../images/Emo47.gif ../images/Emo121.gif רוח ../images/Emo42.gif הדברים ../images/Emo121.gif ../images/Emo47.gif
רוח הדברים: 18/08/10 07:18 מאת: margot הדברים הם כל דבר באינסוף האלוהים (האב) = הדברים אלוהים (הבן ) = רוח הדברים בו שהם מהות הדברים מהות האלוהים, כל הנשמה. (מהות האינסוף) רוח אלוהים מרחפת על פני המים זו תנועת השכינה (כל הנשמה) בעת התוהו ובוהו מחורבן העולם. אלוהים שוכן בגוף האדם בו נפח רוח-חיים שהיא רוח החיוּת שמחייה אותו, את רוח אלוהים שבו. האינסוף שהוא אחד האלוהים את החיים חי ברוחו = במהותו. לא כהכרה, תת-ההכרה של האדם אינה סובלת וגם לא נהנית כתת-ההכרה וההכרה של האדם, כך האלוהים האב ואלוהים הבן. האלוהים (האב) לא סובל ולא נהנה. אלוהים (הבן) שהוא המהות של האב, גם סובל וגם נהנה. האב והבן שהם הדברים ומהותם, אחד הם. בתהילים פב ניתן להבין זאת: (ה) לֹא יָדְעוּ וְלֹא יָבִינוּ בַּחֲשֵׁכָה יִתְהַלָּכוּ יִמּוֹטוּ כָּל מוֹסְדֵי אָרֶץ: (ו) אַנִי אָמַרְתִּי אֱלֹהִים אַתֶּם וּבְנֵי עֶלְיוֹן כֻּלְּכֶם: (ז) אָכֵן כְּאָדָם תְּמוּתוּן וּכְאַחַד הַשָֹּרִים תִּפֹּלוּ: (ח) קוּמָה אֱלֹהִים שָׁפְטָה הָאָרֶץ כִּי אַתָּה תִנְחַל בְּכָל הַגּוֹיִם: האדם, רוחם של דברים בו. כמו למשל רוח קנאה, שקר, שחיתות, זנונים, רוח צער, או רוח שמחה וכו'. בהתאם לתחושותיו של אדם, כול רוח שכזאת יכולה להיות גבוהה או נמוכה, חזקה או חלשה. אדם עשוי להיות אחוז במורת רוח או בקוצר רוח – ביטויים המשמשים בקביעות גם בעברית מודרנית; הוא יכול גם להיות בעל "שאר רוח", או "רוח יתרה". ספר משלי מתאר אדם כ"שפל רוח, קצר רוח, נאמן רוח" בישעיה פרק יא', מתוארת רוח ה' שתנוח על מי שיהיה בעתיד "המלך המשיח": " ונחה עליו רוח יהוה רוח חכמה ובינה רוח עצה וגבורה רוח דעת ויראת יהוה והריחו ביראת יהוה ולא למראה עיניו ישפוט ולא למשמע אזניו יוכיח ושפט בצדק דלים והוכיח במישור לענוי ארץ והכה ארץ בשבט פיו וברוח שפתיו ימית רשע והיה צדק אזור מתניו והאמונה אזור חלציו: "
רוח הדברים: 18/08/10 07:18 מאת: margot הדברים הם כל דבר באינסוף האלוהים (האב) = הדברים אלוהים (הבן ) = רוח הדברים בו שהם מהות הדברים מהות האלוהים, כל הנשמה. (מהות האינסוף) רוח אלוהים מרחפת על פני המים זו תנועת השכינה (כל הנשמה) בעת התוהו ובוהו מחורבן העולם. אלוהים שוכן בגוף האדם בו נפח רוח-חיים שהיא רוח החיוּת שמחייה אותו, את רוח אלוהים שבו. האינסוף שהוא אחד האלוהים את החיים חי ברוחו = במהותו. לא כהכרה, תת-ההכרה של האדם אינה סובלת וגם לא נהנית כתת-ההכרה וההכרה של האדם, כך האלוהים האב ואלוהים הבן. האלוהים (האב) לא סובל ולא נהנה. אלוהים (הבן) שהוא המהות של האב, גם סובל וגם נהנה. האב והבן שהם הדברים ומהותם, אחד הם. בתהילים פב ניתן להבין זאת: (ה) לֹא יָדְעוּ וְלֹא יָבִינוּ בַּחֲשֵׁכָה יִתְהַלָּכוּ יִמּוֹטוּ כָּל מוֹסְדֵי אָרֶץ: (ו) אַנִי אָמַרְתִּי אֱלֹהִים אַתֶּם וּבְנֵי עֶלְיוֹן כֻּלְּכֶם: (ז) אָכֵן כְּאָדָם תְּמוּתוּן וּכְאַחַד הַשָֹּרִים תִּפֹּלוּ: (ח) קוּמָה אֱלֹהִים שָׁפְטָה הָאָרֶץ כִּי אַתָּה תִנְחַל בְּכָל הַגּוֹיִם: האדם, רוחם של דברים בו. כמו למשל רוח קנאה, שקר, שחיתות, זנונים, רוח צער, או רוח שמחה וכו'. בהתאם לתחושותיו של אדם, כול רוח שכזאת יכולה להיות גבוהה או נמוכה, חזקה או חלשה. אדם עשוי להיות אחוז במורת רוח או בקוצר רוח – ביטויים המשמשים בקביעות גם בעברית מודרנית; הוא יכול גם להיות בעל "שאר רוח", או "רוח יתרה". ספר משלי מתאר אדם כ"שפל רוח, קצר רוח, נאמן רוח" בישעיה פרק יא', מתוארת רוח ה' שתנוח על מי שיהיה בעתיד "המלך המשיח": " ונחה עליו רוח יהוה רוח חכמה ובינה רוח עצה וגבורה רוח דעת ויראת יהוה והריחו ביראת יהוה ולא למראה עיניו ישפוט ולא למשמע אזניו יוכיח ושפט בצדק דלים והוכיח במישור לענוי ארץ והכה ארץ בשבט פיו וברוח שפתיו ימית רשע והיה צדק אזור מתניו והאמונה אזור חלציו: "