לדעתי הוא קצת מגזים...

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
אוהד, אני חושב שאתה מבלבל

גם אני לא...
וגם לא באוטובוס למעט פעם אחת, ופעם אחת ישבתי ברכבת במקומות השמורים כי לא היה מקום. עדיין הרבה אנשים עומדים, לרוב יש מקומות, כי אנשים מתעקשים לעמוד מאחור בבאר שבע, אבל הרכבת עדיין לא יכולה להכיל את כולם. ובכלל מה שקורה מקריית גת והלאה זה בכלל לא לדבר
אוהד, אני חושב שאתה מבלבל
בין הצלחה (דבר אובייקטיבי ברוב המקרים) לשביעות רצון (שזה עניין סובייקטיבי בד"כ). אתה פשוט צריך ללמוד להבדיל בין שני המושגים.
 
אז בוא נבדוק היכן הבעיה...

אוהד, אני חושב שאתה מבלבל
בין הצלחה (דבר אובייקטיבי ברוב המקרים) לשביעות רצון (שזה עניין סובייקטיבי בד"כ). אתה פשוט צריך ללמוד להבדיל בין שני המושגים.
אז בוא נבדוק היכן הבעיה...
רכבת ישראל מספקת שירות לציבור, המדדים היחידים בהם אפשר לבדוק את ההצלחה הם:
עמידה בזמנים.
שביעות רצון (מה לא
)
נוחות.
מחיר (שזה הכי חשוב, ואני אפרט בהמשך).
איכות השירות.
תפעול בזמני שיא ולחץ. האם קו 370 לפני שש שנים היה הצלחה
לפי זה נדע למה כל אחד מתכוון כשהוא אומר הצלחה... לגבי מחיר - החזרי נסיעות בקו ת"א - ב"ש לדוגמה לפי המס הם בכלל לא בכיוון של המחירים של הרכבת, הרכבת מכפילה את הוצאות הנסיעה, והחזרים עבור נסיעה ברכבת כבר ינוקו ממס. בכל אופן, בוא נדבוק לרגע במהי הצלחה, הם התפוסה בלבד
האם קו 370 לפני הרכבת היה הצלחה
 

mucool2

New member
כל המדדים שהבאת הם מדדי שביעות רצון

אז בוא נבדוק היכן הבעיה...
רכבת ישראל מספקת שירות לציבור, המדדים היחידים בהם אפשר לבדוק את ההצלחה הם:
עמידה בזמנים.
שביעות רצון (מה לא
)
נוחות.
מחיר (שזה הכי חשוב, ואני אפרט בהמשך).
איכות השירות.
תפעול בזמני שיא ולחץ. האם קו 370 לפני שש שנים היה הצלחה
לפי זה נדע למה כל אחד מתכוון כשהוא אומר הצלחה... לגבי מחיר - החזרי נסיעות בקו ת"א - ב"ש לדוגמה לפי המס הם בכלל לא בכיוון של המחירים של הרכבת, הרכבת מכפילה את הוצאות הנסיעה, והחזרים עבור נסיעה ברכבת כבר ינוקו ממס. בכל אופן, בוא נדבוק לרגע במהי הצלחה, הם התפוסה בלבד
האם קו 370 לפני הרכבת היה הצלחה
כל המדדים שהבאת הם מדדי שביעות רצון
לא מדדי הצלחה. תעשה קצת שיעורי-בית ותחזור.
 

amirv

New member
לזה אני מתכוון

אולי כי זה יותר איטי מאוטובוס...
זה בדיוק כמו שתגיד לאנשים ללכת ברגל.
לזה אני מתכוון
שום דבר לא טבעי, קו טוב מביא נוסעים, קו לא טוב לא מביא נוסעים. יש הרבה מדדים להצלחה, הצלחת קו אתה מודד לפי תפוסה, הצלחת חברה אתה מודד לפי רווחים, הצלחה של שירות ציבורי אתה מודד לפי שביעות רצון וכאן אתה צודק, כשירות ציבורי הרכבת מקבלת ציון "עובר בקושי" נכון לעכשיו, אבל עם הערת שוליים "ניכר בתלמיד כי הוא משקיע משאבים רבים במאמץ להשתפר".
 
שכחתי גם...

אז בוא נבדוק היכן הבעיה...
רכבת ישראל מספקת שירות לציבור, המדדים היחידים בהם אפשר לבדוק את ההצלחה הם:
עמידה בזמנים.
שביעות רצון (מה לא
)
נוחות.
מחיר (שזה הכי חשוב, ואני אפרט בהמשך).
איכות השירות.
תפעול בזמני שיא ולחץ. האם קו 370 לפני שש שנים היה הצלחה
לפי זה נדע למה כל אחד מתכוון כשהוא אומר הצלחה... לגבי מחיר - החזרי נסיעות בקו ת"א - ב"ש לדוגמה לפי המס הם בכלל לא בכיוון של המחירים של הרכבת, הרכבת מכפילה את הוצאות הנסיעה, והחזרים עבור נסיעה ברכבת כבר ינוקו ממס. בכל אופן, בוא נדבוק לרגע במהי הצלחה, הם התפוסה בלבד
האם קו 370 לפני הרכבת היה הצלחה
שכחתי גם...
כרטוס משולב.
אמינות.
 

mucool2

New member
לא משנה. אלה לא מדדי הצלחה

שכחתי גם...
כרטוס משולב.
אמינות.
לא משנה. אלה לא מדדי הצלחה
ושלא תחשוב שאני נגד משהו ממה שמנית. גם אני בעד שירות טוב, כירטוס משולב, עמידה בזמנים ואמינות (כאילו הרכבות מאחרות בכוונה), ויש לי המון ביקורת על הרכבת ועל איכות התח"צ בארץ בכלל. המון. אבל אני משתדל גם להסתכל מעבר לאף, על התמונה הכוללת, ויכול לראות את השינוי ואת התפוסה בקו (שכבר לא יכולה לעלות עם התשתית הקיימת!) ויש לי רק מילה אחת לומר על זה: "הצלחה".
 
אז בוא אני אסביר לך

לא משנה. אלה לא מדדי הצלחה
ושלא תחשוב שאני נגד משהו ממה שמנית. גם אני בעד שירות טוב, כירטוס משולב, עמידה בזמנים ואמינות (כאילו הרכבות מאחרות בכוונה), ויש לי המון ביקורת על הרכבת ועל איכות התח"צ בארץ בכלל. המון. אבל אני משתדל גם להסתכל מעבר לאף, על התמונה הכוללת, ויכול לראות את השינוי ואת התפוסה בקו (שכבר לא יכולה לעלות עם התשתית הקיימת!) ויש לי רק מילה אחת לומר על זה: "הצלחה".
אז בוא אני אסביר לך
נקח את הקו תל אביב - באר שבע, אלו שתי ערים גדולות, ותל אביב מהווה מרכז מהרבה בחינות. (ובנוסף באר שבע מהווה קישור או מרכז של הערים הסובבות אותה). התפוסה בקו נובעת מהצורך של אנשים להגיע לתל אביב, מה שהם לא יכלו לעשות לפני הרכבת בצורה מכובדת, וגם לא עכשיו. זה בדיוק כמו שהקו האדום של הרק"ל הוא הצלחה מראש, אין ספק שהוא הולך להיות פגז, והולך להיות בתפוסה מטורפת, אז אפשר להגיד מראש - הוא הצלחה, וגם פה אם יהיו איחורים, שירות חרא, ועוד המון, עדיין יגידו שהוא הצלחה, כלומר הוא מראש הצלחה, בנוסף הדבר יעודד מטבעו את העלאת הנוסעים באיזור זה ובקו, ויפתח את האיזורים שמתחברים אליו. אם זה מבחינתך "הצלחה", זה רע, מכיוון שהקו האדום כבר החל בשלונותיו, שאלו הם העיכובים הרבים והדחיות. זה כבר רע וכשלון. בשביל שהקו הזה יהיה הצלחה - הוא חייב לפעול באופן מושלם, אחרת למרות התפוסה המלאה (שזה תמיד רע), זה יהיה כשלון. כשלון זה איפה אנחנו אמורים לעמוד ולא הגענו לשם. הכשלון הראשון הוא, שאנחנו צריכים להיות כ 6-7 שנים מהפעלת הקו, עכשיו זה גדל ל - 7 -8 וזה לא נגמר. כמו שאמרתי הצלחה זה דבר סובייקטיבי, אתה מודד הצלחה לפי תפוסה, שזה דבר שהיה צפוי מראש, והיה קורה בכל מקרה.
 

mucool2

New member
הכול תלוי בציפיות

אז בוא אני אסביר לך
נקח את הקו תל אביב - באר שבע, אלו שתי ערים גדולות, ותל אביב מהווה מרכז מהרבה בחינות. (ובנוסף באר שבע מהווה קישור או מרכז של הערים הסובבות אותה). התפוסה בקו נובעת מהצורך של אנשים להגיע לתל אביב, מה שהם לא יכלו לעשות לפני הרכבת בצורה מכובדת, וגם לא עכשיו. זה בדיוק כמו שהקו האדום של הרק"ל הוא הצלחה מראש, אין ספק שהוא הולך להיות פגז, והולך להיות בתפוסה מטורפת, אז אפשר להגיד מראש - הוא הצלחה, וגם פה אם יהיו איחורים, שירות חרא, ועוד המון, עדיין יגידו שהוא הצלחה, כלומר הוא מראש הצלחה, בנוסף הדבר יעודד מטבעו את העלאת הנוסעים באיזור זה ובקו, ויפתח את האיזורים שמתחברים אליו. אם זה מבחינתך "הצלחה", זה רע, מכיוון שהקו האדום כבר החל בשלונותיו, שאלו הם העיכובים הרבים והדחיות. זה כבר רע וכשלון. בשביל שהקו הזה יהיה הצלחה - הוא חייב לפעול באופן מושלם, אחרת למרות התפוסה המלאה (שזה תמיד רע), זה יהיה כשלון. כשלון זה איפה אנחנו אמורים לעמוד ולא הגענו לשם. הכשלון הראשון הוא, שאנחנו צריכים להיות כ 6-7 שנים מהפעלת הקו, עכשיו זה גדל ל - 7 -8 וזה לא נגמר. כמו שאמרתי הצלחה זה דבר סובייקטיבי, אתה מודד הצלחה לפי תפוסה, שזה דבר שהיה צפוי מראש, והיה קורה בכל מקרה.
הכול תלוי בציפיות
אתה בטח אדם אומלל אם כל מה שלא מושלם הוא כישלון בעיניך. המציאות קצת יותר מסובכת, ואסביר. מהקו האדום בגוש דן מצפים לכך-וכך נוסעים (הרי הזכיינים רוצים להרוויח). אם לא יעמדו בזה הוא ייחשב כישלון, גם אם הרכבות יהיו מושלמות, מהירות, מצוחצחות וחרישיות. הציפיות מהקו לבאר שבע היו נמוכות מאוד (באתר ר"י ["רכבת 2000"] כתוב שצפויים לנסוע בקו כ-2,100,000 נוסעים בשנת 2010!), והוא בהחלט הפתיע את כל המומחים (שהתבססו על נפח התנועה בלי הקו) בהצלחתו (חבל שלא שאלו אותך...). לגבי יצירת ביקושים - זה ממש לא המקרה תמיד (ראה לדוגמה הקו המשודרעק לירושלים).
 
אומלל../images/Emo35.gif טעות בבנאדם...

הכול תלוי בציפיות
אתה בטח אדם אומלל אם כל מה שלא מושלם הוא כישלון בעיניך. המציאות קצת יותר מסובכת, ואסביר. מהקו האדום בגוש דן מצפים לכך-וכך נוסעים (הרי הזכיינים רוצים להרוויח). אם לא יעמדו בזה הוא ייחשב כישלון, גם אם הרכבות יהיו מושלמות, מהירות, מצוחצחות וחרישיות. הציפיות מהקו לבאר שבע היו נמוכות מאוד (באתר ר"י ["רכבת 2000"] כתוב שצפויים לנסוע בקו כ-2,100,000 נוסעים בשנת 2010!), והוא בהחלט הפתיע את כל המומחים (שהתבססו על נפח התנועה בלי הקו) בהצלחתו (חבל שלא שאלו אותך...). לגבי יצירת ביקושים - זה ממש לא המקרה תמיד (ראה לדוגמה הקו המשודרעק לירושלים).
אומלל
טעות בבנאדם...
"באתר ר"י ["רכבת 2000"] כתוב שצפויים לנסוע בקו כ-2,100,000 נוסעים בשנת 2010!)" אתה מסטתלבט נכון
זה כיסוי תחת לעמוד בציפיות, כאילו מה אתה עיוור או מה
באר שבע תל אביב - שתי ערים די מרכזיות בישראל
 

mucool2

New member
אתה חושב שאולם עובדים עליך

אומלל
טעות בבנאדם...
"באתר ר"י ["רכבת 2000"] כתוב שצפויים לנסוע בקו כ-2,100,000 נוסעים בשנת 2010!)" אתה מסטתלבט נכון
זה כיסוי תחת לעמוד בציפיות, כאילו מה אתה עיוור או מה
באר שבע תל אביב - שתי ערים די מרכזיות בישראל
אתה חושב שאולם עובדים עליך
אבל אלה היו הציפיות מהקו. לא כסת"ח ולא נעליים.
 

amirv

New member
תאמין תאמין

אומלל
טעות בבנאדם...
"באתר ר"י ["רכבת 2000"] כתוב שצפויים לנסוע בקו כ-2,100,000 נוסעים בשנת 2010!)" אתה מסטתלבט נכון
זה כיסוי תחת לעמוד בציפיות, כאילו מה אתה עיוור או מה
באר שבע תל אביב - שתי ערים די מרכזיות בישראל
תאמין תאמין
ורק שתדע שלא עובדים עליך הציפיות מהקו לרשל"צ מערב גבוהות ביותר, וגם מהקו המהיר לירושלים.
 
ד"א... מצבנו הוא הרבה פחות...

הכול תלוי בציפיות
אתה בטח אדם אומלל אם כל מה שלא מושלם הוא כישלון בעיניך. המציאות קצת יותר מסובכת, ואסביר. מהקו האדום בגוש דן מצפים לכך-וכך נוסעים (הרי הזכיינים רוצים להרוויח). אם לא יעמדו בזה הוא ייחשב כישלון, גם אם הרכבות יהיו מושלמות, מהירות, מצוחצחות וחרישיות. הציפיות מהקו לבאר שבע היו נמוכות מאוד (באתר ר"י ["רכבת 2000"] כתוב שצפויים לנסוע בקו כ-2,100,000 נוסעים בשנת 2010!), והוא בהחלט הפתיע את כל המומחים (שהתבססו על נפח התנועה בלי הקו) בהצלחתו (חבל שלא שאלו אותך...). לגבי יצירת ביקושים - זה ממש לא המקרה תמיד (ראה לדוגמה הקו המשודרעק לירושלים).
ד"א... מצבנו הוא הרבה פחות...
ממושלם, מטוב, או מגרוע... אנחנו בכלל לא מדד.
 

mucool2

New member
תשווה למה שהיה לא לפני 40 שנה

ד"א... מצבנו הוא הרבה פחות...
ממושלם, מטוב, או מגרוע... אנחנו בכלל לא מדד.
תשווה למה שהיה לא לפני 40 שנה
אלא לפני 8 שנים או פחות, ותראה שהמצב רק משתפר. רחוק מאוד ממושלם, אבל משתפר!
 
למה אני מרגיש שאני חוזר על עצמי...

תשווה למה שהיה לא לפני 40 שנה
אלא לפני 8 שנים או פחות, ותראה שהמצב רק משתפר. רחוק מאוד ממושלם, אבל משתפר!
למה אני מרגיש שאני חוזר על עצמי...
זה אמור להשתפר מטבעו, מכוחו של הזמן, וזה לא המדד. מתי אנשים עצרו רכבת
 

mucool2

New member
למה אני חוזר על עצמי?

למה אני מרגיש שאני חוזר על עצמי...
זה אמור להשתפר מטבעו, מכוחו של הזמן, וזה לא המדד. מתי אנשים עצרו רכבת
למה אני חוזר על עצמי?
כמות הנוסעים ברכבת מכפילה את עצמה כל 5 שנים בערך. מה זה אם לא הצלחה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה