פעולת יום מעשים טובים.
עולמי? לא שמעתי..
שמעתי על הארצי, שהיה ב- 8.5, ביום שלישי האחרון. את יכולה לקרוא עליו בyent, או בפורום
קהילה בתפוז. וגם
כאן. מוסיפה לך מטרה:
החניך יבחר לעשות מעשה טוב למען הזולת. ועוד מטרה, אם תרצי:
החניך יתוודע לסוגים שונים של אנשים הזקוקים לתרומה ועזרה. תחילה, את צריכה לענות על המטרה הראשונה שכתבת, שהחניך יכיר את יום המעשים הטובים העולמי (או הארצי, ממליצה לך לברר על זה).. את יכולה להשתמש כמעט בכל מתודה, ממירוץ שליחים, לכתב סתרים, לכל משחק אחר שתרצי. אבל אם תצטרכי עזרה, בכיף. או.. שאת יכולה להתחיל את הפעולה מאחריות ומעורבת חברתית, ולהתחיל בעצם מחשיפה לאנשים הזקוקים לתרומה ועזרה, ומשם לגלוש לפיתוח הרצון לתרומה ואז ליום מעשים טובים עולמי, שהוא בעצם ההזדמנות שלהם לתרום..
שזה נראה לי יותר טוב. סתם משהו שיכול להתאים לעניין המעורבות: הרוח נושבת/ או מגדלים באוויר.. כמה פעמים, עם כל מיני משפטים לא קשורים, ואז בסוף תגידי: "הרוח נושבת על כל מי שעשה מעשה טוב ואמיתי בזמן האחרון".. לדבר איתם על זה.. מ
כאן לפתח דיון בעצם. כי בטח לא יהיו כאלו שיקומו, ואם מישהו יקום, תשאלי מה הוא עשה.. כמעט בטוח שיתברר לו (ואולי גם לך) בסוף שהוא לא באמת עשה משהו אמיתי מהלב, סתם ככה.
הפער בין העמדה לעשייה. כל החניכים עומדים בקו התחלתי כאשר המדריך מקריא לחניכים משפטים המשקפים עמדות בנוגע לתרומה ל
קהילה. במידה והחניך מסכים עם העמדה שהקריא המדריך, עליו לצעוד צעד קדימה. בסיום הקראת המשפטים החניך יסמן בעזרת אבן או סלוטייפ את מיקומו. כעת, יעמדו החניכים שוב על אותו הקו ההתחלתי, אך הפעם יהיה עליהם להתקדם צעד קדימה כאשר מקריא המדריך אמירות באותם נושאים, אך לגבי עשייה. בסיום הקראת המשפטים הללו יסמן החניך את מיקומו בשנית. עתה, כל חניך בודק את הפער בין עמדותיו לעשייתו על פי סימוניו. מ
כאן לפתח דיון על הפער בין המעדה לעשייה, מדוע קיים וכיצד ניתן לצמצם אותו.. יש עוד הרבה רעיונות, תסכמי מה המטרות שלך, ומה את רוצה לעשות..ומשם תמשיכי.