בורג גזור בשלדה

DoronG R

New member
../images/Emo53.gifבורג גזור בשלדה

היום, לאחר רכיבה רגועה של שעתיים בשדות באיזור הקריות, חזרתי הבייתה וביצעתי מספר פעולות תחזוקה.. אחת מהן הייתה חיזוק ברגים - רק מה, אחד הברגים נגזר ונשבר. האופניים הם GT I-DRIVE 5 4.0 והבורג הסורר הוא הבורג העליון במוט החיבור ב I-DRIVE. התמונה המצורפת רק מראה את הבורג - אין לי מצלמה כרגע ע"מ לצלם את האופניים שלי... ראש הבורג נשבר, והחלק השני נשאר בתוך האום כך שלא ניתן לשלוף את האום. המוט נע חופשי בחלקו העליון. מה עושים במקרה כזה? האם אפשרי חילוץ הבורג או שאני בבעיה גדולה? תודה! דורון
 

nintense

New member
תקדח את הבורג עם מקדח....

טיפה יותר קטן מקוטרו, תוציא את האום, ותקנה אום ובורג חדש - אני מאמין שיש כזה בשפע אצל היבואן. או, גש ישר ליבואן ואולי יסכימו לעשות זאת עבורך בחינם, או תשלום סמלי. לפעם הבאה, כדאי לחזק ברגים עם מפתח בעל מדידת עומס.
 
דורון כנס

לדעתי עליך לפרק את המוט מהבורג התחתון.לאחר מכן יהיה לך יותר שטח מגע עם הבורג נסה לסובב אותו אפילו בעזרת פלייר פטנט.במידה ואין הצלחה פנה למכנופן .
 

ranperagmin

New member
ובכל מקרה הברגים של ה"DOG BONE"

של GT ידועים ככאלה שמשתחררים, וזו נקודת התורפה העיקרית של המתלה הז שמעתי על כמה וכמה חבר'ה שאחרי ששמו קצת לוקטייט ואז סגרו בלחץ הנכון ומאז מעולם לא חזרו הבעיות. אבל מעניין מה היה קורה להם אילולא נשבר להם ראש הבורג כמו אצלך. אולי אז הלוקטייט היה בעוכריהם.. לשיקולך.
 

יוס י

New member
אתה מתכוון FLEX BONE ...

לגבי שחרור ברגים, התופעה מוכרת. לטענת היבואן, התופעה טופלה ע"י היצרן באמצעות החלפת ברגים לסוג שונה בדגמי 2006. נראה לי שעדיף לפניות ליבואן עם הבעיה.
 

ranperagmin

New member
כשמקללים אותם. איך קוראים להם ?../images/Emo8.gif

ייתכן שהתבלבלתי
 

DoronG R

New member
ומה לגבי רכיבה במצב הזה?

האם אפשר לרכב במצב הזה עד לחנות? הדרך מישורית לחלוטין.. או שעדיף לא לנסות את מזלי?
 

יוס י

New member
אפשר

אבל מתח השרשרת עשוי להשתנות בזמן הרכיבה אם הדרך מישורית לחלוטין - נראה לי שיהיה בסדר
 

bikingstudent

New member
ניסיון לעזור

בעיה מוכרת בI-DRIVE תחזור לחנות שממנה קנית את האופניים (אני מניח רוזן ומינץ קריות) יטפלו באופניים שם
 

DoronG R

New member
טופל!!

הייתי היום ברוזן ומינץ קריות עם האופניים. לקח להם 10 דקות לחלץ את הבורג ולהחליפו (והפעם עם לוקטייט..) פשוט תותחים! תודה לכולם על המידע והטיפים
דורון
 
הצעה לתפעול התקלה בשטח

אמנם כבר טיפלת בבעיה אך רציתי לתת לך ושאר בעלי ה GT הצעה לפתרון הבעיה בשטח. לי זה קרה באמצע מכתש רמון. מה שקורה זה שהבורג נגזר רק לאחר שהוא משתחרר מעט וה"עצם" מתחילה לרקוד עליו תוך כדי רכיבה. במצב זה לאחר הגזירה, עדיין יבלוט מתוך השלדה מילימטר או שתיים של גוף הבורג. אותם יש לתפוש עם פלייר(אני מחזיק לדרמן בתיק) ולאט לאט להבריג החוצה. אם אין לך בורג חליפי תשתמש פשוט באחד משני הברגים של מחזיק בקבוק המים, הם מתאימים בדיוק. הערה אחרונה. אל תסמוך על התיקון ברוזן ומינץ. גם אני ניגשתי וטופלתי (כולל לוקטיט) אך הברגים המשיכו להשתחרר מדי פעם. לכן כדי לבדוק אותם לפני כל רכיבה.
 

DoronG R

New member
תודה על העצה!

אצלי הבורג דווקא נגזר כך שהוא היה שקוע קצת בתוך השילדה - אבל המכנופן הצליח בעזרת פלייר לשלוף אותו.. ואני באמת אתחיל לבדוק לפני כל רכיבה... תודה דורון
 
למעלה