אז זהו בדיוק
כל הדברים שאתה מדבר עליהם (ואני נחרד לשמוע את אורי מתחיל לבקוע מגרוני כשאני אומר את זה) הם סוג של פרטי "טריוויה". סטאר-טרק לא נוצרה כדי להיות "סדרה על היחסים בין הרומולנים לוולקנים", ולא סדרה שמתרחשת על פני הקרקע של כוכב לכת כלשהו (הרי כל הרעיון הבסיסי הוא "טו סיק אאוט ניו לייף אנד ניו סיויליזטיונס") ובטח לא סדרה על הגורל של סיסקו (או ג'יינויי או פיקארד או ארצ'ר, לצורך העניין). בבסיסו של עניין, ברעיון המקורי, סטאר-טרק היא סדרה שאמורה לעסוק "ברוח האדם", לבחון שאלות חברתיות, פילוסופיות, פוליטיות, פסיכולוגיות, טכנולוגיות, מדעיות וכמובן מוסריות מגוונות ככל הניתן. בשביל זה היא צריכה setting כמה שיותר כללי (למשל, סדרה על ספינת חלל במסע ארוך שנים לחקר הגלקסיה, או לדעתי, סדרה על תחנת חלל בקצה הציויליזציה המוכרת, העומדת במרכזם של גילויים הרי חשיבות ואירועים היסטוריים). התעסקות אינטנסיבית ב"פרטים הקטנים" היא סטייה מהרעיון הבסיסי של סטאר-טרק, ובאופן הגיוני למדי יכולה לעניין בעיקר חובבים אדוקים ולא את הקהל הרחב יותר- ואילו "סטאר-טרק" בבסיסה אמורה להיות סדרה שפונה לקהל רחב, יחסית, אחרת משהו במהות שלה מתפספס. אז כן, אי אפשר להתעלם מהעובדה ש"חלל עמוק תשע" היוותה במידה מסוימת סטייה מהרעיון הבסיסי של סטאר-טרק- מכיוון שחלק ניכר מהמהות שלה נבע מתוך עלילה מתמשכת ומכיוון שה- setting של תחנת חלל "נראה" פחות מתאים לסדרה על "גילוי". וגם וויאג'ר- מכיוון שהיא הפכה את היוצרות והמטרה שלה הייתה "חזרה הביתה" ולא "יציאה החוצה אל הלא נודע". וגם אנטרפרייז- מכיוון שהיא היוותה פריקוול, ובאה להראות לנו איך הדברים שאנחנו כבר מכירים נוצרו. למעשה רק "הדור הבא" שמרה על הרעיון הטרקי הבסיסי בשלמותו. בכל זאת, כל אחת מהסדרות המאוחרות יותר שמרה על "גרעין" חזק של טרק: חלל עמוק תשע חקרה גזעים חדשים, סכנות חדשות ודילמות מורכבות, ולאורך מרבית עונותיה שמרה על בסיס אפיזודיאלי; וויאג'ר אמנם נעה "אחורה", אבל כמובן עשתה הרבה "טרק" בדרך; ואנטרפרייז ברובה הייתה גם כן טרק, אם כי במאה ה- 22. ובכל זאת, יש גבול לכמות "הטוויסט" שאפשר לעשות. הייתי שמח לראות מיני-סדרה (מושקעת ואיכותית) על "שובו של סיסקו" או "תהפוכות באימפריה הקלינגונית\רומולנית", אבל כאן מדובר בפורמט מצומצם שיפנה (בעיקר) לקהילת החובבים הקטנה. לכן שוב אני אחזור ואומר, שנדמה לי היום שאם ירצו להחזיר בעתיד את הטרק כסדרה של ממש הפונה לקהלים רחבים וחדשים, ה- setting יהיה צריך להיות "נקי" ככל הניתן, כשי שמצד אחד לא תהיה פגיעה בקאנון המוכר, ומצד שני יהיה חופש לספר סיפורים חדשים. זה לא אומר שבסדרה החדשה לא תהיה עלילה מתמשכת או יחסים בין דמויות, אבל בהיות הסדרה "טרק", זה לא יהיה הדבר העיקרי.