../images/Emo41.gifראיון עם מאיר ברשת ג' - סיכום שידור../images/Emo41.gif
טוב, אז בהתחלה השמיעו את
שמע קולי בגרסת הדיסק. אח"כ השדרן התחיל לדבר עם מאיר, ושאל אותו על ה"היעלמות" של מאיר ב-6 השנים האחרונות. מאיר סיפר שהוא ניסה לפענח במהלך הזמן הזה מה הוא מרגיש, חיפש את הדרך. הסביר שהמוסיקה זו הדרך שלו להסביר מה עובר עליו ושלקח לו זמן להעביר למוסיקה את מה שעובר עליו. סיפר כי הכל התחיל מערב פיוטים בבריכת הסולטן, שאמנים שונים הופיעו עם פיוטים ואז נפל לו האסימון שזה מה שהוא רוצה להגיד.
השדרן שאל את מאיר אם הוא התעסק בשאלה "מה יחשבו עליי?" כשהוא עבד על הדיסק "שמע קולי" שהוא שונה מכל דבר אחר שהוא עשה בעבר . מאיר אמר שזה לא מה שהנחה אותו ושהוא לא נאמן לסוג מסויים של מוסיקה...אלא נאמן טוטאלית לדרך שבה
הוא רוצה להעביר את הדברים לקהל.
השמיעו את
פלח הרימון בגרסת הדיסק. השדרן ניסה להוציא ממאיר איזושהי אמירה נועזת לגבי השיר הזה...
ניסה לגרום לו להגיד שמדובר על שיר אהבה לאישה, ושמדובר בעצם על חזה נשי
אבל מאיר דווקא אמר שהוא תופס את זה כשיר אהבה לריבונו של עולם. השדרן לא ממש הירפה...אז מאיר אמר שאפשר גם לתפוס את זה כשיר אהבה - ואז השדרן המשיך הלאה.
השדרן שאל את מאיר לגבי החזרה בתשובה שלו. מאיר אמר שהוא לא משוייך לזרם מסויים, ומנסה לקחת מכל זרם את הדברים שהוא מתחבר אליהם.
השדרן שאל איך מאיר בחר את הטקסטים לדיסק. מאיר אומר שזו היתה התחברות אינסטינקטיבית. הוא גדל על הטקסטים האלה, זה משהו שהוא בא איתו מהבית, זכרונות מירושלים ובית הכנסת.
ואז השדרן אמר שגם הדיסקים הקודמים שלו הכילו כמה תפילות... מאיר נתן דוגמא מדהימה לדעתי
לשיר שנחשב מבחינתו לתפילה -
הלילה של אתי - שמדבר על אישה שרוצה שיהיו לה חיים יותר טובים, היא רוצה להשתחרר ממשהו....
מאיר מדבר על כך שהיום העולם החרדי מלא במוסיקאים שעושים רוק נ' רול - מתפללים דרך רוק נ' רול.
שיר:
אל נורא עלילה.
השדרן שואל את מאיר איך השירים מתקבלים בהופעות? מאיר עונה שכל הקהל, גם חילונים וגם דתיים, שרים איתו את כל השירים וזה ממש מפתיע אותו - וזה כיף.
ואז הוא עשה ביצועים אקוסטיים מעולים ל
איילת חן ומקהלות עם.
השדרן אומר למאיר: "בוא נדבר על המוסיקה" ( אז על מה דיברתם עד עכשיו?
) ואז השדרן אומר: "גיל סמנטה". אז מאיר אומר: "גיל סמנטה מה?"
. ואז הוא סיפר שהם נפגשו והיה חיבור מיידי ביניהם , וגיל אהב את החיבור של הרוק האקוסטי עם הטקסטים.
ואז השדרן שאל שאלה שלא כל כך הבנתי מה הוא מנסה להגיד בה
(לפי הפרשנות שלי גם מאיר לא כל כך הבין) - איך זה שיש טקסטים צוהלים עם מוסיקה עצובה בדיסק וטקסטים עצובים עם מוסיקה צוהלת? (מה?!
) . אז מאיר ענה: "אלה הטקסטים וזה מה שהיה אמור לצאת". תשובה במקום, אתם חייבים להודות.
ולגבי "אל נורא עלילה" הוא אמר שזה אמנם עם מוסיקה צוהלת ומילים עצובות, אבל זה כדי לפתוח שערי שמיים.
דיברו על
לך אלי - מאיר אמר שזה הטקסט הראשון שהוא הרשה לעצמו להלחין מהדיסק הנוכחי. וברגע שהוא הרשה לעצמו להלחין את השיר הזה, נוצר איזשהו "היתר" מבחינתו להלחין עוד טקסטים. ואז השדרן אמר שהשיר הזה גרם לקהל להכיר את מאיר כמו שהוא כיום.
השמיעו את
לך אלי
ושוב השדרן חוזר על עצמו ושואל אם הוא היה במתח לדעת איך זה יתקבל....ומאיר עונה שכמו בכל תקליט. השדרן קצת לחץ ושאל אותו אם היו לו חרדות או חששות, ושוב מאיר חוזר ואומר שלא היו לו חרדות ושהוא הלך בדרך שלו, כמו שהוא תמיד עושה.
השדרן שאל איך המשפחה שלו קיבלה את החזרה בתשובה שלו? מאיר אמר שזה לא לגמרי זר להם. ושההורים שלו גדלו כדתיים. לגבי אביתר, ש"חזר בתשובה" לפני מאיר , הוא אמר שאביתר פשוט יותר זריז ממנו
אבל בגדול הרומן שלהם עם הדת התחיל באותו זמן.
השדרן שואל אם יש מחשבה על טקסטים לאלבום הבא, ואם זה הולך להיות בפורמט דומה? מאיר אמר שהוא לא יודע.
ואז השדרן אמר שהם יסכמו את השידור בהשמעת שני שירים נוספים -
שלום לך דודי ועננו. לפני זה השדרן שאל אותו אם השיר "עננו" נועד כדי לתקן את דרכיו שלו או דרכי אחרים - ומאיר ענה שזה נועד כדי לפתוח שערי שמיים.
בסוף בכלל השמיעו רק את ההתחלה של "שלום לך דודי" ולא השמיעו בכלל את "עננו".
מי ששמע , או קרא את הסיכום שלי (אם קראתם, אני מתנצלת על האורך
) - מה דעתכם?!?!?