../images/Emo124.gifאיתמר ציד החלומות ../images/Emo70.gif
של דויד גרוסמן, ואיוריה של אורה איל. איתמר חולם בלילות על שד כחול ועצוב (וכמובן - מפחיד!) שהולך בעקבותיו ו"עושה עליו צל". גם כשאיתמר בורח אל שפת הים והשמש, השד רודף אחריו וממשיך לעשות עליו צל, ואך ורק עליו, למרות שבחוף יש אנשים רבים. אביו של איתמר מציע לעזור לו "מבחוץ", ולהכין יחד מלכודת חלומות עם תכסיס ועם תחבולה כדי ללכוד את השד המפחיד. ספר נוסף שעובד "חזק מאוד" על נושא האור והצל:
"לילה חשוך אחד" של אורה איל ! על חנה בננה שפושטת את בגדיה לפני השינה, ומניחה את הערימה במקום מסוים בחדרה (על השולחן הלבן, על הכסא, בסל...) ובכל פעם היא כמעט מתחילה לנחור, כשהיא קופצת בבהלה למראה ה"מפלצת"/"היצור" האימתניים שנמצאים בחדרה! רק כשהיא מדליקה את האור - היא מגלה שוב ושוב שזו ערימת הבגדים... אני אוהבת לספר/לשחק/להציג אותו בחנוכה במיוחד, ומפעילה את הילדים בנושא האור והצל. 2 "תחנות" עבודה פופולריות מאוד הן: 1. צלליות (אפשר להכין שבלונות, ואפשר לתת להם לזרום עם רעיונות משלהם). לגדולים יותר (כיתות ב' ומעלה בערך) אפשר להציע צלליות מורכבות: שילוב של צלופנים בצבעים שונים בצללית. 2. יש ספר מופלא שבמופלאים על נושא צלליות הידיים. רכשתי אותו בניו יורק, והוא מומלץ בכל לב! SHADOWGRAPHS - Anyone can make by Phila H. Webb and Jane Corby בכל עמוד מצויירות הידיים בצורת הצבה/העמדה מסויימת, ולידן הצללית שיוצאת מההצבה הזאת. מאוד גדול, ברור ומדהים! וכמובן - הילדים ממש "משוגעים" על צלליות כאלה בידיים!
אני מכינה מבעוד מועד "מסך" לבן וגדול מאוד, והם יכולים להקרין את הצלליות שהכינו - להמחיז ולהציג, כמו גם להשתעשע בצלליות הידיים.