לדעתי הוא קצת מגזים...

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
../images/Emo46.gif לדעתי הוא קצת מגזים...

לדעתי הוא קצת מגזים...
נחמיה שטרסלר משתלח ברכבת, מגלה חוסר הבנה לחשיבות הקו המהיר לירושלים
ומתעלם מהצלחת קווים בינעירוניים אחרים (ב"ש, חיפה). אז ... שלא יעבדו עליכם... (גם לא שטרסלר!)
 

אדיה

New member
שטרסלר?? "כתב כלכלי רציני"?

דווקא כן ראוי להתייחסות
ההשתלחות הזאת מבוססת על חצאי-אמיתות ודמגוגיה, ודווקא מאדם שנחשב "כתב כלכלי רציני" הייתי מצפה לקצת יותר העמקה.
שטרסלר?? "כתב כלכלי רציני"?
אולי הוא היה כזה בראשית שנות השמונים... היום הוא סתם דמגוג בגרוש - כמעט בכל נושא עליו הוא כותב. גם כשאני מסכים איתו אני ממש נבוך מרדידות הטיעונים, עילגות ההתבטאות ופשטנות המחשבה. כתב כלכלי רציני הוא להבדיל גיא רולניק (למרות שברשימתו האחרונה על הרכבת השתרבבה לו טענה שהרכבת נוסעת בשבת...).
 

mucool2

New member
עש שם מרכאות כפולות...

שטרסלר?? "כתב כלכלי רציני"?
אולי הוא היה כזה בראשית שנות השמונים... היום הוא סתם דמגוג בגרוש - כמעט בכל נושא עליו הוא כותב. גם כשאני מסכים איתו אני ממש נבוך מרדידות הטיעונים, עילגות ההתבטאות ופשטנות המחשבה. כתב כלכלי רציני הוא להבדיל גיא רולניק (למרות שברשימתו האחרונה על הרכבת השתרבבה לו טענה שהרכבת נוסעת בשבת...).
עש שם מרכאות כפולות...
 

raminec

New member
מאוד ראוי להתייחסות

לא ראוי להתייחסות
מאוד ראוי להתייחסות
אחת הדרכים לבחון אדם שמתיימר להיות מומחה גדול בתחומו היא לראות איך הוא מתבטא בתחום שאתה מבין בו יותר ממנו. האם נחמיה שטרסלר מודה שאינו מבין דבר וחצי דבר בתחום הרכבות? לא! האם נחמיה שטרסלר הלך ובדק מה עומד מאחורי ההצהרות הדרמטיות שלו כמו "כל זה לא מונע משר התחבורה מאיר שטרית לקדם במלוא המרץ קו רכבת נוסף לירושלים, קו מהיר, דרך שער הגיא, עם גשרים גדולים ומנהרות ענק. כך יילך כסף טוב אחר כסף רע." לא ולא!! פה נחמיה שטרסלר נפל ונפל בגדול. אני לא חושב שאני אי פעם אתייחס למאמרים שלו בחצי הרצינות שהתייחסתי אליהם בעבר. הוא בוודאי לא יראה בעיניי כפרשן שניתן לסמוך על דבריו בעתיד. לפחות היה כותב שהוא אינו מבין ברכבות ולכן אינו יודע מה התועלת בעניין, אבל לא. אצלו הכל אמיתות מוחלטות, אין ספקות גם כאשר אינו מבין בתחום דבר וחצי דבר.
 

mucool2

New member
../images/Emo45.gif|כו|

מאוד ראוי להתייחסות
אחת הדרכים לבחון אדם שמתיימר להיות מומחה גדול בתחומו היא לראות איך הוא מתבטא בתחום שאתה מבין בו יותר ממנו. האם נחמיה שטרסלר מודה שאינו מבין דבר וחצי דבר בתחום הרכבות? לא! האם נחמיה שטרסלר הלך ובדק מה עומד מאחורי ההצהרות הדרמטיות שלו כמו "כל זה לא מונע משר התחבורה מאיר שטרית לקדם במלוא המרץ קו רכבת נוסף לירושלים, קו מהיר, דרך שער הגיא, עם גשרים גדולים ומנהרות ענק. כך יילך כסף טוב אחר כסף רע." לא ולא!! פה נחמיה שטרסלר נפל ונפל בגדול. אני לא חושב שאני אי פעם אתייחס למאמרים שלו בחצי הרצינות שהתייחסתי אליהם בעבר. הוא בוודאי לא יראה בעיניי כפרשן שניתן לסמוך על דבריו בעתיד. לפחות היה כותב שהוא אינו מבין ברכבות ולכן אינו יודע מה התועלת בעניין, אבל לא. אצלו הכל אמיתות מוחלטות, אין ספקות גם כאשר אינו מבין בתחום דבר וחצי דבר.
|כו|
 
קו באר שבע, עם כל הכבוד לחשיבותו...

לדעתי הוא קצת מגזים...
נחמיה שטרסלר משתלח ברכבת, מגלה חוסר הבנה לחשיבות הקו המהיר לירושלים
ומתעלם מהצלחת קווים בינעירוניים אחרים (ב"ש, חיפה). אז ... שלא יעבדו עליכם... (גם לא שטרסלר!)
קו באר שבע, עם כל הכבוד לחשיבותו...
הוא לא כזה "הצלחה", בטח לא עם איחורים קבועים, אנשים נמעכים ומחיר גבוהה. אני מבטיח לך שהרבה אנשים נוסעים ברכבת בגלל רעש תקשורתי ופרסום, די הרבה אנשים עומדים ברכבת עוד בבאר שבע מרכז (למרות שהיא ריקה מקדימה), או בכלל בשעות שאין פקקים - בהן האוטובוס מהיר מהרכבת, זול, ונוח (אתה לא עומד אם אתה לא רוצה), בנוסף תדירותו גבוהה בהרבה מהרכבת. בנוסף אל תשכח שנפתח קו 995 שעושה את באר שבע - חיפה בשעתיים וחצי (מה שהרכבת לא ממש עושה - אלא אם היא לא מאחרת, שזה נדיר בקו זה). אבל כן, יש שם הרבה חירטוטים במאמר הזה.
 
הציבור מטבעו חושב...

קו באר שבע, עם כל הכבוד לחשיבותו...
הוא לא כזה "הצלחה", בטח לא עם איחורים קבועים, אנשים נמעכים ומחיר גבוהה. אני מבטיח לך שהרבה אנשים נוסעים ברכבת בגלל רעש תקשורתי ופרסום, די הרבה אנשים עומדים ברכבת עוד בבאר שבע מרכז (למרות שהיא ריקה מקדימה), או בכלל בשעות שאין פקקים - בהן האוטובוס מהיר מהרכבת, זול, ונוח (אתה לא עומד אם אתה לא רוצה), בנוסף תדירותו גבוהה בהרבה מהרכבת. בנוסף אל תשכח שנפתח קו 995 שעושה את באר שבע - חיפה בשעתיים וחצי (מה שהרכבת לא ממש עושה - אלא אם היא לא מאחרת, שזה נדיר בקו זה). אבל כן, יש שם הרבה חירטוטים במאמר הזה.
הציבור מטבעו חושב...
שהאוטובוס הוא איטי מאוד ודפוק, אני עומד עם נוסע בתחנת ת"א ההגנה, חמש דקות אחרי שהרכבת צריכה להגיע (והיא עוד לא הגיעה), והוא בכלל לא יודע שהוא מאחרת. אם הציבור היה מודע לאוטובוסים והיה עושה קצת יותר רעש במקום לעמוד באוטובוס, אולי היה יוצר אוטובוס בקו ת"א באר שבע כל רבע שעה - ואפילו פחות, בכל הזמנים בכל השעות.
 

mucool2

New member
קו ב"ש הוא הצלחה אדירה

קו באר שבע, עם כל הכבוד לחשיבותו...
הוא לא כזה "הצלחה", בטח לא עם איחורים קבועים, אנשים נמעכים ומחיר גבוהה. אני מבטיח לך שהרבה אנשים נוסעים ברכבת בגלל רעש תקשורתי ופרסום, די הרבה אנשים עומדים ברכבת עוד בבאר שבע מרכז (למרות שהיא ריקה מקדימה), או בכלל בשעות שאין פקקים - בהן האוטובוס מהיר מהרכבת, זול, ונוח (אתה לא עומד אם אתה לא רוצה), בנוסף תדירותו גבוהה בהרבה מהרכבת. בנוסף אל תשכח שנפתח קו 995 שעושה את באר שבע - חיפה בשעתיים וחצי (מה שהרכבת לא ממש עושה - אלא אם היא לא מאחרת, שזה נדיר בקו זה). אבל כן, יש שם הרבה חירטוטים במאמר הזה.
קו ב"ש הוא הצלחה אדירה
בהתחשב בתשתית הקיימת, ואני בטוח שעם הכפלתו הוא יהפוך להרבה יותר פופולרי ורק מעטים בכלל יחשבו לקחת אוטובוס במקומו. בוא ניזכר רגע... כמה רכבות נסעו בין באר שבע לתל אביב לפני 8 שנים? כמה? התלונות שלך הן של אדם שבע ומפונק, שלא מבין עם איזה נסיבות והזנחה מתמשכת הרכבת מתמודדת, ודורש את הסיפוק המיידי.
 
למה אני צריך להזכר מה קרה...

קו ב"ש הוא הצלחה אדירה
בהתחשב בתשתית הקיימת, ואני בטוח שעם הכפלתו הוא יהפוך להרבה יותר פופולרי ורק מעטים בכלל יחשבו לקחת אוטובוס במקומו. בוא ניזכר רגע... כמה רכבות נסעו בין באר שבע לתל אביב לפני 8 שנים? כמה? התלונות שלך הן של אדם שבע ומפונק, שלא מבין עם איזה נסיבות והזנחה מתמשכת הרכבת מתמודדת, ודורש את הסיפוק המיידי.
למה אני צריך להזכר מה קרה...
לפני שמונה שנים
זו סיבה להתנהלות לקוייה
"שלא מבין עם איזה נסיבות והזנחה מתמשכת הרכבת מתמודדת" אתה מדבר על הסובסידיה או התקציב של תכנית החומש, כי אני מתקשה להבין. איזו הצלחה מדובר
הרי עדיף בבירור שאוטובוסים יצאו בתדירות של עשר דקות על הרכבת הזו. אם הזניחו אותה, לא אומר שצריך להזניח את האוטובוסים
עשה טובה, אם זה הצלחה, אז קיפוד הוא ירבוש.
 

euronitzan

New member
אם הרכבות מלאות (ב"ש)

למה אני צריך להזכר מה קרה...
לפני שמונה שנים
זו סיבה להתנהלות לקוייה
"שלא מבין עם איזה נסיבות והזנחה מתמשכת הרכבת מתמודדת" אתה מדבר על הסובסידיה או התקציב של תכנית החומש, כי אני מתקשה להבין. איזו הצלחה מדובר
הרי עדיף בבירור שאוטובוסים יצאו בתדירות של עשר דקות על הרכבת הזו. אם הזניחו אותה, לא אומר שצריך להזניח את האוטובוסים
עשה טובה, אם זה הצלחה, אז קיפוד הוא ירבוש.
אם הרכבות מלאות (ב"ש)
אזי הקו מצליח. אם הרכבות ריקות (י-ם), הקו כושל. המדד פשוט מאוד.
 

fireman

New member
אתה כל הזמן מדבר על התנהלות

למה אני צריך להזכר מה קרה...
לפני שמונה שנים
זו סיבה להתנהלות לקוייה
"שלא מבין עם איזה נסיבות והזנחה מתמשכת הרכבת מתמודדת" אתה מדבר על הסובסידיה או התקציב של תכנית החומש, כי אני מתקשה להבין. איזו הצלחה מדובר
הרי עדיף בבירור שאוטובוסים יצאו בתדירות של עשר דקות על הרכבת הזו. אם הזניחו אותה, לא אומר שצריך להזניח את האוטובוסים
עשה טובה, אם זה הצלחה, אז קיפוד הוא ירבוש.
אתה כל הזמן מדבר על התנהלות
והתנהלות....צא צא מהסרט הזה כבר. תתעלה מעל לנושא "ההתנהלות" טחנת כבר. קו באר שבע לפני שהופעל שוב היה קו שלדעת אנשי הרכבת יהיה קו נכשל וטעו, הביקוש בקו רק הולך ועולה בחלוף הזמן וכל שיפור ברמת השירות מושך נוסעים נוספים לעשות שימוש בקו הזה הקו הזה הוא לא הצלחה, הוא הצלחה מסחררת, המספרים לא משקרים והסטטיסטיקה לא טועה.
 
אתה כל הזמן מדבר על סטטיסטיקות...

אתה כל הזמן מדבר על התנהלות
והתנהלות....צא צא מהסרט הזה כבר. תתעלה מעל לנושא "ההתנהלות" טחנת כבר. קו באר שבע לפני שהופעל שוב היה קו שלדעת אנשי הרכבת יהיה קו נכשל וטעו, הביקוש בקו רק הולך ועולה בחלוף הזמן וכל שיפור ברמת השירות מושך נוסעים נוספים לעשות שימוש בקו הזה הקו הזה הוא לא הצלחה, הוא הצלחה מסחררת, המספרים לא משקרים והסטטיסטיקה לא טועה.
אתה כל הזמן מדבר על סטטיסטיקות...
במקום על עובדות פשוטות, למה לא להשוות לאוטובוס וזהו
 

mucool2

New member
אתה באמת מתקשה להבין

למה אני צריך להזכר מה קרה...
לפני שמונה שנים
זו סיבה להתנהלות לקוייה
"שלא מבין עם איזה נסיבות והזנחה מתמשכת הרכבת מתמודדת" אתה מדבר על הסובסידיה או התקציב של תכנית החומש, כי אני מתקשה להבין. איזו הצלחה מדובר
הרי עדיף בבירור שאוטובוסים יצאו בתדירות של עשר דקות על הרכבת הזו. אם הזניחו אותה, לא אומר שצריך להזניח את האוטובוסים
עשה טובה, אם זה הצלחה, אז קיפוד הוא ירבוש.
אתה באמת מתקשה להבין
או שנולדת רק לפני 8 שנים? אני מדבר איתך על הזנחה של 50 שנה. כשסוף סוף מפנים תקציבים לרכבת כדי להדביק את הפערים שנותרו במשך תקופה ארוכה זו, אז אתה נזכר להתלונן? אני אומר לך - כל סובסידיה וכל מיליארד עדיף על הניוון המתמשך של הרכבת עד לפני שנים מעטות. ועל זה שהקו הוא הצלחה כבר הסברתי לך. לא רוצה להקשיב? לא צריך.
 
לא הבנתי דבר אחד

אתה באמת מתקשה להבין
או שנולדת רק לפני 8 שנים? אני מדבר איתך על הזנחה של 50 שנה. כשסוף סוף מפנים תקציבים לרכבת כדי להדביק את הפערים שנותרו במשך תקופה ארוכה זו, אז אתה נזכר להתלונן? אני אומר לך - כל סובסידיה וכל מיליארד עדיף על הניוון המתמשך של הרכבת עד לפני שנים מעטות. ועל זה שהקו הוא הצלחה כבר הסברתי לך. לא רוצה להקשיב? לא צריך.
לא הבנתי דבר אחד
הרי אם האוטובוס יותר זול, מהיר ונוח לרוב, למה הסטטיסטיקות צריכות לעניין אותי
 

mucool2

New member
זה מה שנקרא "תחרות בריאה"

לא הבנתי דבר אחד
הרי אם האוטובוס יותר זול, מהיר ונוח לרוב, למה הסטטיסטיקות צריכות לעניין אותי
זה מה שנקרא "תחרות בריאה"
האוטובוס יותר זול, מהיר (לא תמיד) ונוח (לפחות בחלק מהזמן), ובכל זאת הרכבות מפוצצות. יש ביקוש ויש היצע. מה כל כך מפריע לך?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה