חרם צרכנים על הפילהרמונית

הקיזומ

New member
../images/Emo46.gif חרם צרכנים על הפילהרמונית../images/Emo26.gif

חוצפה כל כך גדולה. זילזול בלתי מתקבל על הדעת בקהל. איך שהפילהרמונית מרשה לעצמה לשנות ממש ברגע האחרון את ה"תוכנית" שלה ליום הופעות מסויים. הנה, למשל להערב - פתאום התוכנית השתנתה (אני כותב על סמך האתר שלהם) תנוגן הסימפוניה הרביעית של צ'ייקובסקי במקום שתי יצירות אחרות שהיו כתובות שם קודם לכן. (הקונצ' הראשון לפסנתר לא שונה לפחות). באופן עקרוני - זו חוצפה מחוצפת. צריך לשים לזה סוף איך שהוא. אם הם לא עומדים בהתחייבויות קודמות שלהם - שלא "יבטיחו". או - שלפחות יזהירו באופן רשמי וברור שכל תוכנית היא בגדר... השערה. זו הבעיה כשהחלק העיקרי של הצרכנים לא הולכים באמת בשביל המוזיקה אלא בשביל הפלצנות. אוף!
 
להרגע קצת בבקשה.

אף אחד לא עובד עלייך בכוונה, שינוי תוכנית בערב הקונצרט הוא אינו דבר חריג. אם קורה שצריך להחליף יצירה אז יש לזה מניעים רציניים.
 

amitmis

New member
באמת מעניין אותי...

איזה מניעים יכולים להיות להחלפת יצירה? תודה.
 

jonbaum

New member
אם זכור לי נכון

זה הבחור שלא מסוגל לשמוע יצירות שהוא לא מכיר.
 

lvb

New member
חרם זה קצת הגזמה, לא?

אני מבין שאתה מתאכזב, אבל אתה צריך להבין שדבר כזה הוא מקובל וידוע (ומבחינה חוקית כמובן שהוא לגיטימי, כי הפילהרמונית מציינת ששינויים עשויים לחול), ואף יתרה מכך - רוב הקהל, בין אם הוא מגיע ממניעים פלצניים או טהורים, לא קונה כרטיס בשביל יצירה אחת בלי מוכנות לחרוג. הוא בא בשביל החווייה המוסיקלית, הוא מכיר או מתעניין במגוון מספיק רחב של יצירות. זה עקרון מאוד חשוב בצריכת קונצרטים, מצד הקהל. סליחה שאני אומר את זה - אבל אם נוצר לך מפח נפש כל כך גדול, ואתה כל כך קיצוני ללכת לשמוע ולהנות רק ממגוון די מצומצם של יצירות, הבעיה לא בפילהרמונית... או שתנמיך ציפיות כדי שלא תתאכזב, או שתלמד להיות פתוח יותר. חבל, אתה מפסיד.
 

amitmis

New member
אמממ...

אני חושב שמצדו (כלומר - רק הוא), חרם על הפילהרמונית יכול להיות הגיוני (אך זאת רק מכיוון שהוא אינו פתוח ליותר מבערך 5 יצירות שהוא מכיר!). הדרך שבה הוא שומע מוסיקה היא, לדעתי, לא נכונה, ולא חכמה כלל וכלל. אני מציע (פעם נוספת
) ל-הקיזומ להיות יותר פתוח ליצירות. לא במובן של "לקבל" יצירות שהוא לא אוהב, אלא במובן של פשוט לשמוע יותר (עוד) יצירות, חוץ מאותם חמש! אני מסכים עם Ivb.
 

Martinu

New member
את המנוי שלי ביטלתי

הייתי מנוי כמה שנים בפילהרמונית. אבל אחרי שהם נהגו לשנות תכניות, מנצחים וסולנים בכל קונצרט בערך - החלטתי שדי - מספיק עם המנוי. מאז, בכל פעם שמתחשק - אני קונה כרטיסים לפי מה שמוצא חן בעיני. הפילהרמונית זה לא מה שהיה פעם, כשכל קונצרט היה מלא ואי אפשר היה להשיג כרטיסים. כמות המנויים יורדת (מסכנים, מתים עם הזמן) והקרחות באולם גדלות.
 
ומה אם...

אתה קונה כרטיס שנראה לך ומחליפים, האם ניתן להחזיר? בקשר לקרחות - צריך לבדוק אם למוסיקה קלאסית יש השפעה מזיקה על צמחית שיער...
 

הקיזומ

New member
הערונת לדברים שלך ../images/Emo26.gif

חכמה גדולה מאד "להטיף" למישהו לגבי היכרות של יצירות חדשות בזמן שהדברים שאתה מתעניין בהם אורכים בממוצע משהו כמו שבע דקות ואילו אלו שאני מתעניין בהם נמשכים משהו כמו פי 5 או 6 בזמן.
 

הקיזומ

New member
וזה אפילו לא רק עניין משך הזמן -

נדמה לי שקונצרט או סימפוניה לפחות קצת "קשה" יותר ללמוד/להכיר/לאהוב מאשר יצירה סולו לפסנתר.
 

amitmis

New member
א. כמובן שזו לא הטפה, אלא המלצה...

ב. זה נכון שלרוב אני מתעניין בדברים יותר קצרים פי 5 ו-6. נכון בהחלט, אבל אני לא חושב שיש קשר. באותה מידה, אוכל להגיד שהדברים שאני שומע מורכבים פי 5 ו-6 משלך, ולכן לוקח זמן רב להכיר אותן באמת, וללמוד לאהוב אותן. שוב - אני גם לא אומר לך לעזוב את אלו שאתה שומע עכשיו! אני רק אומר - 10% מזמן השמיעה שלך (אם אתה שומע 60 דקות ביום, שמע 6 דקות), השקע אותו בשמיעת יצירות אחרות מאלו שלך. אפילו יצירות קלות. אפילו קטנות. זה יתרום לך המון המון.
 

talblumberg

New member
ומה עם חרם צרכנים בגלל המחיר?

גם שיש לי חמישים אחוז הנחה כי אני סטודנט אני צריך לשקול אם זה שווה להוציא מאה שקל לכל קונצרט (שזה יוצא יותר עם נסיעות וחנייה)
 

הקיזומ

New member
../images/Emo26.gifהסברים../images/Emo36.gif

ההודעה שלי למעלה התייחסה לעניין השינויים באופן עקרוני ולא לגופו של קונצרט. לקונצרט הערב קניתי כרטיס בשביל לשמוע את הראשון של צ'ייק ולא בגלל היתר - כך שממש לא שינה לי ששינו את היתר. שוב - זו היתה "הערה" עקרונית. דבר שני - מובן לי ואין לי בעיה עם זה שמסיבות שונות ומשונות (כמו: הכלב אכל את התווים) נאלצים לשנות תוכנית. אבל! שיבהירו את באופן ברור באתר שלהם. זה לא רשום בדף הראשי ולא רשום בדפים שמפרטים את הקונצרטים בשונים. ומאחר שהעניין לא מובהר, נאלצתי "ללמוד על בשרי". כלומר, קניית כרטיסים מצידי תעשה מן הסתם באופן יותר "חשדני". פחות מתירני. ולא שאני חושב שזה מזיז (או צריך להזיז) למישהו שם. שלישית, הסימפוניה הרביעית של צ'ייקובסקי אכן יפה. לא הכרתי אותה. זו היתה הפעם הראשונה ששמעתי אותה ואני חושב שהיא יפה (ביחוד שלושת החלקים האחרונים). רביעית ואולי העיקרית - אני מאד "מצטער" אבל אני לא מתכוון לשלם 200, 150 וגם לא 100 שקלים כדי לשמוע משהו שאני לא מכיר, אדון jonbaum היקר וכבוד lvb. זו לא הדרך שלי להכיר יצירות חדשות (בשונה אולי מילדים, כמו amitmis, או חיילים שכותבים כאן והם לא אלו שצריכים לשלם). אני הולך (או רוצה ללכת) לקונצרט כדי לשמוע יצירות שאני מכיר ואוהב - כדי להנות. היכרות עם יצירות והרחבת המגוון אעשה באופן פרטי וזול יותר. אני לא צריך לשם כך את הפילהרמונית בשידור חי. נכון, יתכן שגם לשמוע משהו לראשונה יהיה מהנה, אבל אני לא מעוניין לקחת את ה"סיכון" הזה. אם חלק מכם כן - שיבושם לכם. לילה טוב אגב, היה קונצרט טוב הערב. לעניות שיפוטי ודעתי.
 
בלי לסתור את דבריך...

אני רוצה לומר שרבות מהיצירות שלא הכרתי ושמעתי לראשונה בקונצרט - אהבתי. בקונצרט אני מרגיש הרבה יותר מרוכז מבהאזנה לדיסק (מן הסתם), והדבר עוזר לי - להתחבר, להבין, לקלוט, איך שתקרא לזה - יצירות חדשות יותר בקלות.
 

הקיזומ

New member
אשמח אם מישהו יוכל לממן לי

כרטיסים לפילהרמונית "על ימין ועל שמאל". שוב (מבלי לסתור את הדברים שלא סותרים) - אני "לא מוכן" להוציא סכומי כסף שכאלו כדי להכיר יצירות. גם אם באופן כזה אכיר אותן יותר "בקלות" - זה לא פרמטר מבחינתי משום שאני לא מרגיש שהעניין (היכרות יצירות בהאזנה פרטית) מהווה קושי של ממש בחיים.
 
האמת - אני גיליתי שאני נהנה יותר

ממוזיקה כשאני שומע את זה ממערכת. בקונצרטים אני עסוק בלחשוב על המנגנים, איך הם נראים ומה הם לובשים (תכלס'...) או כמה שכנרת חמודה וכאלה... (ואיך להתחיל איתה כמובן לאחר הקונצרט - .....) ובעיקר מפריע לי העניין של פיזור הצלילים באולם, שהוא לא מרוכז במקום אחד (מה שברמקולים אפשר לעשות) וזה מקשה עליי מבחינת ריכוז והבנת היצירה לעומק שאני רוצה. במיוחד כשמנגנים באך וכאלה. תכלס'...
 
למעלה