רפואה סינית - בואו לשאול ולהתייעץ.

אבישיaa

New member
גיל המעבר והטיפול ברפואה הסינית

הרפואה הסינית מטפלת בתופעות גיל המעבר בצורה טבעית והדרגתית. הרפואה הסינית מנסה לעזור לגוף בצורה טבעית לחוות את המעבר שבין תקופת הפיריון וגיל הבלות בצורה כמה שיותר חלקה. הרפואה הסינית פועלת בהדרגתיות ובאיטיות יחסית לתחליפי ההורמונים שפועלים מהר יותר, אך לפי הרפואה הסינית הם מקשים על תקופת המעבר אפילו יותר בצורה שאיננה נראית לעין ע"י השתלטות על המערכת ההורמונלית הטבעית והיכולת הטבעית של הגוף לבצע את המעבר בצורה חלקה בעצמו. בברכה ימין אבישי
 
השיקולים בבחירת מטפל.

בחירת מטפל טוב, כזה שיש לו הצלחה, בטיפול בבעיה שממנה אנו סובלים, ששיטת עבודתו תתאים לנו ברמה הטכנית, יחד עם הצורך והרצון הטבעי, שתהיינה לו התכונות, שיצרו חיבור טוב גם בפן הבין אישי עם המטופל, איננה משימה פשוטה. ובכל זאת, מה כדאי לדעת ואיך ניתן להגדיל את הסיכויים, שנהיה שבעי רצון בבחירת המטפל שלנו? להלן מספר הצעות לבחירת המטפל שלכם: א. הדרך הטובה ביותר לבחור מטפל, היא דרך המלצות מקרובים ו/או חברים, שמעידים כי היו מרוצים מאופן הטיפול, תוצאותיו ומהיחס של המטפל. ב. השלב הבא הוא, יצירת הקשר עם המטפל. בשיחה טלפונית איתו, תוכלו להסביר את מהות הפניה- את בעייתכם ולבקש לדעת, האם סוג זה של בעיות, הוא בתחום התמחותו. תוכלו לשאול גם, מה הערכתו הכללית לגבי הצלחות בטיפול בבעיה, אם כי, לא תמיד ניתן להעריך זאת, לפני שמתקיים מפגש ראשון שבו יתבצע איבחון מקיף. מקובל ואפילו מומלץ לשאול את המטפל אודות הרקע שלו- היכן למד את המקצוע, במהלך כמה שנים למד ובאילו מסגרות עבד כמטפל בתחומו. ג. במפגש הראשון אתם המטופלים, תשאלו ע"י המטפל, שאלות רבות ומגוונות על מצבכם בהווה ובעבר, על מצבכם הנפשי, הפיזי, תזונתכם, ועוד פרטים רבים, ביניהם גם פרטים אישיים על חייכם ולעיתים אף שאלות על בני המשפחה. אל תיבהלו, זוהי רוטינה מקובלת לצורך איסוף נתונים רבים ככל האפשר, שיסייעו למטפל לבחון את מצבכם בראיה הרחבה ביותר שניתן וככל שהתמונה תהיה לו בהירה ושלמה יותר, כך יקל עליו לבחור את הטיפול המתאים ביותר עבורכם. ד. מטפל טוב, לא ישכח לנהל רישום מסודר [תיק רפואי] של הפרטים החשובים שעלו בתשאול עמכם, או פרטים המתגלים המהלך סדרת הטיפולים. ה. מטפל טוב, יקפיד להתעניין במצבכם, קודם לתחילת הפרוצדורה הטיפולית בכל מפגש חדש שלכם, הוא יהיה קשוב לדבריכם, סבלני וער לתגובות גופכם ואליכם באופן כללי. ו. ביטוח אחריות מקצועית, הוא ביטוח שכל מטפל חייב שיהיה לו. ז. בעת התשלום, המטפל האחראי ירשום לכם חשבונית מס. כיום ניתן לקבל את טיפולי הרפואה המשלימה, גם במכללות לרפואה משלימה ובקופות החולים. המטפלים במכללות, הינם לרוב, סטודנטים בשנתם האחרונה, כאשר ישנו מטפל אחד ותיק ומנוסה, שמנחה את הקליניקה ודואג שהטיפולים יבוצעו באופן הנכון. בנוסף לכך, לכל מנחה כזה, ישנו גם אסיסטנט שעוזר "לפקוח עין" על הסטודנטים המטפלים. במסגרות קופ"ח, עובדים מטפלים חדשים לצד מטפלים ותיקים וכולם ללא יוצא מן הכלל, עברו ראיון מקיף, בירור ומיון בטרם קבלתם לעבודה. על אף שישנן לא מעט הצלחות, בטיפולים שמעניקים מטפלים בקופות החולים, ישנם גם חסרונות לא מעטים בשיטת העבודה במסגרת הזאת, בהקשר של איכות הטיפול, בהשוואה לטיפול במסגרת פרטית וזאת משום שהכללים והחוקים בקופות החולים נכון להיום, אינם מאפשרים למטפל ברפואה המשלימה ובפרט למטפל ברפואה הסינית, ליישם את כל כללי היסוד בשיטה בה הוא פועל, כללים שלפיהם הוא אמור להחליט על דרך פעולתו ועל אופן ביצוע הטיפול. שירי.
 
איך בוחרים מטפל?

בחירת המטפל היא מאוד חשובה. כמו שלא הולכים לכל מוסכניק... הרי כאן מדובר בגוף שלנו ולא באוטו.. יש הרבה מטפלים ואנחנו רוצים לדעת למי לפנות. - דבר אחד שחשוב קודם כל הוא להימנע משרלטנים שמציגים עצמם כמטפלים ברפואה סינית (נדיר אבל קיים) למרות שלא קיבלו את ההסמכה המתאימה. כיום עדיין אין פיקוח ממשלתי על הנושא ועל הלקוח "לדאוג" לעצמו. השיטה הפשוטה היא לבקש לראות תעודת הסמכה כמטפל ברפואה סינית. ישנם מוסדות טובים יותר או פחות אבל את זה לא כל מטופל יכול לדעת.. - איפה המטפל עובד? למשל אם הוא מועסק בקופת חולים- מובטח לכם שהוא מוסמך ויכול לטפל. - שיטת "החבר מביא חבר" :ללכת למטפל שחבר מרוצה היה אצלו. זוהי שיטה מאוד חזקה: ראיתי אנשים מוכנים לנסוע אלי מרחוק רק בגלל המלצה של חבר... - אפשר להתרשם מאתר האינטרנט של המטפל .(לא לכולם יש) אבל מה שמתאים לחבר שלי אולי לא מתאים לי.. אין מנוס מלפגוש את המטפל ולדבר איתו ואז להחליט. יש מקום לתת לאינטואיציה לעבוד, האם יש חיבור אל המטפל מה אני מרגיש לידו וכו'. כמובן שזאת לא חתונה קתולית ואפשר להחליף את המטפל אבל דווקא בנושא זה אני ממליץ לתת צ'אנס הוגן למטפל. לא לעזוב אחרי טיפול או שניים אם אין שיפור כי לעיתים לוקח זמן לשיפור להגיע ורק לעבור ממטפל אחד למשנהו לא יעזור. אני בדרך כלל אומר למטופלים שלי תוך כמה טיפולים הם יחושו שיפור דבר שמרגיע אותם ומחבר אותם לטיפול. חשד והססנות אינם עוזרים לריפוי, אמונה וביטחון במטפל מאוד עוזרים... לכל מי שזקוק לעזרה במציאת מטפל באזור מגוריו... שייצור איתי קשר ואני אפנה אותו למטפלים אחרים.
 
שיקולים בבחירת מטפל

במאמר הזה ציטוט מתוך המאמר: הדרך הטובה והבטוחה ביותר לחפש מטפל היא דרך המלצות. אם חשקה נפשכם בשיפור הבריאות, הפיצו את השמועה. אם אינכם מעוניינים בחשיפת מניעיכם בציבור, העלו את נושא הרפואה המשלימה לדיון. דברו על כך באירועים חברתיים, בחיק המשפחה ועם השכנים. במאמר שהתפרסם לאחרונה ב"מעריב" נכתב, שבארץ קיימים כעשרת אלפים מטפלים פעילים. סביר להניח שמהר מאוד תיתקלו במטפל, או במישהו שמכיר מטפל. הכי רצוי לדבר עם מישהו שהולך בעצמו למטפל ושחווה שיפור בעקבות הטיפול. אם הגעתם למטפל מומלץ שגר במקום מרוחק, או לא עוסק בתחום שאותו אתם מעדיפים, אתם יכולים להתקשר אליו ולבקש המלצות על מישהו אחר. רוב המטפלים נמצאים בקשר עם עמיתיהם, וישמחו לעזור לכם ולהם. יש מטפלים שנותנים טיפולי בית, אבל אם אתם לא מוגבלים מבחינה גופנית, זה פחות מומלץ. חלק מהתהליך הטיפולי הוא לצאת מהמסגרת שסובבת אתכם ולנוח באזור ניטרלי שיעזור לכם להתנתק ולהרגע. במלים אחרות, חשוב שיהיה לכם נוח, אבל לא נוח מדי. הדרך הכי פחות רצויה למציאת מטפל היא דרך פרסום, החל מ"דפי זהב" וכלה במודעות שהודבקו בתחנות אוטובוס ועל עמודי חשמל.
 

gibsanit

New member
לגבי התשלום למטפל

לא כתבתם על זה ואשמח לדעת מה טווך המחירים לטיפול והאם זה תעריף קבוע או שכל מטפל מחליט לעצמו כמה הוא רוצה לגבות על טיפול. תודה
 

kathy4

New member
הי אני חושבת שכל מטפל דורש סכום אחר לטיפול

אפשר לעבור את הטיפולים גם במרפאות קופת חולים ואז זה עולה פחות. אני טופלתי באופן פרטי והיה לי מטפל מקסים, ולא יקרן - מקרה
 
מחיר טיפול.

לא קיים תעריף קבוע. את גובה התשלום עבור טיפול בשוק הפרטי, קובע המטפל. המחיר המקובל לטיפול אצל מטפל בתחילת דרכו, נע בסביבות 130-150 שקלים. המחיר אצל מטפל ותיק בתחום, הוא בין 200 ל 350 שקלים וישנם אלה שגובים גם 600 או 700 שקלים לטיפול, לטעמי ללא הצדקה- טובים ככל שיהיו. במכללות ובקופות החולים, המחירים נמוכים יותר. יש בכך יתרון גדול, אך לצידו לפעמים יש חסרונות. שירי.
 

דביר א

New member
מאיר אני נדחף לדיון

לא תמיד טיפול יקר הוא יותר טוב ואפילו... לא תמיד טיפול אצל מטפל ותיק, מצליח יותר מטיפול של מטפל לא שהו רק שנתיים בתחום. לפעמים הצלחה של טיפול תלויה ביותר מרק הותק והיותר ידע שיש למטפל.
 

דביר א

New member
הבנתי את מה שכתבת מאיר

וגם קיבלתי את המסר ששלחת לי. אני מסכים איתך רק יש בעיה אחת, אם מטפל לוקח 100 ש"ח לטיפול ממטופל שקשה לו כלכלית, גם האיכות של הטיפול עלולה לרדת בעיני המטופל והוא עלול לא לקחת את הטיפול ברצינות ומצד שני ליקר את הטיפול כל כך, זאת לא דרך החשיבה הסינית שדוגלת בחמלה והגינות. חמלה- אם מגיע אליך מטופל שקשה לו לשלם 400 ש"ח והוא יכול לשלם רק 100, אם אתה תשלח אותו לדרכו ולא תטפל בו, בעיניי הגדולה של אותו מטפל יורדת. אז מה עושים כדי לתת למטופל להבין שאתה מטפל בו בזול בגלל החוסר יכולת שלו לשלם יותר, ומצד שני שהוא גם לא יזלזל באיכות הטיפול?
 

מאיר72

New member
תה טועה ובגדול

אם מטופל יכול לשלם 100 ש"ח וזה סכום שהוא מתחייב אליו טיפולית כלומר בפחות מזה הוא יזלזל וביותר מזה יהיה לו קשה והוא לא יתמיד אבל ב 100 ש"ח הוא יעמוד ויעשה את הכל על מנת שהטיפול יצליח, למה שאיכות הטיפול תהיה ירודה? לגבי חמלה, אני יכול להגיד לך מהנסיון המר שהיה לי שלקחתי מעט כסף אז אנשים זילזלו בטיפול ולא עשו את מה שהיו צריכים לעשות ואז הייתי מטפל גרוע, אבל ברגע שהתחלתי לקחת יותר כסף פתאום הפכתי למטפל טוב? (אדיוטי לחלוטין, אבל וז המציאות). ודרך אגב אני לא זורק מטופלים מהקליניקה שלי (אני מאוד גמיש, מי שאין לו לשלם עכשיו יכול לשלם אח"כ - בתנאי שהוא מתחייב לזה, אני עושה הנחות וכל מה שצריך על מנת לעזור למטופל, הבנתי שמליונר מהמקצוע הזה אני לא אהיה
)
 
מסכימה עם מאיר

הרבה מטופלים שלי שקיבלו מחיר מיוחד, ניצלו לרעה את הסבלנות והגמישות שלי. הם היו מגיעים מאוחר, מבטלים ברגע האחרון ומבריזים. מטופלים אחרים סתם ביקשו הנחה ואז ראיתי שהם קונים אוטו חדש, נוסעים לחו"ל ובקיצור לא מתנהגים כמו נזקקים. לי היה קשה מאוד להתפרנס ככה, ומצאתי את עצמי עובדת קשה ומתוסכלת. אנשים חושבים שאם הם משלמים לי מאה שקל לשעה, זה נכנס לי ישר לכיס. לא מחשבים עלויות של כל מיני דברים ולא מכבדים ידע שנרכש ומאמץ. יש המון אנשים שמחפשים את המחיר הזול שבטיפול ולא את הטיפול עצמו. לא מקובל עליהם שאני מתפרנסת מהעבודה שלי, הם רואים את זה כניצול החולשות שלהם או משהו כזה. או שלא מקובל עליהם שצריך לשלם על בריאות, כאילו, כמו שמאיר אמר, להיות חולה לא עולה. זה עניין של סדר עדיפויות, ולשלם על טיפול טוב נמצא בתחתית סדר העדיפויות שלהם. במיוחד לאור העובדה שבת דודה שלהם למדה דיקור ויכולה לטפל בהם בחינם (לא שאני חושבת שצריך לטפל בחינם בקרובים, וגם מן הסתם ברוב המקרים אנשים לא מקבלים טיפולים מבני משפחתם). זה הרוב המוחלט של האנשים שמבקשים הנחות בקליניקה, ומבעס לעבוד איתם. מ-ב-ע-ס. אחד הדברים שאני הכי שונאת בעבודה שלי. היום אם אני עושה הנחות, זה בתנאים מאוד מחמירים: על כל ביטול של טיפול הם משלמים מחיר מלא של הטיפול, הם לא מאחרים אפילו דקה ולא מעצבנים אותי בדרכים יצירתיות אחרות. כמו כן, הם ממלאים אחר המלצות תזונה ואורח חיים. אם אין להם כסף, שיעשו כל מה שהם יכולים על מנת להחלים ולא ימשיכו לאכול ג'אנק ולבזבז את הכסף על טיפולים.
 

דביר א

New member
קצת נראה לי שלא ממש הבנתם את מה שרציתי להגיד

אני מסכים עם מה שאמרתם, שיש בעיה לעשות למטופלים מסוימים הנחה, זה מה שאמרתי, שמצד אחד צריך להתחשב ביכולות של המטופל ומצד שני כשעושים את זה, אז הרבה פעמים אוכלים אותה עם זה שהמטופל לא מעריך את הטיפול. אז שאלתי איך מיתמודדים עם זה ומה הכי טוב לעשות, לא לתת הנחה ואם זה מטופל שבכנות קשה לו כלכלית ? (כי הרי אי אפשר לדעת בשלב ראשון של ההכרות) ואז מה? לא נקבל אותו לטיפול? ובעצם לא גילינו חמלה? ואם נעשה לו הנחה ואחר כך יתברר לנו שהוא לא באמת היה זקוק לה, וגם יצא שהוא גם לא ממש מעריך את הטיפול אז שוב נהיה במצב בעייתי... מה עושים?
 
הי דביר

כמו שמאיר כתב, לומדים מהנסיון. אני חייבת לומר שאלו לימודים שנמשכים הרבה מאוד זמן, ואף פעם לא מפסיקים ללמוד. אני עשיתי על עצמי הרבה מאוד עבודה בנושא, על דברים שהיו קשורים קודם כל אלי: להרגיש שמגיע לי, שהזמן שלי יקר, שאני שווה את התשלום שמשלמים לי. עבדתי על היחס שלי לכסף. על תחושת אשמה על כך שאני לוקחת כסף מאנשים שזקוקים לעזרה... כמו שכתבתי, עבדתי על זה המון. וגם למדתי מהנסיון. למדתי איזה יחס אני לא מוכנה יותר לסבול, למדתי לקלוט מבטים של אנשים. היום אם אדם שואל אם הוא יקבל הנחה לפני שהוא יודע מה המחיר (ותאמין לי שיש כאלה) אני אומרת לו שקודם כל יגיע למפגש אחד וישלם מחיר מלא, כי ממילא מפגש ראשון הוא ארוך יותר ועליו אני לא עושה הנחות. איזה כאב ראש זה שמישהו בא למפגש אחד, עוד לא מחליט אם הוא חוזר, אתה עושה תשאול ואחר כך מנתח את המקרה ועובד, אבל הוא אף פעם לא חוזר כי לא מתאים לו באמת, הרי אם הוא היה רוצה לקבל טיפול הוא לא היה שואל קודם כל על ההנחה. אז מי ששואל דבר ראשון על הנחה - לא מקבל אותה בטיפול ראשון. אחר כך כשהוא מגיע, אפשר להתחיל לדבר. יש גם כאלה שממש ביקשו יפה הנחה וקיבלו, אבל אהבו להגיע רק פעם בחודש. אני על טיפול של פעם בחודש לא עושה הנחה. אם מישהו מגיע פעם בשבוע, זה הופך להיות הוצאה שיכולה להיות כבדה. אבל פעם בחודש, העשרים שקל הנחה שעשיתי לא ישנו לו כלום בארנק, ואותי זה סתם ידכא. אני לא סתם דרמטית. מדכא אותי לעבוד ככה. אז מי שמקבל הנחה, זה על טיפול קבוע. כמה פעמים הצעתי אחוז מסויים של הנחה, למי שמשלם על ארבעה או חמישה טיפולים. כך בטיפול הרביעי או החמישי, הוא ישלם הרבה פחות. אתה יודע מה קרה? לא קרה. במעט הפעמים שהצעתי את זה כנראה הרגשתי שמדובר באנשים לא רציניים, כי הם לא חזרו. כיום הפסקתי לעשות הנחות גם לרוב החברים. פעם זה היה קרובי משפחה רחוקים, חברים, חברים של חברים, חיילים, סטודנטים, מתנדבים במשמר האזרחי ובקיצור חצי עולם ואחותו הגדולה שקיבלו הנחה ביד רחבה. היום מעטים האנשים שמקבלים הנחה. וכמה מוזר, דווקא הם לא מגיעים בקביעות. הרבה אנשים שהצעתי להם טיפול מוזל כי ידעתי שהם במצוקה אך צריכים עזרה, מעולם לא באו. אנשים צריכים לאהוב את עצמם על מנת לקבל טיפול שהם משלמים עליו. הם צריכים להשקיע בעצמם כסף. אני צריכה להתפרנס מזה. אני לא מוכנה להרגיש שמטופל מזלזל בי, הטיפול שאתן לו יהיה רווי באנרגיות שליליות. אם אתה עושה הנחה ואחר כך מתחרט על זה, אתה יכול לומר למטופל שאתה תגבה ממנו מחיר מלא. אפשר לומר שאתה מעלה את המחירים לכולם, או שהנוהל עבודה שלך השתנה. צריך למצוא את הנימה הנכונה, ולא להרגיש עם זה רע או לכעוס. כי אם תכעס, הוא ירגיש את זה. אם הוא מפסיק לבוא בגלל שהפסקת את ההנחה- אולי זה עדיף. לי היה מטופל נצלן כזה, ממש הייתי במתח בכל טיפול מרוב עצבים. בסוף אמרתי לו שהמחיר עלה. הוא התרשם מאוד מהעובדה שאני "מפרגנת לעצמי" כזו העלאה בשכר. הוא לא בא יותר, אבל התקשרתי אחרי שבועיים לוודא שהכל בסדר, כי הוא היה חולה ורציתי להיות בטוחה. הוא אמר שהוא מקבל טיפולים מקופת החולים, שזה עולה לו חצי אז למה שהוא יבוא אלי. ברוך שפטרנו... עד היום כשאני נזכרת בזה אני בקריזה. אגב, יש גם מטופלים שמקבלים הנחה וכן מעריכים את זה: מטופלת קבועה שאיבדה את העבודה קיבלה הנחה גדולה על מנת שתוכל להמשיך את הטיפול. אחרי חודשיים היא מצאה עבודה והתעקשה לשלם מחיר מלא. יש לי מטופלת שיש לה קשיים כלכליים שמקבלת באופן קבוע הנחה, אבל לפעמים היא משלמת קצת יותר, אם יש לה חודש עם פחות הוצאות. האנשים האלה, כשהם משלמים בשמחה כזו, נותנים את הכסף עם חיוך ולא כאילו קשה להם להיפרד מהשטרות, הם המטופלים הכי מסורים. ודבר אחרון: מטופלים שנמצאים באמת בקשיים, תלמד לזהות אותם. בדרך כלל הם לא אלה שיגידו את זה על ההתחלה. אתה יכול לשאול אותם מה ההוצאה החודשית שהם מוכנים או יכולים להוציא על טיפול. תראה מה הם עונים, ואם זה ריאלי בכלל. אם זה לא ריאלי מבחינתך, שלח אותם לקליניקות הלימודיות או לקופות החולים. אפשרות אחרת היא לעשות טיפולים לעיתים יותר רחוקות. או לעשות שלושה-ארבעה טיפולים בחודש הראשון ושישלמו בצ'קים דחויים, ואחר כך כשהמצב משתפר, טיפולים לעיתים יותר רחוקות. לפעמים המחיר מבהיל אנשים בלי סיבה. ואז כשהם חושבים כמה הם יכולים להוציא, הם אומרים סכום נמוך מידי, ואתה יכול להעלות אותו קצת על מנת שזה יתאים גם לך. ככה גם אתה עשית מאמץ, וגם הם, וכולם מרוצים ומודעים לכך שבטיפול הזה נעשו מאמצים הדדיים. גם כשזה קורה, חשוב להקפיד על הגבולות, על הגעה בזמן, על מספר הטיפולים החודשיים שקבעתם, על לא להבריז ועל להקפיד למלא אחר ההוראות שאתה נותן. כשמטופל יבצע את הנחיות התזונה שתיתן לו, יילך לישון לפני חצות ויימנע מדברים שמזיקים לו, הוא יבריא יותר מהר ויותר בזול. אם הבעיה הכלכלית כל כך חריפה - שיגלה יוזמה.
 

Assaf Feldman

New member
על הצ'י Qi

רפואה סינית היא רפואה בת יותר מאלפיים שנה הרואה את האדם כחלק אינטגרלי מהטבע, ולא כנפרד ממנו. החכמים הסינים חקרו במשך דורות את גרמי השמיים, והשינויים המתמידים של הטבע, ויישמו אותם בתחומים רבים כמו פילוסופיה, אסתטיקה, מלחמה, וכך גם ברפואה. אותם כוחות שפועלים על הטבע שמסביבנו, שיוצרים את המעברים בין העונות, שגורמים לגשם לרדת בחורף ולפרחים לפרוח באביב, פועלים גם בתוכנו בני האדם. כמו שכל עונה שונה מעט מקודמתה, כך גם מצב בריאותנו, לפעמים יש בצורת, לעיתים יש שיטפונות, לפעמים סופות, ולפעמים מזג אוויר נוח. הנזירים הדאואיסטים האמינו שהאדם צריך להיות אחד עם הטבע, וכך לשמור על הבריאות והויטליות. הם פיתחו תרגילי אימון יום יומיים שנקראו “דואו ין” שמחברים את המתרגל לשמיים ולאדמה, תרגילים שהיום ידועים בשם צ’י גונג. אחד המושגים הבסיסיים בעולם הרפואה הסינית הוא צ’י. צ’י מתורגם לעיתים קרובות כאנרגיה, אבל משמעותו רחבה יותר. הוא מתאר גם אנרגיה, אבל גם חומר, במיוחד כשמדברים על גוף האדם. הסינים בעת הקדומה תיארו את תהליכי הגוף כתהליכים המשלבים סוגים שונים של צ'י, מתהליכי הנשימה העיכול ועד תהליכי הרבייה. דרך תירגול הצ’י גונג התגלתה רשת של ערוצים בגוף שהצ’י זורם בהם, הסינים תיארו אותם כנהרות, או תעלות שבהם זורמים הצ’י והדם כמו שהמים זורמים בנהר. התגלה שבעזרת דיקור במחטים על גבי ערוצים אלה, אפשר להשפיע על זרימת הצ’י בגוף, וכך למנוע ולטפל במחלות. אם אדם שומר על אורח חיים נכון, מחובר לצרכים המיוחדים שלו, ולטבע, הצ’י יזרום בצורה נכונה בערוצים (מרידיאנים) שלו והוא יקרין ויטליות וישמור על בריאות ואריכות ימים. כשאדם נחשף לתנאי מזג אוויר קיצוניים, עובד קשה מדי, לא שומר על תזונה בריאה, או מושפע בצורה חזקה מרגשותיו, זה יוצר תקיעות בזרימת הצ’י , ומוביל לחולשה של הגוף, ולמחלה. להסבר על מושגים בסיסיים נוספים ברפואה סינית, מתוך האתר שלי : יין ויאנג חמשת האלמנטים
 
למעלה