לכולם על הברכות

Aviation Addict

New member
../images/Emo51.gif לכולם על הברכות

לפתיחת הפורום החדש. וברוכים הבאים לכל החברים החדשים בפורום. קצת על הפורום עצמו: הפורום נועד לכל חובבי התעופה באשר הם, צעירים/מבוגרים, טייסים, צלמים, טייסי סימולטור, טיסנאים, וכל מי שדם מודבק בחידק התעופה זורם בעורקיו. אין לנו שום תחרות עם אף פורום אחר בתפוז או באתרים אחרים, אלא רצון לתת את אפשרות הביטוי לכלל חובבי תחום התעופה, ואין שום כוונה להפוך את הפורום לפורום מיקצועי לתחום אחד בתעופה בלבד. שלכם. Aviation addict.
 
לבקשתך

זאת התמונה ש"מוכיחה" שהצילום הקודם לא היה בסימולטור. הצלם ישב מקדימה וצילם את כל שלושת המטוסים במבנה, הפעם לא מכונס לצערי. הראשון S2B של קלאב התעופה בפלורידה. הטייס בריין קופמן (יהודי). השני S1S לשעבר של שותף שלי בפלורידה. מטיס גרג. השלישי (הצהוב) האקסטרא 230 שלי לשעבר.
 

שי גנדל

New member
מה זה כובע הרשת הזה

שרואים לפעמים על טייסי ארובטיקה? ואגב -ברכות לפורום החדש. התחיל טוב ואני מקווה שיישאר כזה
 
שאלה

האים לדעתך תמונות שמפורסמות בפורום עלולות ליצור בעיות עים המינהל.בגלל שהרישם מופיע משני צידי הזנב והמטוס ניתן לזיהוי.
 
שתי שתובות

שי: ה"כובע רשת" הוא גירסה מעודכת ל"קסדת בד" שמאד נושמת. את הקסדה לובשים אלו שב G שלילי האוזניות נופלות להן מהראש. אני מסתפק ברצועת קשירה ומתיחה של האוזניות לשבת "חזק" על האוזנים... כל אחד והפטנט שלו. ה"כובע רשת" הזה הוא של סיינהייזר. מתן מרחוק: המנהל צריך מאד להתאמץ בכדי לעשות משהו עם תמונה בפורום. בתור התחלה, כטייס, אם היו שואלים אותי לגבי תמונה באינטרנט של המטוס שלי, שהציג מישהו שטוען ששמו "מתן" (וכד'), הייתי אומר: א. זאת לא תמונה שלי ב. זה לא המטוס שלי ג. זאת תמונה של מטוס אחר עם עריכה של האות זיהוי עליו ... וכו'. תאורטית, כל אדם וגם מישהו במנהל יכול להדפיס את התמונה, ולשלוח אותה לחוקר הראשי של המנהל. זה ימנה אדם שיבדוק ... הנ"ל ינסה לאתר את שולח התמונה, לקבל את ה"מקור" (לא ממש מוגדר היום כזה דיגיטלי), לקבל תצהיר של הצלם, ואז לפנות לטייס ו"לחקור" ... מעשית, גם אם תשלח מכתב תלונה חריף לחוקר הראשי עם תמונה, בדר"כ לא יעשו כלום (אין להם כח אדם, אין להם יכולת ענישה, וכו'). כמובן, כאשר המלשין הוא טייס אחר (ולכן דעתו "מקצועית") או אדם עם תפקיד (פקח) התמונה שונה במקצת. אבל סתם תמונה באינטרנט? תפרסם בשלווה.
 

שי גנדל

New member
לכל תשובה יש שאלה ../images/Emo13.gif

קראתי באיזה מקום על כך שבטיסה הפוכה הרגליים "נופלות" מעלה, מה שמקשה קצת על הפעלת הדוושות. איך מסתדרים בתרגיל כמו סנפ רול חיצוני, שם צריך להפעיל את הדוושה תוך ג'י שלילי פראי?
 
בכלל בג'י שלילי

הרבה דברים נופלים מעלה (ז"א מטה) כולל כל הדברים ששכחת בכיס הפתוח של החולצה.
 
גי שלילי

שתי נקודות: א. ב G שלילי אני אישית מעולם לא הרגשתי את הרגלים "עולות". אני בטוח שזה קורה, אבל הלחץ על הראש הוא כל כך יותר גרוע, שהרגלים מתפקדות מצוין. על תשכח שהרגל מאד חזקה ויכולה בדרך כלל לדחוף 100 ק"ג - לעומת משקלה העצמי של הרגל בלבד (גם כפול 4). השימוש ברגלים הטיסה אוירובטית הוא מלא ומהותי כל הזמן, בלי קשר לסנפים. עם אתה חושב על שינוי המהירויות ומצבי האף בלופ, ברור שהפעלת הרגלים משתנה ברצף כל הזמן. ב. מי שיוצא לטיסה אוירובטית עם משהו בכיס...לא תמיד חוזר. זה אחד הדברים הכי קריטים לבדוק, כי מה שכיס - מגיע לזנב. ובמקום הלא נכון בזנב, תתרחש "תקיעת הגאים".
 

דודי 32

New member
מיקי שאלה ...

לאיזה ערכים מקסימליים של שיעור נסיקה והנמכה אתה מגיע בתרגילים?
 
לא יודע - מעל 6000...

במטוס ה 300S בארה"ב יש מד שיעור נסיקה קטן, עם טווח של עד 6000 רגל. במשיכה טובה של 8-9G לעליה באנך, הוא באופן קבוע "נתקע" בקצה. ממהירות 220 קשר, VNE, משיכה של 9G, מגובה הקרקע, המטוס מטפס כ 2500 רגל עד שאובדת כל המהירות. עם מושכים "רק" 2300 אפשר להתיישר ולהמשיך לטוס.
 

דודי 32

New member
תודה מיקי .. כן הנחתי שמדובר בערכים

גבוהים רק לא הייתי בטוח
אני מסתפק ב- 350 F/S בנתיים
 

שי גנדל

New member
הכיצד?

ממה שאני יודע, יש Va (הנמוך בהרבה מ- Vne), שמעבר לה אסור להטות את ההגאים עד הסוף. זה לא מסתדר לי עם 9 ג'י. וה-2500 רגל האלה, זה מה שקרוי "חדירה אנכית", נכון? או שזה ה-2300?
 
מה זה VA?

לא מכיר את VA, לא שמעתי עליו... הלו? זה מטוס אוירובטי. מה הקשר בין 9G (המטוס מרושין ל 10G, ואפשר למשוך גם הרבה יותר מזה בלי בצורה בטוחה) ל VA? VA הוא נתון טכני אשר מתאר את המהירות הכי גבוהה שבה עומס מקסימאלי (קרי 10G במטוס זה) יגרום להזדקרות. מעל מהירות זאת לא תהיה הזדקרות (ולכן אם תמשוך חזק מידי אתה עשוי לעבור מגבלת G) מותר בכל מהירות לעשות הכל. כל הבנה אחרת היא שגויה. הספר רק מזהיר שמעל למהירות VA אתה עלול, בביצוע לא נכון, לעבור מגבלות G. חוצמזה, משיכת 9G ממש ממש רחוקה מ"עד הסוף" במהירויות גבוהות. "חדירה אנכית" - לא יודע מה הכוונה הטכנית במושג.
 

דודי 32

New member
מיקי עוד שאלה...

אני מבין שאתה לא טס עם חליפת לחץ (תקן אותי עם אני טועה), אז בעומסים כאלה של 9 G איך הגוף מחזיק מעמד בלי להתעלף או שאתה כבר רגיל לבלק אאוטים?? אני מניח שמדובר בעומס רגעי אבל עדיין מדובר בעומס רציני.
 
השתגעת?

נראה לך שבגובה נמוך מישהו יכניס את עצמו באופן קבוע לבלק-אוט?! חס וחלילה. כל בלק אוט חלקי (GREY OUT) די נדיר ומלווה בתחקיר עצמי אחר כך. בטח שלא ממשיכים למשוך מעבר לזה. הגוף מתרגל, ובכל מקרה, חליפת לחץ לא רלוונטית לזמן של 2-5 שניות. יש הבדל גדול בין "משיכה... 9G ... אחד שתים שלוש אנך" לבין טיסה ב F16 במהירות 400 קשר ופניה נמשכת במרדף של 9G ברצף.
 

דודי 32

New member
להשתגע עוד לא .. ../images/Emo13.gif עובד על זה

הנחתי שמדובר בפרק זמן רגעי. כל מקרה 9G לכמה שניות עדיין נראה לי כעומס כבד מאוד. והשאלה הנוספת כשאתה אומר "הגוף מתרגל" האם מדובר ביכולת לספוג עומס G לפרק זמן ארוך יותר לפני הכניסה ל- GREY OUT ?
 
גוף האדם

הגוף באמת מכונה מופלאה. עזוב G חיובי - קטן עלינו. מעל 3.5G שלילי, לחץ הדם כפי שנמדד באופן פיזיקאלי-מדעי על פי מבנה הגוף כלים שלובים וכו', עובר 180 "משהו"(כמו שאבי אמר - סיסטולי ...וכו') בעורק הראשי למוח. על פי הספרות הרפואית, מעל 180 במקום הזה במוח = מוות מיידי. אז איך בכל זאת אני יורד עם 5.5-G על השעון (ולפעמים יותר) כמעט כל טיסה? עובדה. לגוף יש כל מיני "בלוטות" "תריסים" ו"דלתות" והוא לומד לחיות עם זה. ה G שלילי כל כך נדיר, שאין למעשה מחקרים רצינים להסביר את התופעה - רק השערות. העיקר שזה עובד. אבל שלושה ימים שלא "עשית" והגוף מייד "שוכח" וצריך ללמד אותו שוב ... ב G חיובי הגוף לומד למנוע מהדם לנזול מהראש חזרה ללב. בדם שיש בראש קיים מספיק חמצן בכדי להפעיל את המוח כעשר שניות לפני שנדרש דם טרי עם חמצן חדש...הבעיה של רוב הטייסים לעמידה ב G גבוה היא התהפכות של הלב - הדם זורם בכוון ההפוך ולחץ הדם בראש יורד (עד אובדן הכרה - די בקלות). את זה התרגול הנכון של שרירי הבטן הצוואר והמערכת הפנימית - מתקנים.
 
למעלה