פורומים חדשים בתפוז אנשים

../images/Emo41.gif פורומים חדשים בתפוז אנשים ../images/Emo41.gif

יוצרים מודעות חדשה ביחסים להעמקת הקירבה, החיבור והאמון עם עצמנו ועם אחרים בפורום תקשורת מקרבת http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?id=687
גם אם אתם לא גרים בשינקין ולא שותים בקפה תמר, אתם מוזמנים לפורום שינקין החדש http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?id=1529
פורום לזמרת שבאה אלינו כמו קיץ בלי היסוס בבת אחת - איה כורם http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?id=1530 המשך גלישה נעימה בתפוז
אנשים
 

yoad123

New member
../images/Emo207.gif: צריך קצת עזרה!

אני עושה עבודה על הספר בספרות (הראשון). סיימתי לקרוא אותו לפני דיי הרבה זמן, אז יש כמה דברים שאני לא זוכר ולא מצאתי במפורש בספר: -בת כמה ליירה? (אני לא יודע למה אני לא זוכר
) -האם בתחילת הספר מוזכר תירוץ כלשהו להיעדרם של הוריה של ליירה? אם אני אתקל בעוד אחד אני אכתוב... זה ממש חשוב לי... תודה לכל העונים!
 

האבק

New member
תשובות ../images/Emo8.gif

1. בתחילת הספר הראשון ליירה בת 11 2. יש תירוץ לא רע - היא יתומה. היא חושבת ששני ההורים שלה מתו, ולורד עזריאל הוא בכלל דוד שלה.
 

yoad123

New member
תודה רבה... ועוד משהו קטן...

יש בספר הגדרה ל-"סוענים"? כי בסיכום שלי אני רוצה שהמורה תבין מה זה "סוענים"...
 

האבק

New member
אין בדיוק הגדרה אבל

זה מובן בזמן הסיפור. בכללי סוענים הם אנשים כמו הצוענים בעולמנו שלנו, רק שחיים על סירות ונודדים רק במים.
 

yoad123

New member
תודה...

תודה רבה... עוד מעט אני אעלה את הסיכום...
 

yoad123

New member
טוב הנה הסיכום-אשמח לדעת מה דעתכם

במסגרת שיעור ספרות נתנו לנו לעשות יומן קריאה והנה הסיכום שעשיתי לספר: לַיירָה בת ה-11 היא ילדה קצת פראית שחייה בקולג' גורדן בעיר שנקראת אוקספורד. אוקספורד היא עיר ביקום שדומה לשלנו, אך שונה ממנו בכמה מובנים. בעולמה של ליירה לכל בן אדם יש את הדמון שלו- יצור שמשנה את צורותיו לחיות שונות, ואינו יכול להיתרחק מהבעלים שלו יותר מדיי. קולג' ג'ורדן נחשב למפואר והעשיר ביותר מכל הקולג'ים באוקספורד. ליירה גדלה בקולג' ביחד עם המלומדים, וביחד עם חברים בני גילה שרכשה לה במקום. במובנים רבים, ליירה הייתה ברברית. ברב הימים מבלה ליירה את זמנה בלטפס על גגות הקולג' עם רוג'ר נער המטבח, לירוק גרעיני שזיפים על ראשיהם של המלומדים, או לשרוק כמו ינשוף ליד חלון של כיתה במהלך שיעור. היא גם ניהלה מלחמות נגד ילדי קולג'ים ומשפחות סועניות, שכללו מעשי קונדס והשלכת פירות אחד על השני. זה היה עולמה של ליירה ושל הדמון שלה, פנטלימון, ומקור העונג שלהם. הוריה של ליירה נהרגו בתאונה, וקרוב המשפחה היחיד שאיתו היא מתראה הוא דודה העשיר ורב ההשפעה, לורד עזריאל, שבא לביקורים קצרים. חוץ מביקורים אלה, חיה ליירה את חייה כמו חתולת פרא קטנה. אך יום אחד, נעלם רוג'ר, חברה הטוב ביותר של ליירה, ולפני שליירה מצליחה למצוא אותו, היא מוזמנת לפגישה עם המנהל של הקולג', שאומר לה שהיא צריכה לעזוב, ולחיות בחברת נשים. ליירה לא אוהבת את הרעיון, אך היא מסכימה כאשר היא פוגשת אישה סימפטית, יפה ונחמדה בשם גב. קולטר שהציעה לליירה לגור איתה. לפני שליירה עוזבת, מעניק לה המנהל מכשיר דמוי מצפן זהוב, עם סימנים ומחוגים מוזרים, שנקרא "אלתיומטר". ליירה אינה יודעת כיצד להישתמש בו. בזמן שהייתה אצל גברת קולטר, מגלה ליירה שקולטר עומדת בראשו של ארגון שנקרא "אירגון ההקרבה". מטרתו של אירגון ההקרבה הוא לחטוף ילדים ולערוך בהם ניסויים איומים יותר משניתן לעלות על הדעת. ליירה מבינה שרוג'ר נחטף ע"י הארגון, ומייד בורחת מביתה של גב. קוטלר. היא מצטרפת לשבטי הסוענים, שמתכננים תקיפה על "ארגון ההקרבה". בעוד ליירה נמצאת אצל הסוענים, היא לומדת כיצד להישתמש ולקרוא את האלתיומטר, שמתגלה כמכשיר שניתן לשאול אותו כל שאלה בעזרת הסימנים, ולקבל את התשובה. ליירה משכנעת את מנהיג הסוענים שגם היא צריכה להיצטרף למסע אל הצפון, שם נמצא המוסד של "ארגון ההקרבה". בדרכה אל הצפון ליירה מתגברת על סכנות רבות, פוגשת דוב ענק ומכשפות שחולפות במעופן בשמיים. במהלך המסע נתפסים ליירה והדמון שלה ע"י "ארגון ההקרבה", כשהם משאירים מאחוריהם את קבוצת הסוענים. ליירה מגלה את כל הזוועות שמבצעים בארגון, ומנסה לברר לאיזו מטרה הם מבצעים אותן. לבסוף נחלצת ליירה מ"ארגון ההקרבה", ובהמשך היא מגלה את כל הסודות: למה בארגון מתעללים בילדים ומנסים להפריד מהם את הדמון שלהם? איך "ארגון ההקרבה" קשור לדוד שלה- הלורד עזריאל? האם לורד עזריאל הוא באמת דודה? מה הקשר המיסתורי בין גברת קוטלר והלורד עזריאל, ואם הוריה באמת מתו? ליירה נאלצת להיתמודד עם כל הפתרונות לבעיות אלה, עם האלתיומטר, ואפילו עם מות חברה הקרוב, רוג'ר, כאשר לצידה עומד רק הדמון שלה- פנטלימון. אז מה דעתכם?
 
הסיכום כתוב היטב, אבל

הנה כמה תיקונים ושאלות: 1. שלוש פעמים אתה מזכיר את פראיותה של ליירה - בהתחלה "קצת פראית", בהמשך "ברברית" ופעם נוספת "חתולת פרא". החזרה הזו מיותרת, וכדאי להוריד את הפעמיים האחרונות. מה גם ש"ברברית" זה לא נכון. לא על פי ההגדרה המילונית ולא על פי המשתמע. 2. מי הם שבטי הסוענים - מספיקות כמה מילים כדי להסביר. 3. מה חשיבותם של הדוב הענק והמכשפות? כדאי להסביר שהם עוזרים לליירה במסעה. 4. האם הדו"ח אמור להיות כמו ביקורת, שמטרתה למשוך קוראים לקרוא את הספר או לספר על העלילה שלו? כי אם מטרתו למשוך קוראים - הכנסת ספוילר רציני, כשהזכרת את מותו של רוג'ר. אם מטרתו לספר על העלילה, אז אתה צריך לענות על השאלות שכתבת בסוף הדו"ח. 5. אחרי שתענה על שאלה 4, תדע איך להגדיר דמונים: אם המטרה היא למשוך קוראים אז ההסבר שלך כמעט מדוייק (דמונים משתנים רק אצל ילדים. אצל מבוגרים הם קבועים בצורת חיה אחת). אם המטרה היא לסכם את הספר, אז דמונים הם לא סתם חיות שלא יכולות להתרחק, אלא ייצוג הנשמה של האדם.
 

yoad123

New member
תשובות!

1. אולי החזרה קצת מותרת אבל "ברברית" לקוח מתוך הספר... ככה היה רשום בספר... 2. הוספתי מיהם שבטי הסוענים, רק לא הכנסתי את זה לפה (זה כוכבית קטנה בסוף ולא שמתי לב שלא הכנסתי). 3. לדעתי לא צריך לפרט יותר מדיי על הדוב והמכשפות, כי זה אמור להיות סיכום קצר נורא... וזה משאיר קצת מיסתוריות. 4.זה לא נועד למשוך קוראים אלא רק סיכום. בקשר לשאלות בסוף- שוב אותה סיבה- אני רוצה שהסיכום יהיה קצר, ובשביל להסביר את השקרים של הוריה של ליירה ואת הקשר בניהם אני אצטרך עוד דף שלם. 5. אקח לתשומת ליבי... תודה!
 

yoad123

New member
עוד שאלה קטנה...

האם לדעתכם אי יכול להגדיר את פנטלימון כדמות משנית? כי אני צריך לבחור דמות משנית ולכתוב את תכונותיה אבל הבעיה שפנטלימון הוא חלק מליירה ולכן תכונותיו ורגשותיו הם כמעט כמו שלה, לא?
 
אני לא חושבת

שפנטלימון הוא דמות משנית...! אבל לא חסרות דמויות משניות ומעניינות בספר=]
 

סֵג

New member
איך הוא יכול לאכול תותים כשהבן שלו

מדוכא? תמונה עצובה מאוד
 

האבק

New member
אה, זה תות?

באמת חשבתי שזה קצת מוזר שהלשון שלו כ-ל כ-ך אדומה
 

סֵג

New member
איך הוא יכול לאכול תותים כשהבן שלו

מדוכא? תמונה עצובה מאוד
 
למעלה