פרויקט ביקורות השירים

meandmeandme

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifפרויקט ביקורות השירים../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif

עוד שובע (וקצת) חלף לו בפרויקט הקטנטן שלנו בפורום הנפלא שלנו. עבר לו שבוע דארק סייד, ועבר שבוע ויש ועכשיו אני מגיעים לאנימלס. אני יודע שזה אלבום שאוהב מאוד על ידי רבים וחברי הפורום ופחות אוהב על ידי חלק מהם, אז זה הולך להיות שבוע מעניין. בגלל שהאלבום כולל בעיקר שלושה רצועות ארוכות במיוחד ויכול להיות שלא יהיה לכם ממש חשק לכתוב על אחד שלם, אתם מוזמנים לכתוב ביקורות משותפות. שכמה אנשים יכתבו את הביקורת, כל אחד חלק אחר, או שכולם ביחד הכול, איך שנוח לכם. זו סתם עצה שאולי תמצא חן בעינייך. אני גם רוצה להתצנל על העדרות מרובה יחסית מהפורום בשבוע האחרון, הייתי יחסית עסוק. חזרות לסוף שנה וכל זה. אז לא ממש יצא לי לקרוא ולהגיב לכל הביקורות. סליחה. ועכשיו לתוצאות השבוע: לאלבום ויש יו ור היר קיבלנו 4 ביקורות (3 שירים מתוך 5): Shine on you Crazy Diamond (Part One)/rainbow demon Shine on You Crazy Diamond (Part One)/noosh Welcome to the Machine/meandmeandme Wish You Where Here/N a v e בשירשור ההמשך של שבוע דארק סייד קבילנו עוד 4 ביקורות. On the Run/פינוקיו שמי The Great Gig in the Sky/נימרודל Brain Damage/RogerW וגם סקירה כוללת, מושקעת, ומדהימה לאלבום מעת טלי הנפלאה שלנו. עדיין לא החלטתי מה לעשות עם הביקורות, אני יחכה למחר שטלי תחזור מהצבא. מה שכנראה יקרא זה שנחלק את לכמה ביקורות קטנות על כל שיר. אם נצליח להוציא משם ביקורת אחת לMoney אז יהיה לנו אלבום שלם של ביקורות בפעם הראשונה
תודה רבה לכל הכותבים הנפלאים של השבוע. מקווה שתמשיכו לכתוב. איזכור החוקים ושאר המגבלות ואפשרויות וכו:
החוקים
את הביקורות יש לשרשר רק לשירשור הפרויקט.
אין הגבלה למספר הביקורות שמותר לכל אחד לכתוב.
אפשר לכתוב על שיר מסויים גם אם כבר כתבו עליו.
מותר לבחור כל שיר והעיקר שמשרשרים אותו לשירשור הנכון.
מומלץ ואפילו רצוי להביע דעה על השירים המבוקרים ועל הביקורת עצמה.
רק שירים של פינק פלויד בבקשה. זאת אומרת שאסור גם מאלבומי סולו של חברי הלהקה.
אם החלטתם לכתוב על שתי שירים נא לשרשר כל שיר בהודעה נפרדת.
לביקורות אין אורך מקיסמלי או מינמלי אך רצוי לספק כמה שיותר פרטים בלי לגלוש לנושאים לא קשורים.
חשוב מאוד להנות! חוץ מהרעיון ה"יבש" הזה יש גם כמה בונוסים.
בסוף הפרויקט כל הביקורות יקובצו לקובץ אחד גדול שיעלה למדור המאמרים. בתקווה לחלק מהאלבומים יהיה ביקורת לכל שיר וזה יהפוך למין מדריך.
שלושה חבר הפורום שיתרמו הכי הרבה לפרויקט יזכו להקדשה מיוחדת בסוף הפרויקט. חשוב מאוד למי שלא הספיק לכתוב: הוספתי אפשרות חדשה שאומרת שכל פעם יהיו שתי שירשורים פתוחים. אחד מהפעם שעברה ואחד החדש. זאת אומרת שעכשיו מותר לכתוב גם בשירשור הזה שמיעוד ל"צלוחית", "עוד" ואומגמה וגם בחלילן. וכך בסוף כל שבוע אני יבדוק את שתי השירשורים האחורנים למקרה שנוספו עוד ביקורות. מקווה שהבנתם. שירשור הביקורות לאנימלס בקרוב מאוד מאוד. שבוע טוב.
 

meandmeandme

New member
../images/Emo41.gifAnimal../images/Emo41.gif

אלבום מדהים! או אלבום לא כל כך מדהים. תחליטו אתם. shot!
 

rainbow demon

New member
סקירה כללית + PIGS

האלבום, הנכתב בהשראת ספרו של ג'ורג' אורול "חוות החיות" (אני בשלבי קריאה אגב, בין בגרות לבגרות), ומהווה מחאה (דבר אהוב על ווטרס) כנגד הלכים שונים בחברה ובעיקר קפטיטליזם (על שער האלבום מופיעה תחנת כוח וחזיר מעופף מעליה, כסמל לשליטה של החזירים (הם בעלי ההון הגדולים) האלבום מחולק ל5 קטעים כשהראשון והאחרון, חזירים עם כנפיים, מהוויים מעין מסגרת ל3 הקטעים באמצע, הארוכים יחסית, המביאים את הסיפור של כל אחד מהצדדים בחברה - הכלבים (שניתן לתת פרשנות למה הם מייצגים. בעיניי הם מייצגים את השאפתנים, החברה הרגילה השואפת להתקדם בחיים), החזירים (כאמור הקפיטלסיטים הגדולים המנצלים את כולם), והכבשים שכמו בביטוי הידוע "הובלו כצאן לטבח" גם כאן, מובלים לאן שהחזירים מובילים אותם.. מאחורי האמירות הפוליטיות חברתיות עומדת יצירה מוזיקלית שאין במה להתבייש בה, פרי יצירתו הבלעדית של רוג'ר ווטרס , שבאותו זמן ביסס את מעמדו כמנהיגה הבלתי מעורער של הלהקה. ועתה לניתוח :) PIGS או בעברית "חזירים" היצירה המרכזית בשיר (גם מבחנת המחאה וגם מבחינת היותו הקטע ה3 באלבום מתוך 5). שיר ארוך יחסית זה (11:30 דקות), נבנה כמיטב המסורת הפינק פלוידית: השיר מתחיל מקטעי גיטרה ובס קצרים משולבים עם קולות רקע (נחירות של חזירים), עד שבא קטע מעבר קצר שבו גם התופים נכנסים לקצב, בביטים (BEATS) קצובים, עד לתחילת השיר עצמו מבחינת השירה. הסגנון השולט בשיר הוא תיפוף איטי למדי כשהבס והגטרה מנגנים בטונים נמוכים מה שמשרה על השיר אווירה של כבדות. גם השירה מסוגננת בהתאם ומלאת בוז והשיר כולו מעביר רושם של כבדות ובוז, ובשילוב עם המילים הצלילים בעצמם כאילו מעבירים ביקורת על המדוברים, שהם כאמור הקפטיליסטים.. לקראת אמצע השיר ישנו קטע סולו של צליל הנשמע כמו מפוחית חשמלית (אם למישהו יש הצעות טובות יותר איך לקרוא לזה אני אשמח) בליווי הגיטרה, שביחד יוצרים צליל הרמוני וצומרני כאחד. אחריו , שוב "כאילו" מהתחלת השיר. אותה פתיחה, אך כמובן שהמילים אחרות. השיר ממשיך באותו סגנון עד לסיומו, שבסופו, כמו בתבנית הקבועה נשמעת הגיטרה בסולו עד לפייד אאוט של השיר. אולי לא השיר הכי טוב של פינק פלויד, אבל כתוב היטב , מסוגנן היטב, ומעביר את המסר היטב!
 

N a V e

New member
Ships

אחד השירים האהובים עליי. מבחינת משמעות,כמו שכבר נאמר הכבשים הן הפאסיביות ומובלות לפי רצונם של החזירים הקפיטליסטיים.דבר שבעצם אמור לתת למוזיקה וללחן משמעות גדולה.ואכן,השיר לא מאכזב.בתחילתו הוא שקט,אך ברובו המוחלט השיר רועש מאוד ומשלב בתוכו אפקטים רבים,אורגן האמונד מצויין,וגיטרה שעובדת נונסטופ בצורה נפלאה.רוקנ'רול במיטבו.המוזיקה ללא שום ספק מייצגת את הצורך ואת הרצון לשנות,הצורך למחאה חברתית.ובמקביל לכתיבה מצוינת,פינק פלויד מציינת את אחת היצירות הגדולות שלה בעיני. באיזור 4:40 דקות של השיר משתנה המיקצב וממשיך לתת משמעות למחאה.קודם היא הייתה תוקפת ונוקבת,עכשיו היא מנסה בדרך אחרת-עם ניגון תווים מסוימים וחזרה עליהם בכלים השונים.ואז-מעין הפסקה במאבק,הפוגה(5:45).כאילו הכבשים מנסות לחשוב מה עושים מכאן הלאה-אסור לתת לקפיטליזם להוביל אותנו לעבר מה שהקפיטליזם רוצה.יש צורך במרד,יש צורך בשינוי ובאיזור 7:09 ממשיך המאבק,כשהמוזיקה שוב מתחזקת. קולות הרקע לאורך כל השיר מעוררות התפעלות ובעצם מעצימות את המסר ונותנות לו אפקטיביות כמסר של קולקטיב,של חברה מסוימת,ולא רק של אדם אחד שמוחה. בככל,ווטרס והפלויד עשו בדיסק הזה עבודה מדהימה ונתנו למונח "מחאה מוזיקלית" הגדרה וביסוס חזק.
 

N a V e

New member
בלאטטטטט נכון

הייתה לי מתכונת היום,אני תשוש (חח כן בטח,זו הסיבה)
 

meandmeandme

New member
../images/Emo41.gifהמשך Wish You Where Here../images/Emo41.gif

זהו שירשור שבוע ההמשך של ויש יו ור היר. מאלבום זה לא נכתבו על השירים הבאים: Shine On You Crazy Diamond (Part 2 Have a Ciger אני מקווה שמישהו יוכל להביא את עצמו לכתוב על פארט 2. אני אישית לא הצלחתי. שבוע טוב, וכתיבה פוריה.
 

rainbow demon

New member
HAVE A CIGAR

קח סיגר מגיע בסיומו של היצירה "ברוך הבא למכונה" ומהווה שינוי דרסטי לעומתו. לעומת שני השירים הראשונים באלבום, הוא אינו מלנכולי ואפילו קצבי. לא פלא שבשנים האחרונות נעשו לשיר זה דווקא קאברים לא מעטים על ידי להקות רוק למיניהם (למשל דרים טיאתר ופו פייטרס). השיר מתחיל בדואט של גיטרה ובאס, לאחר מכן מצטרפים התופים ואז גם הכלים והצלילים המיוחדים של האלבום הזה מה שהופך את השיר לחלק בלתי נפרד מהאלבום אף שמדובר בשיר בסגנון טיפה שונה משאר הדיסק. השיר מלווה בבס חזק לכל אורכו שלמעשה מהווה את "כוכב" השיר (אחחח רוג'ר רוג'ר, אוהב להיות בראש), לעומת רוב השירים שבהם הבס הוא רק הבסיס. גם הגיטרה זוכה לעדנה עם סולואים מצוינים שנשמעים בעיקר ברקע בקטעים שבהם אין שירה, לקראת סוף השיר. שיר מדהים שמסתיים בצורה גאוני - אפקט מגניב שבו הצליל פשוט נשאב ונשאר צליל דק של הגיטרה עד להעלמות השיר, לקראת השיר הבא. אחד מהשירים הטובים של פינק פלויד, כמו שכבר ציינתי בעבר, שאלבום זה הוא הטוב ביותר מבחינתי של פינק.
 

meandmeandme

New member
תודה רבה

זה שיר שקצת קשה חכתוב עליו. אבל עשית עבודה נפלאה.
 

Nir of GondoliN

New member
השיר השני האהוב עליי באלבום

אם מחשיבים את שיין און כשיר אחד. אחלה ביקורת!
 

Nir of GondoliN

New member
(Shine On You Crazy Diamond (Pt.6-9

אני לא יודע למה אבל השיר הזה תמיד הפחיד אותי. ההתחלה הקודרת של תחילת השיר מייצגת לדעתי את טירופו של בארט בצורה הטובה ביותר והיא מאוד מזכירה לי את החומר שלהם מהתקופה של סוסרפול. השיר מתחיל במשב הרוח שמסיים את השיר שנושא את שם האלבום. לאט לאט מצטרפים עוד כלים בסגנון מאוד פינק-פלוידי: תחילה שני תווים של בס, ואז אקורד של גיטרה ובלי שנרגיש מתחיל לפתע סולו קלידים (אני חושב
) מדהים ומאוד מתאים לאווירה הקודרת של תחילת השיר. הסולו קלידים מתפתח לסולו גיטרה שמזכיר מעט את הסגנון המאוחר יותר של אנימלס. עם הזמן הסולו הופך להיות יותר בסגנון של החלק הראשון של שיין און וכך אנו עוברים לחלק הבא בשיר: השירה. השירה היא באותו קצב של השירה בחלק הראשון של השיר וזה בעצם הבית השלישי שהוא בעל אותו מבנה כמו שאר הבתים. לפי דעתי זה הבית עם המילים היפות ביותר שבהם ווטרס מראה הכי הרבה הזדהות עם סיד ואומר כמה היה רוצה להצטרף אליו. בבית הזה אני לדעתי מרגישים את צערו הרב של ווטרס בצורה הכי ברורה. עם סיום השירה מגיעים הרגעים הכי יפים בשיר על כל חלקיו. מיד לאחר השירה אנחנו שומעים קטע בסגנון ג'אזי - גרובי עם סולו קלידים – בס משולב. לשני הכלים הללו מצטרפת בהמשך הגיטרה המייבבת והצרחנית של גילמור שגדולתו היא לדעת בדיוק מתי להיכנס ולנגן בצורה שתרגש אותך כל פעם מחדש. השילוב נעלם לאט לאט בפייד ואנו מגיעים לקטע האחרון בשיר המדהים הזה. בקטע זה אנו עדים להשפעות הקלאסיות על רייט וכיצד הוא הצליח לשלב אותם בשיר. לפי דעתי הקטע זה הוא הכי גאוני בכל השיר, ואנו רואים כמה מעט הייתה השפעתו של רייט בלהקה ביחס לכמות הכשרון שהייתה לו. הקלידים שלו נשמעים כשילוב מדהים בין סינטיסייזר מיושן לכלי נשיפה גדול כלשהו והוא מלווה על ידי נגיעות גיטרה של גילמור פה ושם. הקטע המסיים של החלק הזה ושל השיר בכלל תמיד נשמע לי מאוד "אגדי" – כאילו הקלידים באים להגיד: וסיד חי באושר ועושר עד עצם היום הזה, אל אף שזה לא כך. בחלק הראשון הוציאה הלהקה ובייחוד ווטרס את כל מה שיש לה להגיד לגבי סיד. בחלק השני הם נתנו לעצמם יותר להתפרע . לפי דעתי החלק הראשון נכתב מהראש והחלק השני מהלב. זו כנראה הפעם האחרונה שבה הלהקה פעלה יחד וכתבה מהלב והתוצאה הייתה היצירה המתקדמת האחרונה של פינק פלויד.
 

rainbow demon

New member
ביקורת מצוינת:)

אני חושב שסגרנו את כל השירים באלבום הזה לא? נו טוב לא חוכמה, יש בסה"כ 5
 

VeraLynn

New member
ניר! שיחקת אותה!

יואו!!! איזה ביקורת!!! בין הביקורות הכי טובות ששמעתי בפורום אם לא הטובה ביותר! כל הכבוד!!! יש לך את זה
 
למעלה