פרויקט ביקורות השירים

meandmeandme

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifפרויקט ביקורות השירים../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif

ראשית תרשו לי להתצנל שוב על האיחור המתאסף של שירשורי הפרויקט ועל העדרותי ככותב ומגיב בפרויקט ומהפורום בכלל. בדיוק היה עכשיו סוףף שנה והגיעו כל מני עיניים שצריך לטפל בהם. עכשיו יותר טוב אז אני מקווה לכתוב משו. אוקי... בשבוע שעבר קיבלנו מספר קטן של ביקורות: מאנימלס 2 ביקורות (2 שירים מתוך 5) Pigs (Three Diffrent Ones)/raindbow demon Sheep/N a V e ועוד שתיים משבוע ההמשך של ויש. יש לציין שזהו האלבום הראשון בו קיבלנו ביקורות על כל השירים באלבום. חברי הפורום: קבלו ממני צ"לש! Have A Cigar/rainbow demon Shine ON You Crazy Diamond (Part2)/Nir of GondoliN איזכור מגבלות הפרויקט:
החוקים
את הביקורות יש לשרשר רק לשירשור הפרויקט.
אין הגבלה למספר הביקורות שמותר לכל אחד לכתוב.
אפשר לכתוב על שיר מסויים גם אם כבר כתבו עליו.
מותר לבחור כל שיר והעיקר שמשרשרים אותו לשירשור הנכון.
מומלץ ואפילו רצוי להביע דעה על השירים המבוקרים ועל הביקורת עצמה.
רק שירים של פינק פלויד בבקשה. זאת אומרת שאסור גם מאלבומי סולו של חברי הלהקה.
אם החלטתם לכתוב על שתי שירים נא לשרשר כל שיר בהודעה נפרדת.
לביקורות אין אורך מקיסמלי או מינמלי אך רצוי לספק כמה שיותר פרטים בלי לגלוש לנושאים לא קשורים.
חשוב מאוד להנות! חוץ מהרעיון ה"יבש" הזה יש גם כמה בונוסים.
בסוף הפרויקט כל הביקורות יקובצו לקובץ אחד גדול שיעלה למדור המאמרים. בתקווה לחלק מהאלבומים יהיה ביקורת לכל שיר וזה יהפוך למין מדריך.
שלושה חבר הפורום שיתרמו הכי הרבה לפרויקט יזכו להקדשה מיוחדת בסוף הפרויקט. חשוב מאוד למי שלא הספיק לכתוב: הוספתי אפשרות חדשה שאומרת שכל פעם יהיו שתי שירשורים פתוחים. אחד מהפעם שעברה ואחד החדש. זאת אומרת שעכשיו מותר לכתוב גם בשירשור הזה שמיעוד ל"צלוחית", "עוד" ואומגמה וגם בחלילן. וכך בסוף כל שבוע אני יבדוק את שתי השירשורים האחורנים למקרה שנוספו עוד ביקורות. מקווה שהבנתם. בקרוב מאוד מאוד תגיע הודעת שבוע The Wall וThe Final Cut.
 

meandmeandme

New member
../images/Emo41.gifThe Wall + The Final Cut../images/Emo41.gif

איזה תזמון נפלא. בדיוק ויכוח קטן מתגבש לו בין שירשורי הפורום על ה"עומק" של ואטרס בחומה ובפיינל קאט וכבר הגענו לחלק זה של הפרויקט. יש לנו המון שירים השבוע, אך בגלל שרובם יחסית קצרים אני מצפה לכמות יחסית גדולה של ביקורות. בהצלחה לכל הכותבים הנפלאים. אני לא יודע מה איתכם, אבל אני השבוע מתכוון לכתוב על אנימלס. וטוב נו.. אולי קצת על הפיינל קאט.
 

Nir of GondoliN

New member
In The Flesh?

שיר הפתיחה הכי עוצמתי לאלבום הכי עוצמתי של אחת מהלהקות הכי עוצמתיות (אם לא מחשיבים את קינג קרימזון). המנגינה בהתחלה היא בעצם סוף של מעגל שמתחיל בשיר הסיום - אם תקשיבו ממש ממש טוב תשמעו את המשפט: We Came In. המשפט הוא כאמור המשך של תחילת המשפט בשיר האחרון: Isn't This Where. המעגליות מייצגת את העובדה שלמרות שהחומה נפלה בסופו של דבר, עדיין יש אפשרות שפינק יחסום את עצמו לעולם מההתחלה. לאחר חמש עשרה שניות של הפתיחה הנל, שבהאזנה ראשונה אף אחד (וזה בדוק) לא שומע אותה, נכנסים התופים של מייסון והגיטרה של גילמור שמעולם לא נשמעה כך. אני מניח שמעריצי פינק פלויד שחיו בתקופה הזו היו בהלם כששמעו את הגיטרה היחסית כבדה של גילמור. כעבור דקה וחצי בערך מתחילות המילים שמושרות כביכול על ידי פינק הפאשיסט. לפי דעתי למילים אין קשר ישיר לעלילה אלא נועדו כדי שהמאזינים לא יבינו את הקשר אליהם. בשיר הנושא כמעט את אותו השם בדיסק השני, כששומעים חלק מהמילים שוב, אפשר לתפוש את משמעותם. עם סיום המיילים חוזרת המנגינה העיקרית של השיר עם ליווי צעקות של ווטרס ברקע. השיר מסתיים עם התרסקות המטוס ובכי התינוק שמוביל לשיר הבא. The Thin Ice.
 

meandmeandme

New member
../images/Emo41.gifשירשור המשך: Animals../images/Emo41.gif

קדימה! זה אחד האלבומים הכי טובים של הפלויד. תאספו אומץ וכתבו!
 

rainbow demon

New member
PIGS ON THE WING

שיר זה, מופיע פעמיים באלבום, בשינוי ליריקה - בהתחלה ובסוף ומהווה מן מסגרת לאלבום. לכאורה, אין קשר בין השיר (הן מוזיקלית והן טקסטואלית). אולם בהתבוננות יותר קרובה וביקורתית על המילים נגלה את הקשר הנסתר (לפי דעתי, בכל אופן). שיר קצר זה (1:25 כפול 2) מכיל רק אקורדים של גיטרה ושירה (כמובן) היוצרים שיר שקט, ורגוע, המשרה אווירה רומנטית, נעימה ופסטורלית. אווירה זו לא משתנה עד לסוף השיר (נו מה ציפיתם, הוא בקושי דקה וחצי), אולם האירוניה באה דוקא בטקסט. בגרסא הראשונה של השיר (רצועה מס' 1 באלבום) 5 השורות הראשונות מדברות על קרבה ואכפתיות בין שני אנשים, דבר שמשתלב יפה באופי השיר. אולם שתי השורות האחרונות, שבתרגום עילג למדי אומרות "משתוממים איזה עושה מעשי סדום נאשים, וצופים אחר החזירים עם הכנפיים[ז"א נזהרים מהם]" באות כאילו ללא קשר. אולם שמיעה כוללת של האלבום והבנת כל הרעיון מביאים אותנו להבנה שאפילו אהבה ואכפתיות טהורה נמצאת תחת הצל המאיים של החזירים (שהם כאמור הקפיטליסטים) והפשע (עושי מעשי סדום). דבר שמביע , לפי דעתי ביקורת נוקבת במיוחד על החברה שלנו.. בגרסא השניה של השיר (רצועה מס' 5 באלבום) המוזיקה היא אותה מוזיקה, אולם המילים אחרות לגמרי. לאהבה והאכפתיות ההדדית נוספת גם שותפות לצרה ("כובד האבן"), הדובר בשיר (אני מושפע קשות מהבגרות בספרות מחר) מוצא מקום לקבור את העצם שלו. הכוונה לגבי העצם מתבהרת בשורה הבאה כשהדובר מדבר על עצמו בתור כלב (העובד ששואף להתקדם בחייו, תוך השקעת עבודה קשה), וקבירת העצם זה אומר מבחינתי החבאת הדברים החשובים ביותר מבחינתו מפני החזירים, דבר חיוני לא פחות ממציאת בית שיהווה "מקלט מפני החזירים עם הכנפיים". אם כך, הרי שPIGS ON THE WING מהווים את ההקדמה והסיום של האלבום, כשבשניהם הרעיון זהה - החזירים הם עם הכנפיים, ז"א החברה לא השתנתה למרות התמרדות הכבשים, ולכן כל "כלב" צריך למצוא לעצמו את הדרך להתחמק מהחזירים בכדי לממש את אהבתו, עבודתו, וחייו.
 

egg

New member
וואו...

אף פעם לא חשבתי על זה ככה... בשבילי זה היה שיר נחמד בהתחלה ובסוף... תודה! פקחת את עיני!
 

N a V e

New member
Comfortably Numb

אתם יודעים,עד לפני שנה בערך,פינק פלויד היו עבורי רק עוד להקה שהשפיע על התפתחות הרוקנרול בכל הזמנים.מובן שגם זה מעמד גבוה,אבל הוא מאוד רחוק מהמעמד שלהם אצלי כיום,כאחת הלהקות האהובות ביותר עליי. לפני שנה הכרתי מספיק שירים שלהם.השירים היו טובים,חלקם נשמעו לי נועזים מידי,וחלקם נשמעו בעיני סתמיים משהו. "ולמה אני מספר לכם את זה?!" ישאל דודו טופז.ואני אענה-Comfortably Numb,לאחר שמיעה חמישית או שישית שינה לי לחלוטין את כל התפיסה לגבי הלהקה הזאת. קודם כל הפתיחה.בזמנו הייתי נוהג להריץ את כל הפתיחות בשירים של הפלויד עד לתחילת "השיר עצמו".Comfortably Numb גרם לי לא לקחת את הפתיחה כמובן מאליו,אלא לקחת את הפתיחה כאחד הדברים המרכזיים והמהותיים ביותר בשירי הלהקה,ואתם יודעים מה,אולי החלק המרכזי בהם.התאהבתי בפתיחה הדיי ביזארית של השיר הזה.הצעקות המוזרות שנשמעות כאילו של פועלים בהתחלה.ועד העצירה הפתאומית,עם אותו משפט קבוע שחוזר על עצמו כל הדיסק.ואז הדפיקה הראשונה של התופים,והבאס,שהוא הכלי המרכזי שהתאהבתי בו בשיר.אמנם חוזר על עצמו ולא מתוחכם,אבל הנפח שהוא מעניק לשיר שווה הכל.וכל הבית,מי שישים לב יזהה אפקט שפשוט מלווה עצמו במקביל לאקורדים המתחלפים.זה מטורף,זה ביזארי,זה גאוני-וזה פינק פלויד.המילים קצת מלחיצות בהתחלה.משהו לא בסדר...מישהו רוצה לעזור,ובפיזמון כל האי-וודאות נעלמת ויש הסבר מפורט על המצב
, בליווי פירוק אקורדים יפייפה של הקלידים עם סאונד הסטרינגס הנפלא,למי שמכיר.סולו הגיטרה הראשון נפלא,ומכפר על אי הימצאות גיטרה במשך כל הבית והפיזמון..I Have Become Comfortably Numb-משפט עם כל כך הרבה אמירה,בתאום לחן מצויין.הבית השני אומנם קצר מאוד,אבל מתוזמן היטב כמו כל השיר-עם הכניסה לפיזמון,האמירה האמיתית,והסולו גיטרה השני,שהוא אחד מהסולואים היפים ביותר שיש לפלויד לדעתי. והבאס המלכולי והקלידים המלטפים והתופים שעוזרים לעבור את המילים השטחיות כביכול,שרצות לאורך הבית,לתיאור מעמיק ומדויק של המצב הנעשה בפיזמון. הכל השתנה אחרי שקלטת את הגאונות של השיר הזה.האזנתי לשירים של הפלויד במשך שעות.חזרתי על קטעים מסוימים במכוון רק כדי להבין את הגאוניות.את החוכמה,ואת התיחכום.ו Comfortably Numb? נשאר בעיני השיר מס' אחת של הלהקה,ולדעתי בין השירים הטובים ביותר שיצאו איי פעם.
 

N a V e

New member
don't leave me now

כל אחד שישמע את השם של השיר,יתקשה שלא לחשוב על שיר עצוב וכואב מבחינת תוכנו ומבחינת המוזיקה שלו.המקרה של הפלויד קצת שונה. השיר כולו בנוי מצלילי כנסייה מדכאים וצירוף נגיעה של גיטרה באס שמוסיפה לעייפות המסויימת שנוצרת לאורך השיר.האווירה שמתקבלת היא כמובן קודרת להחריד.גם השירה מוסיפה תיסכול ועצב למדורה. ומיד כשהמילים הדיכאוניות מסתיימות,נכנסים התופים ומכים בכח על העצב ועל התיסכול...יש שינוי מסוים.הכנסת חיים...במכוון,ללא מילים,כדי לא לקטוע את רצף העייפות אבל במקביל לסמל משהו שונה...משהו יותר חי ומשהו חדש. אני לא ממש אוהב את השיר הזה.אתם יודעים מה,דיי קשה לאהוב אותו.אבל אני לא בטוח שהפלויד עשו אותו יותר מידי כדי שאנשים יתלהבו ממנו יתר על המידה.להערכתי היה כאן ניסיון של הבעת מסר חד וחלק,נטו,בלי ויכוחים ובלי מחשבה מיסחרית מסויימת.מהבחינה הזאת ללא ספק-כמו שצריך.כמו כל אומן רוק'נרול שבד"כ רוצה למחות על משהו מסוים.יתכן והמחאה כאן של הפלויד היא כנגד השירים הדיכאוניים מהסוג הזה,ואולי כנגד הכתיבה הזאת,שהיא לא ממש אופיינית גם בשאר שירי הלהקה.ואולי,יתכן שהם פשוט רצו לבצע שיר כזה...כי פשוט רצו לטעום גם מהטעם הזה.עוד נקודה מעניינת מאוד היא מיקום השיר הזה בדיסק-הטראק העשירי בדיסק אם אינני טועה.גם כאן יש חשיבות,רצון להדגיש את החשיבות של הרגש שמבוטא בשיר ע"י הצבתו במספר משמעותי כמו 10.ובנוסף,המיקום שלו לפני שיר המחאה הגדול מכולם לדעת רבים-another break in the wall גם הוא מסמן משהו מבחינת חשיבותו וייחודו. שיר מפחיד,שיר מבהיל,שיר מיוחד.אבל עדיין,יש בו משהו מעניין שגורם לרצות ולחקור את התקופה והמצב בו עמדה הלהקה כאשר הוא נכתב,כי לי אישית יש הרגשה שמשהו חבוי מאחוריו והוא לא בהכרח ידוע.
 

Nir of GondoliN

New member
אחלה ביקורת לשיר שאהבתי נורא

אבל אני כבר לא מרגיש כלפיו כלום. מה שיותר מדי האזנות יכולות לעשות לבן אדם. בכל מקרה אני מאמין שהגרסה הכי טובה לשיר הזה היא בפולס. ושמעתי את כל הגרסאות שיצאו רשמית.
 

PINK FLOYD FAN

New member
vera

שיר חזק המספר על הערצתו של פינק ל vera lyne שהייתה זמרת מלחמה בזמן מלחמת העולם השנייה באחד השירים שלה היא אומרת we eill meet again some sunny day והוא אומר לה שהיא הבטיחה שניפגש והוא שואל אם יש מישהו חוץ ממנו שמרגיש כמוהו מה שמעדי על בדידות ותהיה לגביי הסובבים אותו אחר כך בא השיר bring the boys back home מה שמתקשר לנושא הכאוב של מלחמת העולם ה2 שהרבה בחורים נהרגו ממנה ככה אני מבין את השירים הנ"ל
 

OzzzzzY

New member
רוצה טיפ?!?

אתה בטח מכיר את זה , אבל שיהיה... גם לי זה קורה , שאני חורש על שיר יותר מדי ואז אני כבר לא יכול לשמוע אותו יותר , ואז אני מאבד את כל הרגשות שהיו לי כלפיו בעבר , וזה חבל... הפיתרון הוא להימנע מלשמוע את השיר הזה תקופה ארוכה... אחרי התקופה הארוכה שלא שמעת את השיר , תשמע אותו שוב מחדש , ואז כל הסימפטיה לשיר תחזור , אמנם לא באותה מידה וצורה כמו בפעם הראשונה , אבל ההרגשה תיהיה טובה... אנשים זה בדוק , תנסו את זה...
 

OzzzzzY

New member
תגידו....

אחרי שיסתיים פרוייקט "ביקורת השירים" , יהיה אפשר לקרוא את הביקורות באופן מרוכז , באגף של המאמרים?!?
 
למעלה