נסיעה שמתחילה או נגמרת בעירנו אילת, ברכב פרטי ?----> 12-20, אני נוסע הרבה. [4] אם היתה קיימת אופציה לשילוב רכבת, כלומר עולים על אוטובוס שנוסע ישירות לתחנת הרכבת של דימונה, שם ממתינה רכבת הממתינה במיוחד לאוטובוסים של אותה שעה, עם מקומות שמורים כמו באוטובוס, וממשיכים איתה צפונה לאן שרוצים (ת"א / חיפה / בנימינה / נתניה וכו'), וכנ"ל בכיוון השני (עולים על רכבת עם קומות שמורים לדימונה, ושם ממתינים אוטובוסים לכיוון אילת), האם היית רואה את זה כחלופה משופרת לנסיעה באוטובוס ?----> נשמע מעניין, אם זה יהיה בפועל אולי אנסה כמה פעמים. אחלה סקר.
 

matanbu

New member
איזה כיף שאני כבר לא בצבא

1 - בערך 20 2 - 5-7 לצערי (הייתי מעדיפה פחות) 3 - 3-4 4 - מניסיון עבר של קומבינות כאלה, נראה לי סתם טרחה שתקח יותר זמן מלסוע באוטובוס ישירות למקום שצריך,גם אם קרה והצלחתי להרדם באוטובוס הייתי מעדיפה להתעורר ביעד ולא בשביל לקחת עוד נסיעה.. מתאים למצבים מסוימים, ופחות לאחרים.
 

stupidity

New member
אממ..

1. פעמיים בחודש בצבא.. ברגיל 4-5 2. פעם בשבוע, תעשו את החשבון לבד 3. 5-6 פעמים 4. יאפ
 

havlaz

New member
התשובות שלי לא אובייקטיביות

כי עקב המדים הירוקים אני נדרש לבצע את הנסיעות האלה יותר מהממוצע הרגיל או מה שהייתי עושה אילולה הייתי בצה"ל. 1. טס באזור ה-40 פעם.. לפחות פעמיים בחודש על חשבון צה"ל והשאר לפי הצורך ממני.. 2. גם, באזור ה-40 פעם 3. לא יצא השנה בכלל 4. זה עניין בעייתי וראיתי את הדיון שאתה מדבר עליו. מדובר על כחצי שעה הפסקה בנסיעה - ירידה ועליית נוסעים, העברת תיקים וכו'.. בהתחשב בכך שבמילא אני ישן בנסיעה באוטובוס ודימונה זו כבר ההפסקה האחרונה של האוטובוס, אני לא יודע עד כמה זה באמת אטרקטיבי...
 

harhanegev

New member
מדובר על הרבה פחות מחצי שעה :

אני מדבר על מצב בו הנוסעים יורדים בדימונה מאוטובוס שמגיע בדיוק לפתח תחנת הרכבת, ועולים על רכבת מיוחדת להם שכבר ממתינה להם ללא שום סידורי כרטוס / ביטחון וכו', וכנ"ל להיפך. אבל אין ספק שעם מצב של נמנום רצוף קשה להתחרות, במיוחד עבור גברים (גברים - בגלל הקלות היחסית להיות בלי שירותים זמינים מיידית. המעבר בדימונה מאפשר שירותים זמינים מיידית חצי מזמן הנסיעה).
 

MasterD_iL

New member
אני חושב

שבמצב הבטחוני היום יהיה קשה לעשות שזה יהיה בלי סידורי בטחון נוספים, אפילו שעברת בטחון. זה כמו להחליף מטוס באיזשוהי מדינה, שוב בודקים לך את המזוודה בלי שום קשר מאיפה שהגעת ולאן אתה נוסע.
 

harhanegev

New member
עדיין,

אפשר לעשות את זה בהרבה פחות מחצי שעה, במיוחד אם מקפידים ששיירת האוטובוסים תהיה כזו שנניח אוטובוס 2-5 מתמלאים באילת ורק אוטובוס 1 מעלה 3-4 נוסעים בדרך בערבה.
 

havlaz

New member
אנחנו חיים במדינת ישראל

ואתה מדבר על אגד ורכבת ישראל - שלא בדיוק ידועים בעמידה בלוח זמנים שלהם. האוטובוסים מנותקים ביניהם ואני לא חושב שיהיה כלכלי להוציא רכבת עם 50 נוסעים עליה ומצד שני אתה לא יכול לתאם שכל ה-2-3 אוטובוסים יגיעו בדיוק בזמן לתחנת הרכבת.
 

harhanegev

New member
אז אנחנו מדברים על 2 דברים שונים :

אני מדבר על שיירת אוטובוסים (לא אוטובוס אחד) שיהיו מתואמים לחלוטין לרכבת, לא מעניין אותי אם הם יהיו של אגד או של חברה אחרת. אתה מדבר על סידור של אוטובוס אחד לרכבת אחת של 50 איש, על זה אני בכלל בכלל לא מדבר.
 

havlaz

New member
כמה שיירות כאלה אתה יכול לארגן ביום?

האם תוכל להתחרות באגד - כל שעה וחצי וישראייר\ארקיע בערך כל שעה-שעתיים? אני בספק אם הרכב משולב כזה יוריד את עלות הנסיעה, אלה רק יעלה אותה כמו כן כמה זמן כבר נחסך לך בשיטה זאת? האם הוא שווה את ההשקעה שלי כנוסע בתשלום נוסף וחוסר הנוחות הזה? (הרי מדימונה לת"א זה כבר משהו באזור שעתיים). אני לא רואה בהצעה הזאת משהו שיכול לצאת לפועל, הציבור לא יתלהב.
 

harhanegev

New member
אינני מארגן ואינני מתחרה,

אני בסך הכל אחד מרבים שמציעים רעיון. זו אינה תחרות בארקיע וישראייר, הם אינם רלבנטיים לעניין, ממש כשם שקו ספינות נוסעים לאיטליה אינו מתחרה של אל על. מדובר בסדרי גודל שונים לחלוטין של זמן הגעה ושל מחיר. אין צורך לקפוץ מעל הפופיק ולנסות לבטל את קו ת"א-אילת, אפשר לבצע ניסיון מוגבל של נסיעה אחת או 2 בשבוע לתקופה מוגבלת, ולראות כיצד ציבור הנוסעים בדרך היבשה יגיב. אגד לא חייבים להיות ראש בראש עם היוזמה, הם יכולים להיות מי שיהנו מתמורה כספית רבה על הסעת נוסעים. גם אם יהיה הבדל קטן במחיר, ישנם יתרונות לרכבת, יתרונות שרבים (ובעיקר רבות, נושא השירותים הזמינים מעכשיו לעכשיו קריטי להן יותר מאשר לנו) ישמחו להנות מהן. יתכן שאני וכמה אחרים שמציעים את הרעיון הזה טועים, יתכן שדעתך ודעת המתנגדים האחרים היא הנכונה, אם לא ינסו לא נדע לעולם. כרגע מי שיחליט אם זה יגיע לידי ניסיון הוא הדרג הפוליטי, והיות ויש כאן השקעה כספית שהיא כמעט אפס מאופס, יש סיכוי לא רע שזה ינוסה. אגב, רכבת המתחרה במטוס היא רכבת מהירה מאוד, שההשקעה להקמתה היא כזו שככל הנראה לא תחזיר את עצמה במקרה של אילת, ולכן זה כנראה לא יקרה. מסילה שתגיע לאילת ככל הנראה תהיה מסילת משא בלבד, אם בכלל תהיה.
 

MasterD_iL

New member
אם מוציאים אוטובוסים מאורגנים

שהייעוד שלהם זה לרכבת, אז יש סיכוי סביר שהם יגיעו ביחד לדימונה, או בהפרש דקות זניח. אוטובוסים רגילים, בקווים רגילים, שיוצאים ביחד, מגיעים בהפרש של 20-30 דקות אחד מהשני, זה בגלל שאוטובוס אחד עוצר לתחנות והשני ממשיך, והשני עוצר להפסקה, וכך הלאה.
 
למעלה