שרשור הצעות\רעיונות\בקשות....

fireman

New member
../images/Emo41.gifשרשור הצעות\רעיונות\בקשות....

כמו שכולכם כבר יודעים מדובר בפורום חדש. אשמח לקבל מכם הגולשים רעיונות, הצעות לשיפור, מה צריך שיהיה בפורום לדעתכם? מה לא צריך להיות? כל דבר שעולה לכם בראש, אם תרצו להציע את עצמכם להשתתף בחלק מסויים או להיות אחראיים להקמה של אגף מסויים בפורום וממש כל דבר, תרגישו חופשיים לשרשר להודעה זו, אפילו אם לדעתכם צריך להחליף את המנהל, אני רוצה לדעת
ערן.
 
קישורי פורום עם כל האתרים

שחברי הפורום יעלו שיכולים להיות מעניינים כמובן שבנוגע לתשתיות ומכל הסוגים . אני מוכן לרשום בקרוב לפחות 10 קישורים מעניינים שיכולים להיות סיפתח יפה.
 

mucool2

New member
לא יודע...

בפעם האחרונה שערן הפסיק לנהל פורום, מצאתי את עצמי בתפקיד....
 

fireman

New member
הצעה שלי לכל החברים../images/Emo70.gif

ברגע שמדברים על מחלף או צומת או משהו כזה, כדאי לנסות לאתר תרשים או תצ"א בכדי לצרף להודעה בכדי לאפשר גם לאלו שלא מכירים את המקרה הספציפי להבין במה מדובר ואף להוסיף את ההתחייחסות שלהם לעניין.
 

שמש27

New member
מאגר מונחים / הסבר "מומחים"

קודם כל - מזל טוב לפתיחת הפורום!
תמיד אהבתי את שירשורי התשתיות בפורומים השונים - ולכן נראה לי שאמצא כאן עניין רב
הצעתי הראשונה היא להקים, לאט לאט כמובן, מאגר מונחים בתחומי התשתיות והפיתוח - מה זה C & C, מה זה גשר בדחיקה וכו'. לחילופין, ניתן שחברי הפורום או המנהל, יוכלו לבקש בעזרת סימון מיוחד (למשל
או
או
או
או
או
) פירוש מיידי למושגים שעולים בזמן הדיון - במופרד מהשירשור הכללי - מה שאח"כ יוכל גם להבנות את המאגר המונחים הנ"ל. דוגמה לכך ניתם למצוא כבר בשירשור שהיה על המחלפים של לוס אנג'לס, שמכיל די הרבה "מושגי-יסוד" מסובכים קמעה (אפילו כמו "מחלף גן-רווה").
 

alantan

New member
רעיון טוב, ובינתיים...

לגבי סוגי מחלפים, אני יכול להמליץ על ביקור באתר בריטי העוסק בכל הקשור לדרכים, וחלק ספציפי המוקדש לסוגי מחלפים. האתר באנגלית כמובן, אבל ההסברים פשוטים ומלווים בתרשימים חביבים, ופירוט יתרונות וחסרונות. יש באתר גם חלקים אחרים שמאוד מעניינים, כולל הסברים על טרמינולוגיית דרכים ,,בריטית". האתר הוא חלק מרשת אתרים המאורגנים תחת השם Sabre, שהוא בעצמו אתר מאוד מעניין. אגב, אולי כדאי לנו לאמץ את סיווגי הדרכים הנהוגים שם? למשל S2 שהוא דרך חד-מסלולית (Single) עם שני נתיבים או D4, דרך דו-מסלולית (Dual) עם ארבעה נתיבים בסה"כ. C&C הוא קיצור של Cut and Cover, או בשפתנו, ,,חפור וכסה". מדובר בשיטה הפשוטה והזולה ביותר להקמת מנהרה, והיא חפירת תעלה פתוחה עם קירות בצדדים, וכיסוי בתקרה של בטון. שיטה זו נהוגה בהקמת מעברים תת-קרקעיים קצרים, מנהרות בשטחים פתוחים ולפעמים אף בעיר, כשהדבר אינו מפריע לתנועה יתר על המידה. זאת בניגוד למנהור ,,אמיתי" באמצעות כרייה (boring), שיש מספר דרכים לעשותו, שהוואריאציות שאני מכיר הן: TBM (Tunnel Boring Machine)i, מכונה ענקית שחופרת באמצעות ראש מסתובבת, שמאחוריו העובדים מדפנים את הקירות שנחשפים בצלעות ברזל או בטון מזויין. מנהור בפיצוץ חומרי נפץ, כפי שתיאר bernuli.
 

fireman

New member
ואני אוסיף לך

את המונח דחיקה. דחיקה היא בעצם דחיפה של אלמנט מבטון למקומו, יכול להתבצע באופן תת קרקעי ויכול להתבצע מעל הקרקע. ביחוס לגשר מדובר בבניית אלמנט בנקודה מוסיימת על הגשר ודחיפתה (דחיקה) לנקודת היעד כפי שבוצע בגשר מסילות הרכבת הסמוך לנתב"ג אם אינני טועה. דחיקה תת קרקעית הוא הורדה של אלמנטים (צנרת בד"כ) ודחיפתם אל תוך הקרקע במקביל לתהליך הכריה באמצעות ג'קים הידראולים. בשיטה זו יש צורך בחפירת פירים, אחד בנקודת ההתחלה ואחד בנקודת הסוף.
 
הייתי רוצה לראות בפורום צילומים

וכמה שיותר בנוסח פורום תל אביב, ונדמה לי שהמנהל של הפורום מבקר פה.
 

שי ז.

New member
כדאי לפתוח שרשור שבו כל אחד יציג

את עצמו ואת הרקע שלו כדי שנדע מה יש לנו כאן מבחינת ידע מקצועי.
 
למעלה