יונה שלום

../images/Emo42.gif יונה שלום

הגעתי לכאן בחיפוש אחר פתרון לבעיה שמציקה לי והיא - הזכרון. או נכון יותר - טכניקות לשליפה מהזכרון. אני כבר לא ילדה - חזרתי לספסל הלימודים לאחר הרבה הרבה שנים. כל עוד הלימודים נעשים בחומר פתוח אני שוחה יופי הבעיה מתחילה כשמבקשים מאיתנו להסתמך על הזכרון. אני מנסה להיזכר, אך מרגישה בלאקאאוט. הבחינה מתקרבת - ואני מתחילה לפתח חרדת מבחן - וזה ממש לא משהו שאני צריכה. ולשאלתי - יש דרך להתכונן למבחן (חומר עיוני - לא מעט שינון) כדי שמערכת השליפה תעבוד ביתר קלות? תודה רבה
 
ברוכה הבאה ../images/Emo39.gif זריחה חורפית

דיונים על זיכרון נמצאים בפורום מדי פעם. אינני יודעת בת כמה את, ואיזה זיכרון נדרש בבחינות, אך מצאתי כמה תגובות שבחלקן יכולות לעזור. אם תוכלי למצוא בהן תשובה, טוב. אם לא - תשאלי שוב, ויותר ממוקד - גם באיזה מקצוע מדובר, ומהו היקף החומר, כמו כן חשוב לדעת איך את לומדת לפני כן, איך מסכמת... וכו'. תגובה אחת... כאן. תגובה שניה .... פה.
 
../images/Emo42.gif תודה על התגובה

קראתי בעיון את הפניות. אני מבינה שמדובר בטכניקה ראשונית של עיבוד החומר - לא? אני בת 43 מדובר על קורס במדעי החברה של האוניברסיטה הפתוחה - בהיקף די מכובד. איך אני לומדת - זאת בדיוק השאלה - כמו שאמרתי - לא למדתי מזמן. בתיכון לא בדיוק למדתי ,
מקסימום עזרתי לאחרים להתכונן. אני חושבת שאני יותר שמיעתית מויזואלית. עד היום אני לומדת לשיעורים ע"י קריאת החומר - סימון החומר הרלוונטי + הערות בשוליים. שמתי לב שהחומר שהוטמע הכי טוב - הוא החומר שעליו הייתי צריכה להגיש עבודות - אבל גם הוא הולך ומיטשטש ככל שחולף הזמן ורב החומר. באחד השיעורים האחרונים נתנה לנו המנחה שאלה - ואז ראיתי שכאשר החומר פתוח אני שוחה יופי - אך בחומר סגור - לא הצלחתי לשלוף כלום מהזכרון לא את ההגדרות, לא שמות של חוקרים - ממש ציה וזה הלחיץ אותי כהוגן אם את צריכה עוד פרטים אשמח לתת תודה מראש
 
למעלה