האיגרת אל הרומים פרק ב'

../images/Emo41.gif../images/Emo145.gifהאיגרת אל הרומים פרק ב'../images/Emo63.gif../images/Emo41.gif

למרות ההשתתפות הדלה בפרק א' אולי פרק ב' יביא אתכם לכתוב דברים על האיגרת הזאת....
כל חבר בפורום, וכל מי שעדיין לא כתב או נכנס לראשונה לפורום, מוזמן ויכול להשתתף בשירשור, להוסיף דברים משל עצמו ולהגיב(באהבה ועפ"י חוקי הפורום).
השירשור הזה ינועץ בעתיד, במחשבה שהלימוד על האיגרת הוא דבר חשוב והכרחי, בכדי שנוכל להבין ביחד לעומק את הבשורה ואת תורת החסד ושרות ההצדקה של הברית החדשה.
 
../images/Emo63.gifמשפט הצדק של אלוהים (ב': 1-16)../images/Emo26.gif

1 עַל כֵּן אַתָּה, בֶּן-אָדָם הַחוֹרֵץ מִשְׁפָּט, אֵין לְךָ בַּמֶּה לְהִצְטַדֵּק, וְתִהְיֶה מִי שֶׁתִּהְיֶה, כִּי בְּשָׁפְטְךָ אֶת הַזּוּלַת אַתָּה מַרְשִׁיעַ אֶת עַצְמְךָ, שֶׁכֵּן אַתָּה הַחוֹרֵץ מִשְׁפָּט עוֹשֶׂה אוֹתָם דְּבָרִים.(שמואל ב', יב' ה'-ז') 2 אֲנַחְנוּ יוֹדְעִים שֶׁאֱלֹהִים שׁוֹפֵט עַל-פִּי הָאֱמֶת אֶת הָעוֹשִׂים דְּבָרִים כָּאֵלֶּה. 3 וְאַתָּה, בֶּן-אָדָם, הַחוֹרֵץ מִשְׁפָּט עַל הָעוֹשִׂים דְּבָרִים כָּאֵלֶּה וּבְעַצְמְךָ עוֹשֶׂה אוֹתָם, הַחוֹשֵׁב אַתָּה כִּי תִּמָּלֵט מִמִּשְׁפַּט אֱלֹהִים? 4 אוֹ שֶׁמָּא אַתָּה מְזַלְזֵל בְּשֶׁפַע טוּבוֹ וְאֹרֶךְ רוּחוֹ וְסַבְלָנוּתוֹ, וְאֵינְךָ מֵבִין כִּי טוּבוֹ זֶה שֶׁל אֱלֹהִים מַדְרִיךְ אוֹתְךָ לִתְשׁוּבָה?(שמות לד' ו'-ז') 5 בְּעַקְשָׁנוּתְךָ וּבְסֵרוּב לְבָבְךָ לַחֲזֹר בִּתְשׁוּבָה אַתָּה צוֹבֵר לְךָ זַעַם לְיוֹם זַעַם, בַּיוֹם שֶׁיִּתְגַּלֶּה מִשְׁפַּט-הַצֶּדֶק שֶׁל אֱלֹהִים, 6 אֲשֶׁר יִשַׁלֵּם לְכָל אִישׁ כְּמַעֲשָׂיו:(תהילים סב' יג') 7 חַיֵּי עוֹלָם לָאֲנָשִׁים הַמַּתְמִידִים לַעֲשׂוֹת אֶת הַטּוֹב וּמְבַקְשִׁים אֶת הַתִּפְאֶרֶת וְהַכָּבוֹד וְהָאַלְמָוֶת, 8 אַךְ חֵמָה וְזַעַם לַסּוֹרְרִים אֲשֶׁר אֵינָם נִשְׁמָעִים לָאֱמֶת אֶלָּא לָעַוְלָה; 9 צָרָה וּמְצוּקָה עַל נֶפֶשׁ כָּל אָדָם הָעוֹשֶׂה רַע, עַל הַיְּהוּדִי בָּרִאשׁוֹנָה וְגַם עַל הַלֹּא-יְהוּדִי; 10 אַךְ תִּפְאֶרֶת וְכָבוֹד וְשָׁלוֹם לְכָל הָעוֹשֶׂה אֶת הַטּוֹב, לַיְּהוּדִי בָּרִאשׁוֹנָה וְגַם לְמִי שֶׁאֵינוֹ יְהוּדִי; 11 כִּי אֵין מַשּׂוֹא פָּנִים עִם הָאֱלֹהִים,(דברי הימים ב', ט' ז') 12 שֶׁכֵּן כָּל אֲשֶׁר חָטְאוּ בְּלִי תּוֹרָה גַּם יֹאבְדוּ בְּלִי תּוֹרָה, וְכָל אֲשֶׁר חָטְאוּ וְיֵשׁ לָהֶם תּוֹרָה, עַל-פִּי הַתּוֹרָה יִשָּׁפְטוּ. 13 הֲרֵי לֹא שׁוֹמְעֵי הַתּוֹרָה צַדִּיקִים לִפְנֵי אֱלֹהִים, אֶלָּא הַמְקַיְּמִים אֶת הַתּוֹרָה הֵם אֲשֶׁר יֻצְדְּקוּ -- 14 גּוֹיִים שֶׁאֵין לָהֶם תּוֹרָה וְהֵם מְקַיְּמִים אֶת דִּבְרֵי הַתּוֹרָה כְּדָבָר מוּבָן מֵאֵלָיו, הֵם תּוֹרָה לְעַצְמָם אַף שֶׁאֵין לָהֶם תּוֹרָה. 15 הֵם מַרְאִים שֶׁפֹּעַל הַתּוֹרָה כָּתוּב בְּלִבָּם, שֶׁכֵּן מַצְפּוּנָם מֵעִיד בָּהֶם וּמַחְשְׁבוֹתֵיהֶם מְחַיְּבוֹת אוֹ מְזַכּוֹת אוֹתָם -- 16 בַּיּוֹם שֶׁיִּשְׁפֹּט אֱלֹהִים אֶת תַּעֲלוּמוֹת בְּנֵי אָדָם עַל-יְדֵי יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ, כִּדְבַר בְּשׂוֹרָתִי.(קוהלת יב' יד')
 
../images/Emo26.gif פסוקים 1-6

נדמה כי התחביב האוניברסלי הפופולרי ביותר הוא לשפוט אנשים, כולם אוהבים מאד לשפוט את כולם, להעביר ביקורת ולחרוץ את גורלם של אנשים אחרים, ויש לא מעט אנשים החורצים את גורלם של אנשי אלוהים קדושים, שהאדון פועל דרכם. גם את אלוהים עצמו שפטו - שפטו למוות, ועדיין שופטים. שאול מזהיר אותנו בפסוק הראשון שאל לנו לשפוט אף אדם, במיוחד אחרי הרשימה של המעשים המגונים שמופיעה בסוף הפרק הראשון. אין לנו את הזכות לשפוט אף אדם, לא את האובדים, ובטח שלא אחים ואחיות, כיוון שאם אני שופט מישהו אני מרשיע בכך את עצמי, גם אם אני חושב שבתחום מסוים השגתי ניצחון, את הניצחון השגתי בחסדו של אלוהים, ולא בגלל שיש בי משהו שאני יכול להצטדק או להתגאות בו. כשאנחנו מטיחים אשמה כלפי מישהו אחר, הדבר יחזור אלינו כבומרנג, ואפילו שהשגנו את הניצחון בתחום הספציפי הזה, אם לא נזהר ונשפוט, אנו נמצא את עצמנו במקום שמאד לא היינו רוצים להיות בו. לכן שאול מדגיש פה את הדברים שישוע אומר בדרשת ההר המפורסמת, "אַל תִּשְׁפְּטוּ לְמַעַן לֹא תִּשָּׁפְטוּ,כִּי בַּמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר אַתֶּם שׁוֹפְטִים תִּשָּׁפְטוּ וּבַמִּדָּה אֲשֶׁר אַתֶּם מוֹדְדִים יִמָּדֵד לָכֶם. מַדּוּעַ אַתָּה רוֹאֶה אֶת הַקֵּיסָם אֲשֶׁר בְּעֵין אָחִיךָ וְאֵינְךָ שָׂם לֵב לַקּוֹרָה אֲשֶׁר בְּעֵינְךָ? אֵיךְ תֹּאמַר לְאָחִיךָ: 'הַנַּח לִי לְהוֹצִיא אֶת הַקֵּיסָם מֵעֵינְךָ', וְהִנֵּה הַקּוֹרָה בְּעֵינְךָ? צָבוּעַ! הוֹצֵא תְּחִלָּה אֶת הַקּוֹרָה מֵעֵינְךָ; אַחֲרֵי כֵן תִּרְאֶה הֵיטֵב וְתוּכַל לְהוֹצִיא אֶת הַקֵּיסָם מֵעֵינוֹ שֶׁל אָחִיךָ." (מתי ז': 1-5) השפיטה נובעת מתוך המחשבה השגויה שאני יותר טוב ממך. אף אחד לא יותר טוב מאף אחד אחר. ולכן עליינו לעודד אחד את השני למעשים טובים, לעודד אחד את השני לרוץ את המירוץ, אם צריך - כן לתקן ולומר את האמת באהבה, בכדי שהאח או האחות יוכלו לחזור בתשובה ולהמשיך ולרוץ את המירוץ. אלוהים הוא זה שמדריך אותנו לחזור בתשובה אליו, והוא בהחלט יכול להשתמש ואכן משתמש באחרים שמראים לנו את הדרך בחזרה אליו. אך הדבר מתרחש בעיקר, וקודם כל מבפנים, בתוכנו, ברוח הקודש. אם רוח הקודש לא תדבר אלינו ולא תתקן אותנו ולא תדריך אותנו לחזרה בתשובה, אין מילה, מאח או מאחות שתֵאמר לנו - אשר תוכל לשנות משהו בתוכנו. לאלוהים יש רק דרך אחת להתמודד עם החטא - לשפוט אותו ומשפטו של אלוהים הוא אמת. כיוון שהוא יודע הכל רואה הכל, שום דבר לא נסתר מעיניו, וכיוון שהוא צדיק לכן הוא יכול לשפוט את הרשעים, שזה למעשה כולנו - כל בני האדם. ואכן אלוהים שפט את החטא בחומרה רבה, ועוד עתיד לשפוט. הוא שפט את החטא במותו של בן האלוהים. ישוע המשיח שילם את המחיר הכבד שעלינו היה לשלם, הוא לקח על עצמו את גזר דין המוות שאנו ראויים לו. אנו נמצאנו אשמים, לנו הגיע למות מוות נוראי, אך בן האלוהים ברחמיו הגדולים של הבורא האדיר, הקדוש והנפלא, לקח על עצמו את העונש שהגיע לנו ומת במקומנו, בעדנו, בגללנו - בגלל אהבתו אותנו השייכים לו מימיי קדם עוד מימיי עולם. אלוהים בטובו מדריך אותנו לתשובה, ע"י זה שהוא חושף את השקרים שלנו, את החטאים שלנו, ומראה לנו את הדרך אל האמת - אליו. אך יש כאלה שמסרבים לחזור בתשובה מתעקשים להישאר בבוץ של החטא, הם צוברים זעם ליום זעם, ליום שבו משפט הצדק של אלוהים יתגלה ביום ה' הקדוש והנורא, היום בו המשיח יחזור בעננים, ולאף אדם לא יהיה פתחון פה, אף אדם לא יוכל להגיד - לא ידעתי. זה לא שלא ידעת - לא רצית. כולם ידעו שישוע הוא המשיח, כולם יכרעו ברך ויראו אותו, אך לא כולם יכנסו אל תוך מלכותו שהוכנה לבחיריו - מלכות אלף השנים. רק מי שהאמין בישוע המשיח, קיבל את מתנת חסד האלוהים לחייו, לקח את צלבו והלך עם ישוע בחייו ביחד עם אחים ואחיות למסע - יכנס אל תוך המלכות הכבירה בת אלף השנים.
 

lion 7

New member
אמן , נושא טוב ללימוד

תודה על ההשקעה , אל הרומים נכתבה מעיר קורינתוס ב58 לספ לפני שעזב אותה פאולוס אל ירושלים (עם העזרה הכספית שלקח להם לקדושים העניים שם אל הרומים 15 : 25) , נשלחה האגרת על ידי פיבי המשרתת או אחות בדרגה קטנה בכנסית כנכריא בחבל קורינתוס (רומים 16 : 1) , פאולוס השתוקק שנים רבות לביקור רומי , אם תרצו עוד ארשום כאן .. תודה יעקב על ההשקעה שוב .
 
../images/Emo26.gifפסוקים 7-11

שאול מגלה לנו את התנאים שעלינו למלא בחיינו לפני אלוהים. כמובן שפסוקים אלה הם המשך של הפסוקים הקודמים. נאמר פה שאלוהים ישלם לכל איש כמעשיו, חיי עולם לאנשים המתמידים לעשות את הטוב, ומבקשים את התפארת הכבוד והאלמוות, אך חמה וזעם לסוררים אשר אינם נשמעים לאמת אלא לעוולה, והולכים בדרך כל בשר, והצדקה עצמית. התפארת והאלמוות שייכים למאמינים במשיח, לאלו שמאמינים בו, ואוהבים אותו בכל ליבם, ומצייתים לדברו(לדבר ה' ולרוח הקודש). בשום פנים ואופן לא מדובר פה על מעשים שיכולים להצדיק את האדם לפני אלוהים. רק הדם הקדוש והטהור של ישוע המשיח שנפשך בעד חוטאים, מצדיק את האדם. בפסוקים 9 ו 10 אנו רואים, שגם על היהודי וגם על הלא יהודי חל אותו הדין. כשגם הרע וגם הטוב חלים קודם כל על היהודי, ורק לאחר מכן על הלא יהודי. כי אין משוא פנים עם האלוהים. שאול אומר פה אולי לראשונה, שאין הבדל בין יהודי ללא יהודי, כולם שווים לפני אלוהים, כולם חוטאים וכולם יכולים להיצדק רק ע"י דם הכפרה של ישוע המשיח. אך הוא מדגיש את חשיבותו של היהודי כיהודי, בכך שהוא נשפט ראשון, הוא מקבל את הדין ראשון, כיוון שהוא היה הראשון שקיבל את הבשורה, והוא נולד לתוך עם בחירה, שנולד ע"י אלוהים. ההבדל המהותי בין העם היהודי לבין שאר העמים, הוא שאלוהים בחר בעם היהודי(אברהם - יצחק - יעקב - יהודה) להיות הכלי שממנו יבוא המשיח, והעם הזה נוצר ע"י בחירתו של אלוהים. לעומת שאר העמים שנוצרו, מתוך תרבות חברתית - שפה, מנהגים וכו'.
 
../images/Emo26.gif פסוקים 12-16

המושג חטא, הינו מושג מאד חשוב בכדי להבין את הבשורה. חיי חטא, הם חיים ללא חוק וחיים לעצמך. כשאתה במרכז ההוויה שלך, כשכל החיים מתרכזים סביבך, מבלי לשים לב לבשורה הטובה ולחיי המשיח, אתה חי חיי חטא. אלוהים לא יכול לשקר. מבחינת יכולת הוא יכול, אך יש לו אופי שלא מאפשר לו לשקר ובגלל אופיו הוא לא משקר כשאלוהים אומר דבר מה זהו דבר אמת, כשהוא מבטיח הבטחה היא תתקיים במלואה. אנחנו לעומת אלוהים נולדנו לחיי שקר, לדוגמא אמא שלי נהגה ללמד אותי שאסור לשקר, היא התכוונה שאסור לי לשקר לה. שהרי במהלך חייה, היא פה ושם שיקרה וכששאלתי אותה למה היא משקרת, היא אמרה לי שמדובר בשקר לבן. בין אם לבן אפור או שחור, שקר הוא שקר, ובני האדם כל עוד הם לא נושעו ולא נולדו מחדש הם חיים בחיי שקר. הלב שלנו מלא בפחדים, בדאגות, בגאווה ובתאווה, וכל אלה שקרים. השטן הוא אבי השקר, הוא שקרן עוד מראשית, הוא הטעה את האשה ואת אדם ופיתה אותם לאכול באמצעות השקר מפרי עץ הדעת טוב ורע. וכל מי שמשקר, למעשה משתף פעולה באותו הרגע עם השטן. "הָעוֹשֶׂה חֵטְא מִן הַשָּׂטָן הוּא, כִּי הַשָּׂטָן חוֹטֵא מֵרֵאשִׁית. לָזֹאת נִגְלָה בֶּן-הָאֱלֹהִים, לְהָפֵר אֶת פְּעֻלּוֹת הַשָּׂטָן." (א' ליוחנן ג': 8) אפשר להחליף את המילה חטא במילה שקר. המשקר מהשטן הוא, כי השטן משקר מראשית. חטא הוא לא דבר אישי בלבד, בכל פעם שאנו חוטאים אנו פועלים נגד אדם אחר, גם כשנדמה לנו שלא. בכל פעם שאנו חוטאים אנו עושים מעשה שאלוהים לעולם לא היה עושה אותו, לכן החטא מפריד ביננו לבין אלוהים מכיוון שכשאנחנו חוטאים אנחנו לא נמצאים באותו הקו של אלוהים. החטא גורם לנו להפרדה מאלוהים. כשאנו חוטאים לבני-אדם אנו חוטאים קודם כל לאלוהים. "לְךָ לְבַדְּךָ חָטָאתִי וְהָרַע בְּעֵינֶיךָ עָשִׂיתִי.." (תהילים נ"א: 6) ולכן זאת הסיבה שאנחנו נמצא אשמים בחטא אפילו אם ננסה לקיים את כל חוקי התורה, אנו נמצא אשמים כי יש בנו חטא, כיוון שהאדם הראשון חטא, ואנחנו בני אדם, והחטא עובר בירושה בזרע. לכן שאול אומר שאנו חוטאים אם יש לנו תורה ואם אין לנו תורה, כולנו נמצא אשמים לפני הבורא. כשבני אדם חשים לא בטוב או חולים חס ושלום, רק אחרי שהם היו אצל הרופא, הם נוטלים תרופה בהמלצתו של הרופא. אותו הדבר עם החטא והבשורה, רק לאחר שישנה מודעות לחטא, אז האדם מגלה שיש לו גם צורך בישועה ובבשורה הטובה. חטא הוא חטא, בין אם אנו מודעים אליו או לא, השכר שלו הוא מוות והוא הורג. שאול אומר שחטא הוא הליכה נגד חוקי התורה, שהרי התורה מגדירה מהו חטא ובלי התורה אי אפשר לדעת מהו חטא, ושרק בקיום מלא של התורה ניתן לחיות לפני אלוהים בלי משפט, ושלמעשה אין אף אדם שחי את התורה במלואה כשמצפונו נקי וטהור מאשמה. שאול מנסה להבהיר כאן שלא הכרת התורה היא החשובה אלא החיים על פי התורה. כיוון שלעם היהודי אז וגם היום לצערי ישנה גאווה על ידיעת התורה, שאול מבקש לכוון אותם אל האמת בכך שהם יבינו שאם הם לא הולכים בדרכי התורה ורק מדברים עליה כל היום לא יועיל להם דבר. אלוהים עתיד לשפוט את תעלומות בני האדם - הכל. אבל הכל - ה כ ל ! עתיד להתגלות. כל מה שהסתרנו ומסתירים, כל מה שידוע וכל מה שלא ידוע, הכל יתגלה.
ולאף אחד לא יהיה פתחון פה.
 
../images/Emo63.gif התורה והיהודים (פרק ב': 17-29)../images/Emo26.gif

17 אֲבָל אִם אַתָּה נִקְרָא יְהוּדִי וְאַתָּה נִשְׁעָן עַל הַתּוֹרָה וּמִתְהַלֵּל בֵּאלֹהִים, 18 וְאַתָּה יוֹדֵעַ אֶת רְצוֹנוֹ וּמַבְחִין בַּדְּבָרִים הַטּוֹבִים, מִהְיוֹתְךָ מְחֻנָּךְ בַּתּוֹרָה,(דברים ד' ח') 19 וְאַתָּה סָמוּךְ וּבָטוּחַ כִּי אַתָּה מוֹרֵה דֶרֶךְ לָעִוְרִים, אוֹר לַשְּׁרוּיִים בַּחֹשֶׁךְ, 20 מַדְרִיךְ לַפְּתָאיִם וּמְלַמֵּד לָעוֹלָלִים, וּלְךָ בִּטּוּי הַדַּעַת וְהָאֱמֶת שֶׁבַּתּוֹרָה -- 21 הַאִם לֹא תְּלַמֵּד אֶת עַצְמְךָ, אַתָּה הַמְלַמֵּד אֲחֵרִים? אַתָּה הַמַּכְרִיז לֹא תִּגְנֹב,(שמות כ' יב'//דברים ה' טז') הֲתִגְנֹב אַתָּה?(דברים ז' כה'-כו') 22 אַתָּה הָאוֹמֵר לֹא תִּנְאָף, הֲתִנְאַף אַתָּה? אַתָּה הַמְתַעֵב אֶת הָאֱלִילִים, הֲתִבְזֹז אֶת מִקְדְּשֵׁיהֶם?(מלאכי ג' ח'-ט') 23 אַתָּה הַמִּתְגָּאֶה בַּתּוֹרָה, הַתְחַלֵּל אֶת שֵׁם אֱלֹהִים בַּהֲפִירְךָ אֶת הַתּוֹרָה? 24 הֲרֵי, כְּפִי שֶׁכָּתוּב, שֵׁם אֱלֹהִים מְחֻלָּל בַּגּוֹיִים בִּגְלַלְכֶם.(ישעיהו נב' ה'//יחזקאל לו' כ'-כג') 25 אָמְנָם יֵשׁ עֵרֶךְ לַמִּילָה אִם אַתָּה מְקַיֵּם אֶת הַתּוֹרָה, אַךְ אִם אַתָּה מֵפֵר אֶת הַתּוֹרָה, מִילָתְךָ נִהְיֵית לְעָרְלָה.(ירמיהו ט' כד'-כה') 26 לָכֵן אִם יִשְׁמֹר עָרֵל אֶת דִּינֵי הַתּוֹרָה, הַאִם לֹא תֵּחָשֵׁב לוֹ עָרְלָתוֹ לְמִילָה?(ישעיהו נו' ו'-ז') 27 וְהֶעָרֵל מִבְּחִינָה גּוּפָנִית, הַמְקַיֵּם אֶת הַתּוֹרָה, יַחֲרֹץ עָלֶיךָ מִשְׁפָּט, שֶׁהֲרֵי לְךָ הַכְּתוּבִים וְהַמִּילָה וְאַתָּה מֵפֵר אֶת הַתּוֹרָה. 28 הֵן לֹא עַל-פִּי מַרְאִית עַיִן יְהוּדִי הוּא יְהוּדִי, וְלֹא מַה שֶּׁרוֹאִים בַּגּוּף הוּא מִילָה. 29 יְהוּדִי הוּא זֶה שֶׁבְּתוֹךְ תּוֹכוֹ הוּא יְהוּדִי וּמִילָה הִיא זוֹ שֶׁבַּלֵּב, לְפִי הָרוּחַ וְלֹא לְפִי אוֹת כְּתוּבָה; שִׁבְחוֹ אֵינוֹ בָּא מִבְּנֵי אָדָם, כִּי אִם מֵאֱלֹהִים.(דברים י' טז'//ירמיהו ד' ד')
 
../images/Emo26.gif פסוקים 17-24

שאול פונה כאן אל היהודים ברומא ואל היהודים באופן כללי - "אבל אם אתה נקרא יהודי...", למעשה הוא אומר כאן, שאין זה מספיק להכיר את התורה וללמד את התורה, אין הדבר מצדיק את האדם לפני האלוהים, אלא יש לקיים את התורה במלואה והלימוד והידיעה של התורה, אינם עוזרים כלל לאדם אם הוא לא מקיים את התורה. שאול יודע טוב מאד, עד כמה אנחנו העם היהודי מתהללים בתורת משה, מרבים להתפלל, להאריך את ציציותנו, ולתת צדקה במחשבה שאלו יכפרו על מעשנו המבישים. אך כפי שנאמר, אין אדם שיצדק במעשיו לפני האלוהים, ואת התורה לא ניתן לקיים במלואה, כיון שיש בנו בני האדם חטא. החטא הוא בעיה אוניברסלית ולכן אין אדם שהוא יותר טוב מאדם אחר.
 
../images/Emo26.gif פסוקים 25-27

ברית המילה היא אות ברית שאלוהים כרת עם אברהם אבינו והעם היהודי(זרעו). המשמעות כיום של אדם המל את בנו, היא שהבן הנימול נכנס אל תוך ברית אברהם, והוא חלק מהעם היהודי. זהו עניין בין העם היהודי לבין אלוהים. לשאר העמים אין חלק בדבר, זהו לא עניינם, גם אם קיבלו את המשיח, אל להם לעשות ברית מילה, כפי שיהודי שנושע וקיבל את המשיח, אל לו למשוך לו ערלה. ובטח שאם הוא רואה עצמו כחלק מהעם היהודי, הוא ימול את בנו כאות ברית ביננו לבין אלוהים. שאול אומר פה שאם האדם מפר את התורה, אין זה משנה אם הוא נימול או לא, הוא נמצא באותה העמדה לפני האלוהים, בין אם הוא נימול ובין אם לאו. שאול גם מדבר על האחריות שיש לעם היהודי לפני אלוהים, כן לשמור את התורה, אך לא לשם הצדקה עצמית, אלא כציות לברית שהם נמצאים תחתיה, במידה והם לא עברו מברית סיני, לברית החדשה. שאול אומר ברוח הקודש, שהמילה לא מצדיקה את האדם לפני אלוהים.
 
../images/Emo26.gif פסוקים 28-29

לגבי העם היהודי ישנם שתי נקודות מבט. ישועה, ובחירה. והם לא אותו הדבר. כששאול מדבר על הישועה, הוא מגיע למסקנה שכולם חוטאים, יהודים ולא יהודים, שיש צורך אוניברסלי לישועה, ושניתן לקבל את הישועה, ע"י אמונה בישוע המשיח, וקבלת הישועה והכפרה בדמו המכפר. - האמונה בבשורה. הישועה מיועדת לכולם, והיא אישית. הישועה לא עוברת בירושה מאב לבן. היא לא אוטומתית, כלומר אם נולדת למשפחה של מאמינים במשיח, אין הדבר אומר שנושעת. עליך באופן אישי, לקבל את הישועה ואת הכפרה המושלמת שבדם ישוע המשיח. הבחירה - היא לא קשורה למעשים, או לאמונה או להתחייבות כלשהי. הדבר תלוי אך ורק בזכותו של אלוהים לבחור במי שהוא רוצה, ואין זה קשור לדברים שאנו עושים או לא. פסוק 29 מדבר על הישועה, ולא על הבחירה. יהודי עפ"י הבחירה הוא מי שנולד למשפחה יהודייה. עפ"י הישועה, אין הבדל בין יהודי ללא יהודי.
 
למעלה