מאמרים מפרי עטכן

../images/Emo41.gif../images/Emo63.gifמאמרים מפרי עטכן

זהו המקום לפרסם מאמרים שלכן, פוסטים חדשים שהעלתן
 
מה הקשר בין הגוף ,הזוגיות - איילת דרייב

מה הקשר בין הגוף ,הזוגיות - ו/או מה תרוויחו מטיפול דרך הגוף? זוגיות : -האם זוגיותכם תומכת במימושכם האישי? -האם היא יוצרת בתוככם שקט וממלאה אתכם באהבה גדולה לעצמכם? -האם היא תומכת בעסק שלכם או בעיסוקים האישיים? -האם הזוגיות יוצרת מקום של התלהבות,שמחת חיים,תשוקה ומאפשרת לילדיכם: לצמוח מתוך שקט, ביטחון-כל אחד לכיווניו האישיים? פנטזייה: האם גם לכם הייתה פנטזייה, כשהייתם צעירים יותר, או ילדים ש: -"...למצוא את בן או בת הזוג הראויים לי זה פשוט וקל..." -"...מספיק שאני יגיד לה/לו שאני אוהב/ת אותו/ה,יהיו לנו ילדים ונחייה באושר ועושר...". אז..מה קרה? למה פתאום זה נעשה כל-כך מורכב ומסובך? זה לא מה שהובטח לי כשהייתי ילדה! למה אני קמה בבוקר אחרי מס.שנות נישואין, כועסת ונרגנת על בן זוגי ושואלת את עצמי: "מה אני עושה פה בכלל"? אין זוגיות שלא עוברת טלטלות: מהיותנו בני אדם, מציאות חיינו כל הזמן משתנה. מה שלא משתנה אילו הם -הדפוסים והחסימות הקיימות בתוכנו וכשאנו לא מטפלים בהם, הזוגיות משקפת אותם, במלוא העוצמה. רוב הזוגות נפרדים,מתגרשים, בוגדים כיוון שהדפוסים הכובלים של כל אחד ואחת מאיתנו שוחקים את הקשר. למה כדאי ללכת לטיפול? -זוגיות "תקועה" היא ההזדמנות שלנו לגדול ולהתפתח. להסתכל עמוק לתוכנו, לזהות את הדפוסים הקיימים בנו ולהיות להרבה יותר ממי שאנחנו בהווה. -רוב הסיכויים שאם לא נטפל בעצמנו נשחזר את אותה זוגיות לא הרמונית עם בן הזוג החדש. -"אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה"- דפוסי הזוגיות ה"תקועה" עוברת לילדינו בהעברה בין דורית. מי מגיע אלי לטיפול: -אנשים "פנויים" המעוניינים לקבל כלים דרך הגוף, למגנט לעצמם את הזוגיות הראויה להם ולשחרר דפוסים המעכבים את הקשר הזוגי. -אנשים הנמצאים בצמתים, בזוגיות, אך בוחרים בעבודה אישית ופרטנית דרך הגוף,להעצמה אישית המקדמת את הקשר הזוגי. למה דרך הגוף: הגוף הוא שיקוף של כל ביטוי אפשרי. הוא אוגר בתוכו חוכמה רבה, שהיא הרבה מעבר לחוכמה אותה אנו מנסים למצוא בשכל ובהיגיון, אשר לשם אנו הולכים באפן אוטומטי. הגוף מבטא ומשדר את מחשבותינו ורגשותינו המודעים והלא מודעים. הגוף זוכר וצובר בתוכו זיכרונות רבים עוד לפני שהיו קיימות בתוכנו המילים והמחשבות.הוא מכיל ידע אינסופי. הגוף הוא מקור- לכוח ולחולשה לכאב והנאה לשמחה ועצב לתענוג וסבל למיניות, חושניות,תשוקה. לכוח המרפא הקיים בתוך כל אחד ואחת מאיתנו. העבודה דרך הגוף מאפשרת בהירות: החלמה, פתירת קונפליקטים, ,ריכוז ושקט,חידוד האינטואיציה,לסמוך על עצמנו ממקומות חדשים ויצירתיים שהגוף מוביל אליהם. בתהליך דרך הגוף אני מאפשרת לאדם להיות בתוך החוויה ולא רק לדבר עליה. . דרך הגוף: -נלמד לזהות את הדפוסים האישיים הכובלים את הזוגיות וביטויים השונה בגוף. - נקבל כלים לזיהוי ושינוי: לחץ,מתח, תוקפנות ,אשמה,דכדוך,עייפות ,בלבול,חוסר אונים,כאבים...היוצרים תחושת חוסר שליטה וחוסר נוחות בגוף. -נקבל כלים לזהות ולהקשיב לשפת גופינו ושל בן זוגנו. -נלמד על סוגי מגע שונים -לקבל ולתת מגע. - נקבל כלים לחיזוק הגוף, שקט,נינוחות,קבלת הגוף, העלאת הביטחון העצמי, דימוי הגוף ועוד..ליצירת זוגיות הרמונית. מוזמנות ומוזמנים: ליצור איתי קשר ולחוות ב-50 ₪בלבד "טעימה" מארגז הכלים המיוחד שלי, הגוף,הזוגיות ומה שביניהם. בטוחה שתצאו נשכרים. באהבה, איילת דרייב. ליצירת קשר ופרטים נוספים: נייד-050-8711415 מייל[email protected] איילת דרייב-18 שנה מלווה תהליכים של התפתחות וצמיחה אישית. בוגרת שיטת א.גרינברג,מתקשרת,בעלת תעודת הוראה ומנחת קבוצות מוסמכת להעצמה.
 

mirya

New member
גם אני בטוחה.. מניסיון וידע אישי 50 ל"י.....

 

mirya

New member
כמו זה, למשל?..על "הפעלות" ותעסוקת ילדים

רבות מן הפניות אליי משולבות בבקשה להנחיה בנושא הפעלת ילדים. "הפעלת ילדים" הוא מושג שמפעיל אותי כמו בד אדום ומתנפנף... ילדים, לעמדתי, לא אמורים להיות מופעלי-חוץ, אלא לזכות ליחס של "אורחים אהובים ונינוחים", אלו שמצטרפים ומשתלבים בחיינו, חיי המבוגרים. נכון, תינוק זה דבר מדהים, אפשר לשבת שעות ולהתבונן בו. אבל בדיוק כמו שאנו מבלים זמן איתו בהתבוננות בו, על התינוק והילד הרך להתבונן בנו, ללמוד ולהפנים אותנו. את העולם, המשפחה, התעסוקה. בגיל הרך הלמידה המתאימה היא פרי חיקוי והפנמה, לא כהקניה. ילדים סופגים אל תוכם את מעשינו, הלוך נפשנו, יחסנו אל אחרים ואל עצמנו. מלאכות ביתיות ומשפחתיות- הכנת ארוחה, קיפול כביסה, סידור וארגון פינה, תיקוני תפירה, (כן, יש עדיין דבר כזה...)שטיפת כלים-אפשר בקערה נמוכה; הן התעסוקה המתאימה, היצירה הכי יצירתית ויצרנית וראויה. כל אלו ואחרות יספקו לכם המון "הפעלה", "תעסוקה", חינוך ויצירה. במקום לשבת עם משחקים קופסא או יצירה קנויה, הסירו אבק מן היוזמה.. עם ילדים עד גיל שנה פחות או יותר, שנדרשת איתם נוכחות צמודה, כחלופה ל"בכי/נדנוד", תעזור מאוד הנשיאה על גופכם, כשאתם בעבודות הבית שלכם. (הכוונה לעבודות קונקרטיות, שניתן לראותן-לא עבודות מיילים וגלישה..), או פשוט העברת הפעילות למקום שבו הם יכולים לראותה. הורים רבים כבר לא מעזים פשוט להיות עסוקים..לא להיות חופשיים וזמינים בכל דקה ודקה. בגני חינוך וולדורף, החינוך האנתרופוסופי, כדרך שגרה, אחד הגננים עסוק בעבודה כלשהיא, עונתית ונחוצה, בזמן שהשני מטפל בכל המלאכות והעניינים הדורשים מעברים ותנועה. עבור ההורים זה תמיד מדהים להיווכח, עד כמה ההשתקעות שלנו בעשייה טובה מביאה לילדים שלווה, למידה והנאה, וגם הנעה למשחק חופשי ולעשייה שמקדימה ומבשילה יכולות אקדמיות.. בעיסוק בעבודות הבית ומשפחה, הפנים והגינה, תוכלו לסמן "וי" על "למידה": פיתוח ההתבוננות בנעשה בפנים ובחוץ; מגוון התנועות והמרקמים; הגירויים הטבעיים, המציאותיים; מכלול העיסוקים המשלבים פעילות עין-יד-מוח, היוזמה והמשחק החופשי-כל אלו חיוניים למה שמטפל בו ליווי התפתחותי, ולפיתוח ילד/לומד עצמאי, ותורמים לדימוי העצמי, לוויסות החושי, ולכל התחומים שאנחנו מקווים שלא נזומן לשיחה בגינם, במסגרות חינוכיות ו/טיפוליות.. אז הניחו להם ולעצמכם לחיות, כי עסוקים = מעסיקים/מפעילים. מיריה, יועצת חינוכית אינטגרטיבית
 

yeshla

New member
יצירה לילדים ונוער בחופש הגדול

היתרון העצום שיש בחופש הגדול הוא הזמן. יש זמן בשפע ולחובבי היצירה זו הזדמנות נהדרת להתנסות בחומרים חדשים ובטכניקות המצריכות הערכות למידה או הצטיידות בחומרים מגוונים. הנה כמה הצעות להתנסות ביצירה במהלך החופש: * ללמוד להכין צמידים לידיים או לרגליים אפשר על ידי קשירות של חוטים, הכנת חרוזים מחומרים כמו פימו, צדפים ואפילו נייר עיתון או שקיות ניילון. * לעצב את החדר עם תמונות תוצרת עצמית המשלבות התזת ספריי צבע עם שילוב של שבלונות מוכנות מראש או שבלונות מאולתרות. * להכין מובייל מחומרים שמצאנו בטבע, זה יכול להיות איצטרובלים,מקלות , בלוטים, עלים, פרחים, מקלות, גרגירים , צדפים ועוד. משחילים את החלקים העדינים של המובייל בעזרת חוט ומחט, רצוי לשלב גרגרירים שישמשו סטופרים טבעיים. * להכין בעצמנו מדבקות לקיר מגליל טפט בצבע אחיד. ניתן לשאוב השראה מעיצובים קיימים ולהכין אותן בהתאמה אישית. * ללמוד תוכנה גרפית ולהתחיל לעצב חולצות בעצמנו, אפשר לכתוב משפטי מחץ, לעשות טויסט לתבנית מוכרת, כל מה שעולה על הדעת ואחר כך גם להדפיס אותן. גם ילדים קטנים יכולים להשאיר את החותם שלהם על חולצה, פשוט משתמשים בציורים שלהם להדפסת חולצות . ואפשר לצייר על חולצות. * להכין בעצמנו כפכפי אצבע. ניתן לעשות זאת בכל מיני דרכים שונות, למשל, לעטר כפכפים פשוטים , להכין ממיחזור של חומרים כמו ג'ינס ישן או מזרן יוגה. * להכין אהילים מחומרים ממוחזרים כמו למשל קרטון חלב, קופסא של אוכל סיני או כוסות חד פעמיות. שיהיה חופש יצירתי ופורה!
 
../images/Emo204.gifביטחון עצמי- טיפים ודיון.

חברים. לא אחת שאלנו עצמנו את השאלה: היש לנו מספיק ביטחון עצמי? מהו הביטחון העצמי? איך מגיעים אליו? למה יש אנשים שמקרינים ביטחון עצמי רב ואנו לא מצליחים לעשות זאת שכמותם....... מהו ביטחון עצמי? היום בפורם " עושים שוק" ננסה לרדת לעומקם של דברים. מוזמנים לקבל טיפים לשיפור הביטחון העצמי, לקרא ולהגיב. http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=2087&MessageId=144262728 תודה
 
עמיתה מפורום אחר המליצה לי על הפורום הזה

ואני שמחה לפרסם. הורים רבים פנו אלי לאחרונה בנושא קשיי התארגנות של ילדים לקויי למידה או קשב וריכוז. פרסמתי מאמר המציע דרך יעילה לשיפור ההתארגנות שלהם. אשמח לתגובותיכן. ציפי קוברינסקי
 
../images/Emo24.gifתודה וגם תשארי

כי יש כאן מנהלת מקסימה ונשים נפלאות. שפרגון היא מילת הבקר טוב שלהם וזה לא הכי ברור במחוזותינו, תמיד........ בהצלחה.
 
למעלה